Ja hoe kun je nu op tegen youtube filmpjes van Ickequote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
echt .dat men toch steeds geloofd dat we daar echt geweest zijn
Het is te simpel om maar aan te nemen dat we er geweest zijn ... Alles maar dan ook echt alles wat we denken te weten is doelbewust onjuist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja hoe kun je nu op tegen youtube filmpjes van Icke
Dat we op de maan zijn geweest is wel vast te stellen en dat is hier ook wel uitvoerig aan het bod gekomen, dat jij te dom bent om die informatie te begrijpen of die informatie niet wil zien is niet ons probleem, dat jij totaal niet in staat bent om met argumenten te komen is ook niet echt ons probleem.
quote:
Leg jij ons dan even het reflector probleem uit wil je? Tingo gaat nooit met een verklaring komen vrees ik..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
echt .dat men toch steeds geloofd dat we daar echt geweest zijn
Wow, Lambiekje zegt zowaar iets wat geen onzin is! Je hebt helemaal gelijk, je moet niet iets zomaar aannemen. Nooit. Maaruh, dat betekent wel dat je ook niet 'zomaar' moet aannemen dat iets NIET zo is. Je hebt onderbouwing nodig. En laten we nu enorm veel onderbouwing hebben voor het feit dat het WEL zo is, en eigenlijk alleen maar rare theorien zonder onderbouwing dat het NIET zo is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
Het is te simpel om maar aan te nemen dat we er geweest zijn ...
Ok, wat hebben we:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef nikao het volgende:
En laten we nu enorm veel onderbouwing hebben voor het feit dat het WEL zo is, en eigenlijk alleen maar rare theorien zonder onderbouwing dat het NIET zo is.
Ik waardeer je poging om de feiten op een rijtje te zetten. Jammer alleen dat je dat zo overduidelijk enorm gekleurd doet. En niet zo'n beetje ook. damn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, wat hebben we:
Pro-maanlandingen:
• Reflector - het is geen bewijs dat we er daadwerkelijk zijn geweest, maar ik geef hem je omdat ik hem niet anders kan verklaren als dat ie er echt staat
Contra-maanlandingen:
• Fysieke onmogelijkheden - maanstof, terrein van de "Maan"
• Historisch-statistische anomalie - de maanlanding wijkt extreem af in een historische statistische curve van "ontwikkeling" - er moeten wel zeer sterke argumenten zijn om dat te kunnen verklaren
• De overdaad aan en studiokwaliteit van foto's - en dat in 1969!
• De problemen met straling die dodelijk zouden zijn - er was nog veel te weinig bekend en we hebben (!) en hadden niet de know-how daarmee om te gaan
• De lichtbronnen - op flink wat foto's is kritiek aan te merken - een deel lijkt debunked te zijn door Myth Busters, maar de schaduwen zijn niet het grootste probleem - de verlichte gebieden die normaal donker zouden moeten zijn op de foto kloppen niet
• Deze foto - wat gebeurt daar? Hoe kan het terrein (vlak achter de astronaut!) zo opeens veranderen, wie kan dat debunken deze drastische verandering op een in principe "dood" hemellichaam:
[ afbeelding ]
• Als we er geweest zouden zijn, waarom gaan we dan niet terug? - hetzij de Amerikanen, hetzij de Russen of Chinezen?
===================================================================
Deze discussie moet gaan over feiten, inhoud, argumenten en wetenschap, niet met anderen wegzetten als "gekken".
Oh er zijn zoveel meer pro punten. Je hebt bijvoorbeeld de maanstenen, de onafhankelijke metingen en waarnemingen van de missies zelf. Je hebt ondertussen ook foto's van de landing sites geschoten door LRO. Het formaat van het complot mocht het allemaal fake mag je toch ook wel een flinke pro noemen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, wat hebben we:
Pro-maanlandingen:
• Reflector - het is geen bewijs dat we er daadwerkelijk zijn geweest, maar ik geef hem je omdat ik hem niet anders kan verklaren als dat ie er echt staat
Totale onzin. Genoeg mogelijke manieren waarop stof gevormd wordt op de maan.quote:Contra-maanlandingen:
• Fysieke onmogelijkheden - maanstof, terrein van de "Maan"
Die ontwikkeling is er ook. Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_space_explorationquote:• Historisch-statistische anomalie - de maanlanding wijkt extreem af in een historische statistische curve van "ontwikkeling" - er moeten wel zeer sterke argumenten zijn om dat te kunnen verklaren
So what? Ze hebben duizenden foto's gemaakt met goede camera's. Het is niet zo vreemd dat een aantal daarvan goed gelukt zijn. En wat maakt het jaartal nou eigenlijk uit? Mooie foto's worden al veel langer gemaakt.quote:• De overdaad aan en studiokwaliteit van foto's - en dat in 1969!
Totale onzin. De stralingsdosis tijdens een enkele maanmissie lag niet zo hoog (paar mSv iirc... had ik recent nog geplaatst in dit topic). De kennis was aanwezig om daar zonder problemen mee om te gaan. Het was nota bene de eerste US satelliet die de van Allen belts gevonden heeftquote:• De problemen met straling die dodelijk zouden zijn - er was nog veel te weinig bekend en we hebben (!) en hadden niet de know-how daarmee om te gaan
Daar heb je dan vast een paar voorbeelden vanquote:• De lichtbronnen - op flink wat foto's is kritiek aan te merken - een deel lijkt debunked te zijn door Myth Busters, maar de schaduwen zijn niet het grootste probleem - de verlichte gebieden die normaal donker zouden moeten zijn op de foto kloppen niet
De foto werkt niet, maar bedoel je die foto met (vrijwel) dezelfde achtergrond, maar een totaal andere voorgrond? Lander vs een leeg stuk rubble? Wat je daar in de achtergrond ziet is een grote berg, op flink wat kilometers afstand. Dingen lijken veel dichter bij te liggen doordat je brein normaal gesproken de wazigheid gebruikt om afstand te schatten. Hoe scherper, hoe dichter bij. Op de maan heb je echter geen atmosfeer, dus afstand maakt het niet wazig.quote:• Deze foto - wat gebeurt daar? Hoe kan het terrein (vlak achter de astronaut!) zo opeens veranderen, wie kan dat debunken deze drastische verandering op een in principe "dood" hemellichaam:
[ afbeelding ]
Wie gaat dat betalen? Tis allemaal ietwat duur hequote:• Als we er geweest zouden zijn, waarom gaan we dan niet terug? - hetzij de Amerikanen, hetzij de Russen of Chinezen?
Dat lijkt mij een prima plan. Moet je zelf dan ook doen hequote:===================================================================
Deze discussie moet gaan over feiten, inhoud, argumenten en wetenschap, niet met anderen wegzetten als "gekken".
quote:
Kun je dat soort dingen dan achterwege laten, alsjeblieft? Niet alleen aan mij, vooral aan anderen die er niet goed van worden constant voor "idioot" uitgemaakt te worden.quote:Dat lijkt mij een prima plan.
Ik draag feiten aan, maak "jullie" niet uit voor gekken ofzo. Hell, tot 2 maanden terug geloofde ik die maanhoax nog. Vooral door een gebrek aan visuele informatie. Na het zien van vele filmpjes ben ik wijzer geworden door mijn eigen observaties en sommigen van die van anderen.quote:Moet je zelf dan ook doen heDie 'statistische piek' valt daar niet echt onder, is meer een mening.
Jouw 'feiten' zijn in sommige gevallen totale onzin.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Kun je dat soort dingen dan achterwege laten, alsjeblieft? Niet alleen aan mij, vooral aan anderen die er niet goed van worden constant voor "idioot" uitgemaakt te worden.
[..]
Ik draag feiten aan, maak "jullie" niet uit voor gekken ofzo. Hell, tot 2 maanden terug geloofde ik die maanhoax nog. Vooral door een gebrek aan visuele informatie. Na het zien van vele filmpjes ben ik wijzer geworden door mijn eigen observaties en sommigen van die van anderen.
Kom op, wees eerlijk en geef gewoon toe dat het een mening is. Het enige wat je daar nog een soort van argument van jouw kant kan noemen is het ontbreken van een ontwikkeling. Die ontwikkeling is er gewoon, begonnen in de jaren 20. Als het echt geen mening is, geef dan de data waar het enorm uit springt. Welke datapunten gebruik je, wat is de statistische test die je gebruikt, en welke p-waarde geeft deze?quote:Die statistische piek is geen mening, maar een feit. de maanlanding spring er enorm uit. Dan is het dus aan het "pro"-kamp om te beargumenteren hoe dat kan.
Tuinhek, er is geen enkele reden om zo te discussieren. Geen enkele reden mij of de punten die ik aandraag van "totale onzin" te beschuldigen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jouw 'feiten' zijn in sommige gevallen totale onzin.
Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde. Moet ik echt een Excelletje maken om de statistische afwijking te tonen?quote:Kom op, wees eerlijk en geef gewoon toe dat het een mening is. Het enige wat je daar nog een soort van argument van jouw kant kan noemen is het ontbreken van een ontwikkeling. Die ontwikkeling is er gewoon, begonnen in de jaren 20. Als het echt geen mening is, geef dan de data waar het enorm uit springt. Welke datapunten gebruik je, wat is de statistische test die je gebruikt, en welke p-waarde geeft deze?
Meer dan genoeg redenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuinhek, er is geen enkele reden om zo te discussieren. Geen enkele reden mij of de punten die ik aandraag van "totale onzin" te beschuldigen.
Erm nee? Jij komt met die 'statistische piek' als punt tegen de maanlandingen. Jij zegt zelf gebaseerd op o.a. wetenschap te willen discussieren. Kom dan maar op met de data en tests waar je die statistische piek op baseerd.quote:Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde. Moet ik echt een Excelletje maken om de statistische afwijking te tonen?
Ik heb Hek het woord idioot niet zien gebruiken Mata. Totale onzin klinkt heel anders. Dat is een mening en dat mag.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Kun je dat soort dingen dan achterwege laten, alsjeblieft? Niet alleen aan mij, vooral aan anderen die er niet goed van worden constant voor "idioot" uitgemaakt te worden.
[..]
Ik draag feiten aan, maak "jullie" niet uit voor gekken ofzo. Hell, tot 2 maanden terug geloofde ik die maanhoax nog. Vooral door een gebrek aan visuele informatie. Na het zien van vele filmpjes ben ik wijzer geworden door mijn eigen observaties en sommigen van die van anderen.
Die statistische piek is geen mening, maar een feit. de maanlanding spring er enorm uit. Dan is het dus aan het "pro"-kamp om te beargumenteren hoe dat kan.
Nee, want je frustreert je discussiepartner ermee. Je start niet op gelijke voet, maar vanuit een hautaine houding. Nergens voor nodig en ik verzoek je nogmaals dat achterwege te laten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Meer dan genoeg redenDat is in dit topic (of mss net de vorige) nog uitgebreid aan bod gekomen.
Je mag de punten zelf uitzetten van wat de mens bereikt heeft in de loop der jaren. In 1953 stonden we op de top van de hoogste berg ter wereld (afhankelijk van je meting) en 16 jaar later daar 780.000 km boven? Hoe verklaar jij dat?quote:Erm nee? Jij komt met die 'statistische piek' als punt tegen de maanlandingen. Jij zegt zelf gebaseerd op o.a. wetenschap te willen discussieren. Kom dan maar op met de data en tests waar je die statistische piek op baseerd.
Heb je door dat je zelf precies dat doet, door een dusdanig gekleurde manier een overzicht van de argumenten te maken? Maargoed, laten we de stof en stralings dingen verder maar negeren dan. Daar gaat toch verder niets van komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want je frustreert je discussiepartner ermee. Je start niet op gelijke voet, maar vanuit een hautaine houding. Nergens voor nodig en ik verzoek je nogmaals dat achterwege te laten.
Jij komt met die statistische piek, dus jij mag met de data, test en p-waarde komen om te laten zien dat het meer dan een mening is. Het is verder niet erg dat het een mening is, maar doe nou niet alsof het iets anders is.quote:Je mag de punten zelf uitzetten van wat de mens bereikt heeft in de loop der jaren. In 1953 stonden we op de top van de hoogste berg ter wereld (afhankelijk van je meting) en 16 jaar later daar 780.000 km boven? Hoe verklaar jij dat?
Een mening? Een mening heeft geen plek in een discussie over feiten. Argumenten voor een stellingname ok. Maar "totale onzin" heeft geen enkele waarde en degradeert de tegenstander tot inderdaad- "een idioot".quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb Hek het woord idioot niet zien gebruiken Mata. Totale onzin klinkt heel anders. Dat is een mening en dat mag.
Hoho, jij bent de zaak nu aan het omdraaien; Het bewijs dat het kan is er wat mij betreft, we zijn er immers geweest. Jij claimt dan vervolgens iets (dat het statistisch op z'n minst een 'vreemde sprong' is) en moet dat onderbouwen met bewijs.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde
Het wordt geduid als mening. Niet aangemoedigd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een mening? Een mening heeft geen plek in een discussie over feiten. Argumenten voor een stellingname ok. Maar "totale onzin" heeft geen enkele waarde en degradeert de tegenstander tot inderdaad- "een idioot".
Het zou niet aangemoedigd moeten worden als "mening", maar als nutteloze persoonlijke aanval.
Dat is een cirkelredenering, nikao. Dat zie je?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:22 schreef nikao het volgende:
[..]
Hoho, jij bent de zaak nu aan het omdraaien; Het bewijs dat het kan is er wat mij betreft, we zijn er immers geweest.
Moet ik echt een Excelgrafiekje posten? Met de mens op afstand van de Aarde uitgezet tegen de tijd? Dat kan je niet visualiseren in je hoofd?quote:Jij claimt dan vervolgens iets (dat het statistisch op z'n minst een 'vreemde sprong' is) en moet dat onderbouwen met bewijs.
Dit is toch geen zuivere discussie? Het gaat over de maanlandingen, niet over ISS (wat gewoon echt is natuurlijk), niet over atoombommen. Het is volkomen irrelevant en ja de atoombom is echt gebeurd, duh.quote:En wat dit soort doorbraken betreft; is de atoombom dan ook niet echt gebeurd? Dat was notabene in 45, technisch toch ook niet bepaald een makkelijke klus.
"Ik vind dat je daar ongelijk hebt" is een neutrale mening.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het wordt geduid als mening. Niet aangemoedigd.
Atuin-hek zet je toch niet als gek weg als hij aangeeft dat je argumenten onzinnig zijn en dat ook nog onderbouwt? Of mis ik iets?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
[..]
Die statistische piek is geen mening, maar een feit. de maanlanding spring er enorm uit. Dan is het dus aan het "pro"-kamp om te beargumenteren hoe dat kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |