quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:
De horror!
De snelste groeier van de boontjes (ik noemde hem Henk) heeft het opgegeven:
[ afbeelding ]
.
Tuinspreekwoord #1:quote:Op zondag 30 maart 2014 22:00 schreef Japie77 het volgende:
Vandaag wat boontjes en sla in de tuin gezet. En courgette, pepers Madama Jeanette, 2 verschillende soorten boontjes, komkommer en basilicum gezaaid in het vensterbankkasje. Verder staan de paprika, aubergine, komkommer en tomaat er goed bij in de andere vensterbank. Zal binnenkort misschien ook eens wat foto;s plaatsen.
Hmmm is dat zo? Nou ja we gaan het gewoon proberen he. Het weer is al zo goed nu. Heb twee soorten, Chinees boontje en Stamslaboon Speedy.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:17 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Tuinspreekwoord #1:
Boontjes mogen geen mei zien.
Uitleg: Boontjes stop je zó laat in de grond, dat wanneer ze de eerste kiemblaadjes bovengronds laten zien, de maand mei net verstreken is.
Toelichting: Boontjes komen niet uit Nederland. Zelfs niet uit Europa. Boontjes houden niet van kou en gaan dood bij vorst.
Uitzondering: Wanneer je zo ver bent dat je afkortingen als 'zkg' en 'kg' verstaat, kan je gaan overwegen om vroeger boontjes te gaan zaaien.
PS: Peultjes, doperwtjes en capucijners zijn geen bonen maar erwten. Tuinbonen zijn ook geen bonen maar labbonen. Die kunnen allemaal wel tegen kou en zelfs tegen vorst.
Tip voor UIO: Zaai peultjes tegen de schutting. Voor hip en Amsterdams kan je 'Sugar Snaps' nemen.
UIO en vriendin hebben alles opgevrotenquote:Op woensdag 9 april 2014 03:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
TS, zijn al je plantjes dood ofzo? Waar blijven je updates?

Ow verrek, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:03 schreef flipsen het volgende:
Ziet er goed uit UIODus voortaan als jullie op vakantie gaan is het niet alleen poezenoppas zoeken, maar die moet dan ook nog eens groene vingers hebben?
A dog plant is not just for Christmas spring, mên.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Ow verrek, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |