abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137468457
Ik heb een aantal psychologen (en psychologie-studenten) in mijn familie en kennissenkring, en het valt me op dat deze mensen vaak heel manipulatief zijn. Je merkt gewoon dat ze heel de tijd allerlei psychologische trucjes toepassen om mensen te manipuleren, bijv. "steken onder water" geven e.d.
Natuurlijk doen wel meer mensen dit, maar dit gedrag valt me toch voornamelijk op bij psychologen.

Ik vroeg me af of dit misschien meer mensen opgevallen is? Ik kan er tegenwoordig wel een stuk beter doorheen prikken, maar blijf me er aan ergeren.
pi_137468551
Psychiaters/psychologen zijn gare koffieleuten die geen doen van weten hebben.

Nog een mooie en ingrijpende documentaire:
pi_137468640
Voorbeeldje aub
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:09:09 #4
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_137468654
"Psychologen en psychiaters zijn vrijwel altijd mensen die aan de verkeerde kant van het bureau zitten." -Herman Finkers
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_137468740
Zijn enge mensen met een dubbelleven.
Ver van uit de buurt blijven is mijn advies.
Bij 99% van die lui zit zelf een behoorlijke steek los.
5 Ferrari's op videoband!
pi_137468790
Voorbeeld?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_137468827
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:04 schreef itslikemusic het volgende:
Ik heb een aantal psychologen (en psychologie-studenten) in mijn familie en kennissenkring, en het valt me op dat deze mensen vaak heel manipulatief zijn. Je merkt gewoon dat ze heel de tijd allerlei psychologische trucjes toepassen om mensen te manipuleren, bijv. "steken onder water" geven e.d.
Natuurlijk doen wel meer mensen dit, maar dit gedrag valt me toch voornamelijk op bij psychologen.

Ik vroeg me af of dit misschien meer mensen opgevallen is? Ik kan er tegenwoordig wel een stuk beter doorheen prikken, maar blijf me er aan ergeren.
Is mij niet opgevallen. Niet bij psychologen in elk geval.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zou me niks verbazen als het percentage van 99 in de praktijk ietswat lager uitvalt :P
pi_137469145
Als je iemand op de koffie krijgt die huisschilder is zal hij 100% je schilderwerk bekijken, hetzij bewust danwel onbewust.
Zo ook zal een psycholoog e.d. hun vak niet loslaten in privetijd.
pi_137469230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Als je iemand op de koffie krijgt die huisschilder is zal hij 100% je schilderwerk bekijken, hetzij bewust danwel onbewust.
Zo ook zal een psycholoog e.d. hun vak niet loslaten in privetijd.
Dus? :P
pi_137469375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus? :P
Dus als ze bij je op de koffie komen of je ontmoet ze op een verjaardagsfeestje zullen ze manipulatief zijn en hun trucjes toepassen.
pi_137469461
Psychologen? Favoriet voer voor mij.
pi_137469557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dus als ze bij je op de koffie komen of je ontmoet ze op een verjaardagsfeestje zullen ze manipulatief zijn en hun trucjes toepassen.
Nou, mijn ervaring met timmermannen (komt nog in de buurt van een schilder, niet? :P ) is dat ze het eigenlijk vrijwel alleen maar over timmerwerk hebben als het ze gevraagd wordt.
Eigenlijk komen ze er alleen maar zelf mee als het een passie van hun is. Als ze het alleen maar puur zien als werk, dan hoor je ze er eigenlijk nooit echt over (hooguit terloops en dan nog blijft het onderwerp daar niet hangen).

Zelfde heb ik met een achitect, een kok, een vakkenvuller en een studente psychologie in opleiding.

Wat jij beschrijft, herken ik dan ook totaal niet.

Tuurlijk, je praatje klinkt wel heel stoer en hoog uit de toren, maar het is niet meer dan een pakketje schoot met een dun laagje chroom :P
pi_137469689
Sowieso valt mij eigenlijk alleen maar op dat mensen het vaker hebben over hun passies dan over hun werk. Tuurlijk hebben aardig wat mensen het over hun werk, maar dat komt omdat het dan gelijk ook een passie van hun is (of omdat het ze om een andere reden bezig houdt)

En sowieso, manipuleren doet een schilder, een timmerman, een vakkenvuller en een bankdirecteur ook...maar...dat is denk ik meer afhankelijk van het karakter van die persoon dan van het beroep dat die persoon heeft.
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:35:04 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_137469721
quote:
dit, 99% misschien beetje hoog percentage. ik houd het op minimaal 50%.

psychologen, sociaal/ggz hulpverleners, durven "misbruik" te maken van clienten/patienten.
misbruik tussen aanhalingstekens, want er zijn gevallen, waarbij het zich voordoet, bijvoorbeeld sexuele handelingen, met goedkeuring/instemming van de client/patient plaats vindt, omdat er een behoefte aan is. het blijft natuurlijk misbruik, omdat een hulpverlener geen sexuele handelingen mag verrichten bij clienten/patienten. voor zover ik weet, legt men geen eed af, om deze beroepen te mogen uitoefenen. zodoende komt het voor.

een groot deel van de beroepen binnen de sociale/ggz hulpverlening wordt idd uitgeoefend door mensen die zelf niet helemaal sporen, en zo het vak inrollen.

mocht je ooit in de hulpverlening belanden, dan is het belangrijk, om je ogen en oren goed open te houden. en direkt in te grijpen, melding maken, aan de bel trekken, het hogerop zoeken, als je vermoed dat er iets aan de hand is.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_137469913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:35 schreef sturmpie het volgende:

[..]

psychologen, sociaal/ggz hulpverleners, durven "misbruik" te maken van clienten/patienten.
Maar dit gaat toch gewoon voor alle beroepsgroepen op?

Snap niet waarom het door jou genoemde groepje persé apart genoemd moet worden.

Maar ben het wel met jou (en iemand zei het al eerder) eens dat mensen die iets met psychologie als beroep doen, daar ook een interesse in hebben...maar ook dat gaat als het goed is voor veel andere beroepen ook wel op. :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:47:39 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_137470099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dit gaat toch gewoon voor alle beroepsgroepen op?

Snap niet waarom het door jou genoemde groepje persé apart genoemd moet worden.

Maar ben het wel met jou (en iemand zei het al eerder) eens dat mensen die iets met psychologie als beroep doen, daar ook een interesse in hebben...maar ook dat gaat als het goed is voor veel andere beroepen ook wel op. :)
een dergelijke houding doet zich idd voor
het hangt van de persoon af, of men over durft te gaan tot sexuele handelingen. dit geldt voor iedereen. een loodgieter die bij een milf de plee komt doorspuiten. of een huisarts die seksueel intiem wordt met een client/patient.
in de geestelijke sector, zijn de clienten/patienten, vaak in een verminderd toerekeningsvatbare toestand al dan niet ontoerekeningsvatbaar, en zo is er een kans, dat men deze mensen manipuleert, om er "plezier" aan te beleven. als het misbruik maken van een zwakkere. dit is strafbaar te stellen, als men bewijs heeft. en die client/patient kan aangeven, dat er misbruik gemaakt is van de situatie.
en dit wordt bestempeld als: machtsmisbruik.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_137470306
quote:

[..]

Huisartsen kunnen dat ook erg hebben. En maatschappelijk werkers. De truc is om onverwacht te zijn en te doen. Dan heb jij hun in plaats van zij jou. Maar het blijft uitkijken.
pi_137470518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef sturmpie het volgende:

[..]

een dergelijke houding doet zich idd voor
het hangt van de persoon af, of men over durft te gaan tot sexuele handelingen. dit geldt voor iedereen. een loodgieter die bij een milf de plee komt doorspuiten. of een huisarts die seksueel intiem wordt met een client/patient.
in de geestelijke sector, zijn de clienten/patienten, vaak in een verminderd toerekeningsvatbare toestand al dan niet ontoerekeningsvatbaar, en zo is er een kans, dat men deze mensen manipuleert, om er "plezier" aan te beleven. als het misbruik maken van een zwakkere. dit is strafbaar te stellen, als men bewijs heeft. en die client/patient kan aangeven, dat er misbruik gemaakt is van de situatie.
en dit wordt bestempeld als: machtsmisbruik.
Toch denk ik dat een psychisch zwakkere beter af is met een psycholoog dan met een loodgieter :P
pi_137470654
Het is een kwestie van de juiste knopjes induwen. zo lastig is het niet, echt niet :)
pi_137470751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:03 schreef aijumu het volgende:
Het is een kwestie van de juiste knopjes induwen. zo lastig is het niet, echt niet :)
Dat voel je echt wel als iemand steeds probeert op de juiste knopjes te duwen. En daarmee krijg je geen superleuk contact. Dus waarom zou je dat doen in de persoonlijke sfeer? Doe dat lekker in je beroep maar laat familie met rust.
pi_137470884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat voel je echt wel als iemand steeds probeert op de juiste knopjes te duwen. En daarmee krijg je geen superleuk contact. Dus waarom zou je dat doen in de persoonlijke sfeer? Doe dat lekker in je beroep maar laat familie met rust.
Omdat hun de psycholoog zijn...
pi_137471005
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:10 schreef aijumu het volgende:

[..]

Omdat hun de psycholoog zijn...
is dat niet een beetje zelfde zeggen als "die man schoot hem gewoon dood omdat ie politieagent is"? -O-
pi_137471051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

is dat niet een beetje zelfde zeggen als "die man schoot hem gewoon dood omdat ie politieagent is"? -O-
Komt het op neer, maar zo is het gewoon, zie je overal ook bij personen die niet eens het predicaat psycholoog hebben.
pi_137471080
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:15 schreef aijumu het volgende:

[..]

Komt het op neer, maar zo is het gewoon, zie je overal ook bij personen die niet eens het predicaat psycholoog hebben.
alleen gebeurt het zo goed als never nooit dat een politieagent zomaar iemand neerschiet omdat ie dat wapen toch al bij zich had...dus waarom zou een psycholoog zijn "wapen" gebruiken..zomaar omdat het kan?
pi_137471105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

alleen gebeurt het zo goed als never nooit dat een politieagent zomaar iemand neerschiet omdat ie dat wapen toch al bij zich had...dus waarom zou een psycholoog zijn "wapen" gebruiken..zomaar omdat het kan?
Zie je overal bloedspetters tegen de muur als een psycholoog zijn wapen vuurt?
pi_137471485
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:17 schreef aijumu het volgende:

[..]

Zie je overal bloedspetters tegen de muur als een psycholoog zijn wapen vuurt?
Bij elk ander non-letaal beroep toch ook niet?
Dus wat maakt een psycholoog dan anders dan niet-letale-nonpsychologen? :P
pi_137472529
mensen met mensenkennis manipulatief noemen ;(
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_137473575
Ik vind het ook behoorlijk paranoíde klinken eigenlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Huisartsen kunnen dat ook erg hebben. En maatschappelijk werkers. De truc is om onverwacht te zijn en te doen. Dan heb jij hun in plaats van zij jou. Maar het blijft uitkijken.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:35 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dit, 99% misschien beetje hoog percentage. ik houd het op minimaal 50%.

een groot deel van de beroepen binnen de sociale/ggz hulpverlening wordt idd uitgeoefend door mensen die zelf niet helemaal sporen, en zo het vak inrollen.

mocht je ooit in de hulpverlening belanden, dan is het belangrijk, om je ogen en oren goed open te houden. en direkt in te grijpen, melding maken, aan de bel trekken, het hogerop zoeken, als je vermoed dat er iets aan de hand is.
quote:

[..]

quote:
Verwarren jullie psychologen niet met psychopaten?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')