RUG staat beter aangeschreven dan de UVA en VU.quote:Ik ben vast nog wat vergeten, maar... meningen?
Er zijn zo veel voorbeelden te noemen van politici uit Groningen, Stef Blok, Buma en Cohen hebben allemaal in Groningen gestudeerd. Het ligt meer aan je persoonlijkheid dan aan de stad waar je naartoe gaat om te studeren.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:38 schreef twiFight het volgende:
Als je wat met landelijke politiek wilt doen, dan kom je in Groningen niet zo ver.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Ryon het volgende:
Hier serieus nog over na moeten denken ipv al ingeschreven staan in Amsterdam!!!
Nee dus, misschien kun je je eerst even verdiepen in de feiten voordat je andere mensen gaat napraten. De RuG is tegenwoordig één van de minste universiteiten van Nederland. De UvA en VU zijn beter dan RuG:quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
RUG staat beter aangeschreven dan de UVA en VU.
De UVA en VU zijn de slechtste universiteiten van Nederland.
Emmen, dat is allesbehalve centraal in NL.quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Ryon het volgende:
Hier serieus nog over na moeten denken ipv al ingeschreven staan in Groningen!!!
Wat je ook over het uitgaan zegt, ik kan mij in Groningen ook altijd wel goed vermaken (momenteel nog iets jonger, dus beetje het Oceans volk welquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:53 schreef Athlete het volgende:
Ik heb m'n hele leven in Amsterdam gewoond (HBO afgerond) en zit nu voor m'n premaster (en waarschijnlijk ook master) in Groningen.
De premaster die ik doe is in Groningen veel beter geregeld dan in Amsterdam anders was ik hier nooit naartoe verhuisd.
Ik vind Groningen een erg leuke stad om te studeren, inderdaad erg compact en de er lopen hier simpel weg heel veel studenten in vergelijking met ander volk. In Amsterdam veel toeristen inderdaad.
Het uitgaan hier is wel leuk, zijn wel voornamelijk kroegen/feestcafés. Als je (zoals ik) wat meer van de goede techno/deephouse (Trouw, Studio 80, Dekmantel, Pleinvrees etc.) feesten bent is het aanbod hier zeer karig, vandaar dat ik ook gemiddeld 2x per maand terug naar Amsterdam ga om daar een goed feest te pakken. Hangt natuurlijk van je persoonlijke smaak af.
Ook is het in Amsterdam 100x makkelijker om een bijbaan te vinden. Ik heb hier moeite om een leuke en interessante bijbaan te vinden, terwijl die in Amsterdam voor mij voor het oprapen lagen (Ik ga niet in een callcenter of bij de Burger King werken, sorry).
Waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld, maar ik zou zonder twijfel voor Amsterdam kiezen.
met als bron je duim?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
RUG staat beter aangeschreven dan de UVA en VU.
De UVA en VU zijn de slechtste universiteiten van Nederland.
Keuzegidsquote:
Enzo, Twister, Shooters, Pakhuis... Beetje meer rondlopen jij.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:51 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Wat je ook over het uitgaan zegt, ik kan mij in Groningen ook altijd wel goed vermaken (momenteel nog iets jonger, dus beetje het Oceans volk wel), maar ik denk dat vooral de plus van Amsterdam weer is dat je dat daar ook hebt, en dan nog veel meer, of niet?
Rare lijst, eerste ranking geeft delft buiten de top 100, eindhoven in de top 100 en oxford ergens rond de 30ste positie.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee dus, misschien kun je je eerst even verdiepen in de feiten voordat je andere mensen gaat napraten. De RuG is tegenwoordig één van de minste universiteiten van Nederland. De UvA en VU zijn beter dan RuG:
http://www.leidenranking.com/ranking
De UvA is internationeel gezien de tweede universiteit van Nederland, na de befaamde TU Delft. Inmiddels beter dan Universiteit Leiden en Universiteit van Utrecht. Groningen vinden we niet terug in de top 100 (http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2014/reputation-ranking)
Verder moet je goed kijken per opleiding, dat verschilt nogal enorm. Ook de kwaliteit van de verschillende vakgroepen verschillen enorm.
Volgens de Elsevier staat politicologie momenteel op 1 aan de UvA en op 2 aan de VU.
Betreft geschiedenis: De UvA staat op 3, de RuG staat op 5 en de VU op 7
Kortom ik zou voor de UvA gaan.
Ook volgens die lijst is de UvA dus beter dan RuGquote:Op zondag 9 maart 2014 15:48 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
[..]
Rare lijst, eerste ranking geeft delft buiten de top 100, eindhoven in de top 100 en oxford ergens rond de 30ste positie.
deze geeft het beter weer
http://www.timeshigheredu(...)013-14/world-ranking
Dat zou heel goed kunnen, Alleen denk ik echt niet dat je je daar druk om hoeft te maken. Verschil tussen UVU UVA RUG TUd,Leiden en Erasmus zijn minimaal.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ook volgens die lijst is de UvA dus beter dan RuG
Inderdaad, maar er werd net gesuggereerd dat de UvA een van de slechtste universiteiten van Nederland is, dat is dus onzin.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:53 schreef Mooiejongon1989 het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, Alleen denk ik echt niet dat je je daar druk om hoeft te maken. Verschil tussen UVU UVA RUG TUd,Leiden en Erasmus zijn minimaal.
Je kan niet 1,2,3 zeggen welke beter is of slechter. Rug is een top 100 universiteit en de UvA ook.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, maar er werd net gesuggereerd dat de UvA een van de slechtste universiteiten van Nederland is, dat is dus onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |