abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:30:26 #151
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137474084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:27 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik begrijp de frustratie van deze persoon wel. 30+ zijn er eruitzien als een jongen/meisje van 21 :P

Zonder gein, natuurlijk is het vervelend voor die persoon om telkens zijn ID te moeten laten zien terwijl het niet hoeft. Vervelender vind ik echter dat de caissière de inschatting moet maken of die persoon jonger of ouder dan 25 is. Het verschil tussen 25 en 26 is namelijk niet te zien.

Maar inderdaad, je moet een ID bij je hebben, dus je kunt hem best laten zien. Jammer dat mensen meteen het label privacyschending erop plakken. Het label disciminatie wordt wat minder gebruikers, dus nu gaan we verder met privacyschending.
Yup. We kijken niet eens naar naam etc. foto + geboortedatum. Naam let ik niet eens op. Ik weet hoe je er uitziet en je leeftijd, nou, boehoe.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_137474111
Laatst had ik ook zo'n klant toen ik moest bijdraaien, die zei ook, ja je hebt hem de vorige keer toch al gezien en weet dat ik 20 ben?
Ten eerste onthou ik niet iedereen die ik zie en ten tweede ook al doe ik dat wel, dan moet je blijven vragen want ja, zo staat het in de wet toch.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:35:17 #153
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_137474132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:32 schreef Donald250 het volgende:
Laatst had ik ook zo'n klant toen ik moest bijdraaien, die zei ook, ja je hebt hem de vorige keer toch al gezien en weet dat ik 20 ben?
Ten eerste onthou ik niet iedereen die ik zie en ten tweede ook al doe ik dat wel, dan moet je blijven vragen want ja, zo staat het in de wet toch.
Ja, je moet blijven vragen. Zelfs je zusje (inb4: je mag geen familie aan de kassa helpen) zou je nog om een ID moeten vragen; want een controleur weet niet dat dat jouw zusje is.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137474193
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:35 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ja, je moet blijven vragen. Zelfs je zusje (inb4: je mag geen familie aan de kassa helpen) zou je nog om een ID moeten vragen; want een controleur weet niet dat dat jouw zusje is.
Daarom.
En sommige mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
pi_137474373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:30 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Yup. We kijken niet eens naar naam etc. foto + geboortedatum. Naam let ik niet eens op. Ik weet hoe je er uitziet en je leeftijd, nou, boehoe.
Je moet toch ook naar de geldigheid van het document kijken?
Een keer had ik een klant, was wel 18+ en het document was verlopen.
Toevallig stond TL VA net bij mijn kassa en die zei dat we het dan ook moeten weigeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donald250 op 07-03-2014 08:58:38 ]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:00:43 #156
378682 JohnBercow
pi_137474460
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:52 schreef Donald250 het volgende:

[..]

Je moet toch ook naar de geldigheid van het document kijken?
Laatst had ik iemand, was wel 18+ en het document was verlopen.
Toevallig stond TL VA net bij mijn kassa en die zei dat we het dan ook moeten weigeren.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er binnenkort bij de kassa ook uv lampen (watermerk) en felle lampen (voor de laserperforatie van de pasfoto) worden geplaatst zodat we het document op echtheid kunnen gaan controleren. Daarnaast moeten alle medewerkers verplicht op cursus bij de Marechaussee om valse documenten te gaan ontdekken :'). Ook krijgt iedereen een boek met daarin alle ID bewijzen die er op de wereld bestaan. Moet je uit je hoofd leren, want het zou maar gebeuren dat er een Noord-Koreaan van 17 aan je kassa staat die een blikje bier koopt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137474690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:00 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er binnenkort bij de kassa ook uv lampen (watermerk) en felle lampen (voor de laserperforatie van de pasfoto) worden geplaatst zodat we het document op echtheid kunnen gaan controleren. Daarnaast moeten alle medewerkers verplicht op cursus bij de Marechaussee om valse documenten te gaan ontdekken :'). Ook krijgt iedereen een boek met daarin alle ID bewijzen die er op de wereld bestaan. Moet je uit je hoofd leren, want het zou maar gebeuren dat er een Noord-Koreaan van 17 aan je kassa staat die een blikje bier koopt.
_O-

Ja die TL had het erover omdat het document al in 2012 was verlopen dat ik het niet mocht meegeven, ik draai alleen maar bij, dus weet niet precies alles wat wel en niet waar is. :P
pi_137474912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:01 schreef exelletor het volgende:
Ik snap wel dat je het zat bent als je elke keer gecontroleerd moet worden.
Dan gaat er ook elke keer wat fout. De controles worden niet voor niks aangemaakt.
Vaak ligt het aan de punctualiteit van de klant zelf. Kijk als tussendoor een medewerker ook een fout maakt dan is het heel erg vervelend. Maar je wordt gewoon at random 1 in de 8-12 keer gecontroleerd.
pi_137475010
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:19 schreef OudeBok het volgende:
Bij de Albert Heijn geldt de regel dat iedereen tot 25 jaar zijn of haar ID moet laten zien bij de aankoop van alcohol. Logisch, aangezien jongeren van 17 er ouder uit kunnen zien.
De medewerkers van de Albert Heijn spelen het echter klaar om mensen van boven de 30 jaar te vragen naar hun identiteitsbewijs. Dit terwijl duidelijk te zien is dat deze personen ouder zijn dan 17 jaar. Het gebeurt onder het mom van ‘tot 25 moeten we het vragen’.
Op de formulieren die de Albert Heijn verstrekt staat dat mensen tot 25 jaar verplicht zijn hun identiteitskaart te laten zien bij de aankoop van alcohol. Dat betekent dat mensen boven de 30 jaar niet verplicht zijn om dit te doen.
Dat dit toch gebeurt is een inbreuk op de privacy. Het is absurd dat medewerkers van de Albert Heijn niet met de nieuwe regels om kunnen gaan en niet snappen wat het doel van de regels is (namelijk, geen alcohol verkopen aan mensen onder de 18 jaar, i.p.v. controleren of mensen van boven de 30 jaar ouder zijn dan 25).
Verder zou je van die kerel toch mogen verwachten dat hij weet hoe schadelijk alcohol en tabak is voor kinderen onder de 18 jaar.
Hij zou zelf een paar uur achter de kassa moeten zitten, dan zoek ik wel een paar moeilijke gevallen uit om te controleren. Het is echt moeilijker dan je denkt.
pi_137475334
Overheidsbetutteling :')

Net ook even de worp van het ijs gedaan :)
pi_137476146
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:19 schreef UncleSam het volgende:

[..]

jeetje wie heeft de koffie worp dan gedaan als er niemand voor ingepland was?
Werd iemand op de zaterdag ervoor nog even bijgebeld en ik moest de suiker/koffiemelk/drogmetica nog doen, ook in extra tijd. :P

Nu kan ik maandag van 4:00 tot 16:00. w/
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:29:32 #162
378682 JohnBercow
pi_137476201
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137477290
quote:
Ja, vind hem ook wel leuk gemaakt. ;)
pi_137477769
quote:
Wokkerellen. :P Nice.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:58:26 #165
378682 JohnBercow
pi_137480662
quote:
Vanaf week 11 ontvang je geen T-kaarten meer voor de AH Basic producten. Je hoeft deze ook niet meer te presenteren in de zwarte kratten.
Ein-de-lijk *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137480793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ein-de-lijk *O*
*O*
pi_137481050
Vandaag weer een paar klanten gehad... 'U heeft nog een kratje heineken achterop de kar staan?' 'U heeft nog een pak Lotus keukenpapier achter op uw kar staan?' En elke keer was het van 'Oh, had ik dat niet gezegd dan?' :') Vergeten kan altijd gebeuren, maar als ze dat zeggen is het :') :') :') Ze weten dondersgoed dat ze niks gezegd hebben.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:13:40 #168
378682 JohnBercow
pi_137481113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag weer een paar klanten gehad... 'U heeft nog een kratje heineken achterop de kar staan?' 'U heeft nog een pak Lotus keukenpapier achter op uw kar staan?' En elke keer was het van 'Oh, had ik dat niet gezegd dan?' :') Vergeten kan altijd gebeuren, maar als ze dat zeggen is het :') :') :') Ze weten dondersgoed dat ze niks gezegd hebben.
Aanpakken dat schorem!
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137481163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Aanpakken dat schorem!
Ja! :P Maar even serieus, bij ons wordt er gewoon veel gejat. Vorige week weer aan 500 euro drogmetica....
pi_137481608
Of jij wordt dement :D
pi_137481727
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:28 schreef d4v1d het volgende:
Of jij wordt dement :D
Nee echt niet :P Pakken Lotus daar heb ik niet eens een code voor voor zover ik weet. Dus als klanten het wel hadden gezegd dan had ik het wel onthouden ;)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:34:35 #172
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137481806
Bij ons wordt er ook veel gejat. We hebben 1 TLVK die echter zo goed is in mensen pakken, niet normaal gewoon.
Eerste weken waren het mooist. Oude poortjes waren kaduuk, in de oude winkel. Nieuwe tent deden ze het weer. Alle mensen die stelselmatig spullen stiekem meenamen werden toen opeens heel vaak gepakt :D.
pi_137482043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:34 schreef OudeBok het volgende:
Bij ons wordt er ook veel gejat. We hebben 1 TLVK die echter zo goed is in mensen pakken, niet normaal gewoon.
Eerste weken waren het mooist. Oude poortjes waren kaduuk, in de oude winkel. Nieuwe tent deden ze het weer. Alle mensen die stelselmatig spullen stiekem meenamen werden toen opeens heel vaak gepakt :D.
Poortjes zouden wij ook moeten hebben. Ik zou wel willen weten wie er allemaal door de mand vallen. Werk in een AH gelegen in een vinexwijk. Allemaal nieuwbouw en koop en daar doen de meeste klanten ook naar. Een air van heb ik jou daar, maar ondertussen missen we wekelijks wel mooi een boel spullen (en geld).
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:46:36 #174
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137482187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Poortjes zouden wij ook moeten hebben. Ik zou wel willen weten wie er allemaal door de mand vallen. Werk in een AH gelegen in een vinexwijk. Allemaal nieuwbouw en koop en daar doen de meeste klanten ook naar. Een air van heb ik jou daar, maar ondertussen missen we wekelijks wel mooi een boel spullen (en geld).
Ja... Ons plein en de huizen daar direct bij zijn allemaal nieuw, gloednieuw, maar er woont me een volk :'). Buurt eromheen is sowieso recentelijk ten prooi gevallen aan een vrij grootschalig gentrificatieproject, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst, zullen we zeggen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:10:18 #175
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_137484779
Poortjes mogen ze bij ons ook wel aanschaffen. Paar jaar terug kwamen we er opeens 's avonds achter dat er een hele plank aan luchtverfrissernavullingen e.d. miste. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg slimmerikken die de producten eerst uit de doosjes halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')