Naja, dat zou al gebeurd moeten zijn. Kan me niet herinneren dat er een jaar zonder dit soort gezeik was. Maargoed, je beantwoord de vraag niet natuurlijkquote:
Films heb ik dan weer geen moeite mee. Misschien omdat ik daarvan wel doorheb ook onbewust dat het 'nep' is. Alhoewel het vaak wel 'echt' was die filmsquote:Op maandag 3 maart 2014 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mwah zo irl ben ik er niet zo mee bezig. Mits het ver van mijn bed is. Oorlogsfilms daarentegen daar kan ik echt weken van wakker liggenVooral die over de 2e wereldoorlog gaan.
Om je vraag te beantwoorden: nee ik geef geen neuk. Het kan me werkelijk geen reet interesseren. Je hebt er toch geen invloed op dus waarom zou ik me er druk over maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:56 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Naja, dat zou al gebeurd moeten zijn. Kan me niet herinneren dat er een jaar zonder dit soort gezeik was. Maargoed, je beantwoord de vraag niet natuurlijk
Dit is exact wat mijn vriendin aangaf: ik ben er als klein kind zo dood mee gegooid op televisie en later ook, dat ik het vaak niet eens meer hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef kwiwi het volgende:
Dichtbij? Dit is toch nog steeds ver weg. Woonde een tijdje iets van 100 km van een land waar ineens oorlog uitbrak en zelfs toen lag ik er geen seconde wakker van, dus nee zelf heb ik er geen last van.
Eigenlijk heb jij precies het tegenovergestelde van wat de meeste mensen hebben. Die zijn zo afgestompt door al het oorlogsnieuws dat het hun weinig tot niks meer doet.
Zou ik ook prettig vinden af en toe, want ben het wel met je eens: je kunt er niets aan veranderen.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Om je vraag te beantwoorden: nee ik geef geen neuk. Het kan me werkelijk geen reet interesseren. Je hebt er toch geen invloed op dus waarom zou ik me er druk over maken.
Het begint de meeste mensen dan ook pas te interesseren als het ook hun land serieus lijkt te gaan bereiken.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Om je vraag te beantwoorden: nee ik geef geen neuk. Het kan me werkelijk geen reet interesseren. Je hebt er toch geen invloed op dus waarom zou ik me er druk over maken.
Het gaat tegenwoordig niet meer om de afstand in kilometers. Dat boeit vrij weinig. We zijn partij in het conflict, dat maakt de kans dat er gevolgen voor Nederland zijn groter dan als er in je buurland een interne oorlog is.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef kwiwi het volgende:
Dichtbij? Dit is toch nog steeds ver weg. Woonde een tijdje iets van 100 km van een land waar ineens oorlog uitbrak en zelfs toen lag ik er geen seconde wakker van, dus nee zelf heb ik er geen last van.
das normaalquote:Op maandag 3 maart 2014 08:50 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik heb zelf het idee dat dit vooral komt doodat ik als 4 jarig kind iets te veel heb meegekregen (op tv weliswaar) van golf oorlog 1 en ik herinner dat dit nogal indruk gemaakt heeft. Ik was er toen letterlijk bang van.
Dit. Vooral als je visuele beelden ziet van de toestand in oorlogsgebieden. Mensen die alles doen voor een kruimel brood...quote:Op maandag 3 maart 2014 09:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb er geen slapeloze nachten van maar ik vind het wel vreselijk wat er zich allemaal afspeelt in de wereld. Je zal er maar zitten met je gezin. Als ik daar teveel over nadenk en bij stil sta dan voel ik me moedeloos omdat ik er zo weinig aan kan veranderen.
Ieder zijn problemen he, wees blij dat mensen zich hier druk kunnen maken om een facebook plaatje ipv of er wel brood op de plank komt vanavond...quote:Op maandag 3 maart 2014 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit. Vooral als je visuele beelden ziet van de toestand in oorlogsgebieden. Mensen die alles doen voor een kruimel brood...
En dan heb je hier van die pannekoeken die zich bezig houden met plaatjes delen op facebook dat de bezuinigingen eens moeten stoppenZe zouden zich dood moeten schamen.
Onze 'problemen' kan je niet vergelijken kan je niet vergelijken met wat voor problemen mensen hebben in een oorlogsgebied. Voor de rest ben ik het met je eensquote:Op maandag 3 maart 2014 09:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ieder zijn problemen he, wees blij dat mensen zich hier druk kunnen maken om een facebook plaatje ipv of er wel brood op de plank komt vanavond...
Dit. Er bang van worden en er niet van kunnen slapen geeft aan dat je een psychisch probleem hebt want er is geen enkele aanleiding om bang te zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb er geen slapeloze nachten van maar ik vind het wel vreselijk wat er zich allemaal afspeelt in de wereld. Je zal er maar zitten met je gezin. Als ik daar teveel over nadenk en bij stil sta dan voel ik me moedeloos omdat ik er zo weinig aan kan veranderen.
En dat slaat dan weer nergens op.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan heb je hier van die pannekoeken die zich bezig houden met plaatjes delen op facebook dat de bezuinigingen eens moeten stoppen Ze zouden zich dood moeten schamen.
Wat naar om te lezen... Snap dat je er verdrietig om wordt.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit. Er bang van worden en er niet van kunnen slapen geeft aan dat je een psychisch probleem hebt want er is geen enkele aanleiding om bang te zijn.
Zelf heb ik veel met militairen te maken en al best veel vrienden verloren in de moderne oorlogen, waaronder ook mijn verloofde. Ik word verdrietig van dergelijk nieuws. Het is vaak zo zinloos en levert zoveel gezinnen zoveel verdriet op. Niet alleen tijdens zo'n oorlog maar ook nog lang daarna. Als ik boodschappen lees die nabestaanden nu nog naar de oorlogsgraven uit de 2e wereldoorlog sturen dan breekt mijn hart.
Oorlogsfilms vermijdt ik zoveel mogelijk omdat die teveel herinneringen en verdriet omhoog halen.
Dat wij het hier eigenlijk behoorlijk riant hebben heb ik duidelijk voor ogen door dit alles, dat is dan het enige positieve. Ik kan dan ook echt niet geloven hoeveel mensen er roepen 'nu hier nog een opstand zoals in de Ukraine!' toen die rellen daar net begonnen. Maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:57 schreef Nat-Water het volgende:
Het enigste vervelende aan dat gedoe nu in Oekranië is dat ik mijn vakantie moest verzetten.
Ik kan, en wil me ook niet druk maken om dit soort dingen. Als je eraan begint is het einde zoek en je hebt helaas er niks tegenin te brengen. Je moet naar mijn mening wel beseffen dat dit gebeurt, en in wat voor een riante positie wij zitten. Dan is het eigenlijk heel sneu hoe hard wij klagen over de kleinste dingen.
Oh nee? We janken hier al als we niet op vakantie kunnen. We janken hier al als we de nieuwste smartphone niet kunnen kopen. We janken hier overal om. Die mensen daar, die hebben wat om te janken. Wij zijn maar gewoon een stelletje verwende aanstellers.quote:
Dat zou anders best weleens een goede zaak kunnen zijn; dat het volk de volksvertegenwoordigers er weer eens aan herinneren dat zij volksvertegenwoordigers zijn en geen almachtige managers over een monddood slaafs volk.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:05 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik kan dan ook echt niet geloven hoeveel mensen er roepen 'nu hier nog een opstand zoals in de Ukraine!' toen die rellen daar net begonnen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Het getuigt van grote wijsheid om te beseffen dat ieder huisje ook recht heeft op zijn eigen kruisje.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh nee? We janken hier al als we niet op vakantie kunnen. We janken hier al als we de nieuwste smartphone niet kunnen kopen. We janken hier overal om. Die mensen daar, die hebben wat om te janken. Wij zijn maar gewoon een stelletje verwende aanstellers.
Die vrijheid en die rechten zijn bevochten en worden nu afgebroken. Het is terecht dat mensen daar tegen in verweer komen. Onze privacy wordt steeds verder geschonden, onze rechten steeds verder ingeperkt en van vrijheid valt ook steeds minder te zeggen wanneer we aan dwangarbeid gaat doen en AOW-ers gaan verbieden mantelzorg te ontvangen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:26 schreef formerjellybean het volgende:
Wel zou ik zoiets hebben dat wat wij hebben hier soms in andere landen ook kon en dat mensen dus gewoon in vrijheid kunnen leven.
quote:
Het is EMPATHISCH. Met de h na de t ja.quote:
Het gekke is, als je er over nadenkt zou je volgens mij zelfs kunnen denken dat de oostelijke kant meer in zijn recht staat dan de westelijke kant. Maar dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:11 schreef Robuustheid het volgende:
Het wordt geen oorlog in West-Europa over Krim. En Poetin trekt uiteindelijk z'n leger terug, vroeg of laat.
Stelt dat je meer gerust? Zeker als ik het garandeer.
True. Echter, hoe gaat men dat oplossen? Internet kan ook niet bepaald zomaar meer 'uit'quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:12 schreef Robuustheid het volgende:
En als ik je was, zou ik mij meer zorgen maken hoe internet/technologie de middenklasse uitholt. Dat is een voedingsbodem voor oorlog, met al die inkomensverschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |