Juist die zoek ik idd ook... maar die kan ik nergens vinden. Alleen de standaard producten. Dus transformators, kabels en lampjesquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:37 schreef Atmoz het volgende:
Er bestaan van dat soort "opdruk/inprik" connectoren. Normaal gesproken zitten die in het pakket, maar misschien kun je ze ook los kopen. Die zijn in ieder geval bedoeld om op zo'n kabel te prikken waar je de 2 draden naast elkaar ziet lopen.
Mijn buurman-buurman (2 huizen verderop) heeft deze. Ik zal hem eens vragen waar hij dat systeem (compleet pakket dus) heeft gekocht, misschien verkopen ze daar ook losse connectors...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:39 schreef knack het volgende:
[..]
Juist die zoek ik idd ook... maar die kan ik nergens vinden. Alleen de standaard producten. Dus transformators, kabels en lampjes
Buiten nooit wartels bovenin. Gewoon onder of de zijkant.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:19 schreef Cybersijp het volgende:
Kwestie van draad doorknippen, waterdichte doos vastmaken aan paal, met daarin drie wartels(een links, een rechts, eentje bovenin ). Kroonsteentje binnenin / wago voor flexibel draad en draad voor je verlichting aansluiten. Laatste doos kun je uitvoeren met twee wartels. daarna kun je altijd nog weer verder lussen op deze doos. Let wel op dat de belasting van de trafo niet overstemd word door de totale aansluitwaarde van de lampen. WD2 dozen van attema vind ik zelf lekker werken, standaard wurgdoppen kun je NIET gebruiken die hierbij geleverd zijn, aparte wartels aanschaffen aub
Dan is het enige deugdelijke alternatief dat je de las in het armatuur maakt en het armatuur minimaal 30 centimeter boven de grond is geplaatst.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:16 schreef knack het volgende:
Ik wil helemaal geen lasdozen gebruiken![]()
Een aantal hierboven hebben het er over. Ik wil gebruik maken van de standaard connectors die beschikbaar zijn.
En wat is daar de achterliggende gedachte van?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:16 schreef knack het volgende:
Ik wil helemaal geen lasdozen gebruiken![]()
Een aantal hierboven hebben het er over. Ik wil gebruik maken van de standaard connectors die beschikbaar zijn.
Dat heeft een hele gegronde reden. Vochtbestendigheid.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef knack het volgende:
Zie de connector die ik bedoel. Bij de bekende merken zitten deze vast aan de kabel en het lijkt er op dat ze die connectors niet los verkopen.
Ik heb 't hem gevraagd:quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:35 schreef Gieliovd het volgende:
Prik connectoren ga je niet vinden voor standaard ronde kabel. De draad ligt hier onvoorspelbaar in gedraaid dus je kunt niet prikken.
Dan kun je beter de lampjes die je hebt verkopen. Heb je er nog even plezier van.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef knack het volgende:
De tuin is verder al helemaal klaar dus ik ga en kan geen lasdozen meer ingraven.
Nee, want TS wil geen lasdozen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 00:34 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Zo'n kabel met die connectoren kopen en de connectoren eraf halen, draadje solderen, isoleren et voila?
Beetje krimpkous en wat tape eromheen kan het wel zonder. En ja dat is inderdaad tegen de regels..quote:
12 Volt, welke regels?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:13 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Beetje krimpkous en wat tape eromheen kan het wel zonder. En ja dat is inderdaad tegen de regels..
Bedrijven hebben wel regels voor zwakstroom, maar dat zijn interne aangelegenheden. Bij jou thuis mag je met 12V zo goed als alles doen wat je wilt. Komt doordat 12V als een veilige spanning word gezien bij aanraking.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:33 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Ging er vanuit dat die er waren, blijkbaar niet dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |