abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137337149
Hi FOK!ers,

Ik heb vroeger een (blokjes)beugel gehad en sindsdien (sinds 2005 ongeveer) heb ik van die spalkjes achter mijn voortanden.
Gisterenavond heb ik op iets hards gebeten tijdens het avondeten, dat naar mijn idee achter mijn voortanden aan de onderkant is blijven steken, wat een vervelend gevoel gaf. Na wat gepruts - o.a. met tandenstoker - kwam het harde stukje los en was ik van het vervelende gevoel af.
Echter sindsdien voel ik het spalkje aan de onderkant dus beter zitten met mijn tong. Ik (be)twijfel of deze nu echt los is.
Wat kan ik het beste doen? Afwachten of tandarts bellen?
  maandag 3 maart 2014 @ 08:59:34 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_137337167
Als je een uiteinde kunt bewegen zit ie los. Heb het al een paar keer gehad, tandarts kan het zo weer vastplakken.
pi_137337178
Ik zou zeker afwachten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137337191
Vooral niet de tandarts bellen.
Hij is daar niet voor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 3 maart 2014 @ 09:03:48 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_137337216
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hij is daar niet voor.
Als het niet los zit is dat ook niet nodig. Of TS moet het compleet verbogen hebben maar dan was ie ook wel losgeschoten.
pi_137337392
quote:
Hij is daar niet voor.
Nee ok, dan was mijn gedachte daarover toch goed.

quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef kwiwi het volgende:
Als je een uiteinde kunt bewegen zit ie los. Heb het al een paar keer gehad, tandarts kan het zo weer vastplakken.
Bedankt! de uiteinden zitten inderdaad nog vast, het is meer scherp in het midden. Maar dan hoef ik in elk geval niet bang te zijn dat 'ie echt los is.
  maandag 3 maart 2014 @ 09:47:02 #7
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_137337908
quote:
Hij is daar niet voor.
Dit dus. De tandarts zit echt niet op die onzin te wachten.
Sometimes you see knopjes
pi_137348028
De tandarts kan juist wel helpen met een spalkje hoor..

Vorig jaar juli is mijn spalkje bij één van de lijmpunten losgelaten. In het begin kon ik 'm nog vastdrukken, maar aan het eind van de maand lukte dit niet meer.

Omdat mijn orthodontist in een heel andere plaats gevestigd is (ben meerdere keren verhuisd na mijn beugel) heb ik de tandarts gebeld met de vraag of ik daar terecht kon, of dat ik een orthodontist moest contacteren. Geen probleem, zij konden me helpen.

Ik heb er eigenlijk te lang mee gelopen, het spalkje was namelijk kromgebogen door het losschieten waardoor hij hem niet meer aan de tand kon bevestigen (anders zou hij de tand weer naar achteren trekken). Hij heeft toen die tand losgeknipt van het spalkje en netjes het lijmpunt weggeslepen. Hij had 'm ook volledig kunnen vervangen, maar daar was op dat moment niet genoeg tijd voor uitgerekend.

Inmiddels heb ik bij m'n andere spalkje dat er ook telkens één lijmpunt losschiet, dus ik zit eraan te denken om mijn spalkjes volledig opnieuw te laten doen. Vraag is of dat ook bij de tandarts zal zijn, of dat ik daarvoor wél naar de ortho moet.
pi_137349272
quote:
Hij is daar niet voor.
De tandarts kan dat gewoon repareren en kost je waarschijnlijk iets van maar 20 euro :). Enige wat een tandarts niet kan is bij een gebroken spalkje een nieuwe maken dan moet je toch echt naar de orthodontist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')