abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137421913
Ik wil mijn deuren zelf gaan schuren en verven. Hoe kan ik het beste doen? Materiaal is van hout. Ik wil ze verven met een hoogglans of lak zodat ze weer nieuw zijn. Welk verf is daar t beste voor?
pi_137422172
Een handige tip heb ik hier geleerd...
Hoe pak je het aan ( behalve de verf):

Sla lange spijkers in de boven- en onderkant die kunnen rusten op een
steun / schragen.
Dan kun je lekker kliederen in een stofvrije ruimte, minimaail 24 uur nadat je geschuurd hebt en het stof is neergedaald. >:O

Verf? maakt toch niet zo veel uit?
pi_137422209
1. Ontvetten met St Marc,
2. Evt. slechte plekken met epoxyplamuur opvullen, schuren en gonden,
3. Indien 2. droog: hele deur fijn schuren,
4. Aflakken, tussen de 2 lagen fijn opschuren/afstoffen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:52 schreef koekii het volgende:
Ik wil ze verven met een hoogglans of lak zodat ze weer nieuw zijn. Welk verf is daar t beste voor?
Een betere binnenverf is van Histor of Flexa
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:05:08 #4
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137422270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Een betere binnenverf is van Histor of Flexa
Je kan beter voor professionele verf kiezen ipv doe-het-zelf verf.
Sigma/Boonstoppel bijv.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_137422305
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:01 schreef AnneX het volgende:
Sla lange spijkers in de boven- en onderkant die kunnen rusten op een
steun / schragen.
Ik laat ze gewoon in de scharnieren hangen en zet de deur vast aan de vloer met een wigje
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_137422324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:05 schreef Pandaplint het volgende:
Je kan beter voor professionele verf kiezen ipv doe-het-zelf verf.
Sigma/Boonstoppel bijv.
Voor binnengebruik?
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:08:35 #7
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137422378
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor binnengebruik?
Oh :@
pi_137422457
quote:
Ik wil mijn deuren zelf gaan schuren en verven. Hoe kan ik het beste doen? Materiaal is van hout. Ik wil ze verven met een hoogglans of lak zodat ze weer nieuw zijn. Welk verf is daar t beste voor?
Foto!

...en je gaat niet verven je gaat hopelijk schilderen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:12:43 #9
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137422540
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:10 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Foto!

...en je gaat niet verven je gaat hopelijk schilderen
Pics van je deur B-)
pi_137422596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:12 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Pics van je deur B-)
Dat bedoel ik :7

...en welke kleur had U in gedachte ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_137423424
Ik heb laatst ook een deur geverfd (fluweelrollertje gebruikt) maar zelfs na 3 lagen zie je nog steeds de "krasjes" van het schuurpapier. Verf was van Flexa overigens, weet niet of dit verschil maakt.
Andere deuren wil ik gaan verven met Farrow&Ball, hopelijk geeft dat een strakker resultaat.
pi_137424491
Het gaat om 10 deuren die ik zelf wilt gaan schilderen. Dat van die spijker tip neem ik mee. Ik zal mijn best doen om de deuren helemaal fijn te schilderen. Waar kan ik Sigma verf kopen? Hoezo willen jullie een foto? Het is toch maar een deur? :P :D ik heb twee linkerhanden, hopelijk komt het wel goed met de deuren :)
pi_137424847
quote:
- deurkrukken eruit
- schuren
- nat doekje met ontvetter eroverheen
- grondverf (als dat er niet al op zit)
- Flexa/Histor verf op oliebasis.

verf eventueel met een ronde kwast voor de inhammetjes, maar uiteraard met een lakroller.
Eerst verf opbrengen en verspreiden en daarna nat-in-nat zachtjes de laatste banen doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:02 schreef blomke het volgende:
- St Marc, ja. Zag het voor me, maar kwam niet op de naam.
- Helemaal het eventueel opvullen vergeten. Ik gebruikte gewoon houtopvul van alabastine.
- tussen de lagen opschuren? Ja dag, dan blijf je bezig :) (ja het hoort wel, maar hoeft niet)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb laatst ook een deur geverfd (fluweelrollertje gebruikt) maar zelfs na 3 lagen zie je nog steeds de "krasjes" van het schuurpapier. Verf was van Flexa overigens, weet niet of dit verschil maakt.
Andere deuren wil ik gaan verven met Farrow&Ball, hopelijk geeft dat een strakker resultaat.
Oja, helemaal vergeten. Daar had ik ook last van. Daarom had ik maar nieuwe deuren bij de bouwmarkt gehaald. Die hadden al ene laagje grondverf, dus had ik het schuren laten zitten. 1 laagje Flexa was al genoeg en ziet er perfect uit. Muv die stomme randen. die moesten 3x.

Lag het dus aan Flexa? Geen idee! Misschien/waarschijnlijk lag het aan grondverf. Want dat had ik bij de eerste oude deur niet gedaan en daar zag ik de krassen van het schuren. Kan ook gewoon aan de deur liggen, want op de kozijnen gebruikte ik geen grondverf, wel flexa, en zijn geen krassen te zien.

Verder vond ik het handig dat de deur in het kozijn was. Gewoon een krantje op de grond gelegd.
En opletten dat er geen druppels komen.

Sigma verf kan ook, maar dat wordt een duur grapje voor 10 deuren.

[ Bericht 22% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 05-03-2014 20:20:40 ]
pi_137427755
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
- tussen de lagen opschuren? Ja dag, dan blijf je bezig :) (ja het hoort wel, maar hoeft niet)
Ik zou het, i.v.m. de hechting, maar wel doen!!!
pi_137428950
Geen discussie alkyd of acryl, en wat zit er nu op?
pi_137429275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:01 schreef koekii het volgende:
Het gaat om 10 deuren die ik zelf wilt gaan schilderen. Dat van die spijker tip neem ik mee. Ik zal mijn best doen om de deuren helemaal fijn te schilderen. Waar kan ik Sigma verf kopen? Hoezo willen jullie een foto? Het is toch maar een deur? :P :D ik heb twee linkerhanden, hopelijk komt het wel goed met de deuren :)
Is het een vlakke deur
Is het een paneeldeur
Is het een stompe deur
Is het een opdekdeur (kunststof randen)
Is er schade
Is het beslag gemakkelijk te verwijderen
Is de oorspronkelijke kleur de uitgangspositie
pi_137430662
Zoekfunctie al eens geprobeerd? Als je goed zoekt zal je veel topics vinden met voldoende schildersadviezen.

Succes *O*
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:48:30 #18
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_137438735
Ik schilder met niks anders meer dan Wijzonol. Vorige week noodgedwongen nog eens geprobeerd met Flexa, maar wat een troep zeg.

Ik laat de deur lekker hangen, plak netjes af en gebruik een viltrollertje.
Goed materiaal scheelt je de helft of meer van het werk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_137439453
Hoogglans schilder je het beste met een kwast, niet met een roller. Als je rolt wordt de boel statisch, en dat trekt stof aan. Op hoogglans zie je dat. En gebruik goeie kwasten, en natuurlijk goeie (alkyd)verf. En goed schuurpapier, want dat werkt gewoon fijner.
pi_137444555
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zou het, i.v.m. de hechting, maar wel doen!!!
Bij hecht het perfect. En dat zonder opschuren tussen de 2 verfbeurten.
pi_137444578
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
Zoekfunctie al eens geprobeerd? Als je goed zoekt zal je veel topics vinden met voldoende schildersadviezen.

Succes *O*
Maar daar is dit forum niet voor :D
pi_137444755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:48 schreef jajablahblah het volgende:
Ik schilder met niks anders meer dan Wijzonol. Vorige week noodgedwongen nog eens geprobeerd met Flexa, maar wat een troep zeg.

Ik laat de deur lekker hangen, plak netjes af en gebruik een viltrollertje.
Goed materiaal scheelt je de helft of meer van het werk.
Voor binnen Flexa troep? Ben ik het niet mee eens. Althans houtverf dan. Muurverf van Flexa vind ik eigenlijk wel een beetje troep. Het is nog net niet dat er een mug al krassen achter kan laten. Maar de vegen ontstaan wel heeel snel. Ik dacht destijds een goede duurdere Flexalijn te kiezen voor de muren, maar dat was echt alleen maar mooi en kwaliteit van niks. En zat er onderling in dezelfde kleur nog verschil ook. Dezelfde kleurcode op een emmer? maakt niet uit, gewoon toch net een iets andere kleurtint.

Dus Wijzonol zeg je?
Nou misschien probeer ik dat de volgende keer wanneer ik de muren weer een kleurtje geef. maar Sigma dan?
pi_137444839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:31 schreef DonJames het volgende:
Hoogglans schilder je het beste met een kwast, niet met een roller. Als je rolt wordt de boel statisch, en dat trekt stof aan. Op hoogglans zie je dat. En gebruik goeie kwasten, en natuurlijk goeie (alkyd)verf. En goed schuurpapier, want dat werkt gewoon fijner.
Geen last van gehad. Roller ging perfect op de deuren, en kwast ging perfect op de kozijnen. Dus een beetje overdreven statement dat de boel statisch wordt en stof aantrekt.
Met de goede kwasten geef ik je wel helemaal gelijk. Ik had ook even bouwmarkt kwasten geprobeerd, maar de speciaalzaakkwasten waren toch echt vele malen beter. Alsof ik als amateur niks verkeerds kon doen met die kwasten.

En goede houtverf is toch altijd op oliebasis, dus alkyd?
pi_137444924
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:33 schreef JerryLee het volgende:
Geen discussie alkyd of acryl, en wat zit er nu op?
Voor mij niet.
De ene is op water basis, de ander op oliebasis. Als je het ene op je handen krijgt was je het met water eraf, het andere boen je met terpentine van je lichaam schoon. Houtverf is mijns inziens altijd op oliebasis en dus op je lichaam schoon te krijgen met terpentine.
pi_137445159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Geen last van gehad. Roller ging perfect op de deuren, en kwast ging perfect op de kozijnen. Dus een beetje overdreven statement dat de boel statisch wordt en stof aantrekt.
...
Dat is niet overdreven. En dat jij geen stof ziet zitten wil niet zeggen dat ik het ook niet zie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')