abonnement Unibet Coolblue
pi_138209743
^O^ _O- O-)
Laat die handjes wapperen!
pi_138210323
Wauw! Wat een project! En dat in mijn (zowat bijna) geboortedorp! Ik geloof zelfs dat wij op dezelfde middelbare school hebben gezeten....

Jouw audiomeubel heb ik al thuis gedeeld, want die ikea kast die we nu hebben kan écht niet meer...en wat jij hebt gemaakt ziet er erg mooi uit!

Ga zo door, ik zal de vorderingen blijven volgen hier!
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 08:58:43 #103
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138217721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef Gieliovd het volgende:
^O^ _O- O-)
8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef FosBazant het volgende:
Wauw! Wat een project! En dat in mijn (zowat bijna) geboortedorp! Ik geloof zelfs dat wij op dezelfde middelbare school hebben gezeten....
Ow leuk, das toevallig :) Op 't Euro-college dus? Ik ben benieuwd wie je dan bent :D

quote:
Jouw audiomeubel heb ik al thuis gedeeld, want die Ikea kast die we nu hebben kan écht niet meer...en wat jij hebt gemaakt ziet er erg mooi uit!
Thanks ^O^

quote:
Ga zo door, ik zal de vorderingen blijven volgen hier!
Super! Leuk om te horen (c.q. lezen :P )
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:23:17 #104
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_138222536
Prachtig huis begin je te krijgen. Als mijn vriendin minder dwars zou liggen had ik ook zoveel toeters en bellen willen hebben :D

Ik ben zelf bezig met de tuin om een hoop "gadgets" in te bouwen, maar jij bouwt alles helemaal zelf en dat vind ik toch wel fantastisch hoor! Hoe stuur je trouwens de verschillende LED strips aan? Met Arduino's, of heb je een ander handig communicatie device? Ik zoek nog steeds naar een geschikt middel om verschillende tuinborders uit te lichten met een led strip icm een remote interface
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:36:48 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_138222876
Mooie vorderingen _O_ ^O^.
Als ik dit topic doorlees realiseer ik me weer een hoe lui ik eigenlijk wel niet ben :P.
pi_138223795
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:20 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah oke, morgen direct eens kijken! :)

[..]

Lol >:) Enne: thanks ^O^

[..]

Zoals men hieronder al aangeeft: met onder andere laminaat (extra breed zodat ik geen verticale "strepen" krijg) en aluminium hoekprofiel (2cm x 1cm @ 90 graden), witte latex verf om die horizontale lijnen/vlakken te "accentueren". Verder nog wat kepers en planken ter stevigheid.

Foto's zijn wellicht wat duidelijker:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Welke beugel gebruik je voor de tv? Heb je die op het houten skelet gemonteerd? Ziet er top uit !
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 14:21:21 #107
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138225805
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:23 schreef RoelerMF het volgende:
Prachtig huis begin je te krijgen.
Thanks :)

quote:
Als mijn vriendin minder dwars zou liggen had ik ook zoveel toeters en bellen willen hebben :D
Misschien moet je het op een andere manier brengen?! En gewoon beetje-bij-beetje. Eerst de dingen waar ze zelf ook baadt bij heeft...

quote:
Ik ben zelf bezig met de tuin om een hoop "gadgets" in te bouwen, maar jij bouwt alles helemaal zelf en dat vind ik toch wel fantastisch hoor!
Klinkt goed! Ik ga binnenkort ook weer verder in de tuin. Dat is weer een heel verhaal apart ;) Vorig jaar -eigenlijk direct na aankoop van het huis- ben ik daaraan begonnen. Heb zelf een zwembad gemaakt (maar niet niet helemaal af, dus daar ga ik binnenkort weer zo snel als mogelijk aan verder), met daaraan grenzend een mooie vlonder. En aan het eind van de komende zomer wil ik een jacuzzi (8 pers.) gaan plaatsen. Verder ben ik ernstig aan het nadenken om zelf een pizzaoven te metselen. Lijkt me echt heel gaaf om te hebben 8-) én brengt natuurlijk de nodige gezelligheid met zich mee *O*

De verlichting in de tuin ga ik ook allemaal met m'n App bedienbaar maken. Alles in controle via m'n GSM :D

quote:
Hoe stuur je trouwens de verschillende LED strips aan? Met Arduino's, of heb je een ander handig communicatie device? Ik zoek nog steeds naar een geschikt middel om verschillende tuinborders uit te lichten met een led strip icm een remote interface
Inderdaad met een Arduino! Je zou dat zelf vrij makkelijk ook kunnen doen in combinatie met een EthernetShield.... mocht je hulp nodig hebben: just ask!

quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:36 schreef knep het volgende:
Mooie vorderingen _O_ ^O^.
Als ik dit topic doorlees realiseer ik me weer een hoe lui ik eigenlijk wel niet ben :P.
Thanks ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:10 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Welke beugel gebruik je voor de tv? Heb je die op het houten skelet gemonteerd? Ziet er top uit !
Dat is zo'n vrij simpele/goedkope zoals deze:



Er zit zelfs een watpas in, maar die is helaas TOTAAL onnutig aangezien die alles behalve waterpas is.
Zie deze foto:



Bovenaan ligt de echte/correcte waterpas, onderaan zie je hoe scheef die in de beugel is...
Ik heb de beugel inderdeed op een MDF plaat gemonteerd. (daarachter zitten die kepers)
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:41:42 #108
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_138226385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:21 schreef Atmoz het volgende:

Misschien moet je het op een andere manier brengen?! En gewoon beetje-bij-beetje. Eerst de dingen waar ze zelf ook baadt bij heeft...

Klopt, ik krijg er veel dingen uiteindelijk wel doorheen, maar moet soms even geduld hebben. Ik heb daarnaast een vrij uitgesproken smaak, maar zij is meer Hollandse nuchterheid. Ik heb vorig jaar voor de tuin een fantastische doe het zelf kast gezien van steigerhout. Het model dat ik zag was voor binnen, maar het kan ook prima buiten worden toegepast. Maar dat vind ze dan een gek idee, maar komt goed :D

quote:
Klinkt goed! Ik ga binnenkort ook weer verder in de tuin. Dat is weer een heel verhaal apart ;) Vorig jaar -eigenlijk direct na aankoop van het huis- ben ik daaraan begonnen. Heb zelf een zwembad gemaakt (maar niet niet helemaal af, dus daar ga ik binnenkort weer zo snel als mogelijk aan verder), met daaraan grenzend een mooie vlonder. En aan het eind van de komende zomer wil ik een jacuzzi (8 pers.) gaan plaatsen. Verder ben ik ernstig aan het nadenken om zelf een pizzaoven te metselen. Lijkt me echt heel gaaf om te hebben 8-) én brengt natuurlijk de nodige gezelligheid met zich mee *O*
Ik twijfel nog over de pizza oven, heb er wel 1 gezien op marktplaats die ook niet al te duur was. Vond het wel ongelofelijk tof. Ik heb straks twee grote tuinkamers en ik wil beide een eigen identiteit meegeven. De voorste gaat een echte chill kamer worden met lounge set, mooie planten, kabbelend water. Heb via Amazon in Amerika al wat speakers laten overvliegen en een kleine versterker voor buiten is ook onderweg. Maar de achterste kamer moet een echte vriendenplek worden met een lange tafel waar 8 of 10 mensen aan kunnen zitten en lekker met z'n allen kunnen eten gezelligheid. Die kamer wordt omring door drie buitenmuren, dus ik er ook echt wel een kamer gevoel aan mee geven. Maar de bedoeling is dus om daar een soort buitenkeuken te creëren met een kruidenplantenrek, goede BBQ plek met alle tools in de buurt en eventueel een wasbak en aanrecht achtig iets. Vandaar ook de open kast van steigerhout :P

quote:
De verlichting in de tuin ga ik ook allemaal met m'n App bedienbaar maken. Alles in controle via m'n GSM :D

Inderdaad met een Arduino! Je zou dat zelf vrij makkelijk ook kunnen doen in combinatie met een EthernetShield.... mocht je hulp nodig hebben: just ask!
Ik heb vorig jaar een (nep) Arduino mini gekocht met ethernetshield erbij via de Chineze vrienden, maar de ethernet library die gebruikt wordt is niet de standaard die Arduino ook gebruikt. Moet dus nog even wat extra tijd investeren om het aan de praat te krijgen. Maar dat gaat uiteindelijk wel goed komen. Mijn grootste uitdaging nu is om overal een nette 5V te krijgen die de Arduino en de verlichting kunnen gebruiken. Ik denk dat ik nu voor een 12V tuinstroomkabel (Zo een prikkabel) ga en met omvormers ga werken. Jammer genoeg werkt de Arduino en de WS8201 leds op 5V :P en ik moet dus mijn tuin voorzien van ethernet om het aan te gaan sturen :D Heb jij daarvoor ook overal UTP beschikbaar in de verlaagde plafonds e.d.?
»» Democracy is so overrated »»
pi_138230795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 08:58 schreef Atmoz het volgende:


Ow leuk, das toevallig :) Op 't Euro-college dus? Ik ben benieuwd wie je dan bent :D


Thanks ^O^


Super! Leuk om te horen (c.q. lezen :P )
Inderdaad op het eurocollege, ik woonde vroeger in oost-maarland, zat bij een vriend van jou in de klas, A Cox (die kwam een paar pagina's geleden al ter sprake ;). Jij zat in een andere klas geloof ik.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:31:12 #110
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138231885
Ik zit me echt even af te vragen hoe je de horizontale lijntjes van je TV-wand hebt gedaan. Op de waterpas foto zie ik een lelijke klikrand in het zicht. Maar die lijkt opeens verdwenen in het totaalplaatje. Vind namelijk het idee echt briljant zo.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 18:09:11 #111
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138233160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef RoelerMF het volgende:

Klopt, ik krijg er veel dingen uiteindelijk wel doorheen, maar moet soms even geduld hebben. Ik heb daarnaast een vrij uitgesproken smaak, maar zij is meer Hollandse nuchterheid. Ik heb vorig jaar voor de tuin een fantastische doe het zelf kast gezien van steigerhout. Het model dat ik zag was voor binnen, maar het kan ook prima buiten worden toegepast. Maar dat vind ze dan een gek idee, maar komt goed :D

Lol, dat zijn opzich wel leuke dingen om daarover te "kibbelen", toch?! (En later alsnog je zin krijgen O-) :P )

quote:
Ik twijfel nog over de pizza oven, heb er wel 1 gezien op marktplaats die ook niet al te duur was. Vond het wel ongelofelijk tof.
Zekers! Mij lijkt zo'n ding ook super relax.

Ongeveer zo eentje wil ik gaan maken:



quote:
Ik heb straks twee grote tuinkamers en ik wil beide een eigen identiteit meegeven. De voorste gaat een echte chill kamer worden met lounge set, mooie planten, kabbelend water. Heb via Amazon in Amerika al wat speakers laten overvliegen en een kleine versterker voor buiten is ook onderweg.
Klinkt erg goed :7 ^O^ Ik heb hetzelfde idee op de plek waar eigenlijk de oprit zou moeten komen. Daar wil ik een soort winter-terras maken. Overkapt, 3 muren en een glazen wand zodat je kunt uitkijken over het zwembad/vlonder en de rest van de tuin. Dan terrasverwarmers erin, buitenspeakers (welke heb jij besteld?) en mooie sfeerverlichting.

quote:
Maar de achterste kamer moet een echte vriendenplek worden met een lange tafel waar 8 of 10 mensen aan kunnen zitten en lekker met z'n allen kunnen eten gezelligheid. Die kamer wordt omring door drie buitenmuren, dus ik er ook echt wel een kamer gevoel aan mee geven. Maar de bedoeling is dus om daar een soort buitenkeuken te creëren met een kruidenplantenrek, goede BBQ plek met alle tools in de buurt en eventueel een wasbak en aanrecht achtig iets. Vandaar ook de open kast van steigerhout :P
Klinkt wederom érg goed 8-)
Ik heb ongeveer hetzelfde idee (buitenkeuken, kruidenrek, plaats voor BBQ, die pizzaoven) maar in plaats van een overdekt iets een soort "zitkuil" waar de mannen lekker lomp kunnen zuipen/ouwehoeren/braden als de dames netjes binnen of op 't terras hun wijntje zitten te drinken :)

quote:
Ik heb vorig jaar een (nep) Arduino mini gekocht met ethernetshield erbij via de Chineze vrienden, maar de ethernet library die gebruikt wordt is niet de standaard die Arduino ook gebruikt. Moet dus nog even wat extra tijd investeren om het aan de praat te krijgen. Maar dat gaat uiteindelijk wel goed komen. Mijn grootste uitdaging nu is om overal een nette 5V te krijgen die de Arduino en de verlichting kunnen gebruiken. Ik denk dat ik nu voor een 12V tuinstroomkabel (Zo een prikkabel) ga en met omvormers ga werken. Jammer genoeg werkt de Arduino en de WS8201 leds op 5V :P en ik moet dus mijn tuin voorzien van ethernet om het aan te gaan sturen :D Heb jij daarvoor ook overal UTP beschikbaar in de verlaagde plafonds e.d.?
Nep Arduino of niet, alles werkt goed (met Arduino IDE) toch? Ik koop al m'n Arduino spul (en overige elektronica) altijd op Ebay.com. Kost echt niks!
En inderdaad: ik leg zoveel mogelijk UTP kabels (of in ieder geval lege leidingen) overal naar toe! Binnen, maar ook in de tuin :)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:56 schreef FosBazant het volgende:

[..]

Inderdaad op het eurocollege, ik woonde vroeger in oost-maarland, zat bij een vriend van jou in de klas, A Cox (die kwam een paar pagina's geleden al ter sprake ;). Jij zat in een andere klas geloof ik.
Ahja, dat was toen die tijd :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:31 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik zit me echt even af te vragen hoe je de horizontale lijntjes van je TV-wand hebt gedaan. Op de waterpas foto zie ik een lelijke klikrand in het zicht. Maar die lijkt opeens verdwenen in het totaalplaatje. Vind namelijk het idee echt briljant zo.
Thanks!
Dat heb ik met latexverf gedaan. Die heb ik er met een kwast in gesmeerd, en vervolgens met een doekje afgeveegd. (in de naden blijft het dan zitten).

Op dit kastje (heb ik laatst in de gang gemaakt, maar is exact hetzelfde idee) zie je het beter:
pi_138233695
Mooi geknutseld hoor!
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 19:18:08 #113
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138235409
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:28 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi geknutseld hoor!
Danke :)

Volgens mij heb ik de rest van dat "tussendoorproject" wel al eens laten zien in "CRE" hier op FOK, maar nog niet in mijn eigen topic... Dus hierbij wat foto's van mijn zelfgemaakte "indoor Japanse Kers" boompje in de gang:







En als extra gadget heb ik er nog iets speciaals op/in gemaakt:


  donderdag 27 maart 2014 @ 19:45:28 #114
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_138236510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef Atmoz het volgende:

Klinkt erg goed :7 ^O^ Ik heb hetzelfde idee op de plek waar eigenlijk de oprit zou moeten komen. Daar wil ik een soort winter-terras maken. Overkapt, 3 muren en een glazen wand zodat je kunt uitkijken over het zwembad/vlonder en de rest van de tuin. Dan terrasverwarmers erin, buitenspeakers (welke heb jij besteld?) en mooie sfeerverlichting.
Ik heb deze gekocht:
http://www.amazon.com/gp/product/B000A5S926/

Ik heb ze nog niet kunnen testen, omdat ik een versterker via eBay in China had besteld, maar die is nooit geleverd. Heb nu dezelfde via Amazon besteld, en die is vorige week binnengekomen. Nu alleen nog een voeding, want Amerikaanse stekkers :P Ik heb voor deze gekozen omdat het mij vooral te doen is om een achtergrondje muziekje te hebben uit normale speakers en je in Nederland al snel bent aangewezen op van die lelijke rotsspeakers of direct in de maritieme hoek terecht komt. Had eerst plannen om zelf een klankkast te maken en te verwerken in mijn nog aan te leggen tuinmuurtjes, maar ik ben niet zo een handige doe het zelvert, dus vandaar de speakers en voor die 30 dollar heb ik daar op voorhand al geen miskoop aan ;)

quote:
Ik heb ongeveer hetzelfde idee (buitenkeuken, kruidenrek, plaats voor BBQ, die pizzaoven) maar in plaats van een overdekt iets een soort "zitkuil" waar de mannen lekker lomp kunnen zuipen/ouwehoeren/braden als de dames netjes binnen of op 't terras hun wijntje zitten te drinken :)
Kuil klinkt ook goed 8-) Het liefst zou ik ook een deel van deze tuinkamer willen overkappen, maar omdat ik maar aan 1 kant van het huis ramen heb moet ik voorzichtig zijn met alles wat ik aan de voorkant plaats. Ik ben dus al snel genoodzaakt een glazen overkapping te nemen :)

quote:
Nep Arduino of niet, alles werkt goed (met Arduino IDE) toch? Ik koop al m'n Arduino spul (en overige elektronica) altijd op Ebay.com. Kost echt niks!
En inderdaad: ik leg zoveel mogelijk UTP kabels (of in ieder geval lege leidingen) overal naar toe! Binnen, maar ook in de tuin :)
Projectje met de verlichting is nog niet klaar. Vorig jaar mee begonnen, maar toen werd het herfst enzo. Vanmiddag wel weer eens opgepakt. Nu alleen wat gedoe om de programs te uploaden. Denk dat het kabeltje waarmee die verbonden is een beetje brak is :P

Je plantenbak ziet er trouwens fantastisch uit. Wat voor klopsensor gebruik je hiervoor? Je bent echt een held op domotica gebied man 8-)
»» Democracy is so overrated »»
pi_138236786
Damn, held. Klopklop.... _O-
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:02:36 #116
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138237220
Klop klop!!! GE-NI-AAL!!

Maar als ik hem nu snap (kan niet echt lekker inzoomen) is het V-groef laminaat waarbij je de V-groef vol hebt gesmeerd met latex? (tot zover mijn ongenuanceerde lompe beschijving :+ )
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 20:15:06 #117
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138237802
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:45 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Ik heb deze gekocht:
http://www.amazon.com/gp/product/B000A5S926/

Ik heb ze nog niet kunnen testen, omdat ik een versterker via eBay in China had besteld, maar die is nooit geleverd. Heb nu dezelfde via Amazon besteld, en die is vorige week binnengekomen. Nu alleen nog een voeding, want Amerikaanse stekkers :P Ik heb voor deze gekozen omdat het mij vooral te doen is om een achtergrondje muziekje te hebben uit normale speakers en je in Nederland al snel bent aangewezen op van die lelijke rotsspeakers of direct in de maritieme hoek terecht komt. Had eerst plannen om zelf een klankkast te maken en te verwerken in mijn nog aan te leggen tuinmuurtjes, maar ik ben niet zo een handige doe het zelvert, dus vandaar de speakers en voor die 30 dollar heb ik daar op voorhand al geen miskoop aan ;)

Ahja, leuke speakertjes! Daar kun je je inderdaad geen beul aan vangen, en als achtergrond muziekje zeker ideaal. Ik was van plan om deze te halen:


(Klik)

In combinatie met een "SONOS connect amp" (gebruik ik overal in huis, en heb er zeer goede ervaringen mee! Prachtig systeem _O_ )



quote:
Kuil klinkt ook goed 8-) Het liefst zou ik ook een deel van deze tuinkamer willen overkappen, maar omdat ik maar aan 1 kant van het huis ramen heb moet ik voorzichtig zijn met alles wat ik aan de voorkant plaats. Ik ben dus al snel genoodzaakt een glazen overkapping te nemen :)
Glas is juist beter/fijner vind ik persoonlijk. Misschien moet ik dat ook doen. Lekker onder 't genot van een paar stevige pinten naar de sterretjes kijken :9~ *;

quote:
Projectje met de verlichting is nog niet klaar. Vorig jaar mee begonnen, maar toen werd het herfst enzo. Vanmiddag wel weer eens opgepakt. Nu alleen wat gedoe om de programs te uploaden. Denk dat het kabeltje waarmee die verbonden is een beetje brak is :P
Das gewoon k*t!! Als ik zoiets heb flikker ik di-rect die kabel weg... Als je lekker aan het hobbyen bent moet je niet worden "tegengehouden" door slechte kabels, kapotte/gare apparatuur of wat dan ook!! Is ongeveer het vervelendste wat je kan overkomen als je lekker aan de geng bent :{w :X

quote:
Je plantenbak ziet er trouwens fantastisch uit. Wat voor klopsensor gebruik je hiervoor? Je bent echt een held op domotica gebied man 8-)
Haha, thanks :) Die "klop-sensor" is gewoon een piëzo element:


Ken je wel, die zitten in al die zoemertjes en piepjes-dingen etc...

Ik heb het idee gepikt van mijn (jaren geleden gemaakte) klop klop afstandsbediening tafel:


quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:51 schreef Gieliovd het volgende:
Damn, held. Klopklop.... _O-
:D
*knock, knock* who's there? })

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:02 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Klop klop!!! GE-NI-AAL!!
>:)

quote:
Maar als ik hem nu snap (kan niet echt lekker inzoomen) is het V-groef laminaat waarbij je de V-groef vol hebt gesmeerd met latex? (tot zover mijn ongenuanceerde lompe beschijving :+ )
Klopt. Het is Quick-Step Largo LPU1287 Vintage Eik Donker LHD laminaat.
Dus met V-groef en extra breed. Dat volsmeren (enigszins netjes proberen doen met kwast) met witte latex, en dan (direct) met een nat keukendoekje afvegen. Wel vaak dat doekje wassen, want je smeert je hele laminaat vol met wit :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:26:22 #118
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_138238388
Dat zijn prachtige speakers inderdaad! Mijn grootste zorg om zulke dure dingen op te hangen is dat ik achtertuin heb (Mijn achtertuin is letterlijk de A2, ik woon in de geluidswal :P ) en alleen een hele grote voortuin. Iedereen die binnenkomt bij de voordeur komt dus ook door de tuin. Dus om nu speakers van bijna 300 de stuk op te hangen durf ik niet echt aan :D Maar zo een systeem in combinatie met de sonos moet inderdaad wel fantastisch zijn. Ben zelf nog van plan om een raspberry te gaan gebruiken om e.e.a. qua streaming op te zetten. Even proberen of ik op 1 of andere manier spotify kan aansturen via mijn telefoon naar de Pi en die zet het geluid dan door naar de versterker :P
»» Democracy is so overrated »»
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 21:37:42 #119
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138242306
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:26 schreef RoelerMF het volgende:
Dat zijn prachtige speakers inderdaad! Mijn grootste zorg om zulke dure dingen op te hangen is dat ik achtertuin heb (Mijn achtertuin is letterlijk de A2, ik woon in de geluidswal :P ) en alleen een hele grote voortuin. Iedereen die binnenkomt bij de voordeur komt dus ook door de tuin.
Oef! Dat is -wat dat betreft- inderdaad niet helemaal handig... Tja, ik woon hier in een dorp waar het wat veiligheid betreft toch wat "beter" gesteld is dan in een doorsnee stad. Bovendien heb ik een zeer goed (zelfgemaakt) alarmsysteem dat wordt gebackuped met wat camera's, dus ik ben eigenlijk nergens bang voor... (in tegenstelling: laat ze maar eens komen! dan kan ik het eindelijk eens goed "in real life" testen, steeds de familie laten "proberen" wordt ook zo saai :P ) Ik ga hier verder niet op in, ondanks dat het natuurlijk kriebelt om er e.e.a. over te vertellen c.q. te laten zien. Ik denk dat je achterover valt!!! :7 :7 :7 (sowieso uniek op de aarde, dat kan ik wel vertellen O-) )

quote:
Dus om nu speakers van bijna 300 de stuk op te hangen durf ik niet echt aan :D Maar zo een systeem in combinatie met de sonos moet inderdaad wel fantastisch zijn.
Ik heb dat Sonos overal hangen, echt een verademing hoe goed en makkelijk dat werkt. Wie dat verzonnen heeft verdient een dikke pluim!

quote:
Ben zelf nog van plan om een raspberry te gaan gebruiken om e.e.a. qua streaming op te zetten. Even proberen of ik op 1 of andere manier spotify kan aansturen via mijn telefoon naar de Pi en die zet het geluid dan door naar de versterker :P
Sjiek ja :D Met zo'n Rasberry Pi wil ik ook nog graag eens wat klooien. Gewoon nét die extra mogelijkheden ten opzichte van een Arduino(MEGA). Ben je daar een beetje in thuis? Daar kun je volgens mij ook heerlijk een avondje in verdwalen he? Alleen jammer dat het niet met Windows (7) werkt... Ik heb nog een aantal apparaatjes wat ik graag ermee zou willen bedienen/uitlezen.

Bedoel je trouwens dat je het geluid (MP3 ofzo) wat OP je telefoon staat wilt afspelen via de Pi op de speakers? Of MET de Pi afspelen van MP3's vanaf een HD / netwerk? (en dus alleen "bedienen" via je GSM? Interessant spul allemaal he. Ik krijg weer zin om d'r mee aan de slag te gaan :Y)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:14:23 #120
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_138253234
Uiteraard heb je ook een DIY alarm systeem :D 8-) Drie keer kloppen en de politie komt? ;)

De bedoeling met de Pi is dat hij als centraal domotica punt komt te staan die zelfstandig e.e.a. kan gaan regelen met behulp van o.a. wat KiKa sensoren enzo zoals verlichting en in de toekomst wellicht automatische drainage van de planten ( O-) ). Volgens mij moet het mogelijk zijn om spotify te laten draaien op een Pi, als was het alleen al als mobiele app (en je dus een betaald abo nodig hebt). Ik wil het vanaf mijn telefoon dus mogelijk maken om spotify op de Pi aan te sturen. Zo hoef ik nergens in huis muziek te hebben en beschik ik over een levensvoorraad muziek :P
»» Democracy is so overrated »»
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:30:04 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_138254398
Die AB lade ken ik nog wel, vond het toen al briljant _O_
pi_138258759
Leuk huis, wat ga je doen als er een stroomstoring is ?
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_138258974
Wauw..... ik heb zelf een veel 'kneuteriger' huisje qua inrichting, maar ik vind dit wel heel erg mooi Atmoz! Het ziet er allemaal heel gelikt en modern uit, maar het voelt toch heel warm, als ik naar je foto's kijk. En dat is een kunst. Complimenten! ^O^

(Oh, en ik wil ook zo'n boom! O+ )
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:20:06 #124
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138259000
Dan heb je geen domotica meer. Dus....

Dan is het weer een huis.
Laat die handjes wapperen!
pi_138259260
Die boom is echt schitterend. Heb je daar meer info over?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')