Oh oké. Ik denk dat deze zomer al heel wat clubs zich gaan aanbieden.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hebben ze net gedaan Rens, als hij zo door gaat zullen ze hem volgend seizoen (al dan niet oplopend) een contract met het salarisplafond aanbieden.
Misschien nog maar 1 met Raiolaquote:Op maandag 3 maart 2014 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Kishna blijft echt twee seizoenen ofzo
Eerst maar eens kijken hoe hij ontwikkelt ook met betrekking tot blessures.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Kishna blijft echt twee seizoenen ofzo
Of misschien komt hij ook wel in een 'Fischer-dip'quote:Op maandag 3 maart 2014 00:52 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken hoe hij ontwikkelt ook met betrekking tot blessures.
Bijvoorbeeldquote:Op maandag 3 maart 2014 00:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of misschien komt hij ook wel in een 'Fischer-dip'
Wie zie jij graag allemaal doorgeselecteerd worden?quote:Op maandag 3 maart 2014 00:56 schreef Sandersson het volgende:
Einde van dit jaar doorselecteren. Benieuwd of Andersen aansluiting vindt komend jaar. Zo niet dan is t einde verhaal voor hem denk ik.
Heeft mij bij Jong ook nog niet weten te overtuigen
Dat doen ze sinds 2011 al, hij is gelukkig verstandig genoeg en Ajax ook dankbaar. Ajax bood hem zijn eerste contract aan toen al bekend was dat hij de komende 18 maanden niet zo voetballen.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:51 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Oh oké. Ik denk dat deze zomer al heel wat clubs zich gaan aanbieden.
De Jong, Vermeer, Bojan, Siggy en Poulsen out, Hoesen moeten we even afwachten. Poulsen mag trouwens ook blijven als een soort mentor, zolang hij kan accepteren dat er weinig wedstrijden voor hem in het verschiet liggen.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wie zie jij graag allemaal doorgeselecteerd worden?
quote:Winst in maart 'zekerheidje'
Ajax won zondagmiddag op bezoek bij Feyenoord de spannende Klassieker. Wie de afgelopen vier seizoenen er echter op had nageslagen, had beduidend rustiger op de bank gezeten. Puntenverlies in maart is de afgelopen jaren meer uitzondering dan regel.
Vorig jaar toonde Ajax Showtime al aan dat Ajax oppermachtig is in de eindfase van het seizoen. In de afgelopen vier seizoenen pakte Ajax 112 van de maximale 117 punten in de maanden maart, april en mei. Alleen wedstrijden tegen ADO Den Haag (3-2 verlies) en Heerenveen (1-1 gelijk) wist Ajax de laatste vier jaar niet in winst om te zetten.
Met de winst op Feyenoord deze zondagmiddag 2 maart breidt Ajax deze bijzondere reeks uit naar 115 punten in de laatste 40 wedstrijden tijdens de laatste drie maanden van het seizoen. De eindsprint van Ajax de afgelopen vier seizoenen leverde de club tot nu toe drie kampioenschappen op. Ajax speelt dit seizoen nog acht competitiewedstrijden en heeft een voorsprong van acht punten op zijn naaste belager.
Het resterende programma van Ajax dit seizoen:
Zondag 9 maart: Ajax - Cambuur Leeuwarden
Zondag 16 maart: NAC Breda - Ajax
Zondag 30 maart: Ajax - FC Twente
Donderdag 3 april: RKC Waalwijk - Ajax
Zondag 6 april: Vitesse - Ajax
Zondag 13 april: Ajax - ADO Den Haag
Zondag 27 april: Heracles - Ajax
Zaterdag 3 mei: Ajax - NEC
Siem (nuttige speler in vorm, maar is eigenlijk dit hele seizoen al aan t kloten)quote:Op maandag 3 maart 2014 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wie zie jij graag allemaal doorgeselecteerd worden?
Poulsen zal wel vertrekken neem ik aan. En wie zie je dan graag als vervangers?quote:Op maandag 3 maart 2014 01:09 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
De Jong, Vermeer, Bojan, Siggy en Poulsen out, Hoesen moeten we even afwachten. Poulsen mag trouwens ook blijven als een soort mentor, zolang hij kan accepteren dat er weinig wedstrijden voor hem in het verschiet liggen.
Dat is best wel indrukwekkendquote:
De Jong mag weg, want net niet speler. Poulsen zal wel weggaan, kan misschien Bazoer doorstromen als back-up VM. De rest die je weg wilt ben ik het wel mee eens. Ik zou Sigthorsson ook verkopen. En dan zou ik naast Zivkovic nog eens gaan kijken voor een goede eerste spits. Daarbij blijf ik fan van Ziyech, maar die hebben we niet echt nodig denk ik. Muric zal ook wel komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:24 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Siem (nuttige speler in vorm, maar is eigenlijk dit hele seizoen al aan t kloten)
Vermeer (zal wel willen keepen me dunkt)
Poulsen (verdienstelijk maar overbodig denk ik)
Sana (te zwak)
Lukoki (te zwak)
Dijks (te zwak)
En eigenlijk mag je vd Hoorn ook wel uitlenen/verkopen want die zakt helaas echt door t ijs.
Bojan wellicht nog een jaar verlengen puur voor de breedte.
Hopelijk komen volgend jaar de volgende spelers vaker bij t eerste:
- Andersen
- Lobotoka
- Denswil
- Meleg (ook al vind ik hem nog niet bijzonder goed bij jong. Oogt wel fysiek beter de laatste tijd en scoort wat meer. Bovendien met veel bombarie gehaald dus zal wel potentie hebben).
Wie vind jij?
Vond Sigt in t begin van zijn contract ook het positiespel goed meedoen. Dat lijkt hij nu verleerd. Staat wel vaak op de goede plek. En voorin is t nogal mager, zeker ala de jong vertrekt.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is best wel indrukwekkend.
[..]
De Jong mag weg, want net niet speler. Poulsen zal wel weggaan, kan misschien Bazoer doorstromen als back-up VM. De rest die je weg wilt ben ik het wel mee eens. Ik zou Sigthorsson ook verkopen. En dan zou ik naast Zivkovic nog eens gaan kijken voor een goede eerste spits. Daarbij blijf ik fan van Ziyech, maar die hebben we niet echt nodig denk ik. Muric zal ook wel komen.
Linksbenige buitenspeler die deze maand 18 wordt. Verwikkelt in een zaak met Zagreb over geldigheid contract & contractsduur, wil weg en volgens Zagreb zelf heeft hij gezegd dat hij naar Ajax gaat.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:52 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Vond Sigt in t begin van zijn contract ook het positiespel goed meedoen. Dat lijkt hij nu verleerd. Staat wel vaak op de goede plek. En voorin is t nogal mager, zeker ala de jong vertrekt.
Wie is Muric?
Wat een held is Frank ookquote:Kishna had geen last van plankenkoorts. „Ik speel altijd onbevangen, probeer gewoon mijn eigen spel te spelen. Ik heb me van de volle Kuip afgesloten en probeerde belangrijk voor het team te zijn. De jongens zeiden wel dat er een heel grimmige sfeer zou hangen, maar ik zag dit vooral als een leuke wedstrijd. Ik focus me op mijn spel en probeer goed te voetballen. En dat je hier dan met 2-1 wint, is lekker. Ik vond het geen gestolen overwinning. We zijn gewoon efficiënter met de kansen omgegaan en niet echt in de problemen geweest”, vond het talent.
„Ik hoop dat ik de trainer heb laten zien dat hij me gewoon in de basis kan zetten. Daar ga ik hard voor werken. Hij zei: goed gespeeld. En that’s it. Ik meld me vanavond (gisteren, red.) bij Oranje onder 19 en wil daar woensdag een goede wedstrijd spelen tegen Spanje. Daarna kom ik terug bij Ajax, ga ik hard trainen en probeer ik een basisplaats tegen Cambuur te krijgen. Als die er niet in zit, moet ik als invaller of bij Jong Ajax laten zien wat ik waard ben.”
Die worden met Pep of Frank de Boer ook geen kampioen hoor, hoewel Frank wel een goede kans zou maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:11 schreef Devv het volgende:
Man man, wat een armoe bij onze vrienden uit Rotterdam. Ze verliezen de klassieker, terwijl die grote snavels wel even Ajax in zouden maken Salzburg stijl (_! ). Ze zien die vetkuif waarschijnlijk met een schorsing voor langere tijd naar de tribune verdwijnen en nu maakt Feyenoord ook nog eens serieus werk van Rutten
. Maak daar maar alvast 15 jaar geen landskampioenschap van.
En zich weer niet voor gaan plaatsen ook. Pelle eruit, plek 8 ofzo.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Heerlijk om straks op kantoor te verschijnen. Want wat hebben ze gelachen na de uitschakeling uit een toernooi waar ze zelf niet eens voor geplaatst waren
haha jaquote:Op maandag 3 maart 2014 09:36 schreef GGMM het volgende:
Ik blijf lachen om Moisander bij onze 2e goal.
quote:Johan Cruijff meent dat er bij de Nederlandse clubs structureel iets mis is met de opbouw. In zijn column in De Telegraaf signaleert hij dezelfde fout ook bij zijn Ajax, dat afgelopen week in de Europa League voor een tweede keer pijnlijk onderuit ging tegen Red Bull Salzburg (3-1, na 0-3 thuisnederlaag).
'Er is momenteel geen land waar zo vaak de bal terug op de doelman wordt gespeeld dan Nederland', stelt Cruijff. 'Het staat ook haaks op de principes van het totaalvoetbal, waarin de boel moet worden opgejaagd. Het probleem begint al met het aanspelen van de backs. Je houdt dan nog een kwart veld over. Met die 25 procent moet de back het doen en zodra de tegenstander druk zet, blijft er weinig anders over dan de bal terug op de doelman te spelen.'
'Het grote verschil tussen Ajax en teams als Barcelona en Bayern München is dat bij de laatste twee meestal de middenvelders de bal hebben en niet de verdedigers', gaat Cruijff verder. 'In negen van de tien gevallen nemen ze de bal aan met het gezicht naar het doel van de tegenstander. Er is meteen overzicht. Komen de middenvelders bij Ajax in balbezit, dan zie je ze na de aanname omdraaien. Zodra de tegenstander druk zet zijn ze kansloos.'
In het mes
Tegen Red Bull kon Ajax geen moment goed omgaan met de druk van de Oostenrijkers. Cruijff meent dat dat aan Ajax zelf lag. 'Voert Ajax het positiespel goed uit, dan zijn dit heerlijke tegenstanders omdat ze blind in het mes lopen. Speel je het niet goed, dan veroveren ze elke bal en helaas was dat nu het geval.'
Cruijff: 'Maar waarom komt Ajax dan wel goed uit de verf tegen Milan, Barcelona en Celtic? Dat zijn elftallen die beter zijn en het initiatief nemen. Het probleem ontstaat zodra zelf het tempo moet worden bepaald en de tegenstander dan besluit om druk te zetten. Zoals Ajax tegen Salzburg overkwam. In de Eredivisie kom je ermee weg, internationaal niet.'
Nou ja.. Anders was het misschien wel rood + penalty geweest als de scheids het had gezien. Kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op maandag 3 maart 2014 09:36 schreef GGMM het volgende:
Ik blijf lachen om Moisander bij onze 2e goal.
Ja, ik snap het wel; het staat alleen zo knullig omdat de rest staat te juichen en hij daar later pas achterkomt.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Nou ja.. Anders was het misschien wel rood + penalty geweest als de scheids het had gezien. Kan me er wel iets bij voorstellen
Het is mij totaal ontgaanquote:Op maandag 3 maart 2014 09:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Nou ja.. Anders was het misschien wel rood + penalty geweest als de scheids het had gezien. Kan me er wel iets bij voorstellen
Sja, hij stond met zijn rug naar de goal, naar de scheids te kijkenquote:Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel; het staat alleen zo knullig omdat de rest staat te juichen en hij daar later pas achterkomt.
Ja dat is wel zoquote:Op maandag 3 maart 2014 09:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel; het staat alleen zo knullig omdat de rest staat te juichen en hij daar later pas achterkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |