Beargumenteer dat eens?\quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Deliah het volgende:
Bakken in onverzadigd vet is ongezonder dan bakken in boter.
Wat is dat?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:57 schreef SiGNe het volgende:
Je kan ook nog geklaarde boter of ghee maken van roomboter, is het minstens net zo gezond als olijfolie.
verwarmde boter waarbij je eiwit en zout verwijderd (het "schuim" op de boter) zodat het niet verbrand en lang houdbaar is.quote:
Ik ga maar 's Googlen hoe je dat maakt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:00 schreef leeell het volgende:
[..]
verwarmde boter waarbij je eiwit en zout verwijderd (het "schuim" op de boter) zodat het niet verbrand en lang houdbaar is.
Het is natuurlijk afhankelijk van hoe je het doet. Heel veel boter in vergelijking met een minimale hoeveelheid olie, bijvoorbeeld, dan weet ik niet wat ongezonder is.quote:
Nee, het heeft niets met boter te makenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Vloeibare boter is boter die zich boven 0°C in vloeibare fase bevindt en tevens over een dusdanig lage viscositeit beschikt dat deze geschikt is voor het gebruik vanuit een knijpflacon.
Net weer een portie gemaakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 04:44 schreef RobinOok het volgende:
Het gaat bij klaren volgens mij om het bezinksel, de witte vlokken op de bodem die je eruit wilt halen, niet om het schuim. Dat doe je door de verwarmde boter voorzichtig af te gieten, waarbij de witte vlokken (eiwitbestanddelen die zouden verbranden bij hoge temperaturen) in het pannetje moeten blijven. Zo:
[ link | afbeelding ]
Boter klaren
http://www.seniorennet.nl(...)ya_bakken_braden.phpquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:
What the fuck, bakmargarine light? Bestaat dat?? Wat een kolder, water verdampt en je houdt minder vet over. En dan natuurlijk wat erbij spuiten want 'tsja er blijft wel erg weinig jus van over anders'.
Ik vind het al pijnlijk genoeg dat het 'boter'schap in mijn supermarkt drie kolommen aan margarineproducten heeft en krap een halve kolom normale boterproducten. (I kid you not)
Dus moet je meer gebruiken, als producent dus een geniale zet. Die sonja-bakkeraars kopen het toch wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:
What the fuck, bakmargarine light? Bestaat dat?? Wat een kolder, water verdampt en je houdt minder vet over. En dan natuurlijk wat erbij spuiten want 'tsja er blijft wel erg weinig jus van over anders'.
Ik vind het al pijnlijk genoeg dat het 'boter'schap in mijn supermarkt drie kolommen aan margarineproducten heeft en krap een halve kolom normale boterproducten. (I kid you not)
Marketeers, dan kunnen ze het light noemen. Het is ook iet mijn idee.Maar zo werkt het in de voedingsmiddelen; verdunnen is verdienen. Liefst verdun je met lucht, maar water is een goede tweede.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Welke idioot voegt water toe aan een bakproduct?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |