Het zou toch wat zijn als de toeristenkaart gratis gaat worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.
Gaat de toeristen OV kaart geen 7,50 kosten en kan je het saldo terugvragen ? Dan kopen Nederlanders hem ook natuurlijk en als je wel 7,50 moet betalen voor de aanschaf en geen saldo terugkrijgt gaan toeristen hem niet kopen.
Mijn vermoeden: het wordt een soort tienertoer, uitgevoerd als e-ticket of op een wegwerp-ov-chipkaart.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.
Goh, dat zou voor iedereen wel wat zijn...!quote:Speciale ov-kaart voor toeristen moet belemmeringen wegnemen
[...]
‘Een Chinees of een Brit die ons land bezoekt en afhankelijk is van het openbaar vervoer wil zich geen zorgen hoeven maken over waar en hoe hij al zijn kaartjes moet kopen. Die moeten we niet lastig vallen met het palet van vervoerders in ov-land’, aldus het Kamerlid. ‘Die toerist wil gewoon het maximale uit zijn verblijf in Nederland kunnen halen en zonder gedoe van Amsterdam naar Maastricht kunnen reizen en als het even kan Giethoorn nog meepakken.’
[...]
Er komt vast weer een fikse nieuwe storting overheidsgeld in de kassalades van de OV-bedrijven, dat zal het verschil wel zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:30 schreef Aardbei16 het volgende:
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd.
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.
Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
De gemiddelde reis gaat helaas niet van centrum naar centrum.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto.
De toeristen zullen vermoedelijk de hoofdprijs moeten betalen om onbeperkt te kunnen reizen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:48 schreef ufopiloot het volgende:
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
quote:OV-toeristenkaart wordt nog dit jaar werkelijkheid
De Nederlandse Spoorwegen werken samen met de andere vervoerders aan een OV-Toeristenkaart. Er moeten zowel landelijk, regionale en plaatselijke ov-producten komen voor toeristen. Dit jaar nog verwachten de vervoerders de eerste concrete resultaten te kunnen melden.
Begin 2015 heeft het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) in de pers opgeroepen tot een toegankelijker OV voor toeristen. In de Tweede Kamer werd dit ondersteund met de suggestie een landelijke OV-toeristenkaart in het leven te roepen. "Vervoerders hebben de handschoen opgepakt en zijn, in samenspraak met het NBTC, op zoek gegaan naar de beste oplossing voor buitenlandse toeristen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer.
De partijen zijn tot de conclusie gekomen dat voor het grootste deel van de toeristen de huidige ov-chipkaart geen betaalbare oplossing is. "De uitdaging zit vooral in het toegankelijk maken van een ov-aanbod dat meer op maat en dus diverser is" legt Trinthamer uit. Hij vervolgt: "Het einddoel is een logisch opgebouwd aanbod van ov-producten die landelijk, regionaal of plaatselijk geldig zijn."
Het aanbod zal deels bestaan uit bestaande producten, en daarnaast aangevuld met nieuwe ov-acties voor toeristen. Zo moet er een landelijke dagkaart komen voor de toerist. NS en GVB hebben al het Amsterdam Travel Ticket gelanceerd. Dat ticket is overigens vaak net iets duurder dan een los NS-kaartje (e-ticket), aangevuld met een GVB-dagkaart.
Boris van der Ham, voorzitter van stichting Werelderfgoed.nl, ziet de toeristenkaart als een enorme kans. "Dit is een enorme kans om toeristen ons werelderfgoed te laten ontdekken. We hebben in Nederland negen door UNESCO erkende werelderfgoederen. Veel toeristen bezoeken nu de grachtengordel van Amsterdam, maar niet de andere werelderfgoederen". Met NS is de stichting in gesprek om bij de toeristenkaart informatie te geven over de bijzondere locaties.
Volgens staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) komt de toeristenkaart er in het tweede kwartaal van dit jaar. Onder meer VVD en D66 hebben aangedrongen op de komst van de ov-toeristenkaart. Het aantal buitenlandse toeristen dat ons land bezoekt neemt toe. In 2015 ging het om bijna vijftien miljoen mensen, 7 procent meer dan een jaar eerder.
Denk € 25 à € 30.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:38 schreef macca728 het volgende:
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
quote:Binnenkort speciale ov-kaart voor toeristen
Toeristen kunnen binnenkort makkelijker met het openbaar vervoer door Nederland reizen. Er komt een proef met een speciale ov-kaart, het Holland Travel Ticket, waarmee ze een dag lang met de trein, bus, tram en metro kunnen.
De kaart komt in twee vormen: met de ene (voor 59 euro) kunnen toeristen op elk gewenst tijdstip reizen, met de tweede (voor 39 euro) pas na de ochtendspits.
De proef was al aangekondigd, maar staatssecretaris Dijksma zegt nu dat de kaart "nog dit kwartaal" verschijnt.
Proef
De kaart komt voor toeristen die het reizen met het Nederlandse openbaar vervoer nu vaak nog ingewikkeld vinden, maar ook niet-toeristen kunnen er gebruik van maken. Over een jaar wordt gekeken of er nog verbeteringen nodig zijn.
Vorig jaar bezochten bijna vijftien miljoen buitenlandse toeristen ons land.
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde.
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant isquote:Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.
Vind je? Op www.spoordeelwinkel.nl dumpt NS dagtickets plus een wisselende snack/drankje/uitje voor om en nabij de 20 euro (en anders zijn er de regelmatige acties in combinatie met Blokker, Hema, Albert Heijn et cetera), maar daar hebben toeristen niets aan omdat je alleen mag betalen met iDeal. Om dan nog eens 19 euro extra te gaan lappen, enkel om ook met bus, tram en metro te mogen reizen lijkt me niet echt interessant.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
Best een redelijke deal als je een lange afstand retour moet reizen en geen kortingskaart hebt.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:49 schreef WammesWaggel het volgende:
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart.
Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen.
En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud.
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopenquote:Op woensdag 13 april 2016 17:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen
OK, dan heb ik niet gezegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.
http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:29 schreef Paxcon het volgende:
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan?
Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken?
zo te zien niet..quote:Log in en selecteer de persoonlijke kaart waar u automatisch opladen voor wilt aanvragen. U geeft éénmalig een machtiging via iDEAL door het betalen van ¤ 0,01. Daarna gaat u met uw OV-chipkaart naar een ophaalautomaat en zet u automatisch opladen op uw kaart. Dat kan al een kwartier na de aanvraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |