Waarom bel je niet op naar een bloemenzaak?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:18 schreef fietzband het volgende:
Voor de verjaardag van mijn vrouw wil ik een bos rozen laten bezorgen.
Ze is allergisch voor veel bloemen en kan dus slecht tegen heel veel geuren.
Ik heb wel eens gehoord dat rozen voor binnenshuis vrijwel geurloos zijn, en dat de meeste mensen deze verdragen.
Is dat correct?
Ik kan zelf niet naar een bloemenzaak om te ruiken / vragen ivm invaliditeit. Vandaar dat ik hier hoop een serieus antwoord te vinden.
Een link naar een rozenboeket is evt ook welkom
Voor een geur kun je niet allergisch zijn. Je bent toch ook niet allergisch voor een bepaald beeld of geluid?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:26 schreef fietzband het volgende:
Vooral allergisch voor de geur en het stuifmeel.
Bellen is voor mij lastig, mijn hersenen brengen eea niet goed over verbaal
Dankjewel, dan neem ik het risico inderdaad niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Rozen verliezen naar mijn weet niet echt stuifmeel zoals lelies en tulpen wel doen *die laatste twee zijn wel extreem*, maar kan het ook fout hebben. Maar hoe sterk ze ruiken hangt ook af van het soort roos dat het is. Ik zou het risico niet nemen en je vriendin iets anders geven waar je zekerder van bent.
Geurstoffen kunnen wel slijmvliezen prikkelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:29 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Voor een geur kun je niet allergisch zijn. Je bent toch ook niet allergisch voor een bepaald beeld of geluid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |