80NM als ik me niet vergisquote:Op zondag 4 mei 2014 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Vergeet niet dat er een ENORME bult koppel uit die machtige machine van je komt hè! Dus het is niet zo gek dat het draad het dan opgeeft.
Zo'n lesje zou ik (later) graag willen volgen inderdaad. Ik ben softwareprogrammeur, dus van zulke dingen heb ik helaas te weinig verstand. Meer dan wat hobby'en is het helaas niet! Maar ik zou er graag wat meer mee willen doen c.q. vanaf willen wetenquote:Als je een lesje verspanende techniek zou volgen is het eerste wat ze je zullen leren dat je het "gereedschap het werk moet laten doen". Als je hetzelfde geintje uit zou halen bij bijvoorbeeld het boren in staal met een kolomboor, dan kom je er nooit van je levensdagen doorheen, misschien met 5 HSS boortjes.
Klinkt logisch allemaal ja.quote:Mijn strategie is al jaren goedkoop materiaal met beleid. Ik heb gatenzagen van blik in een houder, je kent ze wel. Dun metaal, geharde tanden. Ik doe lang met zo'n setje. Met beleid invoeren, niet te hoog toerental, de snede leren, metaal niet te heel laten worden.
Dat is het probleem. Soms wil ik gewoon snel klaar zijnquote:Idem voor boortjes. Ik heb hele goedkope houtboren met zo'n puntje. Die gaan bij mij jaren mee, omdat ik met beleid werk. Nooit rokend heet, nooit metaal raken.
Lolquote:Dit weekend hulp voor de schutting.. hardhouten palen. Tja, dan doet je hulp dat goedkoper boortje vol gas in één keer proberen die paal in te rammen. Roken, piepen, machine zwaar werken.
Daar zijn ze niet op gemaakt, het wordt te heet, het wordt zwak, het breekt.
Doe ik het... recht, stukje boren, legen, boren, legen, boren, legen... en dat een keer of 6 op een cm of 4-5. Boortje blijft redelijk koel en heel.
quote:Ieder materiaal heeft andere gatenzagen nodig... Die dikmetalen uitvoering met bimetaal enzo kosten al gauw ¤20/stuk in de kleine maten. Neem dan ook vooral een diepe schotel.
Top! Thanks, ga ik daar eens kijkenquote:Op maandag 5 mei 2014 17:45 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan even kijken bij Ecotools, redelijke kwaliteit en lage prijzen. Heb de gatenzagen niet uitgeprobeerd, maar andere dingen zoals schuurpapier koop ik daar regelmatig.
Excuses, ik was het even helemaal vergeten.quote:
Lol, zou je er interesse in hebben dan?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Verpats zulke kasten op internet en je ken gauwd geld verdienuh
Klopt. De achterkant van de "tubes" he. Dus waar je in kan kijken als er geen fles in zou zitten. Dus dan ziet het er wel nog netjes strak/wit uit, maar toch "veilig" voor de flessenquote:Op maandag 12 mei 2014 13:20 schreef RoelerMF het volgende:
Heb je de achterkant nu met skai bekleed?
Die zitten er nog niet. Komen nog wel een keer, is zoals gezegd redelijk wat werk nog...quote:Ben benieuwd waar de ledjes zitten, want die zie ik zo snel nog niet.
Thanks!!quote:Maar het ziet er weer top uit
Ja, de bovenste 15 stuks wel. Dat komt omdat die dunner zijn dan de onderste 5. Maar het is alleen zichtbaar op die foto. In het "echt" zie je er niets van.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:25 schreef BartNH het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je die buizen in de lengte opengezaagd? Of zie ik iets fout? Waarom? Voor de verlichting of zo?
quote:Ben vreselijk jaloers op je creatieviteit en je skils.
Bedanktquote:Op maandag 12 mei 2014 14:02 schreef fathank het volgende:
Petje af, niks voor mij om zo lang in m'n huis te moeten klussen.
Zijn die deurtjes gebeitst of zijn dat meubelpanelen oid?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:31 schreef Atmoz het volgende:
Even weer een update van het wijnrek/wijnkastje wat ik aan 't maken ben.
Is meubelpaneel inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:44 schreef ohmoetdatzo het volgende:
[..]
Zijn die deurtjes gebeitst of zijn dat meubelpanelen oid?
Hoiquote:Op maandag 12 mei 2014 20:31 schreef Tanguie het volgende:
hoi Atmoz,
Waar heb je die " bloesem" eigenlijk vandaan?
gr
Guy
Weer lekker bezigquote:Op maandag 12 mei 2014 10:31 schreef Atmoz het volgende:
Even weer een update van het wijnrek/wijnkastje wat ik aan 't maken ben.
Afgelopen week was de (6 meter lange) witte (100mm) buis aangekomen:
[ afbeelding ]
Meteen begonnen met in stukken te zagen, en erna de scheve zaagsnede vlak te schuren:
[ afbeelding ]
RVS frontplaat op het geheel:
[ afbeelding ]
Erna heb ik skaileer (met de "mooie" zijde richting de buizen) erop geplakt. Daarop een 3cm laagje schuim.
Op die manier kunnen de flessen niet stukgaan als ik ze te hard in het rek schuif:
[ afbeelding ]
Het geheel klaar om ingebouwd te worden:
[ afbeelding ]
In de kast:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
![]()
De (RGB) LED-verlichting komt er later in. Daar heb ik nu geen tijd meer voor. (De LED's erin plakken wel, maar het hele aansturen met m'n App kost veel tijd)
Tot de volgende update
Zekers!quote:
Succesquote:OK zal eens kijken in de winkel...thx voor de info
quote:
...en erna pics ervan posten?!quote:Moet zelf ook nog eens een wijnrek maken (staat nu in doosjes in de kast opgestapeld).
Oh, das heel leuk om te horen zeg! Ik ben benieuwd hoe 't gaat worden. Mocht je geen eigen topic hebben/willen, dan mag je altijd hier de PICCA's postenquote:Ik heb dankzij jou wel inspiratie opgedaan door creatief te zijn met laminaat, ben een hoofdbord aan het maken voor mijn bed en ik ben te lui om te verven. Dus maar even een pak laminaat gehaald bij de bouwmarkt en nog een losse plank weten mee te krijgen (had er 11 nodig, in een pak zaten er 10). Nauwelijks duurder dan verf + grondverf overigens, dus bedankt voor de tip!
lolquote:(p.s. ik stop er geen ledjes in)
Ik kon het vandaag toch niet laten om alvast te beginnen aan een heel ander project: een terrarium voor een (nog te kopen) groene leguaanquote:
quote:
Ze keken me eerst vreemd aan, maar na een kleine uitleg mocht het meteenquote:Op zondag 18 mei 2014 19:51 schreef Holenbeer het volgende:
"..Bij de plaatselijke supermarkt ligt al 2 weken een eikentak wat ik in het bos gevonden heb in de vriescel.."
![]()
quote:
Dankjequote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
netjes!ideaal voor de stucadoor hoor. Zo;n verlaagd plafond.
Thanksquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:59 schreef RoelerMF het volgende:
Ziet er weer top uit, mooi hoe die koof is gemaakt!
Bedoel je voor het natte gedeelte op de slaapkamer? Dit muurtje:quote:Mag ik trouwens vragen welke steenstrips je hebt gebruikt voor de badkamer? Mede door dit topic ben ik ook wat innovatiever gaan denken met dingen in huis en aangezien momenteel de tuin de volledige aandacht heeft hier wil ik zelf een waterval ornament maken met soortgelijke steenstrips
http://www.steenstripwink(...)su-black-slate-.htmlquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:41 schreef RoelerMF het volgende:
Nee, de echte steenstrips. Ik heb mij al helemaal suf gegoogle'ed en overal hebben ze andere merknamen e.d. en zie ik slechts 1 strip ipv een heel wandje. die van jou zijn wat ik zoek, dus vandaar de vraag welke je precies gebruikt hebt
No problemquote:
Echt hequote:
wacht maarquote:Op zondag 25 mei 2014 20:56 schreef Atmoz het volgende:
Ze worden trouwens wel iets groter na wat jaartjes.....
1.80 meter is heel normaal
Hij is wel aardig, special effect zitten wel snor maar er zitten een paar flinke plotholes inquote:Op maandag 26 mei 2014 09:11 schreef Atmoz het volgende:
lol, is dat niet de nieuwe Godzilla?
Lijkt me wel een coole film overigens![]()
Mijn beestje wordt als het goed is "maar" zo groot:
[ afbeelding ]
Hmzz oke, tja toch maar kijken. Zoveel films met van die grote vette beesten zijn er ook weer niet dus zo voor 'n keer wel grappigquote:Op maandag 26 mei 2014 09:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij is wel aardig, special effect zitten wel snor maar er zitten een paar flinke plotholes in
Klopt, die staat 24/7 aanquote:Jouw klopplantenbak met de piezo, staat dat klopgedeelte 24/7 aan?
Zeer, zeeeeeer weinig!quote:
Je hebt gelijk, en als het dan "onnodig" veel stroom zou verprutsen is zoiets zonde, maar zo'n microcontrollertje trekt echt bijna 0,0 stroom!quote:Zo vaak maak je de plantenbak in de gang ook niet open lijkt me
Ooh dat valt reuze mee, 0,25W. Ik dacht dat dat ding 4W ofzo zou verstokenquote:Op maandag 26 mei 2014 09:53 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zeer, zeeeeeer weinig!
Misschien kost het op jaarbasis ¤ 0,50 ofzo
[..]
Je hebt gelijk, en als het dan "onnodig" veel stroom zou verprutsen is zoiets zonde, maar zo'n microcontrollertje trekt echt bijna 0,0 stroom!
Nee, zo'n microcontroller heeft volgens mij ook een "slaapstand" en dan is die he-le-maal zuinigquote:Op maandag 26 mei 2014 09:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ooh dat valt reuze mee, 0,25W. Ik dacht dat dat ding 4W ofzo zou verstoken
Lol, klopt ze zwemmen heel graag!quote:Op maandag 26 mei 2014 23:32 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Geniet dan maar van je zwembad zolang het nog kan.. Haha
Er staat helaas maar 1 goed merk bier, mannen weten waaromquote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:52 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol, klopt ze zwemmen heel graag!
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik maken om m'n nieuwe speeltje te showen![]()
SONY VW500 4K projector![]()
(komt straks in het Home Theater, maar toch alvast even een "test opstelling" gemaakt)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://cinemadream.nl/sony-vpl-vw500![]()
Kan dus niet wachten om de eerste schroef in m'n HT te zetten
Kloptquote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er staat helaas maar 1 goed merk bier, mannen weten waarom
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Klopt
Die andere staat er ook alleen maar om me uit de "Brand" te helpen bij het op zijn van de Juup
Lolquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:00 schreef Gieliovd het volgende:
Kerel heb je nog een plekje vrij waar jij werkt, dan kom ik daar werken. Die beamer! Daar moet ik een jaar voor sparen man. Geweldig ding
Klopt, het is een redelijke "bak"... maar wel een mooiequote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:17 schreef Mauricet0 het volgende:
Dat is een hele mooie beamer, ik ben benieuwd hoe je die gaat plaatsen en in welke ruimte.
Op jouw foto lijkt de beamer niet zo heel groot maar na wat googelen moest ik zeggen dat dat ding echt mega groot is.
Weet je ook al wat voor audio combinatie je gaat plaatsen in je HT ruimte?
Lolquote:Volgende project zonnepanelen voor de energie consumptie?
Na wat google werk vond ik waar je werkte, maar op de site zelf kan ik de vacature niet gevonden krijgen? Niet gek dat er dan weinig reageren?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:02 schreef Atmoz het volgende:
[..]
LolToevallig dat je 't vraagt
Er is een vacature... en we kunnen zelfs niemand vinden![]()
Zijn echt overal advertenties aan het plaatsen, maar niemand wilt in het mooie zuiden komen werken, zo lijkt het
[edit]
Maar inderdaad, die beamer (ik zeg liever projector) is een ge-wel-dig dingx 1000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |