Situatie:
Ik(22), professioneel muzikant en wonend in Amsterdam. Sinds 9 maanden een te gekke relatie met V (22), studerend in Maastricht. Vanaf het begin van de relatie ben ik duidelijk geweest dat ik veel ruimte nodig heb en het lastig vind om een monogame relatie aan te gaan met iemand (zeker als de afstand zo groot is). Voor mijn werk ben ik ook nog eens regelmatig voor langere periodes achtereen in het buitenland. Dit was voor haar moeilijk om te accepteren, maar nu is het oke. We hebben een soort deal dat, als er eens een keer iets gebeurd met iemand anders, dat dat nou eenmaal kan gebeuren maar dat we dit niet aan elkaar vertellen. We zijn allebei jong en leven allebei een behoorlijk turbulent bestaan en willen niet van elkaar afhankelijk zijn. Hierdoor zien we elkaar meestal elke twee weken, maar soms ook wel eens 1,5 maand helemaal niet.
Nu is het zo dat ik een aantal weken geleden in Amsterdam een te gekke meid (M) ben tegengekomen met wie ik het erg goed kan vinden. Ze is zelf ook muzikant, is daardoor veel in het buitenland, bloedmooi etc. Lang verhaal kort: We hebben sex gehad. Niet 1 keer maar inmiddels 3 x afgesproken. We hebben een onwijze klik, maar ik zou nooit verliefd op haar kunnen worden.
Ondanks de deal die ik met mijn vriendin heb voel ik me hier schuldig over. De deal was in eerste instantie bedoelt met het oog op mijn buitenlandse tournees en haar lange bezoeken in haar vaderland, en niet om in onze eigen woonplaats maar met een ander af te spreken en sex te hebben. Ik weet niet wat ik moet doen, het vertellen, uitmaken of het laten zoals het is?