abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137307637
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef okdoei het volgende:
Ik wil best allerlei snoepreisjes gaan doen maar ik wil liever eerst flink werken en daarvoor sparen...

Overigens ben ik een man en vind ik in het donker fietsen niet zo erg. Maar geen 15 kilometer :')
Minderwaardige kut-instelling gespot, je wilt wel MIJN geld hebben maar je bent niet eens bereid een 3 kwartier te fietsen?
quote:
Veel bedrijven stellen overigens ook een eis dat je x kilometer van de werkplaats woont, zodat je 'flexibeler' bent.
Veel bedrijven ook niet, stop es met excuses zoeken voor je lakse gedrag en ga gewoon werk zoeken.

IK begon dit topic met goede hoop maar sorry het is echt je instelling.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:13:03 #52
54408 Parzival
Where it happens
pi_137307708
ik had net nog een heel topic over het feit dat Bulgaren gingen werken voor 4 euro en dat dat uitbuiting zou zijn.. omdat ''ze' de banen van Nederlanders inpikten.. .. nou ik zie wel wat aanknopingspunten hier..

Zoek gewoon een baan man.. evt woon je er vlakbij in een kamer die je 100 euro per maand kost ofzo.. djeez
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137307715
quote:
Ik wil best allerlei snoepreisjes gaan doen maar ik wil liever eerst flink werken en daarvoor sparen...

Overigens ben ik een man en vind ik in het donker fietsen niet zo erg. Maar geen 15 kilometer :')

Veel bedrijven stellen overigens ook een eis dat je x kilometer van de werkplaats woont, zodat je 'flexibeler' bent.
15km is als je rustig aan fiets 40 minuutjes. Stel je niet zo ongelofelijk aan zeg. Je gaat namelijk geen uitkering krijgen, dus je zal wel aan de bak moeten.
pi_137307733
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:10 schreef Parzival het volgende:
je hebt geen rijbewijs, wil geen 15km fietsen.. dan ga je toch bij de winkels om de hoek werken? komop zeg een beetje zelfdiscipline..
Volgens mij is TS zo'n 'beren op de weg en dus begin ik er maar niet aan' type :+
Maar met een uitkering mag je toch ook participeren tegenwoordig? ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 2 maart 2014 @ 15:14:22 #55
54408 Parzival
Where it happens
pi_137307757
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij is TS zo'n 'beren op de weg en dus begin ik er maar niet aan' type :+
Maar met een uitkering mag je toch ook participeren tegenwoordig? ^O^
alleen dat laatste gaat die niet krijgen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137307800
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:14 schreef Parzival het volgende:
Ja, geen idee eigenlijk, ik heb er niet zo'n verstand van, maar op FOK! lees ik wel eens iets over 4 weken wachten als jongere.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137308018
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:14 schreef Parzival het volgende:

[..]

Had je gehoopt, ik krijg er maandag 3 langs voor een gesprek. Allemaal <27 en vanuit het UWV. Allemaal in een uitkeringssituatie maar allemaal van plan een BBL-opleiding te gaan doen 8)7. Wel eerst zien dan geloven, maar ik heb ooit een diamantje weten te vinden tussen het UWV-aanbod dus ga er hoopvol tegen aan kijken. Maar voor de rest kloppen 95% van de vooroordelen.

Enige wat ze in Emmen doen aan <27ers is zo snel mogelijk na school proberen te trappen. Maar tot die tijd krijgen ze gewoon een uitkering of WIJ of wwb of hoe ze dat nu weer mogen noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kandijfijn op 02-03-2014 15:43:39 ]
pi_137308848
Kandijfijn, je bedoelt <27 ;)
pi_137309021
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Kandijfijn, je bedoelt <27 ;)
Dat ja ;(, :D
pi_137309483
Nou ja, we blijven doorsolliciteren...

Maar het heeft dus echt weinig zin als ik een bijbaantje van, zeg, 10 uur in de week doe, omdat ik daar gewoon niet van rondkom. Als ik er twee doe is het al een stuk beter.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:14:57 #61
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137310738
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:42 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou nu al geld van stufi sparen voor dat halfjaar...
En bidden dat je komende tijd een baan vindt.

Uitkering is nog moeilijker te krijgen dan een baan vinden.
Als je jonger dan 20 bent misschien. Zelfs supermarkten nemen liever geen 20 plussers meer aan. Mijn neefje van 20 zit sinds kort ook in de bijstand (krijgt ongeveer 220eu per maand volgens mij) omdat hij geen werk kan vinden. Vlak voor zijn 20 verjaardag kreeg hij te horen dat zijn contract bij de AH niet verlengd werd. Hij kreeg 3 maanden ww en daarna dus de bijstand in.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:16:28 #62
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137310822
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Had je gehoopt, ik krijg er maandag 3 langs voor een gesprek. Allemaal <27 en vanuit het UWV. Allemaal in een uitkeringssituatie maar allemaal van plan een BBL-opleiding te gaan doen 8)7. Wel eerst zien dan geloven, maar ik heb ooit een diamantje weten te vinden tussen het UWV-aanbod dus ga er hoopvol tegen aan kijken. Maar voor de rest kloppen 95% van de vooroordelen.

Enige wat ze in Emmen doen aan <27ers is zo snel mogelijk na school proberen te trappen. Maar tot die tijd krijgen ze gewoon een uitkering of WIJ of wwb of hoe ze dat nu weer mogen noemen.
Het is toch ook zo dat die regeling van weer naar school moeten gaan alleen is voor jongeren zonder starterskwalificatie? Minimaal een HAVO of MBO niveau 2 diploma? Of is dat alweer aangepast?
pi_137310947
TS, wat een problemen weet jij allemaal te verzinnen zeg. Ik verwacht dat jouw postgemiddelde op Fok aardig gaat pieken de komende maanden, want jij zult zo geen baan vinden.
Krijg eerder het idee dat je niet eens een baan wilt, want ongeschoold werk is bah en verdiend boehh etc.
pi_137311489
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:52 schreef okdoei het volgende:

Maar het heeft dus echt weinig zin als ik een bijbaantje van, zeg, 10 uur in de week doe, omdat ik daar gewoon niet van rondkom. Als ik er twee doe is het al een stuk beter.
Misschien eens naar buiten gaan en niet achter je PC blijven hangen? Vraag bij winkels/horeca/boerenbedrijven.
pi_137311541
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:16 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Het is toch ook zo dat die regeling van weer naar school moeten gaan alleen is voor jongeren zonder starterskwalificatie? Minimaal een HAVO of MBO niveau 2 diploma? Of is dat alweer aangepast?
Ik heb geen idee eigenlijk? Er komt gewoon zeer regelmatig een UWV-vrouwtje langs een kop koffie doen. En laat zien wat voor kandidaten ze heeft en om te vragen als wij vacatures hebben. Zo ja, stuurt ze enkele mensen langs.

Een paar dagen later belt ze boos op omdat ik mensen heb weggestuurd die 5+ minuten te laat waren :?
pi_137311709
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:52 schreef okdoei het volgende:

Begin eerst maar eens met 1 dan. Dan heb je in ieder geval iets.
pi_137332329
Begín gewoon.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_137332715
Schrijf je niet uit voor een studie en neem een lening bij de DUO. Overigens moet een bachelor voldoende zijn om een passende baan te vinden. Een uitkering zal je heel moeilijk krijgen.
pi_137332794
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:55 schreef okdoei het volgende:
Inderdaad, natuurlijk is werken altijd het beste. Maar het is ook een beetje zodat ik een vangnet heb mocht ik bijvoorbeeld een baan verliezen. Anders kan ik op den duur m'n huur niet betalen en heb ik dus een probleem...

Net weer een vacature gevonden; werk begint om kwart voor zes s ochtends in één of andere voorstad. Waar je dus niet voor 6 uur kan komen met het OV :')
Gast koop een fiets.
pi_137336378
quote:
9s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Gast koop een fiets.
Die heeft hij maar hij wil niet te ver fietsen.

:') .

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Jongeren van nu lijken zo verwend in mijn ogen. Alhoewel dat vast niet iedereen is hoor!
Dat idee heb ik ook eigenlijk.
pi_137336452
quote:
Jongeren van nu lijken zo verwend in mijn ogen. Alhoewel dat vast niet iedereen is hoor!
Het is wel degelijk zo. De hele mentaliteit van de jongeren van nu is nogal egoïstisch, met dank aan paps en mams.
pi_137345821
Hier kom je overigens ook nog een stuk verder mee als je te lui bent om te fietsen:
  maandag 3 maart 2014 @ 17:29:35 #73
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_137351415
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is wel degelijk zo. De hele mentaliteit van de jongeren van nu is nogal egoïstisch, met dank aan paps en mams.
Ik ben ook zo'n 'jongere'. Ik zit in dezelfde situatie als TS, maar ik vind dat hij niet moet zeiken. Het werk ligt voor het oprapen, als je maar alles wilt aannemen. Z'n mentaliteit is verkeerd, nu is het allemaal kut maar er komen weer betere tijden. Ik heb ook een kutbaan, maar ik verdien tenminste geld. Anno 2014 geldt: werk = werk.

Dus TS: gewoon aan de bak. Er breken vanzelf weer goede tijden voor ons aan.

Verder zou ik tegen de anderen willen zeggen, niet iedereen over 1 kam scheren.
pi_137354731
Wat is een OT?
pi_137355143
quote:

15km fietsen, dat doe je toch zowat in een half uur? :')
Ja doei.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:32:00 #76
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137358445
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, geen idee eigenlijk, ik heb er niet zo'n verstand van, maar op FOK! lees ik wel eens iets over 4 weken wachten als jongere.
Klopt, de eerste 4 weken wordt met terugwerkende kracht uitbetaald. Jongere moet eerst laten zien dat hij/zij gesolliciteerd heeft. Volgens mij willen ze die regeling voor alle leeftijden invoeren. Maar in de praktijk heb je je geld eigenlijk niet eens later, duurt vaak wel 6 weken tot de uitkering toegewezen wordt. Ik heb 5 jaar geleden meegemaakt dat ik er 4 maanden op moest wachten dankzij een "foutje" van de sociale dienst.
pi_137360622
Waar woont TS? Student, dus dat kan nooit in the middle of fucking nowhere zijn.
pi_137383839
Het uitzicht op een baan is inmiddels beter met toch een aantal gesprekken, zowel ongeschoold als wat geschoolder werk.

wat opvalt:
1. Ongeschoold werk is lastig te vinden. Vaak willen ze mensen met dozensjouw-ervaring voor in magazijnen, bijvoorbeeld :') Ook zijn ze verbaasd dat iemand met een bachelor dit werk wil doen, en vinden ze het een probleem dat ik mischien ooit verder ga studeren. Ik vind het lastig om te liegen en te zeggen dat ik niet verder ga studeren, dat vind ik niet eerlijk tegenover de werkgever. Ik zeg echter niet wanneer ik verder ga (en om eerlijk te zijn als het werk goed is, dat ik mischien zelfs pas later verder ga met studeren)
2. Wat meer geschoold werk is makkelijker te vinden, maar daarbij zijn ze erg kritisch tijdens sollicitatiegesprekken. En die zijn helaas niet echt mijn sterkste kant.
3. Fulltime werk is er nauwelijks. Allemaal part-time. Verder zijn ze ook verbaasd dat ik part-time werk wil doen, 'dan kom je toch niet rond?'. Nee doos, zonder werk al helemaal niet :')
pi_137383926
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:29 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Ik ben ook zo'n 'jongere'. Ik zit in dezelfde situatie als TS, maar ik vind dat hij niet moet zeiken. Het werk ligt voor het oprapen, als je maar alles wilt aannemen. Z'n mentaliteit is verkeerd, nu is het allemaal kut maar er komen weer betere tijden. Ik heb ook een kutbaan, maar ik verdien tenminste geld. Anno 2014 geldt: werk = werk.

Dus TS: gewoon aan de bak. Er breken vanzelf weer goede tijden voor ons aan.

Verder zou ik tegen de anderen willen zeggen, niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk. Zeker niet met maar één baan.
pi_137384161
Eindelijk het hele oude testament gelezen maar nu weet ik niet waarom dat moest, ik zie geen verband met de vraag van TS.
pi_137384215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
Eindelijk het hele oude testament gelezen maar nu weet ik niet waarom dat moest, ik zie geen verband met de vraag van TS.
Ik moest lachen.
pi_137387936
Geweldig hoe TS op elke tip om wel werk te vinden meteen een weerwoord heeft waarom dat geen optie is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137411197
Volgens mij heb je alleen recht als je ervoor minstens 6 maanden fulltime gewerkt hebt. En je moet aantonen dat je aan het solliciteren bent.
pi_137411490
Dus? Neem je er 2 of 3. Doe ik ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:15 schreef okdoei het volgende:

[..]

Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk. Zeker niet met maar één baan.
waar woon je?
pi_137412165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:59 schreef fadedjeans het volgende:
Volgens mij heb je alleen recht als je ervoor minstens 6 maanden fulltime gewerkt hebt. En je moet aantonen dat je aan het solliciteren bent.
Je bent in de war met de WW
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 13:40:22 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137412313
En dát is wat er mis is met de jeugd van tegenwoordig.
pi_137422420
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:10 schreef Yreal het volgende:
Dus? Neem je er 2 of 3. Doe ik ook.

[..]

waar woon je?
Omgeving Leiden, dus alle studnten die ook een bijbaan zoeken heb je als concurrentie...

Ik wil best 2 baantjes doen maar ten eerste is het al moeilijk genoeg om er één te vinden, ten tweede kan combineren lastig zijn.
pi_137422878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:15 schreef okdoei het volgende:
Ik wil best kutwerk doen, maar in de praktijk is het lastig om fulltime weken te maken met enkel kutwerk
Ik zag in jouw profiel dat je een man bent, dan is het inderdaad erg lastig om dat full time te doen.
pi_137423623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef okdoei het volgende:

[..]

Omgeving Leiden, dus alle studnten die ook een bijbaan zoeken heb je als concurrentie...

Ik wil best 2 baantjes doen maar ten eerste is het al moeilijk genoeg om er één te vinden, ten tweede kan combineren lastig zijn.
:')

ik kan je zo wat dingen toesturen :')heb je überhaupt alle supermarkten ed. Al gehad.

even wat beter je best doen, zo moeilijk is het in deze regio niet.
pi_137429162
Er is op zich wel werk, maar of jíj het ook wordt dat is altijd maar de vraag. Bij supermarkten is er b.v. wel genoeg qua vacatures, maar als zij kunnen kiezen tussen een 16 jarig dametje met een leuk snoetje en een gast begin in de twintig (dus veel duurder), wie denk jij dan dat zij kiezen?

Maar goed we blijven doorploeteren met zoeken...
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:10:45 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_137431274
Omgeving Leiden, dan zoek je dus in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam?

Callcenter werk al allemaal gezien?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_137443564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef okdoei het volgende:
Er is op zich wel werk, maar of jíj het ook wordt dat is altijd maar de vraag. Bij supermarkten is er b.v. wel genoeg qua vacatures, maar als zij kunnen kiezen tussen een 16 jarig dametje met een leuk snoetje en een gast begin in de twintig (dus veel duurder), wie denk jij dan dat zij kiezen?

De zaterdagmiddag hulp ga je niet worden, maar wel de figuur die om 6 uur de melk mag komen doen. En ga ook eens aan jezelf werken. Met zo'n instelling neem ik je ook niet aan.
pi_137444227
Callcenters zoeken altijd mensen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_137444483
Waar woon je?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_137447343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef okdoei het volgende:

Bij hoeveel uitzendburo's sta je ingeschreven?
pi_137447565
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker aan het generaliseren? Ik ben het met je eens dat de mentaliteit over het algemeen veranderd is ten opzichte van vroeger, maar er zijn wel degelijk 'normale' jongeren.
pi_137447710
quote:
Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek :').

Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.

Nee, mentaliteitskwestie :'). Nog even. _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 14:47:02 ]
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:50:41 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137447826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja nog even. Je hebt toch godverdomme niet jarenlang een opleiding gevolgd om te gaan werken in een fabriek, gek :').

Bovendien kan je met dat soort baantjes - waarmee je nooit een vooruitzicht hebt op doorgroeimogelijkheden of een vast contract - je leven als 'stilstaand' beschouwen. Je gaat van je levensdagen geen huurwoning of koopwoning krijgen met zulke troep. Lekker bij paps en mams leven voor 1100 bruto, uit angst dat je morgen eruit gepleurd wordt voor de zoveelste knijpervouwer. Mooi leven man.

Het is voor een half jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137447961
quote:

[..]

Er is m.i helemaal niks mis met werk "onder je niveau" doen als er op jouw niveau simpelweg weinig tot niks te vinden is op het moment. Bovendien...als TS ergens een baantje vindt in de fabriek in 5 ploegen zit ie al snel op 'n keurig salaris met dat "simpele" werk, niet te hard roepen dus.
Hallon!
pi_137448062
quote:

[..]

En daar ging je vergelijking al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')