abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137248553
Waarom transplanteren we niet gewoon gemodificeerd E.coli naar hun darmen? Zo moeilijk is het niet om E.coli te modificeren zodat het ß-galactosidase kan gaan produceren, heb het zelf moeten doen, kost maar een paar dagen. Zijn er regels tegen waarom er geen gemodificeerd E.coli in de darmen van mensen worden geplaatst, of zijn er andere redenen waarom dat niet wordt gedaan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:52:09 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137248717
Ik poep je wel even in je kont, jongen.

Fecale transplantaties gebeuren overigens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137248767
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:52 schreef SpecialK het volgende:
Ik poep je wel even in je kont, jongen.

Fecale transplantaties gebeuren overigens.
Ja, weet ik. :+ Daarom snap ik niet waarom de E.coli niet gewoon wordt vervangen bij sommige mensen. :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:10:39 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137249433
Zou zo'n gemodificeerde E. coli-populatie in de darmen op termijn wel overleven? Ik zou verwachten dat je er steeds minder van terugvindt naarmate de tijd verstrijkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137276715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:10 schreef Perrin het volgende:
Zou zo'n gemodificeerde E. coli-populatie in de darmen op termijn wel overleven? Ik zou verwachten dat je er steeds minder van terugvindt naarmate de tijd verstrijkt.
Ik denk juist dat de gemodificeerde E.coli zal overleven en de de normale E.coli zal wegconcurreren. De gemodificeerde versie heeft het voordeel dat hij ook energie uit de dissimilatie van lactose kan halen, iets wat de normale versie niet kan. Maar misschien verstoort het wel de balans tussen de darmbacteriën, zou kunnen.

Wat ik eigenlijk wil weten of er ooit eens is geprobeerd GMB's naar mensen of dieren te transplanteren, anders zie ik namelijk een gat in de markt. :P
pi_137276819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de gemodificeerde E.coli zal overleven en de de normale E.coli zal wegconcurreren. De gemodificeerde versie heeft het voordeel dat hij ook energie uit de dissimilatie van lactose kan halen, iets wat de normale versie niet kan. Maar misschien verstoort het wel de balans tussen de darmbacteriën, zou kunnen.

Wat ik eigenlijk wil weten of er ooit eens is geprobeerd GMB's naar mensen of dieren te transplanteren, anders zie ik namelijk een gat in de markt. :P
Zoiets?
pi_137276891
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:25 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Zoiets?
Gvd, daar gaat mijn originele idee. :'(
pi_137276930
Oh wacht, ander enzym, er is dus nog een kans. :D
pi_137276944
En persoonlijk zou ik het gen op het chromosomaal DNA proberen te plaatsen, in plaats van een plasmide.
pi_137276978
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:28 schreef Rezania het volgende:
En persoonlijk zou ik het gen op het chromosomaal DNA proberen te plaatsen, in plaats van een plasmide.
Ga er mee aan de slag zou ik zeggen.
pi_137276991
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:29 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ga er mee aan de slag zou ik zeggen.
Ja maar man, dat kan ik toch nog niet? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')