Bestaan er nog opleidingen zonder stages dan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, al die mensen die zeggen 'niveau' te hebben op hun 21e na het afronden van een hoorcollegeopleiding zonder enige vorm van stages of werkervaring op bier tappen in de kroeg na...
Wel mooi dat je dan aardig gespaard hebt zodat je niet de eerste de beste baan hoeft aan te pakken voor je inkomens voorziening.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek.
Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.
Nee, mentaliteitskwestie. Nog even.
Eens met deze.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, al die mensen die zeggen 'niveau' te hebben op hun 21e na het afronden van een hoorcollegeopleiding zonder enige vorm van stages of werkervaring op bier tappen in de kroeg na...
Voor mijn studie heb ik een half jaar productiewerk gedaan in een fabriek, ik verdiende er meer dan in het begin bij mijn eerste "echte" baan na mijn studie. Daarnaast ook nog heel veel geleerd met betrekking tot de omgang met mensen. Wat ook heerlijk is, je gaat er weg en neemt het werk niet mee naar huis.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek.
Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.
Nee, mentaliteitskwestie. Nog even.
Kippetjes en hennetjes die denken dat een zeven voor een generiek afstudeerwerkstuk, het lidmaatschap van de feestcommissie en de lokale carnavalsvereniging tellen als voldoende extracurriculaire activiteiten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Wat ik zou doen is lenen of uitkering aanvragen en een (onbetaalde) internship doen in je richting. Absoluut geen laagbetsaalde baan nemen. Nederland heeft er niks aan dat een hoogopgeleide in de kassen gaat werken. Dat is verspilling van tijd en geld. Het advies van mensen om maar minimum te gaan werken is naar mijn gevoel op basis van jaloersheid en afgunst. WIJ allemaal hebben er veel meer aan als jij z.s.m. kennis en werkervaring opdoet, zodat jij later veel geld kan verdienen en belasting kan betalen. HBO mogen dit werk doen, zij zijn minder waardevol dan WOers.
En ouderen verzuurdquote:Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Jongeren van nu lijken zo verwend in mijn ogen. Alhoewel dat vast niet iedereen is hoor!
Succes!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:51 schreef okdoei het volgende:
Inmiddels heb ook ik - ondanks mijn "negatieve kutinstelling" () - een baantje gevonden, ik ga examentrainingen doen. Toch nog enigszins opleidingsgerelateerd voor mij, en het verdient goed. Het is natuurlijk maar tijdelijk en niet fulltime, maar het staat goed op mijn C.V. en het is leuk en dankbaar werk om te doen.
Voor wie in hetzelfde schuitje zit als ik: als ik zelfs een baantje kan vinden kan iedereen het (beetje zelfspot is nooit weg toch).
Waarom vind je dat?quote:
Klinkt nog als een leuke baan ookquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:51 schreef okdoei het volgende:
Inmiddels heb ook ik - ondanks mijn "negatieve kutinstelling" () - een baantje gevonden, ik ga examentrainingen doen. Toch nog enigszins opleidingsgerelateerd voor mij, en het verdient goed. Het is natuurlijk maar tijdelijk en niet fulltime, maar het staat goed op mijn C.V. en het is leuk en dankbaar werk om te doen.
Voor wie in hetzelfde schuitje zit als ik: als ik zelfs een baantje kan vinden kan iedereen het (beetje zelfspot is nooit weg toch).
Ik wil niet voor meneer spreken maar als je bezig bent aan een fatsoenlijke universitaire studie (dus niet communicatiewetenschappen, bedrijfskunde, economie, psychologie en dat soort hbo-achtige pretstudies) kan je prima een lening bij de DUO nemen om de tijd te overbruggen. De rente is momenteel < 1,0%.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]![]()
Een lening nemen omdat een baantje in de kassen te min is voor een half jaartje.
Goed advies
Een theoretische universitaire studie bevat dikwijls inderdaad geen stagequote:Op donderdag 6 maart 2014 15:06 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Bestaan er nog opleidingen zonder stages dan?
Economie is een pretstudie?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik wil niet voor meneer spreken maar als je bezig bent aan een fatsoenlijke universitaire studie (dus niet communicatiewetenschappen, bedrijfskunde, economie, psychologie en dat soort hbo-achtige pretstudies) kan je prima een lening bij de DUO nemen om de tijd te overbruggen. De rente is momenteel < 1,0%.
Economie behoort gewoon tot de gamma-studies. Je krijgt er volgens mij geen hogere wiskunde, wat bij exacte studies wel het geval is.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economie is een pretstudie?
Valt wel mee toch?
Voor zover ik weet bevat economie voor 25% wiskunde in de propedeuse.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Economie behoort gewoon tot de gamma-studies. Je krijgt er volgens mij geen hogere wiskunde, wat bij exacte studies wel het geval is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |