Gezeik over brandveiligheid MAAR WEL BARBECUEN MET KOLEN op je BALKONNETJEquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn galerij is net iets breder dan 1 meter (hetzelfde als mijn balkon), ik zou meteen gezeik krijgen qua brandveiligheid als ik daar bloempotten neer zou zetten.![]()
Foto van eerder dit jaar (barbecue), inmiddels is die druif erg gegroeid en heb ik veel lavendel geplant, zodat m'n katten snappen dat ze niet in die bloempot mogen zitten (wishful thinking
)
[ afbeelding ]
Maar áls er dan brand uitbreekt, struikelen we onderweg naar buiten niet over bloempotten op de galerij.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:20 schreef quirina het volgende:
Gezeik over brandveiligheid MAAR WEL BARBECUEN MET KOLEN op je BALKONNETJE
zo woon ik ookquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:33 schreef douche-eendje het volgende:
Portiekflatdus ik heb 2 balkons
Maar ik gebruik er eigenlijk maar 1, die aan de zonkant. De andere is voor de was
Ik verwacht bij mijn tomaten (ook allemaal groene knikkers) niet dat ze voor begin augustus kleur krijgen. Sta ze elke dag rood te kkijken, daar niet van, maar is t niet vrij gebruikelijk dat dat tot laat in de zomer duurt?quote:Op zondag 6 juli 2014 02:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hier op het balkonnetje zijn inmiddels zo'n 25 tomaten in status van ontwikkeling - and counting!![]()
Helaas nog wel in de staat 'keiharde groene knikkers van ongeveer 2-4 cm doorsnee' en ik heb begrepen dat het lastig is om ze daadwerkelijk te laten rijpen. Ik wacht nog een weekje of wat, daarna ga ik de gepatenteerde bananen-truc toepassen.
Voor wie het nog niet weet: bananen scheiden veel ethyleen af, een plantenhormoon dat de rijping van vruchten stimuleert.
Dus: onrijpe avocado's, tomaten, enzovoorts: gooi ze op de schaal met een trosje rijpe banaantjes.
... en dus nooit die schaal met bananen in de buurt van je verse bosje bloemen zetten, want die verwelken dan dus tig keer zo snel, onder invloed van datzelfde ethyleen.![]()
* Outpost76 bind een touwtje vast aan de enkel van trovey en bind het andere eind vast aan haar balkon.quote:
volle trossen uitdunnen kan helpen.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hier op het balkonnetje zijn inmiddels zo'n 25 tomaten in status van ontwikkeling - and counting!![]()
Helaas nog wel in de staat 'keiharde groene knikkers van ongeveer 2-4 cm doorsnee' en ik heb begrepen dat het lastig is om ze daadwerkelijk te laten rijpen. Ik wacht nog een weekje of wat, daarna ga ik de gepatenteerde bananen-truc toepassen.
Voor wie het nog niet weet: bananen scheiden veel ethyleen af, een plantenhormoon dat de rijping van vruchten stimuleert.
Dus: onrijpe avocado's, tomaten, enzovoorts: gooi ze op de schaal met een trosje rijpe banaantjes.
... en dus nooit die schaal met bananen in de buurt van je verse bosje bloemen zetten, want die verwelken dan dus tig keer zo snel, onder invloed van datzelfde ethyleen.![]()
Zo licht als een veertje.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
* Outpost76 bind een touwtje vast aan de enkel van trovey en bind het andere eind vast aan haar balkon.
Wat heb je nu voor balkon? Ik heb iig deze dingen hangen:quote:Op maandag 14 juli 2014 18:03 schreef Danielle83 het volgende:
Ik wil graag meer privacy op mn balkon. Iemand tips?
Ik had daar niet eens overnagedacht! Weet je of ze in verschillende maten verkrijgbaar zijn?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat heb je nu voor balkon? Ik heb iig deze dingen hangen:
[ afbeelding ]
Ikea, 15euro per stuk. Had er 2 nodig voor mn balkon.
1 maat geloof ik. Maar je zal ze elders bij andere winkels ook wel op maat kunnen laten maken denk ik? Iig, volgens Ikea:quote:Op maandag 14 juli 2014 18:08 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ik had daar niet eens overnagedacht! Weet je of ze in verschillende maten verkrijgbaar zijn?
Thanks! Gelukkig woon ik vlakbij de Ikea dus ik ga zeker even langs. Mijn balkon wordt privacyproof ik weet het nu zeker!quote:Op maandag 14 juli 2014 18:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
1 maat geloof ik. Maar je zal ze elders bij andere winkels ook wel op maat kunnen laten maken denk ik? Iig, volgens Ikea:
Afmeting gemonteerd product
Lengte: 250 cm
Hoogte: 80 cm
[ link | afbeelding ]
Hier zit het er al 2 jaar met volle tevredenheid op mn balkon(gaas onderin is ivm het konijn dat op het balkon losloopt
)
Ik zit vol op het Noorden met campanula, hosta, hortensia, vlijtig liesje (eenjarige), vaste viool labradorica (zaait zich uit als een gek), muurleeuwebek (ook een extreme uitzaaier), grassen die het goed doen in de schaduw. Benieuwd of de woningbouwvereniging hier wat gaat zeggen over de potten, steken maar een stukje uit onder het raam (die afwateringtegels) dus eigenlijk staan ze niet in de weg als er iemand langs moet maar we hebben een brief gekregen dat strenger worden op spullen in de gemeenschappelijke ruimte....zal nog wat worden als ik ze weg moet halen want waar moet ik ze kwijt hahaha.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:59 schreef quirina het volgende:
Ik wil de gallerij opdirken, welke planten met bloemen kunnen in halfschaduw overleven?
Ah het groeitquote:Op maandag 14 juli 2014 17:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had de hoop op een bloeiende mirabilis jalapa ergens al een beetje opgegeven, de plant kreeg het de afgelopen weken zwaarder en zwaarder. Blad viel weg etc.
Kijk ik goed, ontstaat er nu op de plek van het oude blad nu nieuwe, kleine vertakkingen? Hij zou vanaf eind deze maand/in augustus moeten gaan bloeien. Hij bloeit voor zover ik heb begrepen met 1 bloem per vertakking die ook dezelfde dag gelijk helemaal uitbloeit en kan allerlei kleuren hebben. De bloem gaat vanaf een uur of 4 in de middag open.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Van de 12 zaadjes die ik had zijn dit de enige 2 die goed op zijn gekomen. 2 andere waren opgekomen maar hebben voortijdig afgehaakt. Nou ja, eens kijken wat voor mooi geurend iets dit gaat worden
Onderin de bak nog wat restant van vorig jaar geloof ik, bijenlokkers![]()
Had in de balkon-hangbakken ook een klein experimentje. Zaai&stekgrond vs mix van potgrond &actionblok. Nou, zaai&stekgrond doet het echt tig keer beter terwijl die bak ook nog 2 weken later met precies hetzelfde gezaaid is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |