ah idd ehm de fmradio van samsung kan het iig dan zou je die apk even op moeten snorren.quote:
Ik vind de Samsung te duur, maar het hoeft ook weer niet het meest budget vriendelijke te zijn. Gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding rond ¤150/200?quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:30 schreef Catch22- het volgende:
Wat noem je betaalbaar? wat zijn je verdere eisen ?
Nieuwe? Ik heb anders nog een pipo m8pro liggen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind de Samsung te duur, maar het hoeft ook weer niet het meest budget vriendelijke te zijn. Gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding rond ¤150/200?
Verdere eisen? Wat heb ik nodig? Lekker snel tussen apps wisselen is prettig. Verder gewoon gezinsgebruik.
Als het een chinees mag zijn kom je inderdaad uit bij Pipo M8/M9. FNF Ifive X3, teclast P11HD.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind de Samsung te duur, maar het hoeft ook weer niet het meest budget vriendelijke te zijn. Gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding rond ¤150/200?
Verdere eisen? Wat heb ik nodig? Lekker snel tussen apps wisselen is prettig. Verder gewoon gezinsgebruik.
Officieel ook op weibo nu announced door FNF:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:23 schreef rene90 het volgende:
Ifive mini 4 is opgedoken op geekbuying in de presell, zou 15-07 leverbaar moeten zijn hoewel die pipo p8 (ook rk3288) ook is uitgesteld 3 weken. Het lijkt me er meer op dat ze weten dat hij gaat komen in de toekomst en hem maar op de website knallen, want nergens is verder wat te lezen (weibo/bbs/tmall/ali).
Nieuw, niet per se denk ik. Als hij maar wel in goede staat isquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:03 schreef Shefkee het volgende:
[..]
Nieuwe? Ik heb anders nog een pipo m8pro liggen.
Waarom zou het geen Chinees mogen zijn? Is er verschil in bouwkwaliteit of gebruiksgemak bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:42 schreef Fasroslis het volgende:
[..]
Als het een chinees mag zijn kom je inderdaad uit bij Pipo M8/M9. FNF Ifive X3, teclast P11HD.
of als 9.7 inch ook goed is
Teclast X98, Pipo M6, Chuwi V99X, Onda V975i, Teclast P98HD, Fnf Ifive 3
voor de niet-chinese modellen kom je uit bij een
asus memopad 10, Archos 101, acer iconia A3-A10
dus nog steeds keuze te over
Kan ja, ligt een beetje aan het model want er komen ook hele degelijke modellen die gewoon prima werken. Maar je moet er niet vanzelfsprekend vanuit gaan dat alles 100% werkt. Dingen die wel voorkomen op tablets zijn bijvoorbeeld issues met wifi(bereik), soms in de playstore dat je apps niet kan installeren of zulke dingen. Maar daarom is het belangrijk om altijd wat rond te neuzen op internet over de tablets en of er een grote achterban is die custom rom's maken die zorgen dat de China tablet prima draait. Er zijn ook tablets die vanuit zichzelf al prima draaien maar doe gewoon wat research.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Chinees mogen zijn? Is er verschil in bouwkwaliteit of gebruiksgemak bijvoorbeeld?
Hmm, dat gaat mij allemaal te ingewikkeld worden denk ikquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan ja, ligt een beetje aan het model want er komen ook hele degelijke modellen die gewoon prima werken. Maar je moet er niet vanzelfsprekend vanuit gaan dat alles 100% werkt. Dingen die wel voorkomen op tablets zijn bijvoorbeeld issues met wifi(bereik), soms in de playstore dat je apps niet kan installeren of zulke dingen. Maar daarom is het belangrijk om altijd wat rond te neuzen op internet over de tablets en of er een grote achterban is die custom rom's maken die zorgen dat de China tablet prima draait. Er zijn ook tablets die vanuit zichzelf al prima draaien maar doe gewoon wat research.
Die tweede is toch exact de tablet die Shefkee min of meer aanbiedt?quote:Die tabs die je aandraagt, de 1e is kut (verouderde processor), de 2e is al iets beter alleen je wilt geen 1280*800 resolutie op 9.7 inch. Volgens mij hebben een aantal mensen hier deze tablet gekocht:
http://www.banggood.com/O(...)Tablet-p-917933.html
Ja.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Die tweede is toch exact de tablet die Shefkee min of meer aanbiedt?
Bouwkwaliteit lijk mij niet echt verschil op zitten. Binnen die prijscategorie moeten ook de hier beschikbare merken besparen en draaien die evengoed op RK3188(T) of MT8125T processoren. Probleem zit hem vaker in de roms die vaak nog niet klaar zijn, zeker als het over nieuwe processoren gaat en het feit dat er vaak Chinese apps zijn ingebakken die we liever kwijt dan rijk zijn.quote:
Ik heb mijn Pipo M9 Max gebrickedquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:12 schreef RobertNL het volgende:
Als flashen en recovery niet meer werken zal je waarschijnlijk het geheugen moeten shorten.
Hoe dat bij deze tablet werkt durf ik niet te zeggen (je moet dan een stukje metaal tussen 2 pinnetjes van de nand chip houden zodat hij geforceerd de oude recovery pakt).
Je kan proberen de powerkabel er pas aan te doen als je de pins aan het shorten bent (en zorg dat hij 100% uit staat voordat je start). Verder geen tips, helaas.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:08 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ik heb mijn Pipo M9 Max gebricked. Ik probeerde KK erop te zetten, zonder me eerst goed in te lezen. Vorige keer ging het flashen goed, dus ik dacht het zal nu ook wel weer goed gaan. Niet dus.
Nu heb ik me ook ingelezen en moet ik pin 8 en 9 shorten. Alleen dat werkt niet bij mij :S.
Zie hier een fimpje waar ik het probeer. Iemand nog tips?
https://docs.google.com/file/d/0B4j_aQ1vMhKiS3lCYm84U243clE/edit
Ik vind de Colorfly E708 Q1 nog steeds de interessantste qua prijs/kwaliteit. Voor iets van 55 euro heb je een quad core met HD IPS scherm. De genoemde Q88 kun je in dual core uitvoering wel voor zo'n 35 euro krijgen, maar die doet echt erg onder qua scherm. (kijkhoek is aan de 'lange' kant dramatisch slecht bv.) Nadeeltje van de Colorfly is enigszins de batterijduur. Omdat de tablet zo plat is, is die niet zo groot.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:09 schreef rene90 het volgende:
Wat was nou dat goedkope tabletje wat wel prima werkt voor simpele dingen? Colorfly ofzo?
Thanks voor je reactie, ik zit al wat rond te kijken inderdaad en zie nu ook de chuwi v17hd voor 53 euro (iets lagere resolutie maar betere accu / processor denk). Misschien is er binnenkort wel wat leuks in de happy hour van pandawill.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik vind de Colorfly E708 Q1 nog steeds de interessantste qua prijs/kwaliteit. Voor iets van 55 euro heb je een quad core met HD IPS scherm. De genoemde Q88 kun je in dual core uitvoering wel voor zo'n 35 euro krijgen, maar die doet echt erg onder qua scherm. (kijkhoek is aan de 'lange' kant dramatisch slecht bv.) Nadeeltje van de Colorfly is enigszins de batterijduur. Omdat de tablet zo plat is, is die niet zo groot.
Zo te zien te upgraden naar een officiële Kitkat. (zelf niet gedaan)
(heb zowel die Colorfly als een Q88 die in vele smaken kan komen)
Het gaat er natuurlijk om wat je prioriteiten zijn. Voor mij het scherm en de feel van de tablet (plat vind ik fijner), maar voor jou wellicht de prestaties. Die Chuwi is idd ook niet slecht. Ik zou niet zo'n goedkope Q88 nemen iig.quote:
Batterij ook wel redelijk dus vandaar dat die colorfly niet echt 1e keus is, ik lees 2 uur batterij duur ongeveer, weet niet wat jouw ervaring is?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:11 schreef Dromer het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om wat je prioriteiten zijn. Voor mij het scherm en de feel van de tablet (plat vind ik fijner), maar voor jou wellicht de prestaties.
Toch wel veel langer, maar dat komt misschien door licht gebruik. Mijn vrouw gebruikt hem voor internetten en wat 'normale' apps en heeft nu na een half uur actief (met scherm aan) 8% verbruikt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Batterij ook wel redelijk dus vandaar dat die colorfly niet echt 1e keus is, ik lees 2 uur batterij duur ongeveer, weet niet wat jouw ervaring is?
Welke?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:41 schreef Syphixx het volgende:
ben aan het twjfelen tussen PIPO M6 Pro en de PIPO M9 Pro
wat het ook wordt.. hopelijk is het geen half gare ding zoals m'n vorige chinese tablet
* Blue_Panther_Ninja heeft een nieuwe Pipo 7" tablet nodigquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:44 schreef Syphixx het volgende:
[..]
ik ga voor m9.. de 6 is te vierkantig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |