Beargumenteer dat eens?\quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Deliah het volgende:
Bakken in onverzadigd vet is ongezonder dan bakken in boter.
Wat is dat?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:57 schreef SiGNe het volgende:
Je kan ook nog geklaarde boter of ghee maken van roomboter, is het minstens net zo gezond als olijfolie.
verwarmde boter waarbij je eiwit en zout verwijderd (het "schuim" op de boter) zodat het niet verbrand en lang houdbaar is.quote:
Ik ga maar 's Googlen hoe je dat maakt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:00 schreef leeell het volgende:
[..]
verwarmde boter waarbij je eiwit en zout verwijderd (het "schuim" op de boter) zodat het niet verbrand en lang houdbaar is.
Het is natuurlijk afhankelijk van hoe je het doet. Heel veel boter in vergelijking met een minimale hoeveelheid olie, bijvoorbeeld, dan weet ik niet wat ongezonder is.quote:
Nee, het heeft niets met boter te makenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Vloeibare boter is boter die zich boven 0°C in vloeibare fase bevindt en tevens over een dusdanig lage viscositeit beschikt dat deze geschikt is voor het gebruik vanuit een knijpflacon.
Net weer een portie gemaakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 04:44 schreef RobinOok het volgende:
Het gaat bij klaren volgens mij om het bezinksel, de witte vlokken op de bodem die je eruit wilt halen, niet om het schuim. Dat doe je door de verwarmde boter voorzichtig af te gieten, waarbij de witte vlokken (eiwitbestanddelen die zouden verbranden bij hoge temperaturen) in het pannetje moeten blijven. Zo:
[ link | afbeelding ]
Boter klaren
http://www.seniorennet.nl(...)ya_bakken_braden.phpquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:
What the fuck, bakmargarine light? Bestaat dat?? Wat een kolder, water verdampt en je houdt minder vet over. En dan natuurlijk wat erbij spuiten want 'tsja er blijft wel erg weinig jus van over anders'.
Ik vind het al pijnlijk genoeg dat het 'boter'schap in mijn supermarkt drie kolommen aan margarineproducten heeft en krap een halve kolom normale boterproducten. (I kid you not)
Dus moet je meer gebruiken, als producent dus een geniale zet. Die sonja-bakkeraars kopen het toch wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:
What the fuck, bakmargarine light? Bestaat dat?? Wat een kolder, water verdampt en je houdt minder vet over. En dan natuurlijk wat erbij spuiten want 'tsja er blijft wel erg weinig jus van over anders'.
Ik vind het al pijnlijk genoeg dat het 'boter'schap in mijn supermarkt drie kolommen aan margarineproducten heeft en krap een halve kolom normale boterproducten. (I kid you not)
Marketeers, dan kunnen ze het light noemen. Het is ook iet mijn idee.Maar zo werkt het in de voedingsmiddelen; verdunnen is verdienen. Liefst verdun je met lucht, maar water is een goede tweede.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Welke idioot voegt water toe aan een bakproduct?
In boter zit ook 20% water, daarom bruist het...Margarine heeft meestal 30%, maar sommigen dus wel iets van 60%quote:
Uiteraard, een komkommer bestaat ook voor 96 procent uit water. Maar het is wat anders om daar dan water in te spuiten en hem 'komkommer light' te noemenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In boter zit ook 20% water, daarom bruist het...Margarine heeft meestal 30%, maar sommigen dus wel iets van 60%
quote:Boter is het vet-artikel, waarin geen andere vetbestanddeelen voorkomen, dan die van melk afkomstig zijn.
Boter verkeert in ondeugdelijken toestand, indien:
a.
het watergehalte meer dan 16% en het vetgehalte minder dan 80% bedraagt;
Je hebt al Lätta, dat is goedkope margarine opgeklopt met lucht. En als er zoveel lucht doorheen zit merk je wat extra water natuurlijk ook niet. Dat is wel heel makkelijk geld verdienen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Marketeers, dan kunnen ze het light noemen. Het is ook iet mijn idee.Maar zo werkt het in de voedingsmiddelen; verdunnen is verdienen. Liefst verdun je met lucht, maar water is een goede tweede.
Yup. En ze brengen het ook nog alsof het een voordeel is. Leugenaars.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je hebt al Lätta, dat is goedkope margarine opgeklopt met lucht. En als er zoveel lucht doorheen zit merk je wat extra water natuurlijk ook niet. Dat is wel heel makkelijk geld verdienen.
Het enige dat echt goed zou zijn voor de natuur is als er 2 miljard mensen minder zouden zijn... Hoe dat vroeg of laat een keer gaat gebeuren weet ik niet, maar als we zo door gaan gebeurt het vanzelf een keer. Oorlog, ziekte, kunstmest op, wate rop, zeeen leeg, olie op, zeewater te hoog, of alles tegelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:35 schreef SiGNe het volgende:
Vroeger werd er in reclames voor vloeibare boters gezegd dat er bij de vaste boters stollingsmiddelen zijn gedaan waardoor het mooi in een blokje blijft staan.
Bij de vloeibare boters zouden dan de boter zonder stollingsmiddel zijn...
Croma was vroeger ook nog gewoon rundervet maar da's in de loop der jaren stiekem en stil veranderd in een plantaardig product.
Plantaardig betekent overigens nog lang niet diervriendelijk (en zo aardig zijn ze ook niet voor die planten)
Om aan de planten te komen voor boterproductie worden ook flinke stukken regenwoud gekapt, net zoals voor de sojabonen.
Hoop dieren die hun natuurlijke habitat erdoor verliezen, unieke stukken bos worden gekapt met voetbalvelden tegelijk en dat voor een groep milieubewuste veganisten...
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige dat echt goed zou zijn voor de natuur is als er 2 miljard mensen minder zouden zijn... Hoe dat vroeg of laat een keer gaat gebeuren weet ik niet, maar als we zo door gaan gebeurt het vanzelf een keer. Oorlog, ziekte, kunstmest op, wate rop, zeeen leeg, olie op, zeewater te hoog, of alles tegelijk.
Meer dat het eind nog niet nabij is..quote:
Waarom zou je stukken weggooien, je kan vrijwel alles eten en de rest sowieso gebruiken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:06 schreef SiGNe het volgende:
.
Voordeel is dan ook dat je producten genoeg hebt en dus per koe het beste stukje uit kan kiezen en de rest weg kan gooien
Is een van de dingen waar de paleo beweging vrij stellig in gelooft in elk geval, dat verzadigde vetten juist beter zijn en (meervoudig) onverzadigde vetten de boosdoeners.quote:
Deel sarcasme maar ook een deel verstandig om te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je stukken weggooien, je kan vrijwel alles eten en de rest sowieso gebruiken.
Veel runderen zijn juist goed voor de omgeving mits een beetje goed gemanaged:quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Deel sarcasme maar ook een deel verstandig om te doen.
Als er nu opeens 5 miljard mensen minder op aarde zijn dan zijn er nog wel enorm veel runderen die de boel kaal grazen en broeikasgassen veroorzaken (methaan)
Er zit totaal geen natuurlijke balans in.
Was laatst nog een leuk filmpje over op de Weblog, over hoe te terugkomst van wolven in de V.S. uiteindelijk rivieren anders hebben laten stromen.
De halve natuur ziet er anders uit sinds de elanden ook een natuurlijke vijand hebben daar.
Maar goed, da's weer een heel andere discussie dan boter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |