Minderwaardige kut-instelling gespot, je wilt wel MIJN geld hebben maar je bent niet eens bereid een 3 kwartier te fietsen?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef okdoei het volgende:
Ik wil best allerlei snoepreisjes gaan doen maar ik wil liever eerst flink werken en daarvoor sparen...
Overigens ben ik een man en vind ik in het donker fietsen niet zo erg. Maar geen 15 kilometer
Veel bedrijven ook niet, stop es met excuses zoeken voor je lakse gedrag en ga gewoon werk zoeken.quote:Veel bedrijven stellen overigens ook een eis dat je x kilometer van de werkplaats woont, zodat je 'flexibeler' bent.
15km is als je rustig aan fiets 40 minuutjes. Stel je niet zo ongelofelijk aan zeg. Je gaat namelijk geen uitkering krijgen, dus je zal wel aan de bak moeten.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef okdoei het volgende:
Ik wil best allerlei snoepreisjes gaan doen maar ik wil liever eerst flink werken en daarvoor sparen...
Overigens ben ik een man en vind ik in het donker fietsen niet zo erg. Maar geen 15 kilometer
Veel bedrijven stellen overigens ook een eis dat je x kilometer van de werkplaats woont, zodat je 'flexibeler' bent.
Volgens mij is TS zo'n 'beren op de weg en dus begin ik er maar niet aan' typequote:Op zondag 2 maart 2014 15:10 schreef Parzival het volgende:
je hebt geen rijbewijs, wil geen 15km fietsen.. dan ga je toch bij de winkels om de hoek werken? komop zeg een beetje zelfdiscipline..
alleen dat laatste gaat die niet krijgenquote:Op zondag 2 maart 2014 15:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is TS zo'n 'beren op de weg en dus begin ik er maar niet aan' type![]()
Maar met een uitkering mag je toch ook participeren tegenwoordig?
Ja, geen idee eigenlijk, ik heb er niet zo'n verstand van, maar op FOK! lees ik wel eens iets over 4 weken wachten als jongere.quote:
Had je gehoopt, ik krijg er maandag 3 langs voor een gesprek. Allemaal <27 en vanuit het UWV. Allemaal in een uitkeringssituatie maar allemaal van plan een BBL-opleiding te gaan doenquote:Op zondag 2 maart 2014 15:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
alleen dat laatste gaat die niet krijgen
Als je jonger dan 20 bent misschien. Zelfs supermarkten nemen liever geen 20 plussers meer aan. Mijn neefje van 20 zit sinds kort ook in de bijstand (krijgt ongeveer 220eu per maand volgens mij) omdat hij geen werk kan vinden. Vlak voor zijn 20 verjaardag kreeg hij te horen dat zijn contract bij de AH niet verlengd werd. Hij kreeg 3 maanden ww en daarna dus de bijstand in.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:42 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou nu al geld van stufi sparen voor dat halfjaar...
En bidden dat je komende tijd een baan vindt.
Uitkering is nog moeilijker te krijgen dan een baan vinden.
Het is toch ook zo dat die regeling van weer naar school moeten gaan alleen is voor jongeren zonder starterskwalificatie? Minimaal een HAVO of MBO niveau 2 diploma? Of is dat alweer aangepast?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Had je gehoopt, ik krijg er maandag 3 langs voor een gesprek. Allemaal <27 en vanuit het UWV. Allemaal in een uitkeringssituatie maar allemaal van plan een BBL-opleiding te gaan doen. Wel eerst zien dan geloven, maar ik heb ooit een diamantje weten te vinden tussen het UWV-aanbod dus ga er hoopvol tegen aan kijken. Maar voor de rest kloppen 95% van de vooroordelen.
Enige wat ze in Emmen doen aan <27ers is zo snel mogelijk na school proberen te trappen. Maar tot die tijd krijgen ze gewoon een uitkering of WIJ of wwb of hoe ze dat nu weer mogen noemen.
Misschien eens naar buiten gaan en niet achter je PC blijven hangen? Vraag bij winkels/horeca/boerenbedrijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:52 schreef okdoei het volgende:
Nou ja, we blijven doorsolliciteren...
Maar het heeft dus echt weinig zin als ik een bijbaantje van, zeg, 10 uur in de week doe, omdat ik daar gewoon niet van rondkom. Als ik er twee doe is het al een stuk beter.
Ik heb geen idee eigenlijk? Er komt gewoon zeer regelmatig een UWV-vrouwtje langs een kop koffie doen. En laat zien wat voor kandidaten ze heeft en om te vragen als wij vacatures hebben. Zo ja, stuurt ze enkele mensen langs.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat die regeling van weer naar school moeten gaan alleen is voor jongeren zonder starterskwalificatie? Minimaal een HAVO of MBO niveau 2 diploma? Of is dat alweer aangepast?
Begin eerst maar eens met 1 dan. Dan heb je in ieder geval iets.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:52 schreef okdoei het volgende:
Nou ja, we blijven doorsolliciteren...
Maar het heeft dus echt weinig zin als ik een bijbaantje van, zeg, 10 uur in de week doe, omdat ik daar gewoon niet van rondkom. Als ik er twee doe is het al een stuk beter.
Gast koop een fiets.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:55 schreef okdoei het volgende:
Inderdaad, natuurlijk is werken altijd het beste. Maar het is ook een beetje zodat ik een vangnet heb mocht ik bijvoorbeeld een baan verliezen. Anders kan ik op den duur m'n huur niet betalen en heb ik dus een probleem...
Net weer een vacature gevonden; werk begint om kwart voor zes s ochtends in één of andere voorstad. Waar je dus niet voor 6 uur kan komen met het OV
Die heeft hij maar hij wil niet te ver fietsen.quote:
Dat idee heb ik ook eigenlijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Jongeren van nu lijken zo verwend in mijn ogen. Alhoewel dat vast niet iedereen is hoor!
Het is wel degelijk zo. De hele mentaliteit van de jongeren van nu is nogal egoïstisch, met dank aan paps en mams.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Jongeren van nu lijken zo verwend in mijn ogen. Alhoewel dat vast niet iedereen is hoor!
Ik ben ook zo'n 'jongere'. Ik zit in dezelfde situatie als TS, maar ik vind dat hij niet moet zeiken. Het werk ligt voor het oprapen, als je maar alles wilt aannemen. Z'n mentaliteit is verkeerd, nu is het allemaal kut maar er komen weer betere tijden. Ik heb ook een kutbaan, maar ik verdien tenminste geld. Anno 2014 geldt: werk = werk.quote:Op maandag 3 maart 2014 07:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is wel degelijk zo. De hele mentaliteit van de jongeren van nu is nogal egoïstisch, met dank aan paps en mams.
15km fietsen, dat doe je toch zowat in een half uur?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef okdoei het volgende:
Veel bedrijven stellen overigens ook een eis dat je x kilometer van de werkplaats woont, zodat je 'flexibeler' bent.
Klopt, de eerste 4 weken wordt met terugwerkende kracht uitbetaald. Jongere moet eerst laten zien dat hij/zij gesolliciteerd heeft. Volgens mij willen ze die regeling voor alle leeftijden invoeren. Maar in de praktijk heb je je geld eigenlijk niet eens later, duurt vaak wel 6 weken tot de uitkering toegewezen wordt. Ik heb 5 jaar geleden meegemaakt dat ik er 4 maanden op moest wachten dankzij een "foutje" van de sociale dienst.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geen idee eigenlijk, ik heb er niet zo'n verstand van, maar op FOK! lees ik wel eens iets over 4 weken wachten als jongere.
Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk. Zeker niet met maar één baan.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:29 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n 'jongere'. Ik zit in dezelfde situatie als TS, maar ik vind dat hij niet moet zeiken. Het werk ligt voor het oprapen, als je maar alles wilt aannemen. Z'n mentaliteit is verkeerd, nu is het allemaal kut maar er komen weer betere tijden. Ik heb ook een kutbaan, maar ik verdien tenminste geld. Anno 2014 geldt: werk = werk.
Dus TS: gewoon aan de bak. Er breken vanzelf weer goede tijden voor ons aan.
Verder zou ik tegen de anderen willen zeggen, niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
Eindelijk het hele oude testament gelezen maar nu weet ik niet waarom dat moest, ik zie geen verband met de vraag van TS.
waar woon je?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:15 schreef okdoei het volgende:
[..]
Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk. Zeker niet met maar één baan.
Je bent in de war met de WWquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:59 schreef fadedjeans het volgende:
Volgens mij heb je alleen recht als je ervoor minstens 6 maanden fulltime gewerkt hebt. En je moet aantonen dat je aan het solliciteren bent.
Omgeving Leiden, dus alle studnten die ook een bijbaan zoeken heb je als concurrentie...quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:10 schreef Yreal het volgende:
Dus? Neem je er 2 of 3. Doe ik ook.
[..]
waar woon je?
Ik zag in jouw profiel dat je een man bent, dan is het inderdaad erg lastig om dat full time te doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:15 schreef okdoei het volgende:
Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef okdoei het volgende:
[..]
Omgeving Leiden, dus alle studnten die ook een bijbaan zoeken heb je als concurrentie...
Ik wil best 2 baantjes doen maar ten eerste is het al moeilijk genoeg om er één te vinden, ten tweede kan combineren lastig zijn.
De zaterdagmiddag hulp ga je niet worden, maar wel de figuur die om 6 uur de melk mag komen doen. En ga ook eens aan jezelf werken. Met zo'n instelling neem ik je ook niet aan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef okdoei het volgende:
Er is op zich wel werk, maar of jíj het ook wordt dat is altijd maar de vraag. Bij supermarkten is er b.v. wel genoeg qua vacatures, maar als zij kunnen kiezen tussen een 16 jarig dametje met een leuk snoetje en een gast begin in de twintig (dus veel duurder), wie denk jij dan dat zij kiezen?
Maar goed we blijven doorploeteren met zoeken...
Bij hoeveel uitzendburo's sta je ingeschreven?quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef okdoei het volgende:
Er is op zich wel werk, maar of jíj het ook wordt dat is altijd maar de vraag. Bij supermarkten is er b.v. wel genoeg qua vacatures, maar als zij kunnen kiezen tussen een 16 jarig dametje met een leuk snoetje en een gast begin in de twintig (dus veel duurder), wie denk jij dan dat zij kiezen?
Maar goed we blijven doorploeteren met zoeken...
Lekker aan het generaliseren? Ik ben het met je eens dat de mentaliteit over het algemeen veranderd is ten opzichte van vroeger, maar er zijn wel degelijk 'normale' jongeren.quote:Op maandag 3 maart 2014 07:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is wel degelijk zo. De hele mentaliteit van de jongeren van nu is nogal egoïstisch, met dank aan paps en mams.
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gekquote:Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Het is voor een half jaar.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek.
Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.
Nee, mentaliteitskwestie. Nog even.
Er is m.i helemaal niks mis met werk "onder je niveau" doen als er op jouw niveau simpelweg weinig tot niks te vinden is op het moment. Bovendien...als TS ergens een baantje vindt in de fabriek in 5 ploegen zit ie al snel op 'n keurig salaris met dat "simpele" werk, niet te hard roepen dus.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek.
Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.
Nee, mentaliteitskwestie. Nog even.
En daar ging je vergelijking al.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |