abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:33:42 #201
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_137764264
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_137764889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

echt .dat men toch steeds geloofd dat we daar echt geweest zijn :)
Ja hoe kun je nu op tegen youtube filmpjes van Icke :')

Dat we op de maan zijn geweest is wel vast te stellen en dat is hier ook wel uitvoerig aan het bod gekomen, dat jij te dom bent om die informatie te begrijpen of die informatie niet wil zien is niet ons probleem, dat jij totaal niet in staat bent om met argumenten te komen is ook niet echt ons probleem.

En nee linkdumps van bekende idioten zoals Icke zijn geen argumenten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:15:11 #203
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_137765466
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja hoe kun je nu op tegen youtube filmpjes van Icke :')

Dat we op de maan zijn geweest is wel vast te stellen en dat is hier ook wel uitvoerig aan het bod gekomen, dat jij te dom bent om die informatie te begrijpen of die informatie niet wil zien is niet ons probleem, dat jij totaal niet in staat bent om met argumenten te komen is ook niet echt ons probleem.
Het is te simpel om maar aan te nemen dat we er geweest zijn ... Alles maar dan ook echt alles wat we denken te weten is doelbewust onjuist.

Net als de torens die zonder explosieven instorten of dat presidenten met magicbullits omgebracht worden is de maanlanding een walgelijk en crimineel onzinverhaal van de autoriteiten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_137766222
Maar Lambiekje.. Waarom wil men ons wijsmaken dat we op de maan zijn geweest als dat gewoon niet mogelijk is?
pi_137766286
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:03:41 #206
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137766728
quote:
:D hahahhaha geniale sketch
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:06:16 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137766792
David Mitchell, mijn onverklaarbare celebrity crush.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_137767803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

echt .dat men toch steeds geloofd dat we daar echt geweest zijn :)
Leg jij ons dan even het reflector probleem uit wil je? Tingo gaat nooit met een verklaring komen vrees ik..
pi_137767877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
Het is te simpel om maar aan te nemen dat we er geweest zijn ...
Wow, Lambiekje zegt zowaar iets wat geen onzin is! Je hebt helemaal gelijk, je moet niet iets zomaar aannemen. Nooit. Maaruh, dat betekent wel dat je ook niet 'zomaar' moet aannemen dat iets NIET zo is. Je hebt onderbouwing nodig. En laten we nu enorm veel onderbouwing hebben voor het feit dat het WEL zo is, en eigenlijk alleen maar rare theorien zonder onderbouwing dat het NIET zo is.
Dus... je zou je aan je eigen woorden moeten houden en niet 'zomaar' geloven/denken/dromen dat het niet zo is...
pi_137777555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef nikao het volgende:

En laten we nu enorm veel onderbouwing hebben voor het feit dat het WEL zo is, en eigenlijk alleen maar rare theorien zonder onderbouwing dat het NIET zo is.
Ok, wat hebben we:

Pro-maanlandingen:
• Reflector - het is geen bewijs dat we er daadwerkelijk zijn geweest, maar ik geef hem je omdat ik hem niet anders kan verklaren als dat ie er echt staat

Contra-maanlandingen:
• Fysieke onmogelijkheden - maanstof, terrein van de "Maan"
• Historisch-statistische anomalie - de maanlanding wijkt extreem af in een historische statistische curve van "ontwikkeling" - er moeten wel zeer sterke argumenten zijn om dat te kunnen verklaren
• De overdaad aan en studiokwaliteit van foto's - en dat in 1969!
• De problemen met straling die dodelijk zouden zijn - er was nog veel te weinig bekend en we hebben (!) en hadden niet de know-how daarmee om te gaan
• De lichtbronnen - op flink wat foto's is kritiek aan te merken - een deel lijkt debunked te zijn door Myth Busters, maar de schaduwen zijn niet het grootste probleem - de verlichte gebieden die normaal donker zouden moeten zijn op de foto kloppen niet
• Deze foto - wat gebeurt daar? Hoe kan het terrein (vlak achter de astronaut!) zo opeens veranderen, wie kan dat debunken deze drastische verandering op een in principe "dood" hemellichaam:

• Als we er geweest zouden zijn, waarom gaan we dan niet terug? - hetzij de Amerikanen, hetzij de Russen of Chinezen?

===================================================================

Deze discussie moet gaan over feiten, inhoud, argumenten en wetenschap, niet met anderen wegzetten als "gekken".

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 22:30:16 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137778066
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, wat hebben we:

Pro-maanlandingen:
• Reflector - het is geen bewijs dat we er daadwerkelijk zijn geweest, maar ik geef hem je omdat ik hem niet anders kan verklaren als dat ie er echt staat

Contra-maanlandingen:
• Historisch-statistische anomalie - de maanlanding wijkt extreem af in een historische statistische curve van "ontwikkeling" - er moeten wel zeer sterke argumenten zijn om dat te kunnen verklaren
• De problemen met straling die dodelijk zouden zijn - er was nog veel te weinig bekend en we hebben (!) en hadden niet de know-how daarmee om te gaan
• De lichtbronnen - op flink wat foto's is kritiek aan te merken - een deel lijkt debunked te zijn door Myth Busters, maar de schaduwen zijn niet het grootste probleem - de verlichte gebieden die normaal donker zouden moeten zijn op de foto kloppen niet
• Deze foto - wat gebeurt daar? Hoe kan het terrein (vlak achter de astronaut!) zo opeens veranderen, wie kan dat debunken deze drastische verandering op een in principe "dood" hemellichaam:

[ afbeelding ]

• Als we er geweest zouden zijn, waarom gaan we dan niet terug? - hetzij de Amerikanen, hetzij de Russen of Chinezen?

Deze discussie moet gaan over feiten, inhoud, argumenten en wetenschap, niet met anderen wegzetten als "gekken".

Ik waardeer je poging om de feiten op een rijtje te zetten. Jammer alleen dat je dat zo overduidelijk enorm gekleurd doet. En niet zo'n beetje ook. damn.

Al je 'contra' punten zijn volgens mij al 10000x gedebunked, op diverse sites en ook hier.
Verder zijn er '3rd party' bevestigingen van partijen die de apollo vluchten en de maanlanding gevolgd hebben.
Voor de vraag waarom we niet terug gaan; waarom wel? Wat voegt het toe? Dat budget kan beter gebruikt worden voor vluchten naar Mars en Europa en dergelijke. De voornaamste drijver van het hele programma was de (wapen)wedloop tussen amerika en rusland. Vandaar ook de enorme risico's die genomen zijn. Gelijk deels antwoord op je 'statistische anomalie', wat overigens geen feit is maar een mening van jou. Want waarom is het precies een anomalie volgens jou?
Vergeet niet dat ze al in 1958 begonnen zijn en bekijk eens hoeveel failures ze hebben gehad;
http://en.wikipedia.org/w(...)1958.E2.80.931965.29

Verder begrijp ik je punt bij de foto niet. Wat klopt er niet aan volgens jou? Welk gedeelte van het terrein bedoel je en wat verandert er ten opzichte van wat? (lijkt me dat je dan altijd 2 foto's moet plaatsen? ;))

Kwaliteit van foto's? Tsja, zoek zelf eens wat fotos op die gemaakt zijn met een Hasselblad EL uit 1965, en je zult zien dat die minstens zo goed zijn.

Oftwel wat hebben we:

Pro-maanlandingen:
* Getuigenverslagen. Enorm veel mensen die allemaal betrokken zouden moeten zijn met geheim houden van iets. En we weten allemaal hoe waarschijnlijk het is dat iets dan ook echt geheim blijft.
* Reflector
* Restanten op de maan van zaken die we achtergelaten hebben, zichtbaar en gefotografeerd.
* Foto's, die nog altijd zonder succes gedebunked zijn
* Maanstenen
* vast nog meer, maar waarom zou ik meer op moeten noemen?

Contra-maanlandingen
* Steeds dezelfde tegenargumenten die simpel te debunken of uit te leggen zijn. Serieus, er is echt geen enkel argument wat overeind blijft, zoals we hier in dit topic al zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door nikao op 15-03-2014 20:48:16 ]
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:52:23 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137778875
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, wat hebben we:

Pro-maanlandingen:
Oh er zijn zoveel meer pro punten. Je hebt bijvoorbeeld de maanstenen, de onafhankelijke metingen en waarnemingen van de missies zelf. Je hebt ondertussen ook foto's van de landing sites geschoten door LRO. Het formaat van het complot mocht het allemaal fake mag je toch ook wel een flinke pro noemen.

quote:
Contra-maanlandingen:
Totale onzin. Genoeg mogelijke manieren waarop stof gevormd wordt op de maan.

quote:
Die ontwikkeling is er ook. Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_space_exploration
Het is nou niet bepaald alsof ze in 1965 besloten hebben op de maan te landen, en dat in 1969 uitgevoerd hebben. De technologie rond raketten heeft een basis die ruim voor WOII al begonnen is. Zie bijvoorbeeld het werk van Tsiolkovsky, Goddard en Oberth. Ook voor Apollo zelf zie je een mooie ontwikkeling van de eerste experimenten met buitgemaakte V2's, de eerste bemande vluchten met Mercury, en de verdere voorbereidingen met Gemini (docking, werken in de ruimte etc.). En alles er tussenin natuurlijk :)

quote:
So what? Ze hebben duizenden foto's gemaakt met goede camera's. Het is niet zo vreemd dat een aantal daarvan goed gelukt zijn. En wat maakt het jaartal nou eigenlijk uit? Mooie foto's worden al veel langer gemaakt.

quote:
Totale onzin. De stralingsdosis tijdens een enkele maanmissie lag niet zo hoog (paar mSv iirc... had ik recent nog geplaatst in dit topic). De kennis was aanwezig om daar zonder problemen mee om te gaan. Het was nota bene de eerste US satelliet die de van Allen belts gevonden heeft :D Daar werden toen allang metingen aan gedaan en over nagedacht.

quote:
Daar heb je dan vast een paar voorbeelden van :) De meeste van die foto's die ik langs heb zien komen kan je verklaren door verstrooiing van licht van het oppervlakte, of bijvoorbeeld van een andere astronaut.

quote:

[ afbeelding ]
De foto werkt niet, maar bedoel je die foto met (vrijwel) dezelfde achtergrond, maar een totaal andere voorgrond? Lander vs een leeg stuk rubble? Wat je daar in de achtergrond ziet is een grote berg, op flink wat kilometers afstand. Dingen lijken veel dichter bij te liggen doordat je brein normaal gesproken de wazigheid gebruikt om afstand te schatten. Hoe scherper, hoe dichter bij. Op de maan heb je echter geen atmosfeer, dus afstand maakt het niet wazig.

quote:
Wie gaat dat betalen? Tis allemaal ietwat duur he ;)

quote:

Dat lijkt mij een prima plan. Moet je zelf dan ook doen he ;) Die 'statistische piek' valt daar niet echt onder, is meer een mening.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_137779049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:52 schreef ATuin-hek het volgende:
Totale onzin.
quote:
Dat lijkt mij een prima plan.
Kun je dat soort dingen dan achterwege laten, alsjeblieft? Niet alleen aan mij, vooral aan anderen die er niet goed van worden constant voor "idioot" uitgemaakt te worden.

quote:
Moet je zelf dan ook doen he ;) Die 'statistische piek' valt daar niet echt onder, is meer een mening.
Ik draag feiten aan, maak "jullie" niet uit voor gekken ofzo. Hell, tot 2 maanden terug geloofde ik die maanhoax nog. Vooral door een gebrek aan visuele informatie. Na het zien van vele filmpjes ben ik wijzer geworden door mijn eigen observaties en sommigen van die van anderen.

Die statistische piek is geen mening, maar een feit. de maanlanding spring er enorm uit. Dan is het dus aan het "pro"-kamp om te beargumenteren hoe dat kan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 15 maart 2014 @ 21:04:00 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137779328
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Kun je dat soort dingen dan achterwege laten, alsjeblieft? Niet alleen aan mij, vooral aan anderen die er niet goed van worden constant voor "idioot" uitgemaakt te worden.

[..]

Ik draag feiten aan, maak "jullie" niet uit voor gekken ofzo. Hell, tot 2 maanden terug geloofde ik die maanhoax nog. Vooral door een gebrek aan visuele informatie. Na het zien van vele filmpjes ben ik wijzer geworden door mijn eigen observaties en sommigen van die van anderen.
Jouw 'feiten' zijn in sommige gevallen totale onzin.

quote:
Die statistische piek is geen mening, maar een feit. de maanlanding spring er enorm uit. Dan is het dus aan het "pro"-kamp om te beargumenteren hoe dat kan.
Kom op, wees eerlijk en geef gewoon toe dat het een mening is. Het enige wat je daar nog een soort van argument van jouw kant kan noemen is het ontbreken van een ontwikkeling. Die ontwikkeling is er gewoon, begonnen in de jaren 20. Als het echt geen mening is, geef dan de data waar het enorm uit springt. Welke datapunten gebruik je, wat is de statistische test die je gebruikt, en welke p-waarde geeft deze?
Onikaan ni ov dovah
pi_137779464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jouw 'feiten' zijn in sommige gevallen totale onzin.
Tuinhek, er is geen enkele reden om zo te discussieren. Geen enkele reden mij of de punten die ik aandraag van "totale onzin" te beschuldigen.

quote:
Kom op, wees eerlijk en geef gewoon toe dat het een mening is. Het enige wat je daar nog een soort van argument van jouw kant kan noemen is het ontbreken van een ontwikkeling. Die ontwikkeling is er gewoon, begonnen in de jaren 20. Als het echt geen mening is, geef dan de data waar het enorm uit springt. Welke datapunten gebruik je, wat is de statistische test die je gebruikt, en welke p-waarde geeft deze?
Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde. Moet ik echt een Excelletje maken om de statistische afwijking te tonen?

zaterdag 15 maart 2014 @ 21:09:27 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137779582
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuinhek, er is geen enkele reden om zo te discussieren. Geen enkele reden mij of de punten die ik aandraag van "totale onzin" te beschuldigen.
Meer dan genoeg reden :) Dat is in dit topic (of mss net de vorige) nog uitgebreid aan bod gekomen.

quote:
Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde. Moet ik echt een Excelletje maken om de statistische afwijking te tonen?
Erm nee? Jij komt met die 'statistische piek' als punt tegen de maanlandingen. Jij zegt zelf gebaseerd op o.a. wetenschap te willen discussieren. Kom dan maar op met de data en tests waar je die statistische piek op baseerd.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:12:26 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_137779725
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik heb Hek het woord idioot niet zien gebruiken Mata. Totale onzin klinkt heel anders. Dat is een mening en dat mag.
pi_137779794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Meer dan genoeg reden :) Dat is in dit topic (of mss net de vorige) nog uitgebreid aan bod gekomen.
Nee, want je frustreert je discussiepartner ermee. Je start niet op gelijke voet, maar vanuit een hautaine houding. Nergens voor nodig en ik verzoek je nogmaals dat achterwege te laten.

quote:
Erm nee? Jij komt met die 'statistische piek' als punt tegen de maanlandingen. Jij zegt zelf gebaseerd op o.a. wetenschap te willen discussieren. Kom dan maar op met de data en tests waar je die statistische piek op baseerd.
Je mag de punten zelf uitzetten van wat de mens bereikt heeft in de loop der jaren. In 1953 stonden we op de top van de hoogste berg ter wereld (afhankelijk van je meting) en 16 jaar later daar 780.000 km boven? Hoe verklaar jij dat?

zaterdag 15 maart 2014 @ 21:19:47 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137780045
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want je frustreert je discussiepartner ermee. Je start niet op gelijke voet, maar vanuit een hautaine houding. Nergens voor nodig en ik verzoek je nogmaals dat achterwege te laten.
Heb je door dat je zelf precies dat doet, door een dusdanig gekleurde manier een overzicht van de argumenten te maken? Maargoed, laten we de stof en stralings dingen verder maar negeren dan. Daar gaat toch verder niets van komen.

quote:
Je mag de punten zelf uitzetten van wat de mens bereikt heeft in de loop der jaren. In 1953 stonden we op de top van de hoogste berg ter wereld (afhankelijk van je meting) en 16 jaar later daar 780.000 km boven? Hoe verklaar jij dat?
Jij komt met die statistische piek, dus jij mag met de data, test en p-waarde komen om te laten zien dat het meer dan een mening is. Het is verder niet erg dat het een mening is, maar doe nou niet alsof het iets anders is.
En over inhoud gesproken, hoe en waarom kom je met die 780.000km? De maan staat veel dichter bij dan dat, en het lijkt zo alsof je impliceert dat de moeilijkheid aan de hoogte gerelateerd is.
Onikaan ni ov dovah
pi_137780136
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb Hek het woord idioot niet zien gebruiken Mata. Totale onzin klinkt heel anders. Dat is een mening en dat mag.
Een mening? Een mening heeft geen plek in een discussie over feiten. Argumenten voor een stellingname ok. Maar "totale onzin" heeft geen enkele waarde en degradeert de tegenstander tot inderdaad- "een idioot".

Het zou niet aangemoedigd moeten worden als "mening", maar als nutteloze persoonlijke aanval.

pi_137780171
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
Je draait de rollen om, Jij moet bewijzen dat het kan, hoezeer het ook afwijkt. Dit is 768.000 km van de Aarde
Hoho, jij bent de zaak nu aan het omdraaien; Het bewijs dat het kan is er wat mij betreft, we zijn er immers geweest. Jij claimt dan vervolgens iets (dat het statistisch op z'n minst een 'vreemde sprong' is) en moet dat onderbouwen met bewijs.
En wat dit soort doorbraken betreft; is de atoombom dan ook niet echt gebeurd? Dat was notabene in 45, technisch toch ook niet bepaald een makkelijke klus.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24:35 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_137780250
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een mening? Een mening heeft geen plek in een discussie over feiten. Argumenten voor een stellingname ok. Maar "totale onzin" heeft geen enkele waarde en degradeert de tegenstander tot inderdaad- "een idioot".

Het zou niet aangemoedigd moeten worden
als "mening", maar als nutteloze persoonlijke aanval.
Het wordt geduid als mening. Niet aangemoedigd.
pi_137780306
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:22 schreef nikao het volgende:

[..]

Hoho, jij bent de zaak nu aan het omdraaien; Het bewijs dat het kan is er wat mij betreft, we zijn er immers geweest.
Dat is een cirkelredenering, nikao. Dat zie je?

Je vorige post ga ik op in als jij ook je hautaine toon kan matigen. "Leuk dat je een poging waagt, maar je bent gekleurd bezig".

quote:
Jij claimt dan vervolgens iets (dat het statistisch op z'n minst een 'vreemde sprong' is) en moet dat onderbouwen met bewijs.
Moet ik echt een Excelgrafiekje posten? Met de mens op afstand van de Aarde uitgezet tegen de tijd? Dat kan je niet visualiseren in je hoofd?

quote:
En wat dit soort doorbraken betreft; is de atoombom dan ook niet echt gebeurd? Dat was notabene in 45, technisch toch ook niet bepaald een makkelijke klus.
Dit is toch geen zuivere discussie? Het gaat over de maanlandingen, niet over ISS (wat gewoon echt is natuurlijk), niet over atoombommen. Het is volkomen irrelevant en ja de atoombom is echt gebeurd, duh.

pi_137780337
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het wordt geduid als mening. Niet aangemoedigd.
"Ik vind dat je daar ongelijk hebt" is een neutrale mening.
"Totale onzin" is een directe totale degradatie van wat iemand zegt. Hoort geen plaats te hebben in een inhoudelijke discussie.

pi_137780365
quote:

[..]

[..]

[..]

Atuin-hek zet je toch niet als gek weg als hij aangeeft dat je argumenten onzinnig zijn en dat ook nog onderbouwt? Of mis ik iets?
Ontopic: inderdaad zijn de dingen die je noemt vaker opgevoerd als reden waarom de maanlanding niet echt kon zijn, maar ze zijn allemaal - voor zover ik weet - ontkracht.
Me dunkt ook dat ze geen fouten zouden hebben gemaakt die iedere amateurfotograaf ze zou verbeteren.
In die tijd konden er ook prima foto's met hele grote scherptiediepte worden gemaakt. Zeker met zulk sterk licht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')