abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137726190
Kijk nou hoe groot ze wordt O+
pi_137729443
Oh danic dat is al een peuter.

Ean had was een heel verhaal aan het vertellen in haar fantasie en ze gebruikte de hordeur om te switchen van personage.
Ik hoorde kom Ean schiet eens op.
Andere kant van de hordeur oke ik kom al.
En weer terug oke oke oke
Andere kant weer ja ja ja
enz enz. Zo leuk om te horen en ik zeg eigenlijk nooit schiet eens op omdat ik wil dat ze juist de tijd voor dingen neemt.
pi_137730632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh danic dat is al een peuter.

Ean had was een heel verhaal aan het vertellen in haar fantasie en ze gebruikte de hordeur om te switchen van personage.
Ik hoorde kom Ean schiet eens op.
Andere kant van de hordeur oke ik kom al.
En weer terug oke oke oke
Andere kant weer ja ja ja
enz enz. Zo leuk om te horen en ik zeg eigenlijk nooit schiet eens op omdat ik wil dat ze juist de tijd voor dingen neemt.
Ja, ze is al bijna een jaar een peuter :P

En wat knap die fantasie.
Eva heeft dat met vlagen, maar je merkt dat het nog in ontwikkeling is.
Van de week was ze met het buurmeisje van 4,5 aan het aan buitenspelen en die gaf haar wat steentjes van ons grind 'om mee te betalen'.
Je zag eva echt zo :? Betalen? Dat zijn toch steentjes?
:D
pi_137730691
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef danic het volgende:

[..]

Ja, ze is al bijna een jaar een peuter :P

En wat knap die fantasie.
Eva heeft dat met vlagen, maar je merkt dat het nog in ontwikkeling is.
Van de week was ze met het buurmeisje van 4,5 aan het aan buitenspelen en die gaf haar wat steentjes van ons grind 'om mee te betalen'.
Je zag eva echt zo :? Betalen? Dat zijn toch steentjes?
:D
8)7 kleuter bedoel ik. :O :O :O :O :O voor mij atm
pi_137730758
Hier moet haar portemonnee mee naar de winkel. Daar zit wat 'vreemd" geld in en muntjes die wij krijgen bij het tankstation en dat wil zij betalen in de winkel. En als er dan zo'n meisje van 16 achter de kassa staat zie je die kijken van 8)7 }:| . En ik probeer haar dan de caissière een beetje te sturen dat ze dat muntje aanpakt en met het bonnetje weer terug geeft.
pi_137731115
Ow die fantasie.. O+ Heerlijk is dat he?
Lars speelt hier ook alles na. Hij gaat heel de dag door "even naar de speeltuin" en "even boodschappen doen", en laatst was zelfs "zijn auto stuk en moest ie naar de garage en dat kostte heel veel centjes" etc

En wat betreft betalen.. Lars duwt altijd op het groene knopje van de pinautomaat :@ Met contant geld betalen doe ik bijna nooit... Een tijdje terug waren we bij zo'n indoorspeeltuin, en gaf ik hem een briefje van 10 om zelf te betalen, en hij keek me echt aan van 'wat moet ik daar nou mee?!'
pi_137731204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:18 schreef Shandaly het volgende:
Ow die fantasie.. O+ Heerlijk is dat he?
Lars speelt hier ook alles na. Hij gaat heel de dag door "even naar de speeltuin" en "even boodschappen doen", en laatst was zelfs "zijn auto stuk en moest ie naar de garage en dat kostte heel veel centjes" etc

En wat betreft betalen.. Lars duwt altijd op het groene knopje van de pinautomaat :@ Met contant geld betalen doe ik bijna nooit... Een tijdje terug waren we bij zo'n indoorspeeltuin, en gaf ik hem een briefje van 10 om zelf te betalen, en hij keek me echt aan van 'wat moet ik daar nou mee?!'
Ik pin ook vaak maar bij de bakker meestal niet dus daar kent ze het van.
pi_137732644
Eva had al een tijdje een mooie zilveren spaarpot bij ons en eentje van minnie mouse bij opa en oma. Iedere week ligt daar wel wat klein geld voor haar klaar.

Enige tijd terug heb ik van mijn werk een spaarpot meegenomen waarbij alle muntjes gesorteerd worden (die we vroeger ook al hadden). Eva deed er wat muntjes in en vertelde dat ze daarvan een plaspop ging kopen.
Toen ik haar vertelde dat hij dan wel helemaal vol moest, keek ze echt zo :o -O-

Die spaarpot geeft toch wel een goed inzicht merk ik. Dus misschien een tip.
(Uiteraard hoeft dat ding niet helemaal vol, maar ik zei dat om haar een beeld te geven van wat ze met doen voordat ze haar doel bereikt heeft).
pi_137732915
Ean en Sac krijgen beide een kwart van wat ik verkoop aan babydingen. Nu schiet die verkoop niet zo op dus kan ze niks in haar spaarpot doen. Dat vindt ze altijd heel leuk om te doen.
pi_137734047
Heeft mijn bijna 4-jarige vorige week de prik gehad. Moet opnieuw omdat het over de houdbaarheidsdatum was. Ze belden net van het cb. Ik ben not amused.
Met een meidenkwartet
pi_137734227
Daar zal ik ook pissig over zijn. Wat een klunzen zeg.
pi_137734336
Kan ik me voorstellen Cathmar.

Hier viel net de bevestiging van sofie dr school inschrijving op de mat. OMG. Mijn meisje, die is toch pas net geboren?
*poef* nu is het weg
pi_137737482
Dat is ook wel erg oening cathmar..

Ik heb vanochtend Daan zijn inschrijving op de basisschool afgegeven. Maar dat is makkelijk als je er toch al elke dag rondloopt ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:36:45 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137739384
Cathmar, ik zou ook pissed zijn :(

Danic, wat een bos haar heeft ze! Ze wordt echt groot!

Mijn peuter is dan wel niet zo'n klimgeit of stuiterbal, ondernemend is ie wel...... :X
pi_137739436
Wat lomp van dat cb!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:48:32 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137739749
Lekker zo'n cb zeg. Leerpunt voor ons, vragen of de prik nog niet over de houdbaarheidsdatum is.

Wat een moppie Danic! Mooie haren ook O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:06:58 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137748527
Ik ga morgen (samen met M) naar de open dag van de peuterspeelzaal. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:12:18 #268
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137748727
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:
Ik ga morgen (samen met M) naar de open dag van de peuterspeelzaal. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Of het schoon is, hoeveel en wat voor speelgoed ze hebben. Gaan ze elke dag naar buiten, wat doen ze voor activiteiten? Doen ze ook uitstapjes? Hebben ze naast (vaste) leidsters ook een vrijwilliger/stagiare?
Is knutselen verplicht of mogen ze meedoen als ze het leuk vinden?

Nou, zoiets? ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:17:35 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137748935
Thanx! Een aantal dingen had ik ook al bedacht inderdaad (en heb de werkwijze en inspectierapporten ook al doorgespit). Belangrijkste vind ik toch het "onderbuikgevoel".

Ik ben benieuwd! Ook in hoeverre je echt het verschil merkt met opvang.
pi_137753316
Ja onderbuik gevoel is heel belangrijk.
Vraag ook even naar hun beleid wat betreft foto's maken en delen (in nieuwsbrief/op website ed) van je kind.
En of er ook observaties worden gedaan? En of die dan voor henzelf en jou als ouder bestemd zijn of ook gebruikt kunnen worden voor studiedoeleinden.

Let even op toegankelijkheid. Ik moet bijvoorbeeld een brandtrap op met een baby op de arm.
pi_137758554
En even een gesprekje met meerdere juffen, dat je ook kunt kijken of je daar een klik mee hebt.
Hebben ze nog een pedagogisch plan, en doen ze er iets mee. En vraag om meer voorbeelden dan de knutsels die ze de laatste 3 weken hebben gemaakt, speciaal voor de open dag ;)
Maar onderbuik is zeker belangrijk..
Al heb ik voor Daan "gewoon" de PSZ gekozen die bij de school hoort. Dan gaat hij straks ook met een aantal van die kindjes naar de kleuterklas. En hij leert alvast het montessori materiaal/gewoontes kennen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:31:45 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137758770
Hier zit de psz ook bij 2 basisscholen. Maar ik wil eigenlijk weer liever een andere school :+
Dat is misschien ook iets om te vragen. Of alle kindjes dan ook naar die scholen gaan of ook naar de school waar ik -vooralsnog- een voorkeur voor heb.

Die knutsels, observaties en toegankelijkheid is ook een goede. Ik moet sowieso de meiden ook meenemen als ik M ga wegbrengen en het is niet handig als ik een duowagen buiten moeten laten staan omdat het niet past....
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:30:19 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137759729
Zou wel leuk zijn als hij vriendjes op de psz heeft die daarna ook naar dezelfde school gaan.
Op het kdv heeft Anouk 2 vriendinnetjes, waarvan 1 er (naar mijn idee, want wonen dichterbij een andere school) in ieder geval niet naar dezelfde gaat. Vind ik wel jammer eigenlijk.
Maar aan de andere kant, straks een klas vol met andere kindjes weer :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137766456
Hoe is het gegaan Kyara?

Hier zijn wij naar de open dag van de basisschool geweest. Ean was heel verlegen had niet anders verwacht. Dat wordt nog wat als ze volgend jaar naar school gaat.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59:39 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137766612
Ik vond het eigenlijk vooral heel dubbel. M heeft het ontzettend naar zijn zin op het kdv. Ik zag ook geen meerwaarde van de psz boven het kdv, eerder andersom. Maar ja, het kdv wordt zonder baan onbetaalbaar.

Het voelt dus een beetje seconde best. En falen van mijn kant dat hij van het kdv af moet -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')