Dit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef Kreator het volgende:
Een weekje vrij nemen en je moeder ondersteunen.
Ga ik ook doen! Ik heb bijna al mijn vakantiedagen al opgenomen en ik ga komende donderdag naar hem toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zou nu het nog kan wat meer tijd doorbrengen bij mijn vader dan als het zo slecht ging en werk op een laag pitje.
Overleg met je werkgever. Die heeft er vast wel begrip voor dat je wat meer vrij wil en zal je ook wel wat meer dagen geven als dat nodig is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Belfort het volgende:
[..]
Ga ik ook doen! Ik heb bijna al mijn vakantiedagen al opgenomen en ik ga komende donderdag naar hem toe.
Heel goedquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Belfort het volgende:
[..]
Ga ik ook doen! Ik heb bijna al mijn vakantiedagen al opgenomen en ik ga komende donderdag naar hem toe.
Dit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Overleg met je werkgever. Die heeft er vast wel begrip voor dat je wat meer vrij wil en zal je ook wel wat meer dagen geven als dat nodig is.
Want zo makkelijk is het om vrij te krijgen op werkquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
Of wellicht gewoon zeggen op je werk 'dat je wel weer terug komt na de begrafenis' als je echt het idee hebt dat 't einde verhaal is. Dat hebben wij vorig jaar gedaan met mijn schoonmoeder die opeens hard achteruit ging. Was alle begrip voor.
Sterkte!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef Belfort het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik mijn dagen niet van mijn vakantiedagen hoef af te halen maar dat ik deze gewoon krijg. Dat waardeer ik.
Ik zie er alleen tegenop. De laatste keer dat ik hem zag was hij nog op volle sterkte. Maar ik ga er wat moois van maken
Ja. Als een geliefde/direct familielid op sterven ligt wel ja. En als je baas daar geen begrip voor heeft kan hij die baan sowieso in z'n reet douwen wmb.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Want zo makkelijk is het om vrij te krijgen op werk![]()
![]()
"ik kom wel weer terug als ik daar zin in heb" vind ik ook wel wat te vrij hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Als een geliefde/direct familielid op sterven ligt wel ja. En als je baas daar geen begrip voor heeft kan hij die baan sowieso in z'n reet douwen wmb.
Ach, slak, zout, je weet dondersgoed dat ik niet bedoel dat je dat ook zo letterlijk tegen je baas als een eis moet neerleggen. En veel met 'zin' heeft het ook niet te maken, natuurlijk. Dus, voor de duidelijkheid: ik zou het vriendelijk verzoeken, situatie uitleggen, maar als de baas daar niet mee akkoord gaat en ik vervolgens het overlijden van m'n ouders zou 'moeten missen' of er niet kan zijn voor geliefden als het overlijden al plaats heeft gevonden dan is dat mooi pech, hypotheek of niet. Familie gaat bij mij in elk geval voor alles. Als een ander dan door zou blijven werken dan is dat zijn/haar goed recht. Ik zou 't niet doen. En gelukkig waren beide werkgevers het daar vorig jaar volledig mee eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
"ik kom wel weer terug als ik daar zin in heb" vind ik ook wel wat te vrij hoor.. Dat hoeft een gemiddelde werknemer niet te flikken.
Sommige onder ons zijn ook afhankelijk van een baan ivm een hypotheek of een gezin. Beetje simplistisch weer.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:12 schreef Belfort het volgende:
Ik heb alles al geregeld met mijn baas, voor het geval dat.
Bedankt. Ik zal ervoor zorgen. Gelukkig heb ik genoeg familie en sta ik er niet alleen voorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zorg dat je tijdens de laatste dagen en de dagen naar de begrafenis toe toch een beetje goed voor jezelf blijft zorgen. Praat veel met elkaar, lach, huil, maar zorg ook dat je genoeg en een beetje gezond eet, niet te lang doorgaan met regelen 's avonds en je nachtrust proberen te pakken. Klinkt misschien heel stom, maar dat soort dagen vreten (letterlijk) energie. Zorg dat je ook genoeg aanvult.
Yep, anders krijg je zeker spijt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef Kreator het volgende:
Een weekje vrij nemen en je moeder ondersteunen.
Bedankt! Ik hoop van welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef trovey het volgende:
Sterkte TS, zal een moeilijke tijd worden maar je komt er doorheen.
Gaat lukken, geloof me maar als ervaringsdeskundige, het is verbazingwekkend wat een mens op zo'n moment kan.quote:
Sterktequote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Belfort het volgende:
Nogmaals bedankt iedereen! Ik heb een vlucht geboekt van Edinburgh naar Amsterdam voor komende Donderdag. Hopelijk genoeg tijd om nog iets leuks te doen
Amen!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Als een geliefde/direct familielid op sterven ligt wel ja. En als je baas daar geen begrip voor heeft kan hij die baan sowieso in z'n reet douwen wmb.
Amen to that. Anders ga je de rest van je leven "had ik maar..." denken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
Probeer zoveel mogelijk te bedenken wat je nog van je vader wil weten. Maar hoor ook verhalen aan van zijn jeugd, die kans krijg je niet meer. Hoe je ouders elkaar hebben leren kennen, hoe het er allemaal aan toe ging toen je werd geboren en in je eerste jaren en hoewel zijn stem al anders is, film of neem verhalen van hem op. Misschien luister je het nooit maar heb je het wel. Ow en zeker foto's maken tijdens gesprekken
Sterkte komende tijd en geniet van je familie. Dit gaat raar klinken maar probeer ook te genieten van de komende zware tijd, eg intense en veel emotie. Sterfte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |