abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:48:58 #1
422585 Belfort
I bet it is
pi_137374044
Hallo,

Ik heb onlangs te horen gekregen dat het erg slecht gaat met mijn vader. Waarschijnlijk leeft hij niet al the lang meer. Nu heb ik dit al meerdere malen gehoord, maar het is serieus nu.
Ik had het kunnen verwachten. Hij heeft 2 keer kanker gehad en 1 keer een beroerte en het gaat al geruime tijd goed met hem. Tot afgelopen vrijdag.

Nu eet hij dus bijna niet meer en slaapt hij veel. De dokter kan er niet veel aan doen en heeft hem medicijnen gegeven maar die slaan niet aan. Mijn moeder staat op het punt van instorten ook al laat ze dat niet merken.

Ik woon zelf namelijk in het buitenland. Ik kom echter bijna elk weekend op bezoek en voel me altijd rot als ik weer moet gaan. Ik heb moeite met het concentreren op het werk en als ik thuis ben kan ik eigenlijk aan niets anders meer denken.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:49:58 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_137374066
Ik zou nu het nog kan wat meer tijd doorbrengen bij mijn vader dan als het zo slecht ging en werk op een laag pitje.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 maart 2014 @ 10:50:13 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137374072
Een weekje vrij nemen en je moeder ondersteunen.
pi_137374081
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef Kreator het volgende:
Dit.
Ja doei.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:52:21 #5
422585 Belfort
I bet it is
pi_137374131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zou nu het nog kan wat meer tijd doorbrengen bij mijn vader dan als het zo slecht ging en werk op een laag pitje.
Ga ik ook doen! Ik heb bijna al mijn vakantiedagen al opgenomen en ik ga komende donderdag naar hem toe.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137374137
Of wellicht gewoon zeggen op je werk 'dat je wel weer terug komt na de begrafenis' als je echt het idee hebt dat 't einde verhaal is. Dat hebben wij vorig jaar gedaan met mijn schoonmoeder die opeens hard achteruit ging. Was alle begrip voor.
Ja doei.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 maart 2014 @ 10:53:18 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137374153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Belfort het volgende:

[..]

Ga ik ook doen! Ik heb bijna al mijn vakantiedagen al opgenomen en ik ga komende donderdag naar hem toe.
Overleg met je werkgever. Die heeft er vast wel begrip voor dat je wat meer vrij wil en zal je ook wel wat meer dagen geven als dat nodig is.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:53:22 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_137374157
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Belfort het volgende:

[..]

Heel goed ^O^ Misschien hard, maar voor je het weet is het te laat en krijg je spijt ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_137374194
Sterkte!
pi_137374244
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Overleg met je werkgever. Die heeft er vast wel begrip voor dat je wat meer vrij wil en zal je ook wel wat meer dagen geven als dat nodig is.
Dit.

Als je een beetje fatsoenlijke werkgever hebt, zijn er vast wel mogelijkheden voor zorgverlof, onbetaald verlof of iets dergelijks. Je kunt onmogelijk je gedachten bij het werk houden als het zo slecht gaat met je vader en je moeder op instorten staat. De werkgever begrijpt dat ongetwijfeld, dus breng het z.s.m. ter sprake.

Sterkte.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:56:54 #11
422585 Belfort
I bet it is
pi_137374245
Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik mijn dagen niet van mijn vakantiedagen hoef af te halen maar dat ik deze gewoon krijg. Dat waardeer ik.

Ik zie er alleen tegenop. De laatste keer dat ik hem zag was hij nog op volle sterkte. Maar ik ga er wat moois van maken
pi_137374252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
Of wellicht gewoon zeggen op je werk 'dat je wel weer terug komt na de begrafenis' als je echt het idee hebt dat 't einde verhaal is. Dat hebben wij vorig jaar gedaan met mijn schoonmoeder die opeens hard achteruit ging. Was alle begrip voor.
Want zo makkelijk is het om vrij te krijgen op werk :') :') :')
pi_137374276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef Belfort het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik mijn dagen niet van mijn vakantiedagen hoef af te halen maar dat ik deze gewoon krijg. Dat waardeer ik.

Ik zie er alleen tegenop. De laatste keer dat ik hem zag was hij nog op volle sterkte. Maar ik ga er wat moois van maken
Sterkte! :*
Ja doei.
pi_137374300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Want zo makkelijk is het om vrij te krijgen op werk :') :') :')
Ja. Als een geliefde/direct familielid op sterven ligt wel ja. En als je baas daar geen begrip voor heeft kan hij die baan sowieso in z'n reet douwen wmb.
Ja doei.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 maart 2014 @ 11:01:02 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137374354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja. Als een geliefde/direct familielid op sterven ligt wel ja. En als je baas daar geen begrip voor heeft kan hij die baan sowieso in z'n reet douwen wmb.
"ik kom wel weer terug als ik daar zin in heb" vind ik ook wel wat te vrij hoor. :'). Dat hoeft een gemiddelde werknemer niet te flikken.
Sommige onder ons zijn ook afhankelijk van een baan ivm een hypotheek of een gezin. Beetje simplistisch weer.
pi_137374422
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

"ik kom wel weer terug als ik daar zin in heb" vind ik ook wel wat te vrij hoor. :'). Dat hoeft een gemiddelde werknemer niet te flikken.
Sommige onder ons zijn ook afhankelijk van een baan ivm een hypotheek of een gezin. Beetje simplistisch weer.
Ach, slak, zout, je weet dondersgoed dat ik niet bedoel dat je dat ook zo letterlijk tegen je baas als een eis moet neerleggen. En veel met 'zin' heeft het ook niet te maken, natuurlijk. Dus, voor de duidelijkheid: ik zou het vriendelijk verzoeken, situatie uitleggen, maar als de baas daar niet mee akkoord gaat en ik vervolgens het overlijden van m'n ouders zou 'moeten missen' of er niet kan zijn voor geliefden als het overlijden al plaats heeft gevonden dan is dat mooi pech, hypotheek of niet. Familie gaat bij mij in elk geval voor alles. Als een ander dan door zou blijven werken dan is dat zijn/haar goed recht. Ik zou 't niet doen. En gelukkig waren beide werkgevers het daar vorig jaar volledig mee eens.
Ja doei.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:12:54 #17
422585 Belfort
I bet it is
pi_137374716
Ik heb alles al geregeld met mijn baas, voor het geval dat.
pi_137374772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:12 schreef Belfort het volgende:
Ik heb alles al geregeld met mijn baas, voor het geval dat.
^O^

Zorg dat je tijdens de laatste dagen en de dagen naar de begrafenis toe (ervanuitgaande dat het daar naartoe gaat) toch een beetje goed voor jezelf blijft zorgen. Praat veel met elkaar, lach, huil, maar zorg ook dat je genoeg en een beetje gezond eet en drinkt, niet te lang doorgaan met regelen 's avonds en je nachtrust proberen te pakken. Klinkt misschien heel stom, maar dat soort dagen vreten (letterlijk) energie. Zorg dat je ook genoeg aanvult.
Ja doei.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:17:18 #19
422585 Belfort
I bet it is
pi_137374844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

^O^

Zorg dat je tijdens de laatste dagen en de dagen naar de begrafenis toe toch een beetje goed voor jezelf blijft zorgen. Praat veel met elkaar, lach, huil, maar zorg ook dat je genoeg en een beetje gezond eet, niet te lang doorgaan met regelen 's avonds en je nachtrust proberen te pakken. Klinkt misschien heel stom, maar dat soort dagen vreten (letterlijk) energie. Zorg dat je ook genoeg aanvult.
Bedankt. Ik zal ervoor zorgen. Gelukkig heb ik genoeg familie en sta ik er niet alleen voor
pi_137374891
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef Kreator het volgende:
Yep, anders krijg je zeker spijt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:28:45 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_137375159
Sterkte TS, zal een moeilijke tijd worden maar je komt er doorheen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:30:28 #22
422585 Belfort
I bet it is
pi_137375200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef trovey het volgende:
Sterkte TS, zal een moeilijke tijd worden maar je komt er doorheen. :*
Bedankt! Ik hoop van wel
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:31:53 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_137375238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef Belfort het volgende:

[..]

Bedankt! Ik hoop van wel
Gaat lukken, geloof me maar als ervaringsdeskundige, het is verbazingwekkend wat een mens op zo'n moment kan. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137375265
Wacht ook niet te lang met naar huis gaan. Wij waren dus net te laat vorig jaar. We moesten vanuit Noord-Engeland komen en waren (namen de ferry van Dover naar Calais) net de grens met Belgie over toen we hoorden dat ze was overleden. Ookal is er niet zoveel wat je er op dat moment aan kunt doen, is het misschien belangrijk om dat in gedachten te houden als je er echt graag bij wilt zijn en nog afscheid wilt kunnen nemen. :*
Ja doei.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:40:43 #25
422585 Belfort
I bet it is
pi_137375434
Nogmaals bedankt iedereen! Ik heb een vlucht geboekt van Edinburgh naar Amsterdam voor komende Donderdag. Hopelijk genoeg tijd om nog iets leuks te doen
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:09:40 #26
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137376183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Belfort het volgende:
Nogmaals bedankt iedereen! Ik heb een vlucht geboekt van Edinburgh naar Amsterdam voor komende Donderdag. Hopelijk genoeg tijd om nog iets leuks te doen
Sterkte :) Probeer vooral ook nog wat leuks met elkaar te doen inderdaad voor zover dat mogelijk is, samen lachen doet de mens goed, vooral in zulke periodes.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:54:19 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137393613
Soms kan je zorgverlof krijgen als er een familielid ernstig ziek is..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 23:28:30 #28
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_137401363
Sterkte!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_137401698
Probeer zoveel mogelijk te bedenken wat je nog van je vader wil weten. Maar hoor ook verhalen aan van zijn jeugd, die kans krijg je niet meer. Hoe je ouders elkaar hebben leren kennen, hoe het er allemaal aan toe ging toen je werd geboren en in je eerste jaren en hoewel zijn stem al anders is, film of neem verhalen van hem op. Misschien luister je het nooit maar heb je het wel. Ow en zeker foto's maken tijdens gesprekken

Sterkte komende tijd en geniet van je familie. Dit gaat raar klinken maar probeer ook te genieten van de komende zware tijd, eg intense en veel emotie. Sterfte
pi_137401926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Amen!
pi_137402610
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
Probeer zoveel mogelijk te bedenken wat je nog van je vader wil weten. Maar hoor ook verhalen aan van zijn jeugd, die kans krijg je niet meer. Hoe je ouders elkaar hebben leren kennen, hoe het er allemaal aan toe ging toen je werd geboren en in je eerste jaren en hoewel zijn stem al anders is, film of neem verhalen van hem op. Misschien luister je het nooit maar heb je het wel. Ow en zeker foto's maken tijdens gesprekken

Sterkte komende tijd en geniet van je familie. Dit gaat raar klinken maar probeer ook te genieten van de komende zware tijd, eg intense en veel emotie. Sterfte
Amen to that. Anders ga je de rest van je leven "had ik maar..." denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')