Of hebben ze geen verstand van (goede) muziek?
Allemaal vragen waar ik nu geen antwoord op heb. Alleen vermoedens heb ik.
Waar gaat het om? Om deze heren:
De voorlopers van de Queens of the Stone Age zullen we maar zeggen. Ook Ultra Heavy en Fucking Cool...
Discografie:
Wretch (1991)
Blues for the Red Sun (1992)
Welcome to Skyvalley (1994)
..and the Circus Leaves Town (1995)
beste nummers :
Green Machine
DemonCleaner
Gardenian
Whitewater
Catamaran
Spaceship Landing
Thumb
Odyssey
Capsized
Wie weet wel nog wie ze waren? En dan vooral dit topic opvullen met goede toffe reacties.
maareh ze zij toch uit elkaar en wat lui ervan ziten nu in queens of the stone age toch
quote:inderdaad... Josh Homme en Nick Oliveri zitten nu in Qotsa
Op donderdag 10 oktober 2002 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
stoner rockmaareh ze zij toch uit elkaar en wat lui ervan ziten nu in queens of the stone age toch
quote:Ze hebben ook een coole cover van Into the Void gemaakt van Sabbath.
Op donderdag 10 oktober 2002 16:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gadverdamme. Dat hier nog geen topic over is. Heeft dan de hele crew de afgelopen 3 jaar liggen te slapen? En de ruim 30.000 users ook.Of hebben ze geen verstand van (goede) muziek?
Allemaal vragen waar ik nu geen antwoord op heb. Alleen vermoedens heb ik.
Waar gaat het om? Om deze heren:
De voorlopers van de Queens of the Stone Age zullen we maar zeggen. Ook Ultra Heavy en Fucking Cool...
Discografie:
Wretch (1991)
Blues for the Red Sun (1992)
Welcome to Skyvalley (1994)
..and the Circus Leaves Town (1995)beste nummers :
Green Machine
DemonCleaner
Gardenian
Whitewater
Catamaran
Spaceship Landing
Thumb
Odyssey
Capsized
Wie weet wel nog wie ze waren? En dan vooral dit topic opvullen met goede toffe reacties.
quote:maar geen eigen topic... en daar gaat het om... een centraal Ultra-Mega-Kyuss topic
Op donderdag 10 oktober 2002 16:34 schreef Gerwit het volgende:[..]
Ze hebben ook een coole cover van Into the Void gemaakt van Sabbath.
Overigens zijn er zeker wel topics geweest waar Kyuss ter sprake kwam. Sterker nog ik ken de band via Fok.
Zoek eens op stonerrock.
Overigens hier even herhalen wat al in het 'wat draai je nu' staat:
de drummer van Kyuss, Brant Bjork, is in Fu manchu beland.
Van Kuyss heb ik alleen nog niet het debuutalbum, maar de rest wel. Oh ja, en die lame best of met 1 extra nummer ook niet, maar die koop ik denk ik ook nooit.
Door Kuyss kwam ik een flinke tijd terug in aanraking met Stoner Rock. Sindsdien heb ik al een flink aantal stoner albums gekocht, oa van Orange Goblin, Cathedral en Fu Manchu.
Maar Kuyss blijft mijn stoner favoriet.
Kyuss is natuurlijk de grondleggers, maar hier in nederland kunnen ze er ook wat van hoor.
Celestial Season is een heeeel goed voorbeeld (helaas sinds begin dit jaar alweer uit elkaar )
En als we ook nog de spacenoise/stoner gaan beschijnen hebben we natuurlijk 35007 en Lawn
quote:Wel qua retro maar de term stoner zou niet gebruikt worden als er 'in de oudheid'
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:51 schreef Betse het volgende:
STONER!Kyuss is natuurlijk de grondleggers,
quote:Ik, bijzonder goed concert van ze gezien in de Melkweg, ten tijde van Sky Valley. (Ik meen December 94 of 95)
Op donderdag 10 oktober 2002 16:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:Wie weet wel nog wie ze waren? En dan vooral dit topic opvullen met goede toffe reacties.
quote:Klopt, maar de eerste volgelingen van de Sabbath en Pentagram sound noemden zichzelf doom, en pas later ontstond er een scheiding tussen doom en stonerrock.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:55 schreef ranja het volgende:
Wel qua retro maar de term stoner zou niet gebruikt worden als er 'in de oudheid'geen bands zouden zijn geweest als Black sabbath en Hawkwind.
U zijt gewaarschuwd
Maar goed, vrijdag dus BBC2 !! Btw, maandagavond herhaling
quote:zekerz, maar kan desondanks niet toppen aan het orgineel
Op vrijdag 11 oktober 2002 09:04 schreef Kos het volgende:
* Kos is playing TOOL - Demon CleanerMet Scott op bass... vetttttttttttttttttt...
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:57 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik, bijzonder goed concert van ze gezien in de Melkweg, ten tijde van Sky Valley. (Ik meen December 94 of 95)
Een aantal jaar terug stonden ze op Pukkelpop (met o.a. Monster Magnet en Soundgarden). Ben niet geweest. Vond het te ver
Sindsdien ben ik wel een groot fan van alles dat een beetje met Kyuss te maken heeft. Zoals Queens of the Stone Age en Masters of Reality. Maar ook Unida, Hermano en Fu Manchu
Waarschijnlijk ter compensatie...
quote:Probeer ook eens Grand Magus, of ken je die al?
Op woensdag 23 oktober 2002 20:32 schreef Kowalski het volgende:
Sindsdien ben ik wel een groot fan van alles dat een beetje met Kyuss te maken heeft. Zoals Queens of the Stone Age en Masters of Reality. Maar ook Unida, Hermano en Fu Manchu
Waarschijnlijk ter compensatie...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 23-10-2002 22:05]
quote:QOTSA is best leuk hoor, maar ikzelf draai toch vele malen liever Kyuss. Kyuss ragt meer, QOTSA is toch wat rustiger en volwassener enzo
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:51 schreef Betse het volgende:
en Lawn
Maar in de tijd dat die lui nog concerten gaven had ik nog nooit van ze gehoord. Ach ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |