Zou je denken. Probleem is misschien een onhandige motoriek, wat vaak een onderdeel is van ADHD...quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:21 schreef houdjemond het volgende:
Ik denk er om heel eerlijk te zijn nooit bij na hoe ik loop.. Maak je jezelf niet een beetje gek beste TS?
Ik moet dus echt moeite doen om voorruit te komenquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:23 schreef KipScary het volgende:
Ik denk dat bij 'normale lopers' het lopen geautomatiseerd is. En dat ze daar niet vaak bij nadenken. Misschien dat je je wel bewust bent van je loopje wanneer je je bekeken voelt. Maar zeker niet zoals jij dat doet.
Maar wat bedoel je met geautomatiseerd?quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:23 schreef KipScary het volgende:
Ik denk dat bij 'normale lopers' het lopen geautomatiseerd is. En dat ze daar niet vaak bij nadenken. Misschien dat je je wel bewust bent van je loopje wanneer je je bekeken voelt. Maar zeker niet zoals jij dat doet.
Ik ga daar ook maar eens kijken. Wat heb je er voorral geleerd? Lichaam meer relaxen en z'n werk laten doen of echt zelf een bepaalde beweging?quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:35 schreef Vanetrain het volgende:
ik snap denk ik enigszins wat ts bedoeld. Ik ben vorig jaar bij cesar therapie geweest na het idee dat ik gewrichtspijn had door verkeerd te lopen. (ik moest voor m'n werk 8 uur per dag vrijwel constant lopen.)
Daar kwamen we er achter dat m'n 'loopje' niet optimaal was, en daarna dus weken lang heb opgelet op hoe ik loop en hoe ik sta als ik niet loop. tegenwoordig loop ik nog steeds niet perfect maar wel veel beter. Heeft toch meer dan een half jaar geduurd en erg veel energie om het aan te passen!
Dat ik helemaal niet aan het lopen denk, maar aan hele andere dingen. Ik bekijk mijn benen ook niet tijdens het lopen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:34 schreef 1ndividual het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met geautomatiseerd?
Dat je benen vanzelf bewegen?
Dus je kijkt naar beneden en je ziet ze bewegen zonder dat ze stoppen?
Dat zou ook kunnen ja. Maar die gedachtens komen voorral omdat ik vroeger 'awkward' liep, alsof ik me niet comfortabel voel met het gevoel van lopen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:59 schreef formerjellybean het volgende:
Dat klinkt een beetje als een dwanggedachte maar dat kan ook aan mij liggen . Het is volgens mij niet helemaal goed om je daar zo mee bezig te houden
Bedankt voor de diagnose! Scheelt me weer een wandeling naar de psycholoogquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:08 schreef kristalhelder het volgende:
ADHD
Motorische stoornis
OCD
Sociale angst
Heftig autisme
Gefeliciteerd, dit zijn je labeltjes
Ja aarden heet dat. Werkt fijn om relaxter te worden maar tijdens het lopen is het zwaar irritant.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:50 schreef eend112 het volgende:
Ooit zei iemand tegen me dat ik contact moest maken met de wereld als ik liep, en liet me oefeningen daarvoor doen enzojk moest voelen waar mijn voeten constant contact mee maakten
Nu kan ik niet anders, word er echt gek van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |