quote:Den Haag, 6 maart 2014 - "Bitcoin Boulevard", onder die noemer beleeft Den Haag op 20 maart de introductie van het internet betaalmiddel Bitcoin bij een tiental samenwerkende lokale horeca-bedrijven. Deze bedrijven bevinden zich aan de Wereldgracht, ook wel bekend als de Avenue Culinaire, in het centrum van Den Haag.
Vanaf de lancering a.s. 20 Maart kan de bezoeker zijn spijs en drank afrekenen met de innovatieve internet-munt, de Bitcoin. Met het Bitcoin Boulevard initiatief tonen de ondernemers dat zij er klaar voor zijn om de inmiddels groeiende groep bitcoin betalers in Nederland van dienst te zijn.
"Met een smartphone, voorzien van de juiste app of een online wallet kan iedereen betalen. Wel eerst wat Bitcoin kopen natuurlijk. Diegenen die goed voorbereid een bezoekje willen brengen op de 20e kunnen meer over Bitcoin lezen op bijv. "www.bitcoinspot.nl", aldus Peter Klasen, woordvoerder van Bitcoin Boulevard.
Bart van Doorn van Restaurant M, vult aan: "Ik experimenteer graag met nieuwe ontwikkelingen en hou de 20e dan ook Happy Hour tot half zes voor iedereen die met Bitcoin afrekent!".
De organisatie is belangeloos opgezet door de horeca ondernemers samen met Galerie West en enkele Bitcoin enthousiastelingen. Deze laatsten willen Bitcoin positief onder de aandacht brengen, omdat volgens hen Bitcoin ten onrechte te negatief in het nieuws is geweest, veroorzaakt door een incidentele 'rotte appel' in de Bitcoin wereld. Bitcoin Boulevard is een unieke manier om het abstrakte Bitcoin fenomeen tastbaar te maken in de handen van de consument en daarnaast een leuke manier om de innovatiekracht van de Haagse horeca te tonen.
Bitcoin Boulevard nodigt iedere belangstellende, particulier, financiële professional en/of Den Haag liefhebber uit om op 20 maart een drankje te komen drinken en af te rekenen, liefst met Bitcoin. Om 17:57 uur, het exacte begin van de lente, zal de Haagse nachtburgemeester René Bom de feestelijke 1e consumptie afrekenen met Bitcoin. Meer informatie zie www.bitcoinboulevard.nl
Jij hebt nog nooit die BTC-scannertjes gezien?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:24 schreef destrovel het volgende:
Eerst een uur wachten voordat je transactie geverifieerd is voordat je je biertje krijgt?
Als econoom blijf ik héél ver van bitcoins.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit die BTC-scannertjes gezien?
Als bedrijfskundige ben ik er geen miljonair van geworden, maar ben ik wel hypotheekloos en heb ik een leuk voertuig voor de deur staan met een flinke spaarpot.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef destrovel het volgende:
[..]
Als econoom blijf ik héél ver van bitcoins.
Voordeel van early adopter zijn met dit soort dingen inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als bedrijfskundige ben ik er geen miljonair van geworden, maar ben ik wel hypotheekloos en heb ik een leuk voertuig voor de deur staan met een flinke spaarpot..
Grootste inkomsten heb ik gepakt tussen augustus 2013 en februari 2014. Dus daar gaat dat verhaal.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:40 schreef destrovel het volgende:
[..]
Voordeel van early adopter zijn met dit soort dingen inderdaad.
Grootste inkomsten in BTC of in "normale" valuta? Dát is de vraag.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Grootste inkomsten heb ik gepakt tussen augustus 2013 en februari 2014. Dus daar gaat dat verhaal.
Verkocht op het hoogtepunt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:42 schreef destrovel het volgende:
[..]
Grootste inkomsten in BTC of in "normale" valuta? Dát is de vraag.
De BTC had je dus al een tijdje liggen, dus je was early adopter.quote:
Ik heb meer dan 200BTC gemined tussen augustus 2013 en februari 2014. Wederom: nopequote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:46 schreef destrovel het volgende:
[..]
De BTC had je dus al een tijdje liggen, dus je was early adopter.
Wat voor zieke rig heb je dan staan?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb meer dan 200BTC gemined tussen augustus 2013 en februari 2014. Wederom: nope.
Alles verkocht, maar o.a. over de 100 GPU's (LTC --> BTC gedaan voornamelijk).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:48 schreef destrovel het volgende:
[..]
Wat voor zieke rig heb je dan staan?
3 seconden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:24 schreef destrovel het volgende:
Eerst een uur wachten voordat je transactie geverifieerd is voordat je je biertje krijgt?
Voor mij is het allemaal ver, dus Den Haag kan ook primaquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan opeens kan ik ook overwegen om te komen
Jij hebt er dan niks te zoekenquote:Op woensdag 12 maart 2014 04:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lekker dichtbijalleen kan ik niet met bitcoin betalen
En iets zegt mij dat je die aan wat anders hebt te danken dan de BC anders vertelde jij dat niet zo vol trots op en bloot op een forum.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:39 schreef Helpmefok het volgende:
Als bedrijfskundige ben ik er geen miljonair van geworden, maar ben ik wel hypotheekloos en heb ik een leuk voertuig voor de deur staan met een flinke spaarpot..
Hoezo niet? Niet bekend met HMFGod?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:39 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En iets zegt mij dat je die aan wat anders hebt te danken dan de BC anders vertelde jij dat niet zo vol trots op en bloot op een forum.
Ook nog een filmpjequote:DEN HAAG – Restaurant Eten bij Werelds krijgt donderdag de eerste Bitcoin-automaat van Nederland. Het Haagse restaurant is een van de tien deelnemers aan de eerste Bitcoin Boulevard.
Bezoekers van de Bitcoin Boulevard kunnen vanaf donderdag 20 maart bij tien horecazaken en een galerie betalen met de digitale munt. Met de geïnstalleerde ‘pinautomaat’ kunnen bezoekers bitcoins kopen. Een team van het Zwitserse Bitcoin Suisse komt speciaal naar Nederland om de automaat te installeren.
De Bitcoin is een digitale munteenheid. Anders dan met bijvoorbeeld de dollar, of euro, is er geen centrale bank of overheidsinstelling die de munt uitgeeft. In plaats daarvan ontsleutelen Bitcoingebruikers de munt zelf, via een computerproces dat bekend staat als 'minen': het Engelse woord voor het delven van goud. Om met de Bitcoin te betalen zijn een smartphone, een app en een online portemonnee nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |