abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137341273
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:31 schreef Copthorne het volgende:
De Verenigde Staten wil dat Rusland stopt met hun activiteiten in Oekraïne en ze hebben al gedreigd met sancties. De Europese Unie zal, bij gebrek aan ruggengraat en een eigen mening, natuurlijk slaafs de VS steunen en dit zal kunnen leiden tot een allesvernietigende oorlog tussen de VS & de EU en Rusland & China.
De VS is butthurt over het feit dat Rusland ze Syrië niet kapot heeft laten maken, natuurlijk gaan ze dreigen met sancties. Overigens gaat niemand een echte oorlog beginnen over een stukje grond in het oostblok.

Bovendien, als Rusland de gaskraan dichtdraait zal de EU 30% minder gas krijgen. Dat zal de VS economisch gezien ook voelen, want wat de EU raakt raakt de VS, en andersom ook.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:55:23 #27
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_137341284
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef arjan1112 het volgende:
Tsja heb dat van die Cuba crisis eigenlijk nooit echt begrepen... stel er stonden wél kernwapens op Cuba.. zodra er daar een lancering zou komen, zou Amerika toch Moskou in de as leggen... ?

Dus het had gewoon niets uitgemaakt
Dan lag zowel Moskou als New york in de as
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_137341313
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:55 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Dan lag zowel Moskou als New york in de as
Ja daarom. Dan doen ze het allebei niet, dus wat het nou uitmaakt of ze dat vanuit de DDR of vanuit Cuba doen...
pi_137341323
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:53 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Leg het eens aan me uit...
De kernwapens hebben op elkaar gericht gestaan na opstapelingen van meerdere conflicten die over veel jaren verspreid waren
Nu is er iets alleen met Oekraïne, ik zou het eerder zien als een begin van een koude oorlog 2.0, in plaats van het te vergelijken met de spanningen in 1962
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137341326
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:55 schreef doge het volgende:

[..]

De VS is butthurt over het feit dat Rusland ze Syrië niet kapot heeft laten maken, natuurlijk gaan ze dreigen met sancties. Overigens gaat niemand een echte oorlog beginnen over een stukje grond in het oostblok.

Bovendien, als Rusland de gaskraan dichtdraait zal de EU 30% minder gas krijgen. Dat zal de VS economisch gezien ook voelen, want wat de EU raakt raakt de VS, en andersom ook.
Jij legt het al zelf uit in je 2e alinea. Volgens mij is de 2e wereldoorlog ook in essentie gestart vanwege economische sancties
pi_137341328
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef arjan1112 het volgende:
Tsja heb dat van die Cuba crisis eigenlijk nooit echt begrepen... stel er stonden wél kernwapens op Cuba.. zodra er daar een lancering zou komen, zou Amerika toch Moskou in de as leggen... ?

Dus het had gewoon niets uitgemaakt
Het ging om de blokkade die de VS rond cuba had opgeworpen. En een Russisch schip wat door de blokkade heen wou varen. Als toen niet op het laatste moment het Russische schip orders had gekregen om om te keren had de VS erop geschoten. Wat zeker als een oorlogsverklaring zou worden gezien door de russen. Met als gevolg all out nucleair war.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_137341345
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:54 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan _O_ Is alleen lang zwemmen als je te laat vertrekt _O-
Inderdaad, daarom blijf ik het nieuws goed in de gaten houden. ;)
Copthorne 2.0
pi_137341363
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:56 schreef switchboy het volgende:

[..]

Het ging om de blokkade die de VS rond cuba had opgeworpen. En een Russisch schip wat door de blokkade heen wou varen. Als toen niet op het laatste moment het Russische schip orders had gekregen om om te keren had de VS erop geschoten. Wat zeker als een oorlogsverklaring zou worden gezien door de russen. Met als gevolg all out nucleair war.
Hoezo dan? Dan hadden ze nog geen kernwapens ingezet, omdat je dan zeker weten allebei eraan gaat
  maandag 3 maart 2014 @ 11:58:31 #34
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_137341370
dit gaat veel dieper dan haantjesgedrag. Feit is dat oekraine verdeelt is qua geloof en opvattingen over wel/niet bevrijd van rusland en gas enzovoort.

Zie de serieuze dreiging van rusland om binnen te vallen en maatregelen te nemen wel.

Rusland en oekraïne worstelen al jaren over gas en geld. geloof dat poetin met een verstoten janoekovitsj geen vinger meer in de pap heeft. Dit kost poetin prive waarschijnlijk ook geld en zal poetin niet behagen.

Verkijk je er niet op wat persoonlijke belangen doen in dit conflict.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_137341383
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:56 schreef eend112 het volgende:

[..]

De kernwapens hebben op elkaar gericht gestaan na opstapelingen van meerdere conflicten die over veel jaren verspreid waren
Nu is er iets alleen met Oekraïne, ik zou het eerder zien als een begin van een koude oorlog 2.0, in plaats van het te vergelijken met de spanningen in 1962
Tegenwoordig kunnen ze gewoon vanuit de luie stoel in Moskou op een knopje drukken en dan hebben ze hetzelfde effect. Verder zijn er de laatste tijd steeds meer spanningen tussen EU / Rusland / Amerika. Zoals bijv. Syrie.

Dit is een niet op zichzelf staand geval maar een gevolg van een groter geheel.
pi_137341410
Waarom geven ze Rusland niet gewoon dat stukje Oekraïne en stopt men met zeuren.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:00:20 #37
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_137341421
Het alarm gaat af! Komen ze nu al?
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 12:00:23 #38
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137341422
LUCHTALARM TS HEB GELIJK
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137341425
Luchtalarm gaat al Af!!!1111ONE11!!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_137341428
DE RUSSEN KOMEN
pi_137341432
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom geven ze Rusland niet gewoon dat stukje Oekraïne en stopt men met zeuren.
Waarom geven we Normandie niet aan de Amerikanen?
pi_137341436
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Tegenwoordig kunnen ze gewoon vanuit de luie stoel in Moskou op een knopje drukken en dan hebben ze hetzelfde effect. Verder zijn er de laatste tijd steeds meer spanningen tussen EU / Rusland / Amerika. Zoals bijv. Syrie.

Dit is een niet op zichzelf staand geval maar een gevolg van een groter geheel.
Ja je hebt ook wel gelijk, ook dat conflict om Snowden zal wel voor irritaties gezorgd hebben
Maar ik denk dat er nog wel een stuk meer moet gebeuren voor een oorlog
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 12:00:44 #43
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137341439
quote:
:')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137341459
ALARM ALARM ALARM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DE RUSSEN VALLEN AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_137341460
quote:
Er kwam toch ook een referendum voor onafhankelijkheid?
pi_137341524
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:00 schreef eend112 het volgende:

[..]

Ja je hebt ook wel gelijk, ook dat conflict om Snowden zal wel voor irritaties gezorgd hebben
Maar ik denk dat er nog wel een stuk meer moet gebeuren voor een oorlog
Probleem is dat de regering van Oekraine dit (terecht) ziet als een verklaring tot oorlog van de Russen. Er hoeft dus maar 1 schot gelost te worden door een overspannen militair van een van beide kanten en de vlam is in de pan daar.

Vervolgens kan de EU niks anders dan zich met het conflict gaan bemoeien omdat ze hun grenzen moeten beschermen. Daardoor wordt Amerika er ook in betrokken omdat die ook grote belangen hebben in de EU. En Rusland is al aan het aanpappen met China... Nee... Dit is een grote teringzooi...
pi_137341569
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:56 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Jij legt het al zelf uit in je 2e alinea. Volgens mij is de 2e wereldoorlog ook in essentie gestart vanwege economische sancties
Ja in essentie wel. Maar op het gegeven moment is het nogal vergezocht dat er daadwerkelijk een echte oorlog zal ontstaan, ook al wordt het zo gebracht door de sensatiemedia.
pi_137341596
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:03 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Probleem is dat de regering van Oekraine dit (terecht) ziet als een verklaring tot oorlog van de Russen. Er hoeft dus maar 1 schot gelost te worden door een overspannen militair van een van beide kanten en de vlam is in de pan daar.

Vervolgens kan de EU niks anders dan zich met het conflict gaan bemoeien omdat ze hun grenzen moeten beschermen. Daardoor wordt Amerika er ook in betrokken omdat die ook grote belangen hebben in de EU. En Rusland is al aan het aanpappen met China... Nee... Dit is een grote teringzooi...
Maak me niet angstiger dan ik al ben aub
pi_137341611
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:04 schreef doge het volgende:

[..]

Ja in essentie wel. Maar op het gegeven moment is het nogal vergezocht dat er daadwerkelijk een echte oorlog zal ontstaan, ook al wordt het zo gebracht door de sensatiemedia.
Hoe kan de media er sensatie bij voegen als ze hoofdpersonen in dit conflict al harde one-liners uitkramen en niemand 1cm wil bewegen?
pi_137341642
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:05 schreef eend112 het volgende:

[..]

Maak me niet angstiger dan ik al ben aub
Ik zit in een buurland van Oekraine... Da's pas gezellig _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')