Ik vind iedere vier uur zelfs wat weinig. Met iedere vier uur kom ik op zo'n 6 voedingen per dag, zeker als je borstvoeding geeft vind ik dat weinig. Ik adviseer zelf om op verzoek te voeden, maar minimaal elke 3 uur aan te leggen, ook 's nachts. Ideaal gezien zou je liefst zelfs 10-12 voedingen zien bij die hele kleintjes.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ook al duurt het naar verwachting nog 20 weken voordat mijn spruitje zich zal melden. En ook al heb ik al een baby groot gebracht ... Zit met een aantal vragen al een paar dagen. Dus ga ik op zoek naar antwoorden van jullie ervaringsdeskundigen :p
Ik ben eind juli uitgerekend. Volgens de kalender is het dan hartje zomer. Maar hoe kleed je een pasgeboren baby
Als ze al een paar maandjes oud zijn kijk ik naar het kindje. Maar bij een pasgeborene
Ik heb al het een en ander aan kleertjes gekregen, varierend van korte tot lange mouw.
Maar mijn gevoel zegt dat je zon kleintje in het begin moet voorzien van lange mouwen/broeken. Zomermama's .. barst los!
Wij hebben Djenna de eerste twee weken wakker gemaakt voor een voeding (iedere vier uur). Dit op advies van de kraam. Ik weet nog dat vooral mensen van de oude stempel ons voor gek verklaarden want kindje zou zichzelf wel melden. Maar ik ben misschien ook een beetje bang gemaakt omdat pasgeborenen dan in een coma kunnen raken vanwege suikertekort
Wakker maken of niet
Hier ook, en dat laatste van die zes uur dan ook maar een maal per dag, dus bijvoorbeeld in de nacht.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Ja, dat is idd een gangbaar adviesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Slaapzakje? Of evt. inbakeren in een puckababy of pacco doek? J. vond dat heel fijn, en sliep er een stuk rustiger door!quote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiventerwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Ditquote:Op maandag 3 maart 2014 19:41 schreef Morretje het volgende:
Kv ligt ook zwaarder op de darmpjes.. Masseren, 'fietsen' met de beentjes, warmte dmv pittenzak.
Ja hier ook kv..dus zou inderdaad kunnen dat dat het verschil isquote:Op maandag 3 maart 2014 19:18 schreef Poppejans het volgende:
Wat apart,zulk verschillend advies in het hoelang tussen voedingen laten zitten 'nachts! Of speelt bv/kv hierin een rol?
Ik gaf kv en kreeg nl te horen van mijn kraamhulp dat ik Wolf destijds gewoon mocht laten doorslapen tot wanneer hij zichzelf meldde. Hij was een baby met normaal gewicht (3690 gram) en kreeg dan rond 23:00 de laatste fles en sliep door tot 6:00/6:30 eigenlijk meteen na zn geboorte.
Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,quote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiventerwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Waarom dat? Ik gaf bv op verzoek en heb gewoon ingebakerd hoor. Uk werd wel wakker van de honger, alleen niet meer van zn maaiende armpjesquote:Op maandag 3 maart 2014 19:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van bovenquote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Mijn kind kreeg er juist een veilig gevoel van in mijn optiek.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:
[..]
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
Seriuously? Dat laatste gaat echt tegen alles in wat ik tot nu toe over inbakeren heb gelezen en gehoord, en ik heb echt gedegen eea uitgezocht voordat ik het probeerde.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:
[..]
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |