Dit. State of mind komt er ook nog even bij kijken. En daarnaast de specificaties van het vuurwapen + gedrag vuurwapen tijdens het afvuren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo simpel is het helaas - of eigenlijk gelukkig - niet.
Dit is een heel belangrijk punt. Er is namelijk (nog) niet bewezen dat hij daadwerkelijk zijn benen aan had. Daar willen ze met ballistisch onderzoek achter komen. Als het zo is dat hij zijn benen aan had ligt zijn hele verhaal aan duigen en wordt de kans op vrijspraak erg klein. Andersom; als dat niet aangetoond kan worden loopt de aanklager een gevoelige tik op.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hij heeft wel nog de tijd genomen zijn kustbenen aan te doen voordat hij uit bed stapte.
Voor jou en mij zijn kunstbenen ''aantrekken'' bewuste daden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hij heeft wel nog de tijd genomen zijn kustbenen aan te doen voordat hij uit bed stapte.
Dan merk je toch wel of je vriendin naast je ligt?
Klopt, waarschijnlijk is het net iets zoals als het opzetten van een bril voor brildragers. Ook een automatische handeling als je het al duizenden keren hebt gedaan als je snachts wakker wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voor jou en mij zijn kunstbenen ''aantrekken'' bewuste daden.
Voor hem waarschijnlijk niet. Is het net zo gewoon als in je ogen wrijven als je net wakker bent.
Ook al heeft hij het ene verklaard, en is het uiteindelijk niet waar, hoeft nog niet te zeggen dat het een bewuste leugen was.
Maar ballistisch onderzoek kan idd vrij makkelijk aantonen of hij de kunstbenen droeg of niet tijdens het schot. Lang leve kruid.
Yup. Hoeveel brildragers zijn er niet die hun bril kwijt zijn terwijl die gewoon vrolijk boven op het hoofd zit, omhoog geschoven in een onbewuste reactie.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Fides het volgende:
[..]
Klopt, waarschijnlijk is het net iets zoals als het opzetten van een bril voor brildragers. Ook een automatische handeling als je het al duizenden keren hebt gedaan als je snachts wakker wordt.
Deze getuige verklaarde, dat ze de ramen open had staan omdat ze geen airco had. Wat ik ook bizar vind dat hij volgens zijn verklaring in het donker wakker werd, ventilator van balkon halen, hoort geluid in badkamer, pakt pistool van onder bed, kan ie allemaal in donker, maar ziet niet dat vriendin niet meer in bed ligt? Dan schreeuwt hij naar de vermeende inbreker en Steenkamp om politie te bellen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:53 schreef Fides het volgende:
Ik hoorde ergens dat die 'kroongetuige/buurvrouw' op 100nogwat meter woonde. Vrij knap dat je dan nog het geschreeuw van iemand binnen een huis/badkamer zou horen. Het is niet zo dat rijke Zuid-Afrikanen snachts al hun ramen en deuren hebben open staan.
Ik neem aan dat je kruit bedoelde.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voor jou en mij zijn kunstbenen ''aantrekken'' bewuste daden.
Voor hem waarschijnlijk niet. Is het net zo gewoon als in je ogen wrijven als je net wakker bent.
Ook al heeft hij het ene verklaard, en is het uiteindelijk niet waar, hoeft nog niet te zeggen dat het een bewuste leugen was.
Maar ballistisch onderzoek kan idd vrij makkelijk aantonen of hij de kunstbenen droeg of niet tijdens het schot. Lang leve kruid.
Guilty as sinquote:Op maandag 3 maart 2014 23:49 schreef Booyah het volgende:
Kan er niet aan doen, maar ik moet steeds aan Brian van de Gouden Kooi denken als ik beelden van Pistorius zie![]()
Wat mij betreft is hij guilty as sin, maar er kan natuurlijk nog van alles tijdens het proces naar voren komen...
Ben ik met je eens, maar voordat ie schiet beweert ie eerst nog naar vriendin geschreeuwt te hebben om politie te bellen, en volgens hem kwam er geen antwoord, geen enkel geluid van vriendin? Politie daar heeft zaak ook "aardig" verknoeit, schijnt door bloedplassen gelopen te zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:33 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap zijn verklaring echt niet.Hij denkt dat er een inbreker in de badkamer is.Vervolgens pakt hij onder het bed een wapen.Daarna loopt hij naar de badkamer en schiet zijn vriendin daar neer.
Toen hij dat wapen pakte, was hij in de slaapkamer.Dan weet/kijk je toch snel of je vriendin in dat bed ligt? Dat hij na het schieten zijn vriendin schreeuwt vind ik heel apart, omdat hij vlak daarvoor dus naast het bed stond....
Juridisch gezien wordt er onderscheid gemaakt tussen verschillende vormen van moord: met en zonder voorbedachte rade, doodslag/door door schuld/geweld of hoe dat ook in het betreffende land wordt genoemd. Ik gebruikte het woord moord op een meer colloquiale manier. Het valt inderdaad nog niet te stellen of dat die persoon schuldig is aan moord of aan doodslag of hoe het daar ook wordt genoemd. Als je dat bedoelt met de invloed van zijn geestestoestand dan ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit. State of mind komt er ook nog even bij kijken. En daarnaast de specificaties van het vuurwapen + gedrag vuurwapen tijdens het afvuren.
Denk het ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:34 schreef Samuray13 het volgende:
Zuid-Afrika en normale rechtsgang?
Forget it.
Als hij of zijn familie veel geld hebben, wordt het vrijspraak.
Hij heeft niet een of ander negertje vermoord... Hij heeft een blanke vrouw vermoord. En dat brengt het White Female Syndrom weer in werking.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:34 schreef Samuray13 het volgende:
Zuid-Afrika en normale rechtsgang?
Forget it.
Als hij of zijn familie veel geld hebben, wordt het vrijspraak.
Titel van boek "Hoe ik Oscar Pistorius, slachtoffer werd van een inbreker"quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wedden dat ie na de vrijspraak nog een boek gaat schrijven, waar hij een hoop aan gaat verdienen.
Moord is ten alle tijden met voorbedachte rade. Dus je bent of schuldig aan moord, of schuldig aan de dood.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:53 schreef svdb92 het volgende:
Zelf denk ik dat Pistorius zeker schuldig is aan de moord op Reeva Steenkamp. Wellicht heeft hij het niet met voorbedachten rade gedaan, maar eerder in een raas van woede. Hij wordt, naar mijn idee, hoe dan ook schuldig bevonden aan de moord.
Interessante blog hierover:
http://www.dudesendonts.nl/de-val-van-pistorius/
De familie lag ook op de autopsietafel?quote:vanwege het recht op privacy van de nabestaanden van het slachtoffer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |