abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159620733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.

Gaat de toeristen OV kaart geen 7,50 kosten en kan je het saldo terugvragen ? Dan kopen Nederlanders hem ook natuurlijk en als je wel 7,50 moet betalen voor de aanschaf en geen saldo terugkrijgt gaan toeristen hem niet kopen.
Het zou toch wat zijn als de toeristenkaart gratis gaat worden.

Maar goed dan krijg je misschien een toeristenkaart die gewoon gratis is maar wel automagisch een iets hoger tarief rekent als bij normale ov kaarten om toch de 7.5 terug te halen. :D
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:41:57 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159620807
Tis toch eigenlijk van de zotte dat je iets speciaals voor Toeristen moet maken, terwijl de Ov-kaart juist bedoelt is voor alle vervoerders en het simpeler te maken :+

Ben idd benieuwd wat dan de verschillen zullen zijn
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:47:44 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159620997
Ik denk/hoop dat het een kaart wordt met een leuke foto van wat tulpen en molens, en die toeristen voor ze vertrekken weer kunnen inleveren om zo wat geld terug te krijgen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:10:02 #214
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159621589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.
Mijn vermoeden: het wordt een soort tienertoer, uitgevoerd als e-ticket of op een wegwerp-ov-chipkaart.
pi_159623387
Zo'n bericht was er vorig jaar ook:
quote:
Speciale ov-kaart voor toeristen moet belemmeringen wegnemen

[...]

‘Een Chinees of een Brit die ons land bezoekt en afhankelijk is van het openbaar vervoer wil zich geen zorgen hoeven maken over waar en hoe hij al zijn kaartjes moet kopen. Die moeten we niet lastig vallen met het palet van vervoerders in ov-land’, aldus het Kamerlid. ‘Die toerist wil gewoon het maximale uit zijn verblijf in Nederland kunnen halen en zonder gedoe van Amsterdam naar Maastricht kunnen reizen en als het even kan Giethoorn nog meepakken.’

[...]
Goh, dat zou voor iedereen wel wat zijn...!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159646675
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:40:04 #217
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159654722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
Er komt vast weer een fikse nieuwe storting overheidsgeld in de kassalades van de OV-bedrijven, dat zal het verschil wel zijn.
pi_159657237
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd. :{
International
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 februari 2016 @ 18:35:32 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159657358
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:30 schreef Aardbei16 het volgende:
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd. :{
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.

Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159657613
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.

Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto. :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 februari 2016 @ 18:49:03 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159657671
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto. :)
De gemiddelde reis gaat helaas niet van centrum naar centrum.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159657754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:48 schreef ufopiloot het volgende:
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
De toeristen zullen vermoedelijk de hoofdprijs moeten betalen om onbeperkt te kunnen reizen.
Dat velen van hen daar helemaal niet op zullen zitten te wachten (in ieder geval niet voor die prijs) maakt niet uit, zij hebben dan zogenaamd een alternatief voor het huidige klantonvriendelijke gedrocht.
pi_159813277
quote:
OV-toeristenkaart wordt nog dit jaar werkelijkheid
De Nederlandse Spoorwegen werken samen met de andere vervoerders aan een OV-Toeristenkaart. Er moeten zowel landelijk, regionale en plaatselijke ov-producten komen voor toeristen. Dit jaar nog verwachten de vervoerders de eerste concrete resultaten te kunnen melden.

Begin 2015 heeft het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) in de pers opgeroepen tot een toegankelijker OV voor toeristen. In de Tweede Kamer werd dit ondersteund met de suggestie een landelijke OV-toeristenkaart in het leven te roepen. "Vervoerders hebben de handschoen opgepakt en zijn, in samenspraak met het NBTC, op zoek gegaan naar de beste oplossing voor buitenlandse toeristen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer.

De partijen zijn tot de conclusie gekomen dat voor het grootste deel van de toeristen de huidige ov-chipkaart geen betaalbare oplossing is. "De uitdaging zit vooral in het toegankelijk maken van een ov-aanbod dat meer op maat en dus diverser is" legt Trinthamer uit. Hij vervolgt: "Het einddoel is een logisch opgebouwd aanbod van ov-producten die landelijk, regionaal of plaatselijk geldig zijn."

Het aanbod zal deels bestaan uit bestaande producten, en daarnaast aangevuld met nieuwe ov-acties voor toeristen. Zo moet er een landelijke dagkaart komen voor de toerist. NS en GVB hebben al het Amsterdam Travel Ticket gelanceerd. Dat ticket is overigens vaak net iets duurder dan een los NS-kaartje (e-ticket), aangevuld met een GVB-dagkaart.

Boris van der Ham, voorzitter van stichting Werelderfgoed.nl, ziet de toeristenkaart als een enorme kans. "Dit is een enorme kans om toeristen ons werelderfgoed te laten ontdekken. We hebben in Nederland negen door UNESCO erkende werelderfgoederen. Veel toeristen bezoeken nu de grachtengordel van Amsterdam, maar niet de andere werelderfgoederen". Met NS is de stichting in gesprek om bij de toeristenkaart informatie te geven over de bijzondere locaties.

Volgens staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) komt de toeristenkaart er in het tweede kwartaal van dit jaar. Onder meer VVD en D66 hebben aangedrongen op de komst van de ov-toeristenkaart. Het aantal buitenlandse toeristen dat ons land bezoekt neemt toe. In 2015 ging het om bijna vijftien miljoen mensen, 7 procent meer dan een jaar eerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159814157
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
pi_159814604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:38 schreef macca728 het volgende:
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
Denk € 25 à € 30.

Edit: waarschijnlijk niet aangezien een trein dagkaart al 50 euro is...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159815001
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde.
pi_161395342
quote:
Binnenkort speciale ov-kaart voor toeristen
Toeristen kunnen binnenkort makkelijker met het openbaar vervoer door Nederland reizen. Er komt een proef met een speciale ov-kaart, het Holland Travel Ticket, waarmee ze een dag lang met de trein, bus, tram en metro kunnen.


De kaart komt in twee vormen: met de ene (voor 59 euro) kunnen toeristen op elk gewenst tijdstip reizen, met de tweede (voor 39 euro) pas na de ochtendspits.

De proef was al aangekondigd, maar staatssecretaris Dijksma zegt nu dat de kaart "nog dit kwartaal" verschijnt.

Proef
De kaart komt voor toeristen die het reizen met het Nederlandse openbaar vervoer nu vaak nog ingewikkeld vinden, maar ook niet-toeristen kunnen er gebruik van maken. Over een jaar wordt gekeken of er nog verbeteringen nodig zijn.

Vorig jaar bezochten bijna vijftien miljoen buitenlandse toeristen ons land.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_161395361
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde.
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.
pi_161395406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_161395472
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is :+
Vind je? Op www.spoordeelwinkel.nl dumpt NS dagtickets plus een wisselende snack/drankje/uitje voor om en nabij de 20 euro (en anders zijn er de regelmatige acties in combinatie met Blokker, Hema, Albert Heijn et cetera), maar daar hebben toeristen niets aan omdat je alleen mag betalen met iDeal. Om dan nog eens 19 euro extra te gaan lappen, enkel om ook met bus, tram en metro te mogen reizen lijkt me niet echt interessant.
pi_161403974
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is :+
Best een redelijke deal als je een lange afstand retour moet reizen en geen kortingskaart hebt.

Met een 40% kortingskaart betaal je maximaal 15.80 voor een lange enkele reis. Waarbij ik me nog steeds afvraagt wat ik betaal als ik een lange reis maak maar die voor 1 uur onderbreek op Utrecht en even het station wil verlaten en dan verplicht wordt om uit en in te checken.
pi_161404115
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart.

Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen.
En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud.
pi_161404227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:49 schreef WammesWaggel het volgende:
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart.

Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen.
En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud.
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?
pi_161404383
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_161404436
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Ah, toeristen worden direct bekend met de Hollandse OV prijzen :')
pi_161404457
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:00 schreef Aether het volgende:

[..]

Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen :+
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.

http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425
pi_161404486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.

http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425
OK, dan heb ik niet gezegd.
Was altijd apart dat toeristen/expats e.d. bij automaten vaak niets konden kopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_162378678
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan?

Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 14:30:43 ]
pi_162383143
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:29 schreef Paxcon het volgende:
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan?

Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken?
quote:
Log in en selecteer de persoonlijke kaart waar u automatisch opladen voor wilt aanvragen. U geeft éénmalig een machtiging via iDEAL door het betalen van ¤ 0,01. Daarna gaat u met uw OV-chipkaart naar een ophaalautomaat en zet u automatisch opladen op uw kaart. Dat kan al een kwartier na de aanvraag.
zo te zien niet..
pi_162383798
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:43 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

zo te zien niet..
Oke, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')