Maakt dat uit? Als 'ie leegloopt is de band lek. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:07 schreef fietzband het volgende:
Hmmm dan kun je dus nooit echt zien of hij leeg is door lek of kuchtontsnapping.
Dat is echt maar heel weinig. Verder zie ik het probleem niet. Als de band plat is, moet je hem (laten) maken, en anders niet zo druk over maken. Het is geen formule 1-auto waar 1/10 bar het verschil maakt tussen de eerste plaats en de vierde, het is een scootmobielquote:Bij het eraf halen van de pomp en meter gaat er inderdaad lucht uit.
Klopt. Maar het is meer dat hij niet onderweg plat gaat. Met zon ga ik wat verder van huis.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:30 schreef DonJames het volgende:
Dat is echt maar heel weinig. Verder zie ik het probleem niet. Als de band plat is, moet je hem (laten) maken,
Als je hem een paar dagen niet gebruikt, is de band dan plat of niet? Nee? Dan is 'ie hoogst waarschijnlijk niet lek.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:32 schreef fietzband het volgende:
Klopt. Maar het is meer dat hij niet onderweg plat gaat. Met zon ga ik wat verder van huis.
Voor dat ik naar een reparateur ga wil ik natuurlijk wel weten of hij leeg loopt, niet dat ik daar voor lul kom. Dus ik zou dan of moeten wachten tot hij vaker leeg is en het risico moeten lopen onderweg, want die pompjes zijn niet geheel betrouwbaar.
Er ontsnapt trouwens wel veel lucht uit.
Vrijdag bij gepompt, zondag niet lek.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:35 schreef DonJames het volgende:
Als je hem een paar dagen niet gebruikt, is de band dan plat of niet? Nee? Dan is 'ie hoogst waarschijnlijk niet lek.
Waarom pomp je hem bij als 'ie niet lek isquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:36 schreef fietzband het volgende:
[..]
Vrijdag bij gepompt, zondag niet lek.
Zondag bij gepompt, dinsdag niet lek
Dinsdag bij gepompt, vandaag niet lek
Je kan hem wel meer induwen en op het metertje staat dus dat er iets uit is.
Omdat de overige twee banden op 3,5 stonden en de voorband op 1,5.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:39 schreef DonJames het volgende:
Waarom pomp je hem bij als 'ie niet lek is
Heb ik al gedaan, dan staat hij niet op sokken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:
Laat dat ding nou gewoon een paar dagen even staan, en kijk dan of die band leeg is. Leeg, plat, dus niet 0,00001 bar minder, OK?
Prima, dan zal het allemaal wel meevallen. En mocht je onderweg erachter komen dat 'ie toch langzaam platter wordt, dan loopt de band in elk geval niet zo snel leeg dat je geen bandenpomp meer tegenkomt, lijkt me.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:47 schreef fietzband het volgende:
Heb ik al gedaan, dan staat hij niet op sokken.
Dat zou ik doen, het ziet er mooi uitquote:Misschien moet ik er gewoon mee gaan rijden, gaat de band misschien ook goed op de velg.
Het is te mooi weer om binnen te blijven toch
Dacht ik ook, had me er eerst ook nog niet zo druk omgemaakt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:53 schreef DonJames het volgende:
Prima, dan zal het allemaal wel meevallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |