die dacht vast; in elk gaatje moet een zaadje.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:00 schreef Amarantha het volgende:
Mijn tante weet 100% zeker dat ik niet mijn vaders kind ben. Iedereen moest zich erover stil houden.. Ik ben het kind van iemand die mijn moeder in de tuinbouw heeft leren kennen ofzo
Wat dacht je van een moeder die 1) de tuinman niet neukt 2) wanneer ze dat wél doet eerlijk is tegenover 3) d'r man (die dan niet 21 jaar van z'n leven vergooit aan een kuthoer en 4) haar dochter, die het recht heeft om meer te weten dan die hoer haar liet weten, en 5) ook niet nog eens blijft liegen nu haar dochter er achter is gekomen.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:55 schreef Raggingbull het volgende:
Wat een haat tegen TS moeder trouwens wat wilden jullie allemaal dan horen?
Ja TS luister eens papa en ik konden nooit kindjes krijgen. Dus toen heeft mama de tuinman geneukt. En was mama zwanger van de tuinman. Maar dat was helemaal niet de bedoeling dus eigenlijks ben jij een ongelukje geweest en was jij helemaal niet gewenst.
Nou dan had ik liever die liegende moeder hoor maar dat is mijn mening.
Ja man dat snap ik deze situatie is facked up en gun je helemaal niemand. En ik geef hier een een voorbeeld ik had ook liever gezien dat TS gelukkig was met d'r familie. En dat ze het hele probleem niet gehad zou hebben. En plaatste het dan ook in de context van het verhaal.quote:Op zondag 9 maart 2014 02:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat dacht je van een moeder die 1) de tuinman niet neukt 2) wanneer ze dat wél doet eerlijk is tegenover 3) d'r man (die dan niet 21 jaar van z'n leven vergooit aan een kuthoer en 4) haar dochter, die het recht heeft om meer te weten dan die hoer haar liet weten, en 5) ook niet nog eens blijft liegen nu haar dochter er achter is gekomen.
Nee, dat klopt niet, van die biologische vader moeten aangeven.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:25 schreef Raggingbull het volgende:
Eventjes misschien een ander middel dan DNA test. Was het niet zo dat je bij de geboorteaangifte altijd de biologische vader moet aangeven. Aangezien deze volgens de wet vervolgens bepaalde rechten heeft ten aanzien van het kind. Maar bijvoorbeeld bij een huwelijk zoals hier dat die biologische vader hier afstand van kan doen en je dan een juridische vader krijgt wat dan de man van je moeder toendertijd zou zijn?
Of kraam ik nu volledige wartaal uit? Heb me niet ontzettend verdiept hierin maar dacht toch dat het wel een soort van zo zat.
PS: als ik het fout heb mijn excuus ik probeer enkel mee te denken.
Je moet toch wel iets tekenen dat je het kind erkent enzo?quote:Op zondag 9 maart 2014 03:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet, van die biologische vader moeten aangeven.
Niet bij het aangifte doen. En erkennen hoeft niet als je getrouwd bent, dan is de echtgenoot automatisch de vader.quote:Op zondag 9 maart 2014 04:00 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet toch wel iets tekenen dat je het kind erkent enzo?
Dus eigelijk sta je gewoon met lege handen?quote:Op zondag 9 maart 2014 04:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet bij het aangifte doen. En erkennen hoeft niet als je getrouwd bent, dan is de echtgenoot automatisch de vader.
Erkennen wil overigens ook niet zeggen dat iemand de biologisch vader is.
Wie bedoel je?quote:Op zondag 9 maart 2014 04:07 schreef klawie het volgende:
[..]
Dus eigelijk sta je gewoon met lege handen?
Dat op het moment dat de man van de vrouw iemand anders is dan de biologische vader de biologische vader gewoon niks kan. En geen enkele aanspraak kan doen op het kind.quote:Op zondag 9 maart 2014 04:07 schreef klawie het volgende:
[..]
Dus eigelijk sta je gewoon met lege handen?
Klopt. Alleen de moeder, de echtgenoot en het kind zelf kunnen het juridisch vaderschap van de echtgenoot betwisten ("ontkennen").quote:Op zondag 9 maart 2014 09:08 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dat op het moment dat de man van de vrouw iemand anders is dan de biologische vader de biologische vader gewoon niks kan. En geen enkele aanspraak kan doen op het kind.
Nee.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:15 schreef klawie het volgende:
[..]
Er staat nergens op een documentje wie zijn zaad het is geweest?
Heb me net maar eens een beetje ingelezen. En neej een man heeft daar het recht niet toe. De enige mensen die dat wel kunnen doen zijn het kind zelf en de moeder. De man heeft in nederland geen enkel recht ten opzichte van het kind ben ik achter gekomen. En je hebt enkele rechten zodra je de juridische vader bent. Dan heb je ze niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee.
Een man kan eventueel een vaderschapstest aanvragen.
Je zou eens wat helderder moeten leren formuleren.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Heb me net maar eens een beetje ingelezen. En neej een man heeft daar het recht niet toe. De enige mensen die dat wel kunnen doen zijn het kind zelf en de moeder. De man heeft in nederland geen enkel recht ten opzichte van het kind ben ik achter gekomen. En je hebt enkele rechten zodra je de juridische vader bent. Dan heb je ze niet.
Kortweg: als je de vrouw van een ander bezwangert geeft de wet je geen enkel recht op het kind; tenzij het kind, de echtgenoot of de vrouw daar moeite voor willen doen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou eens wat helderder moeten leren formuleren.
Hij schreef: "De man heeft in nederland geen enkel recht ten opzichte van het kind ben ik achter gekomen. En je hebt enkele rechten zodra je de juridische vader bent. Dan heb je ze niet."quote:Op zondag 9 maart 2014 10:08 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Kortweg: als je de vrouw van een ander bezwangert geeft de wet je geen enkel recht op het kind; tenzij het kind, de echtgenoot of de vrouw daar moeite voor willen doen.
(excuus als je het zelf wel begreep maar alleen terecht commentaar had op zijn zinsbouw)
Als je moeder al iets heeft op te biechten dan lijkt me de kans het grootst dat ze dat doet bij iemand waarvan ze weet dat die haar niet zal veroordelen (ze ging niet voor niets immers naar haar moeder). Iedereen mag fouten maken. Onthoud je van enig oordeel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:21 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zei mijn nicht.
Mijn vader verteld me net dat ik hoe dan ook zijn dochter blijf. Maar het gaat mij er nu vooral om heeft mijn moeder ons voorgelogen? Want daar zit ik enorm mee. En stiekem wil ik ook weten of hij mijn echte vader is, gewoon om het te weten. Als hij niet mijn echte vader is heb ik daar wel vrede mee want ik hou heel veel van hem
Straks vraag ik mij dit altijd af
Nee maar die weten ze zelf ook niet meer. Ze wisten me alleen te vertellen waar mn moeder die gene heeft leren kennenquote:Op zondag 9 maart 2014 09:15 schreef Dehelerambam het volgende:
TS, heb je de naam van de mogelijke vader aan je familie gevraagd? Zo niet, dan zou ik dat alsnog doen.
Wat veranderd er, niks?quote:Op zondag 9 maart 2014 11:23 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Nee maar die weten ze zelf ook niet meer. Ze wisten me alleen te vertellen waar mn moeder die gene heeft leren kennen
--
Rest ook bedankt voor alle reactie'sWeet nog steeds niet wat ik hier mee moet. Merk wel dat als ik helemaal alleen ben dat ik wel erg verdrietig ben. Ik ben zo bang dat ik 24 jaar in een leugen heb geleefd
Wie zegt dat die beste man van mijn bestaan af weet? En wat er veranderd? De relatie tussen mij en mijn moederquote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Wat veranderd er, niks?
Het moet van 2 kanten komen heh, je biologische vader heeft blijkbaar ook nooit de moeite genomen om contact met je te leggen.
Gedachten zijn net als troebel water. Als het tot rust komt wordt het langzaam helder. Gevolg: je bekijkt de 24 jaar als een leugen genuanceerder.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:23 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Nee maar die weten ze zelf ook niet meer. Ze wisten me alleen te vertellen waar mn moeder die gene heeft leren kennen
--
Rest ook bedankt voor alle reactie'sWeet nog steeds niet wat ik hier mee moet. Merk wel dat als ik helemaal alleen ben dat ik wel erg verdrietig ben. Ik ben zo bang dat ik 24 jaar in een leugen heb geleefd
Wauw tis vroeg op de ochtend ja even rustig wakker worden haha. Maar je hebt gelijk mijn zinsbouw sloeg nergens op.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou eens wat helderder moeten leren formuleren.
Ik denk dat hij er niet aan mee wilt werken. Ik had net ook een vriendin aan de telefoon en die denkt dat ook (kent mn pa ook goed). Niet omdat mijn pa iets weet maar omdat hij het niet wilt weten. Dat zou namelijk nog een enorme klap zijn in zijn gezicht na alle ellende van de afgelopen 2 a 3 jaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:46 schreef bondage het volgende:
Eigenlijk is een DNA test de enige manier om erachter te komen (zoals vele al aangaven). De man waarvan jij vermoed dat het je echte vader niet is moet hier echter wel aan mee willen werken. Als hij er zeker van is dat hij je echte vader is dan zie ik geen reden waarom hij dat niet zou willen, als hij eraan twijfelt en het niet wil dan is de kans groot dat hij het zelf ook niet zeker weet of het wel weet en tegen je aan het liegen is.
Wel zuur dat je hier na zoveel jaar pas achter bent gekomen en niemand er eerder over begonnen is. Heel veel sterkte gewenst en hopelijk kom je erachter wie je echte vader is.
quote:Op zondag 9 maart 2014 01:55 schreef Raggingbull het volgende:
Wat een haat tegen TS moeder trouwens wat wilden jullie allemaal dan horen?
Ja TS luister eens papa en ik konden nooit kindjes krijgen. Dus toen heeft mama de tuinman geneukt. En was mama zwanger van de tuinman. Maar dat was helemaal niet de bedoeling dus eigenlijks ben jij een ongelukje geweest en was jij helemaal niet gewenst.
Nou dan had ik liever die liegende moeder hoor maar dat is mijn mening.
Je kan het allicht vragen. Als hij zich als jouw vader beschouwt moet hij ook begrijpen dat dit iets is wat zijn dochter enorm bezig houdt en ergens belangrijk voor haar is. Misschien dat je hem op het hart kunt drukken dat je hem altijd als vader zal blijven zien ongeacht de uitkomst van de test.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:57 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er niet aan mee wilt werken. Ik had net ook een vriendin aan de telefoon en die denkt dat ook (kent mn pa ook goed). Niet omdat mijn pa iets weet maar omdat hij het niet wilt weten. Dat zou namelijk nog een enorme klap zijn in zijn gezicht na alle ellende van de afgelopen 2 a 3 jaar.
Het zou voor mij idd belangrijk zijn omdat ik bang ben dat ik dit me altijd ga afvragen. Ik ga binnenkort het hier wel even serieus nog met mijn vader over hebben. Oh en de band veranderd idd niet. Ik zou alleen maar juist meer respect krijgen voor mijn vader omdat hij mij altijd als zijn dochter heeft opgevoed en dat blijft doen. Ik hou ziels veel van die man en dat zou niet veranderen als blijkt dat hij niet mijn biologische vader is. Mijn moeder daar in tegen hoef ik nooit weer te zienquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je kan het allicht vragen. Als hij zich als jouw vader beschouwt moet hij ook begrijpen dat dit iets is wat zijn dochter enorm bezig houdt en ergens belangrijk voor haar is. Misschien dat je hem op het hart kunt drukken dat je hem altijd als vader zal blijven zien ongeacht de uitkomst van de test.
Hoe was de relatie tussen jou en je moeder vóórdat je dit verhaal hoorde?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:38 schreef Amarantha het volgende:
Ok we zijn 3 dagen verder. Momenteel zit ik heel erg in de knoop met dit verhaal. Mijn moeder zegt alleen dat ik moet stoppen met zeuren, dat het dus niet zo is en dat ik mijn was maar moet ophalen daar en nooit weer hoef te komen. Zijn dan mijn familieleden van mijn moeder allemaal leugenaars? Dat geloof ik niet, vooral niet omdat tante echt heel eerlijk was en mijn moeders vriend een paar maand terug ook riep dat ik mijn pa's kind niet ben en dat mn moeder dat had gezegd tegen hem.
Mijn huisgenoten (tevens goede vrienden van me) denken allemaal dat mijn moeder de leugenaar is in dit verhaal en mijn vader denkt ook dat mijn moeder de leugenaar is van dit verhaal (en een vies kutwijf). Ik vind dat toch moeilijk om te zeggen tegen haar als ik niks zeker weet.. De enige die de waarheid helemaal weet is mijn moeder en oma. Mijn moeder zegt me niks en mijn oma leeft niet meer.
Ik wou dat ik dit allemaal had verzonnenIk ga of het contact verliezen met mijn moeder of met haar familie. 1 van de 2 liegt vies hard tegen me
Dat is altijd wel handig om te beweren dat je iets van iemand hebt gehoord die dan toevalligquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:06 schreef Amarantha het volgende:
Oh mijn andere nicht (wie ik nog niks had gevraagd) zegt net dat ze het idd heeft gehoord in het verleden van mijn andere oom. Een oom die laatst is overleden
Nope. Ben nog bezig met je vorige reactiequote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is altijd wel handig om te beweren dat je iets van iemand hebt gehoord die dan toevallig
net is overleden, heeft je nicht een hekel aan je moeder?
Dit is iets wat je je heel je leven af zal vragen, geen twijfel over mogelijk. Daarom denk ik dat je het goed voor jezelf moet oplossen om hier in te berusten. Het is jammer dat je moeder zich zo weinig kan verplaatsen in jouw gevoelsleven en de deur in feite dichtgooit, zij moet toch ook begrijpen dat het enorm schokkend is om er achter te komen dat je vader je vader niet is. Aan de andere kant kan het ook de schrik zijn dat het uitgekomen is. Dat neemt echter niet weg dat ze al die tijd geloven heeft.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:05 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Het zou voor mij idd belangrijk zijn omdat ik bang ben dat ik dit me altijd ga afvragen. Ik ga binnenkort het hier wel even serieus nog met mijn vader over hebben. Oh en de band veranderd idd niet. Ik zou alleen maar juist meer respect krijgen voor mijn vader omdat hij mij altijd als zijn dochter heeft opgevoed en dat blijft doen. Ik hou ziels veel van die man en dat zou niet veranderen als blijkt dat hij niet mijn biologische vader is. Mijn moeder daar in tegen hoef ik nooit weer te zien
Eigenlijk doe haar ''vader'' hetzelfde door een DNA test te weigeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is jammer dat je moeder zich zo weinig kan verplaatsen in jouw gevoelsleven en de deur in feite dichtgooit,
Dat kan ik me goed voorstellen van die familieleden. Sterker nog, ik zit momenteel in hetzelfde schuitje. Ik weet van een stel dat ik ken dat de man niet de vader is omdat het meisje in kwestie is verwekt met donorzaad. Heel veel mensen weten het, het meisje niet. Maar is het aan mij hun gezinsleven overhoop te gooien? Ik vind dat het meisje het moet weten maar dat is niet aan mij. Want ook zij zal er ooit in haar leven achter komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Al die andere familieleden wisten het dus (als het waar is) ook al en hebben ook nooit iets
gezegd, dus in feite hebben ze dan allemaal ''gelogen'', maar ik denk eerder dat ze het gewoon
allemaal ''verzwegen'' hebben, misschien om jou te sparen?
Ja precies... dat bedoel ik, ik zou zoiets ook niet gaan vertellen als ik het wist, dat is niet aan mijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen van die familieleden. Sterker nog, ik zit momenteel in hetzelfde schuitje. Ik weet van een stel dat ik ken dat de man niet de vader is omdat het meisje in kwestie is verwekt met donorzaad. Heel veel mensen weten het, het meisje niet. Maar is het aan mij hun gezinsleven overhoop te gooien? Ik vind dat het meisje het moet weten maar dat is niet aan mij. Want ook zij zal er ooit in haar leven achter komen.
Ik weet niet of ik het mijn moeder kan vergeven. De laatste 3 jaar was ze een stuk liever voor mij maar ze heeft me in het verleden ook heel slecht behandeld.. Echt heel slecht. Geestelijk kapot gemaakt en lichamelijk ook mishandeld tot ik terug ging meppen. Kan me nog herinneren dat ik als een gillend zwijntje heb gehuild zo bang was ik. Ik weet het dus niet. Mijn vader had geen vermoeden hoor? Die weet het pas sinds ik alle informatie (wat ik weet) heb verteld. Sorry als ik de indruk heb gegeven dat hij dit al tijd al wist. Daarbij weet ik van mijn vader 100% zeker als hij iets wist dat hij wel verteld had aan mij, vooral nu ik hem heb gevraagd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoe was de relatie tussen jou en je moeder vóórdat je dit verhaal hoorde?
Hield of hou je van je moeder? Dus stél dat het waar is en dat je ''vader'' niet je biologische
vader is, zou je het je moeder dan kunnen vergeven? Ze zal wel een goede reden hebben gehad
om het te verzwijgen en bovendien, je vader had ook een vermoedde en heeft het er ook nooit
over gehad.
Al die andere familieleden wisten het dus (als het waar is) ook al en hebben ook nooit iets
gezegd, dus in feite hebben ze dan allemaal ''gelogen'', maar ik denk eerder dat ze het gewoon
allemaal ''verzwegen'' hebben, misschien om jou te sparen?
volgens mij heeft ze de vraag nog niet gesteld.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eigenlijk doe haar ''vader'' hetzelfde door een DNA test te weigeren.
Klopt maar ik ken hem echt goed genoeg om te weten dat hij daar niet aan mee gaat werkenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
volgens mij heeft ze de vraag nog niet gesteld.
Ah... oké ik begrijp nu dat er iets meer aan de hand is geweest dus tussen jou en je moeder,quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:15 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het mijn moeder kan vergeven. De laatste 3 jaar was ze een stuk liever voor mij maar ze heeft me in het verleden ook heel slecht behandeld.. Echt heel slecht. Geestelijk kapot gemaakt en lichamelijk ook mishandeld tot ik terug ging meppen. Kan me nog herinneren dat ik als een gillend zwijntje heb gehuild zo bang was ik. Ik weet het dus niet. Mijn vader had geen vermoeden hoor? Die weet het pas sinds ik alle informatie (wat ik weet) heb verteld. Sorry als ik de indruk heb gegeven dat hij dit al tijd al wist. Daarbij weet ik van mijn vader 100% zeker als hij iets wist dat hij wel verteld had aan mij, vooral nu ik hem heb gevraagd.
Mijn familie ging er vanuit dat mijn moeder me dit inmiddels al had verteld en dat dit dus allang bekend was bij mij en mijn vader. Ze weten pas sinds Zaterdag dat ik nog niet wist.. Daarom was mijn tante ook heel eerlijk toen ik haar vroeg naar het verhaal. Ze dacht dat mijn ma dit al wel had gedaan maar aangezien ik 24 ben vond dat ze dat ik de waarheid wel mocht weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |