quote:Jordy Clasie draagt de rest van het seizoen de aanvoerdersband van Feyenoord. De kleine middenvelder kijkt uit naar zijn nieuwe rol, maar weet ook dat hij nog moet groeien op het gebied van leiderschap.
In het spelershotel van Oranje zag Jordy Clasie maandagmiddag dat hij een oproep van Ronald Koeman had gemist. Toch maar even terugbellen, dacht hij. De Haarlemmer kreeg van zijn trainer te horen dat hij de rest van het seizoen captain van Feyenoord is. De clubleiding en technische staf besloten gisteren Graziano Pellè voor twee wedstrijden te schorsen en hem de aanvoerdersband te ontnemen. Tegen Heracles Almelo en FC Twente had de clubtop-scorer zich eerder al misdragen en afgelopen zondag plantte hij zijn elleboog tegen het gezicht van Ajacied Joël Veltman. Ook de aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek naar dat voorval begonnen.
Dus moest Koeman op zoek naar een nieuwe leider. De keuze was snel gemaakt. "Toen ik Koeman eenmaal aan de lijn had, legde hij de situatie uit en kreeg ik te horen dat ik de aanvoerdersband ga dragen. Hoe ik reageerde? Ik zei oke, haha. Meer kan ik er niet op zeggen. Ja, dat het een eer is om aanvoerder van zo'n mooie club te zijn. In de laatste acht wedstrijden van de competitie ga ik proberen gewoon mijn eigen spel te spelen, maar ik zal meer mijn mond open moeten doen. Daarin ben ik al redelijk gegroeid, maar als aanvoerder zal ik nog meer moeten praten. Binnen het veld heb ik dat zeker in mij, maar daarbuiten moet ik nog veel leren."
De 22-jarige Feyenoorder is bijna een tegenpool van Pellè. Altijd rustig, bescheiden en zelden te betrappen op een gekke uitspraak. Clasie heeft de afgelopen maanden als reserve-aanvoerder bij zijn Italiaanse collega kunnen afkijken hoe het wel en juist niet moet. "Graziano staat echt voor zijn team en spreekt namens de rest van de spelers. Als er iets aan de hand is, neemt hij het woord. Ik ben benieuwd hoe ik me daarin kan ontwikkelen."
Clasie had niet verwacht al eerder de band om te krijgen, ook niet toen Stefan de Vrij eerder dit seizoen uit zijn functie van aanvoerder werd ontheven. "Ik heb toen wel met Koeman om de tafel gezeten, omdat hij dacht dat ik me gepasseerd zou voelen als hij Graziano zou aanwijzen. Maar dat was zeker niet het geval. De trainer legde toen uit dat het het beste voor het team was dat Graziano het zou worden en daar kon ik me volledig in vinden."
Er was gisteren nog meer nieuws voor de kersverse aanvoerder. Feyenoord bracht naar buiten dat Fred Rutten de opvolger van Koeman is. "Ik hoor goede verhalen over hem, dat hij goed met spelers kan optrekken. Het zal allemaal moeten blijken, ik ben heel benieuwd. Of ik hem nog wel meemaak als trainer? Ja! Ik ga er vanuit dat ik volgend seizoen nog bij Feyenoord speel. Ik heb nog een tweejarig contract en denk niet na over een andere club, want ik ben er gelukkig."
Helemaal nu hij de kleine grote leider is.
quote:Fred Rutten mag nog een extra assistent aantrekken bij Feyenoord. Ook als Giovanni van Bronckhorst blijft, is het mogelijk dat Patrick Greveraars met Rutten meekomt. Hij was op zijn voorspraak ook zijn rechterhand bij Vitesse, terwijl de club met Stanley Menzo en Albert Capellas al twee assistent-coaches in dienst had.
Overigens is Van Bronckhorst, die onder Louis van Gaal al een keer werd gevraagd en bij Feyenoord een aflopend contract heeft, door Guus Hiddink nog niet benaderd om zijn KNVB-staf aan te vullen of een rol bij een nationale jeugdploeg te gaan bekleden. Feyenoord wil ook door met Van Bronckhorst.
De hele Nederlandse competitie is gewoon slecht als je het met andere Europese competities vergelijkt, ook hoe Ajax is afgedroogd door de Bully`s, buitenlandse competities zijn gewoon een stuk sterker op dit moment.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ajax is duidelijk verder, maar de anderen zijn niet beter dan Feyenoord.
Zeker Heerenveen en AZ niet zijn minder.
Als alles op zijn plek valt, is het dus prima mogelijk.
Stuk sterker, hoe is dat eigenlijk meetbaar? 20 jaar geleden lulden we niet over 'niveau' terwijl het toen nog minder om aan te gluren was, en we europees ook niet ieder jaar potten braken. Voetbal is veranderd, ik vind Nederland helemaal niet zo slecht als vaak beweerd wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
De hele Nederlandse competitie is gewoon slecht als je het met andere competities vergelijkt, ook hoe Ajax is afgedroogd door de Bully`s, buitenlandse competities zijn gewoon een stuk sterker op dit moment.
Een aantal hebben gewoon een mega kick in the ass nodig. En dan valt het verkeerd als Pelle pissig is? Ze moeten zich niet aanstellen en snel aan het werk gaan. Verwaande nesten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Happel het volgende:
Spelers schijnen wel blij te zijn dat Pellè is geschorst. Afgelopen zondag tirade gehouden in de rust van de wedstrijd.twitter:FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:35Volgens de Telegraaf kon Graziano Pellè zich zondag in de rust niet beheersen en is flink tekeer gegeaan tegen zijn ploeggenoten. #Feyenoord reageer retweet
Wat een figuren, joh. Schijtziek word ik er van.twitter:FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:40Pellè was woedend vanwege de tegentreffer vlak voor rust. De woede van Pellè is bij een aantal medespelers verkeerd gevallen. (Telegraaf) reageer retweet
Je ziet het toch aan de resultaten internationaal en 20 jaar geleden? Ik weet niet of je het nog weet, of misschien ben je te jong maar toen behoorde een NL club tot de topquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stuk sterker, hoe is dat eigenlijk meetbaar? 20 jaar geleden lulden we niet over 'niveau' terwijl het toen nog minder om aan te gluren was, en we europees ook niet ieder jaar potten braken. Voetbal is veranderd, ik vind Nederland helemaal niet zo slecht als vaak beweerd wordt.
Ben ik niet helemaal met je eens, zolang de beste spelers uit de NL compeitie naar middenmoters en subtoppers van die andere competities gaan zijn die ook in de breedte sterkerquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef PIETR het volgende:
De topclubs zijn misschien sterker dan onze topclubs, maar verder stellen al die andere competities ook geen zak voor.
quote:Giovanni van Bronckhorst verwacht dat hij bij Feyenoord blijft. De huidige assistent van Ronald Koeman zou nadrukkelijk in beeld zijn om de staf van de nieuwe bondscoach Guus Hiddink te versterken bij Oranje.
RTV Rijnmond meldt dat Van Bronckhorst geen contact heeft met de KNVB en dat hij 'de intentie heeft om bij Feyenoord te blijven'. Technisch directeur Martin van Geel gaf eerder al aan Van Bronckhorst graag te houden.
Nee jij snapt het niet helemaal. Dat gelul over niveau altijd. Alsof 2 wedstrijden van Ajax tegen Salzburg wat zegt over het niveau van de competitie. Weet je, in 95 hè, toen Real Madrid werd weggespeeld in het eigen Bernabéu. Wat had dat in jezusnaam te maken met niveau van de competitie? Ik snap de relevantie daarvan nooit zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens, zolang de beste spelers uit de NL compeitie naar middenmoters en subtoppers van die andere competities gaan zijn die ook in de breedte sterker
Laat ik het dan zo zeggen, rond 95 was je als kampioen van Nederland sterker dan alles wat onder top 3 zat van de top competities en soms nog sterker dan dat en nu ben je als kampioen van Nederland misschien sterker dan alles wat onder de top 8 zit van die competities plus dat je moeite hebt met de top 3 van subtop competities en de kampioenen van kleine competities, lijkt me toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee jij snapt het niet helemaal. Dat gelul over niveau altijd. Alsof 2 wedstrijden van Ajax tegen Salzburg wat zegt over het niveau van de competitie. Weet je, in 95 hè, toen Real Madrid werd weggespeeld in het eigen Bernabéu. Wat had dat in jezusnaam te maken met niveau van de competitie? Ik snap de relevantie daarvan nooit zo.
Als je dat als incident ziet dan zal dat inderdaad wel niet. Lijkt mij over het algemeen vrij duidelijk dat er aan niveau met name de laatste 2-3 jaar flink is ingeleverd over de gehele competitie. Ook door Ajax dus die Europees sinds dat 'nieuwe' beleid juist stappen achteruit hebben gemaakt. Toen ik dat pre-Salzburg nog riep werd ik voor gek verklaard. Wel door Stijn en co. Dat dan weer wel. Maar toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:46 schreef inslagenreuring het volgende:
Alsof 2 wedstrijden van Ajax tegen Salzburg wat zegt over het niveau van de competitie.
Ja, helemaal mee eens helaas.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je dat als incident ziet dan zal dat inderdaad wel niet. Lijkt mij over het algemeen vrij duidelijk dat er aan niveau met name de laatste 2-3 jaar flink is ingeleverd over de gehele competitie. Ook door Ajax dus die Europees sinds dat 'nieuwe' beleid juist stappen achteruit hebben gemaakt. Toen ik dat pre-Salzburg nog riep werd ik voor gek verklaard. Wel door Stijn en co. Dat dan weer wel. Maar toch.
Het maakt de competitie an sich misschien wel leuker. Maar eigenlijk zouden bijvoorbeeld Feyenoord en Ajax allebei 3 punten in mindering moeten krijgen voor hetgeen zij lieten zien zondag. Wat een wanvertoning zeg,
Het kwaliteitsverschil is niet groot genoeg meer, waar je voorheen tegen de kleintjes gewoon 3 punten bij kon schrijven kan je er nu gewoon van verliezen als er geen 100% scherpte is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:57 schreef H.FR het volgende:
Ik heb het idee dat de problemen met name met mantale kwaliteiten te maken hebben. De hele tijd de grotere clubs die het tegen kleintjes laten liggen. Niet kunnen omgaan met tegenslag.
Tjah, als incident zie ik het niet. Maar ik snap nooit zo waarom mensen competities betrekken in onderlinge duels. Salzburg won van Ajax, maar de competitie is natuurlijk lastiger in Nederland. Ajax won van City, United en Barca maar dat zegt niets over de competitie natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je dat als incident ziet dan zal dat inderdaad wel niet. Lijkt mij over het algemeen vrij duidelijk dat er aan niveau met name de laatste 2-3 jaar flink is ingeleverd over de gehele competitie. Ook door Ajax dus die Europees sinds dat 'nieuwe' beleid juist stappen achteruit hebben gemaakt. Toen ik dat pre-Salzburg nog riep werd ik voor gek verklaard. Wel door Stijn en co. Dat dan weer wel. Maar toch.
Het maakt de competitie an sich misschien wel leuker. Maar eigenlijk zouden bijvoorbeeld Feyenoord en Ajax allebei 3 punten in mindering moeten krijgen voor hetgeen zij lieten zien zondag. Wat een wanvertoning zeg,
quote:Kort na de aangekondigde komst van Fred Rutten zijn de meningen verdeeld over de keuze van Feyenoord om voor de 51-jarige Wijchenaar te kiezen.
Kevin Strootman behoort duidelijk tot de voorstanders van Rutten. De 24-jarige middenvelder van AS Roma werkte samen met de toekomstige opvolger van Ronald Koeman, ten tijde van hun gezamenlijke dienstverband bij PSV.
Ofschoon de Eindhovenaren in die periode telkens naast het kampioenschap grepen heeft Strootman goede herinneringen overgehouden aan zijn samenwerking met Rutten. "Ik vind hem een fantastische trainer. Door de manier waarop hij met spelers omgaat individueel, basisspeler of wisselspeler", vertrouwde hij RTV Rijnmond toe.
Rutten wordt regelmatig verweten dat hij met een kampioenswaardige spelersgroep geen kampioenschap wist te realiseren. Volgens Strootman heeft PSV onder zijn leiding wel progressie geboekt.
"Ik denk dat iedereen bij PSV beter is geworden onder hem", liet de in Ridderkerk geboren international weten. "In mijn ogen is hij een fantastische trainer en ik hoop dat hij gaat presteren bij Feyenoord."
Rutten ging eerder deze week in op een aanbod van Martin van Geel, die belast was met de zoektocht naar een opvolger van de vertrekkende Koeman. De technisch directeur van Feyenoord kreeg eerder nul op het rekest van Louis van Gaal en Co Adriaanse.
Waarom niet? Ajax wordt uitgeschakeld door clubs als Steaua en Salzburg. PSV door een Ludonogwat, Feyenoord door Kazan. AZ heeft telkens wat mazzel met de loting maar doen het wel aardig, toegegeven. Punt is meer dat als zoiets één keer gebeurt je het wel als incident kan zien. Op een slechte dag kan je ook gewoon worden uitgeschakeld door een Steaua. Maar het gebeurt de laatste jaren steevast. En dan hoor je Ajax nog roepen dat ze weer een rol van betekenis willen gaan spelen in de CL. Die gaan de eerste ronde niet eens door terwijl ze tegen het slechtste Lyon en Milan van de laatste 10 jaar spelen. Begin dan eerst een met die EL zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, als incident zie ik het niet. Maar ik snap nooit zo waarom mensen competities betrekken in onderlinge duels. Salzburg won van Ajax, maar de competitie is natuurlijk lastiger in Nederland. Ajax won van City, United en Barca maar dat zegt niets over de competitie natuurlijk.
Laatste Europese prijs 2002, laatste keer overwinteren in de CL 2007?, dat is toch wel een indicatie van het niveau hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, als incident zie ik het niet. Maar ik snap nooit zo waarom mensen competities betrekken in onderlinge duels. Salzburg won van Ajax, maar de competitie is natuurlijk lastiger in Nederland. Ajax won van City, United en Barca maar dat zegt niets over de competitie natuurlijk.
Mijn punt is dat we door onderlinge duels niet moeten gaan bashen op het niveau van de competitie want dat is over het algemeen vrij aardig. Ik zie wekelijks mindere wedstrijden in die zogenaamde topcompetities.
We moeten gewoon niet vergeten dat Europees voetbal bekervoetbal is en dat dit erg onvoorspelbaar is. Van oudsher al, laten we er dus niet al teveel conclusies aan verbinden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom niet? Ajax wordt uitgeschakeld door clubs als Steaua en Salzburg. PSV door een Ludonogwat, Feyenoord door Kazan. AZ heeft telkens wat mazzel met de loting maar doen het wel aardig, toegegeven. Punt is meer dat als zoiets één keer gebeurt je het wel als incident kan zien. Op een slechte dag kan je ook gewoon worden uitgeschakeld door een Steaua. Maar het gebeurt de laatste jaren steevast. En dan hoor je Ajax nog roepen dat ze weer een rol van betekenis willen gaan spelen in de CL. Die gaan de eerste ronde niet eens door terwijl ze tegen het slechtste Lyon en Milan van de laatste 10 jaar spelen. Begin dan eerst een met die EL zou ik zeggen.
Dit is toch een kwaliteitsindiciatie van de desbetreffende clubs, en niet van de competitie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laatste Europese prijs 2002, laatste keer overwinteren in de CL 2007?, dat is toch wel een indicatie van het niveau hoor.
Maar als je jaar in jaar uit een steeds mindere rol speelt op het Europese vlak dan geeft dat over het algemeen wel een goed beeld van waar je als competitie staat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch een kwaliteitsindiciatie van de desbetreffende clubs, en niet van de competitie?Real Madrid wint toch van Ajax omdat ze beter spelers hebben, maar niet omdat de Spaanse competitie beter is?
![]()
Salzburg wint toch van Ajax omdat ze betere spelers hebben, niet omdat de competitie beter is?![]()
Nogmaals, bekerwedstrijden, Europees voetbal het is allemaal niet te vergelijken met voetballen in competitieverband.
Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant, zouden deze ploegen het zoveel beter doen dan Ajax,Psv,Feyenoord & Twente?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar als je jaar in jaar uit een steeds mindere rol speelt op het Europese vlak dan geeft dat over het algemeen wel een goed beeld van waar je als competitie staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |