Automatisch opladen doet ie toch al vamF een minimum van 5 euro tegoed?quote:Op maandag 1 september 2014 18:57 schreef davedavy het volgende:
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site). Ik heb nu automatisch opladen aangezet met 10 euro, ik heb nu 1 euro tegoed. Kan ik nu de bus in met negatief saldo (zodat automatisch 10 euro wordt opgeladen)? Want als dat kan, waarom is het instaptarief van 4 euro dan nodig als je negatief kan staan
Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerdquote:Op dinsdag 2 september 2014 00:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Automatisch opladen doet ie toch al vamF een minimum van 5 euro tegoed?
Wel ook geactiveerd op de kaart zelf? Dus bij zon paal/oplaadpunt/nskaartding?
Op e site? die is vaak wat trager volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:48 schreef davedavy het volgende:
Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd![]()
Probeer het straks nog wel eens opnieuw.
De samenreiskorting moet op de kaart van de meereizende passagiers geladen worden, niet op de Business Card. Of begrijp ik je dan verkeerd?quote:Op woensdag 3 september 2014 09:35 schreef Birgittevermeer het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren.
Goed he, ns voor de incidentiėle reiziger en toerist.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende:
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken?
Mijn ervaring:
Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt.
Haha, echt?quote:Op woensdag 3 september 2014 13:14 schreef Red_85 het volgende:
Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken?
http://www.ovpro.nl/trein(...)nt-weer-grotendeels/quote:Op woensdag 3 september 2014 13:16 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Haha, echt?!
Ik zal haar even goed inlichten..
wow, dat heeft ook maar vier jaar geduurd...quote:Op woensdag 3 september 2014 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
http://www.ovpro.nl/trein(...)nt-weer-grotendeels/
http://www.telegraaf.nl/r(...)aar_Amsterdam__.html
Visitekaartje voor je land hoor, je nationale treinboer.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:48 schreef davedavy het volgende:
[..]
Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd![]()
Probeer het straks nog wel eens opnieuw.
Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:32 schreef davedavy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo?
Ahaquote:Op woensdag 3 september 2014 18:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7..
quote:RET begint proef met herstellen niet uitchecken ov-chipkaart
De Rotterdamse stadsvervoerder RET is een proef begonnen waarbij reizigers achteraf online kunnen kijken of ze na een rit wel hebben uitgecheckt met hun ov-chipkaart.
Als dat het niet het geval is, kunnen ze dat zelf corrigeren en wordt de factuur aangepast.
Voorlopig is die dienst alleen beschikbaar voor de tweehonderd reizigers die meedoen aan de pilot Achteraf Betalen Consument (ABC).
Daarin worden reizigers in de gelegenheid gesteld hun gemaakte ritten pas na een maand te betalen. Nu is daar de dienst aan toegevoegd dat reizigers zelf kunnen kijken welke ritten ze hebben gemaakt en waar ze eventueel niet hebben uitgecheckt.
Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB), waarin verschillende vervoerders zijn vertegenwoordigd, maakte donderdag bekend dat het jaarlijks circa 16 miljoen euro overhoudt aan reizigers die met hun ov-chipkaart vergeten uit te checken. De partijen kondigde tegelijkertijd verscheidene maatregelen aan om het missen van het uitchecken verder terug te dringen.
Ook moet het makkelijker worden het geld dat daardoor te veel is betaald, terug te krijgen. Reizigers kunnen straks online op een centrale plek hun geld terugvragen. De termijn waarin dat kan worden gedaan, wordt verlengd van drie tot zes maanden.
Op station Amersfoort zijn ze daar al heel lang een proef mee aan het houden. Waarom dat niet wordt uitgerold.. geen idee.quote:Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten het stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.
Voor contactloos betalen met de OV-chipkaart zijn nogal wat investeringen nodig, dus de proef wordt niet voortgezet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.
Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:03 schreef freako het volgende:
[..]
In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas.
http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart
Maar die wil je ook niet de mogelijkheid geven om met hun OVchipkaart snoep te kopenquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
Zoals gezegd zijn er wel enkele proeven. TLS heeft echter geen bankvergunning dat ook een probleem zal zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.
Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis. Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |