Oke, maar krijg je hier dan niet dat de magneten in het vliegwiel dan door de war raken?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:21 schreef Woelwater het volgende:
Moer er een paar slagen opdraaien.. Brommer op z'n kant leggen.. Optillen aan het vliegwiel en een klap op de moer geven met een hamer.
Je moet de moer erop laten?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:24 schreef RetepV het volgende:
Ik zou een andere trekker kopen. Of eentje van de buurman lenen.
Maar met een extra man erbij kun je het ook zo doen:
* Twee schroevendraaiers pakken en aan weerszijden achter het vliegwiel steken.
* Duw beide schroevendraaiers naar achteren zodat er spanning op het vliegwiel komt te staan.
* Tik nu met een vuistje (kleine mokerhamer) tegen de vliegwiel-as aan.
* Als je goed genoeg tikt, schiet het vliegwiel los.
Je hoeft er niet op te rammen, maar een beetje stevig tikken moet wel (vandaar een mokertje, die heeft wat meer massa).
Als je het verkeerd doet, verniel je het schroefdraad van de vliegwielmoer. Dus pas ontzettend op.
Nou, als je genoeg potnagelvet gebruikt, dan kan er niks mis gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:25 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Oke, maar krijg je hier dan niet dat de magneten in het vliegwiel dan door de war raken?
Dat is tenminste zo als je een klap op het vliegwiel geeft (lees ik).
Als je dit serieus meent kun je beter stoppen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:25 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Oke, maar krijg je hier dan niet dat de magneten in het vliegwiel dan door de war raken?
Dat is tenminste zo als je een klap op het vliegwiel geeft (lees ik).
Want?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:26 schreef hoas het volgende:
[..]
Als je dit serieus meent kun je beter stoppen.
quote:Je vliegwiel is een magneet, door met een hamer erop te slaan kunnen sommige magneet pooltjes omdraaien en dat gaat ten koste van de kwaliteit van je vliegwiel.
De moer zet je er op om het schroefdraad te beschermen. Een paar slagen erop draaien zodat de as nog net niet buiten de moer steekt..quote:
Oh oke, ga ik proberen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
De moer zet je er op om het schroefdraad te beschermen. Een paar slagen erop draaien zodat de as nog net niet buiten de moer steekt..
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:27 schreef hoas het volgende:
En kijk uit dat de bougievonken er niet uit vallen
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:27 schreef hoas het volgende:
En kijk uit dat de bougievonken er niet uit vallen
Eh, ja, inderdaad, ik was even niet met mijn hoofd erbij. Die moet je dus afstellen met het vliegwiel er op!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:29 schreef hoas het volgende:
En een puchmaxi onsteking kun je afstellen, nee moet je afstellen met het vliegwiel er nog op.
Hmm, de contactpuntjes gaan open als net een dicht stuk ervoor zit...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, ja, inderdaad, ik was even niet met mijn hoofd erbij. Die moet je dus afstellen met het vliegwiel er op!
Helaas woon ik naast Haarlem...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik heb een vliegwieltrekker voor een Puch Maxi dus als je toevallig in de buurt van Alkmaar woont kan je hem zo lenen. Anders lukt het ook met een driepoottrekker.
Tnx, hier heb ik wat aan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:28 schreef RetepV het volgende:
Als je hard genoeg op het vliegwiel zelf gaat slaan, dan denk ik dat je de magneten wel los kan slaan. Of dat er stukken van de magneten af breken. Maar meestal zitten die toch echt goed vast gepuntlast.
Da's niet zo ver op de Puch Maxiquote:
Nee, ik ben 13, en de brommer is geschorstquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:32 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Da's niet zo ver op de Puch MaxiIk kan ook de ontsteking wel afstellen heur.
Ik zal morgen nog eens goed kijken dan, volgens mij gingen de contactpuntjes bij het dichte stuk pas helemaal open.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:35 schreef hoas het volgende:
Ts ik heb vroeger tientallen puchjes afgesteld en het vliegwiel hoeft er echt niet af
http://www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php
Ja je moet wel het onderste dode punt hebben, niet het bovenstequote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:37 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Ik zal morgen nog eens goed kijken dan, volgens mij gingen de contactpuntjes bij het dichte stuk pas helemaal open.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |