Er komt vast weer een fikse nieuwe storting overheidsgeld in de kassalades van de OV-bedrijven, dat zal het verschil wel zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:30 schreef Aardbei16 het volgende:
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd.
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.
Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
De gemiddelde reis gaat helaas niet van centrum naar centrum.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto.
De toeristen zullen vermoedelijk de hoofdprijs moeten betalen om onbeperkt te kunnen reizen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:48 schreef ufopiloot het volgende:
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
quote:OV-toeristenkaart wordt nog dit jaar werkelijkheid
De Nederlandse Spoorwegen werken samen met de andere vervoerders aan een OV-Toeristenkaart. Er moeten zowel landelijk, regionale en plaatselijke ov-producten komen voor toeristen. Dit jaar nog verwachten de vervoerders de eerste concrete resultaten te kunnen melden.
Begin 2015 heeft het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) in de pers opgeroepen tot een toegankelijker OV voor toeristen. In de Tweede Kamer werd dit ondersteund met de suggestie een landelijke OV-toeristenkaart in het leven te roepen. "Vervoerders hebben de handschoen opgepakt en zijn, in samenspraak met het NBTC, op zoek gegaan naar de beste oplossing voor buitenlandse toeristen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer.
De partijen zijn tot de conclusie gekomen dat voor het grootste deel van de toeristen de huidige ov-chipkaart geen betaalbare oplossing is. "De uitdaging zit vooral in het toegankelijk maken van een ov-aanbod dat meer op maat en dus diverser is" legt Trinthamer uit. Hij vervolgt: "Het einddoel is een logisch opgebouwd aanbod van ov-producten die landelijk, regionaal of plaatselijk geldig zijn."
Het aanbod zal deels bestaan uit bestaande producten, en daarnaast aangevuld met nieuwe ov-acties voor toeristen. Zo moet er een landelijke dagkaart komen voor de toerist. NS en GVB hebben al het Amsterdam Travel Ticket gelanceerd. Dat ticket is overigens vaak net iets duurder dan een los NS-kaartje (e-ticket), aangevuld met een GVB-dagkaart.
Boris van der Ham, voorzitter van stichting Werelderfgoed.nl, ziet de toeristenkaart als een enorme kans. "Dit is een enorme kans om toeristen ons werelderfgoed te laten ontdekken. We hebben in Nederland negen door UNESCO erkende werelderfgoederen. Veel toeristen bezoeken nu de grachtengordel van Amsterdam, maar niet de andere werelderfgoederen". Met NS is de stichting in gesprek om bij de toeristenkaart informatie te geven over de bijzondere locaties.
Volgens staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) komt de toeristenkaart er in het tweede kwartaal van dit jaar. Onder meer VVD en D66 hebben aangedrongen op de komst van de ov-toeristenkaart. Het aantal buitenlandse toeristen dat ons land bezoekt neemt toe. In 2015 ging het om bijna vijftien miljoen mensen, 7 procent meer dan een jaar eerder.
Denk € 25 à € 30.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:38 schreef macca728 het volgende:
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
quote:Binnenkort speciale ov-kaart voor toeristen
Toeristen kunnen binnenkort makkelijker met het openbaar vervoer door Nederland reizen. Er komt een proef met een speciale ov-kaart, het Holland Travel Ticket, waarmee ze een dag lang met de trein, bus, tram en metro kunnen.
De kaart komt in twee vormen: met de ene (voor 59 euro) kunnen toeristen op elk gewenst tijdstip reizen, met de tweede (voor 39 euro) pas na de ochtendspits.
De proef was al aangekondigd, maar staatssecretaris Dijksma zegt nu dat de kaart "nog dit kwartaal" verschijnt.
Proef
De kaart komt voor toeristen die het reizen met het Nederlandse openbaar vervoer nu vaak nog ingewikkeld vinden, maar ook niet-toeristen kunnen er gebruik van maken. Over een jaar wordt gekeken of er nog verbeteringen nodig zijn.
Vorig jaar bezochten bijna vijftien miljoen buitenlandse toeristen ons land.
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde.
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant isquote:Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.
Vind je? Op www.spoordeelwinkel.nl dumpt NS dagtickets plus een wisselende snack/drankje/uitje voor om en nabij de 20 euro (en anders zijn er de regelmatige acties in combinatie met Blokker, Hema, Albert Heijn et cetera), maar daar hebben toeristen niets aan omdat je alleen mag betalen met iDeal. Om dan nog eens 19 euro extra te gaan lappen, enkel om ook met bus, tram en metro te mogen reizen lijkt me niet echt interessant.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
Best een redelijke deal als je een lange afstand retour moet reizen en geen kortingskaart hebt.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:49 schreef WammesWaggel het volgende:
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart.
Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen.
En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud.
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopenquote:Op woensdag 13 april 2016 17:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen
OK, dan heb ik niet gezegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.
http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:29 schreef Paxcon het volgende:
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan?
Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken?
zo te zien niet..quote:Log in en selecteer de persoonlijke kaart waar u automatisch opladen voor wilt aanvragen. U geeft éénmalig een machtiging via iDEAL door het betalen van ¤ 0,01. Daarna gaat u met uw OV-chipkaart naar een ophaalautomaat en zet u automatisch opladen op uw kaart. Dat kan al een kwartier na de aanvraag.
quote:Privacytoezichthouder moet onderzoek doen naar anoniem reizen met korting
In de beroepszaak tussen de Arnhemmer Michiel Jonker en de Autoriteit Persoonsgegevens heeft de rechter bepaald dat de toezichthouder opnieuw onderzoek moet verrichten naar de mogelijkheid om met korting te reizen op een anonieme ov-chipkaart.
[...]
De heenreis moeten we in de spits, al kennen we dat hier niet in Fryslânquote:Op zaterdag 22 april 2017 20:23 schreef James1988 het volgende:
Ik wou dat ik 'slechts' 33% korting kreeg op busreizen![]()
Misschien heeft de vervoerder op het traject waar jullie op reizen nog wat interessante kaartjes, zoals Eurokaartjes of Dalurendagkaartjes.
Nee, heenreis niet. Moeten we rond 18.00 op stappen.quote:
Je kunt het best bij de vervoerder informeren. Voor de bern hebben ze soms kortingsacties/gratis in de schoolvakanties.quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:46 schreef Poes. het volgende:
[..]
Nee, heenreis niet. Moeten we rond 18.00 op stappen.
Terugreis voor mij alleen plusminus rond 23.00.
Ja dat vermoeden had ik ook al..quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt het best bij de vervoerder informeren. Voor de bern hebben ze soms kortingsacties/gratis in de schoolvakanties.
Maar je reist te weinig om de abonnementen en kortingkaarten eruit te kunnen halen.
Ik zie op de website van Arriva dat er een gratis kinderritkaart is (onderaan 'Met de bus'), misschien heb je daar wat aan?quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
De heenreis moeten we in de spits, al kennen we dat hier niet in FryslânDaluren gaat dan niet op.
Eurokaartjes, bestaan die nog ja?
Ik zag hem staan inderdaad, lekker tegenstrijdig met de verplichte chipkaart voor 4+quote:Op zaterdag 22 april 2017 21:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie op de website van Arriva dat er een gratis kinderritkaart is (onderaan 'Met de bus'), misschien heb je daar wat aan?
https://www.arriva.nl/fri(...)aartjes-etickets.htm
Ja dat kan ook nog, thanksquote:Op zaterdag 22 april 2017 21:19 schreef James1988 het volgende:
Als je Twitter of Facebook hebt kun je het ook via die kanalen aan Arriva vragen, ze zijn via die kanalen erg behulpzaam is mijn ervaring.
kids vrij kaartje:quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:06 schreef Poes. het volgende:
Hoi, kutkick![]()
Ik ben een leek wat het OV aangaat en vooral wat de OV chipkaart betreft.
Helaas moeten wij er nu ook aan geloven.
Situatie is als volgt; zoon (4 jaar) en ik moeten zo'n 2 à 3 keer per maand een busreis maken, hij een enkele reis, ik retour.
Hoe krijg ik dit zo goedkoop mogelijk voor elkaar? Zoon krijgt slechts 33% korting..
afhankelijk van de ritprijs met de ov-chipkaart zou je nog kunnen kijken op de ¤10 dagkaart voor jezelf nog goedkoper is.quote:Kinderritkaart: gratis met de bus
Geldig als dagkaart in alle buslijnen van Arriva in Friesland
De Kinderritkaart is geldig voor 1 kind in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar, onder begeleiding van een betalende volwassene
Per betalende volwassene reizen 3 kinderen gratis mee
Niet geldig in de Opstapper en op de Waddeneilanden
Overstappen is mogelijk
https://www.arriva.nl/fri(...)zen-met-kinderen.htm
Wat raar zeg!quote:Op zondag 23 april 2017 10:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kids vrij kaartje:
[..]
afhankelijk van de ritprijs met de ov-chipkaart zou je nog kunnen kijken op de ¤10 dagkaart voor jezelf nog goedkoper is.
ik ben zelf buschauffeur in fryslanquote:Ik zal het de eerst volgende keer even vragen aan de buschauffeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |