quote:
Op vrijdag 7 maart 2014 09:54 schreef totalatool het volgende:In onze jaren '30 tussenwoning in Utrecht is er nog één slaapkamer die niet is voorzien van dubbel glas. Ik wil dat graag laten doen door een vakman, die dan tevens de hardhouten kozijnen kan herstellen (of zelfs vervangen) zodat het niet meer kiert, en één van de ramen weer in openslaande toestand kan herstellen met nieuw hang- en sluitwerk.
Ik heb al twee mannen over de vloer gehad via werkspot, maar die wekten bij mij niet al te veel vertrouwen.
Een tweede advertentie op werkspot levert reacties van mensen die alleen het glas kunnen plaatsen, dus daar heb ik ook niets aan.
Is er hier iemand met ervaringen met een goede "ouderwetsche" timmerman/glaszetter in (regio) Utrecht, die dit goed en tegen een eerlijke prijs zou kunnen doen?
Bedankt voor je pm.
Als bij de ramen kieren zitten kan dit opgelost worden door tochtstrips, zijn de ramen verzakt en staat het echt flink open dan rest niks anders dan nieuwe ramen. Kun je toevallig een paar foto plaatsen? Dat kan ook naar mijn mailadres, zie mijn website
Dubbelglas kan eenvoudig geplaatst worden door middel van opdeklatten, let wel op dat in sommige steden het stadsaanzicht niet mag worden aangetast, ik weet niet of je in de binnenstad woont. In Den Bosch kunnen ze daar bijvoorbeeld heel moeilijk over doen en nemen ze geregeld foto's van oude panden.
Ik zie als het kan de foto's tegemoet en de afmetingen van de openslaande ramen, dan kan ik je een vrijblijvende prijsopgave sturen. Utrecht is een beetje te ver om even langs te komen en dan een vrijblijvende opgave te maken.