abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137288215
Wat gaan we nou krijgen, vanmiddag in m'n pauze in de kantine.

2 Marokkaanse chicks, één zonder hoofddoek, best knap, een 7,49/10, en de andere met hoofddoek, 5,12/10 (los van de hoofddoek). Hadden ze het over homo's in Marokko en daarna over vrouwenrechten in Saudi-Arabië en de VAE. Over die Marokkaanse homo's, ze vonden het een opvallende trend dat steeds meer Marokkaanse jongens homo zijn/blijken, en dat ze Allah nodig hadden in hun leven om ze weer hetero te maken :'). Toen ik kauwend op een Excellent pistoletje met ossenworst met zout en peper even opmerkte dat je vrij weinig kan veranderen aan een geaardheid antwoordden zij letterlijk 'als moslim wel'. Oké, dit is irrationeel as fuck, maar ik ben nog niet klaar.

Die met hoofddoek merkte dus op dat in het Midden-Oosten vrouwen vrijwel niet mogen autorijden en studeren etc. en dat vond zij dan weer belachelijk. En als een man het haar zou verbieden zou ze bij hem weggaan. Die zonder hoofddoek vroeg toen wat zij zou doen als haar man meerdere vrouwen erop nahield, waarop zij ook te weten gaf haar biezen te pakken. Bleek iets ouderwets/cultureels te zijn voor als een vrouw geen kinderen kon krijgen je een back-up had oid, ja, dat klinkt aannemelijk inderdaad :').

Kortom, wat ik opmerkte samengevat:
- homo's: onnatuurlijk, kan rechtgetrokken worden door Allah (paar jaar in Saudi-Arabië doorbrengen bijv.)
- vrouwen die niet mogen autorijden/studeren: belachelijk, ze gaan dan bij hun man weg
- mannen met meerdere vrouwen: waanzin, ze vertrekken ook dan van hun man

Op een schaal van 'het is inmiddels 2014' vond ik het toch een 6,12/10 wat ik deze middag meemaakte :).

Klacht:
er valt nog veel te behalen in het denkbeeld van de 'moderne' Marokkaan.
pi_137288246
Dit is een zeer terechte klacht.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:27:48 #3
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_137288278
Je weet wat ze zeggen over Arabieren: die lopen 700 jaar achter. Lekker laten gaan.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_137288373
Je hebt 2 Marokkaanse dames gesproken en je denkt gelijk dat ze allemaal zo denken? :o Bekrompen denkwijze over homoseksualiteit komt anno nu nog veel voor ja, zeker niet alleen bij moslims :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:30:07 #5
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_137288374
Rationalisme bij gelovige zoeken, dat is alsof je gaat auto rijden met -10 -10 glazen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:30:40 #6
419250 Spongeboss
pi_137288391
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:30 schreef ntm het volgende:
Je hebt 2 Marokkaanse dames gesproken en je denkt gelijk dat ze allemaal zo denken? :o Bekrompen denkwijze over homoseksualiteit komt anno nu nog veel voor ja, en zeker niet alleen bij moslims :P
Ik ben nog hetero, en ik moet zeggen dat ik je ui heel schattig ben gaan vinden. Zo schattig dat het me een beetje zacht maakt, is dit gay?
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:30:59 #7
395200 deadprez
One more rail
pi_137288408
Het is wat.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_137288454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:30 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik ben nog hetero, en ik moet zeggen dat ik je ui heel schattig ben gaan vinden. Zo schattig dat het me een beetje zacht maakt, is dit gay?
Nee, pas als het je hard had gemaakt ipv zacht wel :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:33:44 #9
419250 Spongeboss
pi_137288517
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:32 schreef ntm het volgende:

[..]

Nee, pas als het je hard had gemaakt ipv zacht wel :P
Gelukkig maar. Dat doet me goed! Maar ik ben helaasch aseksueel denken jullie dat Allah dit kan rechtbreien?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:35:03 #10
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137288568
Volgens mij is het hetzelfde als met het christelijke geloof. Als jij naar de Biblebelt gaat, dan krijg je ook een bepaald idee over de Nederlander. Terwijl het merendeel anders denkt.

Zo ook met de orthodoxe islamiet.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137288606
quote:
Je hebt 2 Marokkaanse dames gesproken en je denkt gelijk dat ze allemaal zo denken? :o
Nee, tuurlijk niet :D. Maar ik weet wel dat er gewoon nog een groot taboe op homoseksualiteit rust in die gemeenschap :o. En vond het ook wel 's verfrissend om te horen over hoe men denkt over vrouwenrechten, heb ik persoonlijk nog nooit een Marokkaanse over horen praten.
quote:
Bekrompen denkwijze over homoseksualiteit komt anno nu nog veel voor ja, zeker niet alleen bij moslims :P
Zeker waar, maar er zaten nou eenmaal geen Amerikanen, Afrikanen of Russen in de kantine op dat moment :P.
pi_137288627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
Volgens mij is het hetzelfde als met het christelijke geloof. Als jij naar de Biblebelt gaat, dan krijg je ook een bepaald idee over de Nederlander. Terwijl het merendeel anders denkt.

En de rest van de religies die er rare ideeën op na houden, niet te vergeten.
pi_137288661
quote:

Ik heb wel het idee dat de gemiddelde moslim strenger de leer zijner/harer geloof volgt dan de gemiddelde gristen.

Misschien komt dat ook omdat juist de moslims met de hoofdlakens opvallen en dat waarschijnlijk de meer orthodoxe moslims zijn (de wat ruimdenkender zullen het waarschijnlijk niet in hun hoofd halen zich met zo'n sjaal om hun hoofd te vertonen).
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_137288681
quote:

Wat ik trouwens ook een opvallende uitspraak vond van de dame met hoofddoek was dat zij van mening was dat je de Islam beter/vrijer kan praktiseren in Nederland dan in Marokko :o.En ze hield daarnaast ook even een rant over corruptie daar, en dat ze er nooit lang zou kunnen verblijven, en er zeker niet langere tijd zou willen blijven wonen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:38:05 #15
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137288710
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:37 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat de gemiddelde moslim strenger de leer zijner/harer geloof volgt dan de gemiddelde gristen.

Misschien komt dat ook omdat juist de moslims met de hoofdlakens opvallen en dat waarschijnlijk de meer orthodoxe moslims zijn (de wat ruimdenkender zullen het waarschijnlijk niet in hun hoofd halen zich met zo'n sjaal om hun hoofd te vertonen).
Mwah, als je naar de Biblebelt gaat, zo'n dorp waar ze echt in zwart lopen op de zondag, dan zul je echt ideeën horen, die net zo extreem zijn hoor,
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:43:23 #16
419250 Spongeboss
pi_137288932
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:38 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Mwah, als je naar de Biblebelt gaat, zo'n dorp waar ze echt in zwart lopen op de zondag, dan zul je echt ideeën horen, die net zo extreem zijn hoor,
Hoe zorgen ze daar eigenlijk voor de zieken?
pi_137289017
Marrokaanse dames, wie mag ze
pi_137289086
Ik vind ze wel rationeel, als vrouw dan.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:48:59 #19
310970 Stokfiguur
Gemaakt van streepjes.
pi_137289140
Het grappige van die "homos" daar in bv Saudie Arabie dat er zoveel segregratie van sekse is dat die jongens op school elkaar in de stalletjes neuqen omdat ze zo geil zijn (puberteit je weet). Meestal doen ze het gewoon om maar wat te neuqen te hebben, bij gebrek aan schaap etc.
pi_137289297
Goed topic.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:53:06 #21
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137289318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:48 schreef Stokfiguur het volgende:
Het grappige van die "homos" daar in bv Saudie Arabie dat er zoveel segregratie van sekse is dat die jongens op school elkaar in de stalletjes neuqen omdat ze zo geil zijn (puberteit je weet). Meestal doen ze het gewoon om maar wat te neuqen te hebben, bij gebrek aan schaap etc.
Klinkt geil :9~
Anti-Turkije
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:53:24 #22
395284 tetouaribo
expectations
pi_137289337
Wat lul je nou weer. In de Surinaamse gemeenschap is het net zo erg om homo te zijn.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_137289445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:53 schreef tetouaribo het volgende:
Wat lul je nou weer. In de Surinaamse gemeenschap is het net zo erg om homo te zijn.
Ik heb een lesbienne in mijn familie, niemand heeft daar een probleem mee. Tot zover mijn ervaringen daarmee.

En sowieso is de Surinaamse gemeenschap één mengelmoes van etniciteiten, trouwens.
pi_137289514
Arme TS

Moge Allah je op het rechte pad brengen
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:58:38 #25
395284 tetouaribo
expectations
pi_137289586
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:55 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Ik heb een lesbienne in mijn familie, niemand heeft daar een probleem mee. Tot zover mijn ervaringen daarmee.
Ik zal je zeggen dat het in suriname ook taboe is. In veel landen eigenlijk op het landen zoals Nederland na. Dat is opzich wel goed.
Doe het voor de mensheid:$:$
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')