op een verse windows installatie (net geinstalleerd) moet dat toch niet nodig zijn?quote:Op maandag 3 maart 2014 18:09 schreef editoor het volgende:
[..]
Met systeemherstel kan het probleem worden opgelost.
Dan lijkt mij dat de installatie niet helemaal goed is gegaan.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:12 schreef mschol het volgende:
[..]
op een verse windows installatie (net geinstalleerd) moet dat toch niet nodig zijn?
slim.nl of surfspot?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:16 schreef Miniem het volgende:
Windows XP verloopt binnenkort, of tenminste ze stoppen met updates.
Weet iemand waar ik aan een goedkope versie kan komen? Want 120 euro vind ik erg veel geld!
Misschien een studentenversie oid?
de XP en vista variant die ik daar kocht waren ook upgrades, maar konden gewoon als volledige versie worden geinstalleerd..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
op slim kon ik een upgrade vinden, is dat dat een volledige versie?
Kan hem trouwens niet kopen, geen student meer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef mschol het volgende:
[..]
de XP en vista variant die ik daar kocht waren ook upgrades, maar konden gewoon als volledige versie worden geinstalleerd..
geen idee of dat bij 8 (eindelijk?) is aangepakt
welke memory leaks ? nergens last van. misschien iets met je hardware drivers.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:59 schreef FL_Freak het volgende:
Zijn ondertussen de memory leaks opgelost in w 8.1? Ik had hier last van icm met games. Op Windows 7 nu namelijk geheel veen problemen mee.
Die had ik een tijd terug met alle games. Zit nu alweer een hele tijd met Windows 7 en geen problemen meer gehad. Maar de kriebels om Windows 8 er weer op te zetten zit er weer alleen als ik dan weer die problemen heb word ik pissigquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
welke memory leaks ? nergens last van. misschien iets met je hardware drivers.
Ik heb bij de introductie een upgrade gekocht voor ¤35 euro toen, en die kan je gewoon volledig installeren. Als in, ook meenemen naar een nieuwe computer (niet tegelijkertijd natuurlijk).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
op slim kon ik een upgrade vinden, is dat dat een volledige versie?
Haha, klopt. De snelheid met opstarten en afsluiten valt best mee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:50 schreef FL_Freak het volgende:
Trouwens dat 'snel' uitschakelen van Windows 8 is echt bullshit. Met afsluiten gaat het scherm donker en is de laptop nog steeds bezig met afsluiten. Veel mensen denken dus dat het snel gaat
Opstarten is bij mij wel veel sneller zeker icm SSD.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:01 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Haha, klopt. De snelheid met opstarten en afsluiten valt best mee.
volgens mij is het harddisk gebruik in 8 t.o.v 7 niet naar beneden gegaan, en dan is 30GB erg mager (w7 kon zo al 20GB innemen, in een standaard setup)quote:Op maandag 31 maart 2014 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoe groot moet je SSD minimaal zijn voor Windows 8? Heb nog een 30GB SSD'tje liggen maar mijn ervaring is dat alle windows varianten echt veelvraten zijn qua schijfruimte; voor je het weet is de install 2x zo groot met allerlei updates enzo die vrolijk na installatie blijven staan en ruimte blijven innemen.
Een optie zou misschien zijn om Win8 op de SSD te zetten en het hele 'mijn documenten'-circus, downloads en alle niet veelgebruikte program files op een extra harddisk te zetten?
Heb even gekeken op een Dell machine en daar nam W8 net geen 30GB ruimte in. Kan ook deels komen dat Dell misschien ook wat heeft 'toegevoegd' (om het netjes te noemen), maar toch.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoe groot moet je SSD minimaal zijn voor Windows 8? Heb nog een 30GB SSD'tje liggen maar mijn ervaring is dat alle windows varianten echt veelvraten zijn qua schijfruimte; voor je het weet is de install 2x zo groot met allerlei updates enzo die vrolijk na installatie blijven staan en ruimte blijven innemen.
Dat is sowieso aan te raden.quote:Een optie zou misschien zijn om Win8 op de SSD te zetten en het hele 'mijn documenten'-circus, downloads en alle niet veelgebruikte program files op een extra harddisk te zetten?
Ik ga het zeker even proberen. Heb gewoon een legale Win8, maar om te frobelen haal ik wel even een 'Enterprise' versie van de piratenbaai dan heb ik dat geduvel niet met activatie enzo. Die Business of Enterprise versie is trouwens gestript van Media Player enzo, dat zal ook wel weer schelen qua gebruikte schijfruimte.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb even gekeken op een Dell machine en daar nam W8 net geen 30GB ruimte in. Kan ook deels komen dat Dell misschien ook wat heeft 'toegevoegd' (om het netjes te noemen), maar toch.
Het is dus krap, maar wel het proberen waard.
[..]
Dat is sowieso aan te raden.
Heb zelf tijdje geleden een SSD bij in m'n laptop geplaatst (gelukkig ruimte voor 2 schijven) en heb de oude schijf geformateerd en alle persoonlijke mappen overgeplaatst naar de oude schijf.
Je kunt dit op zo'n manier doen dat Mijn Documenten e.d. nog werken als vanouds (Windows ziet ze nog als vanouds e.d.). Heb het op deze manier gedaan.
Voordeel is ook dat je heel eenvoudig backups kunt maken van je bestanden; gewoon de hele schijf.
een SSD is veel sneller. Dus je kunt tegenwoordig vaak kiezen voor een ssd als systeem disk waarvanaf je OS wordt geboot en evt. ook je pagefile op staat. Zodat je OS sneller aanvoelt.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:02 schreef mapima het volgende:
Mijn moeder heeft de Asus Vivobook van 380 euro gekocht (iets met ct220 of zo 4gb en 1,5ghz) en ik kan alleen maar zeggen dat ik dit een bazenlaptop vind met een bazensysteem
Ik overweeg nu om zelf de Vivobook aan te schaffen met de net wat snellere processor maar lees steeds iets over dat een SSD beter is? Wat is het verschil met een normale harde schijf?
Bron?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:45 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Start menu voor Windows 8 komt terug
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |