PvdA: leerplicht tot 21 jaarquote:Als het aan de PvdA ligt, gaan jongeren langer verplicht naar school om een diploma te halen. Zolang ze nog geen vwo-, havo of mbo-2-diploma hebben, moeten jongeren nu tot ze 18 jaar zijn naar school. Maar Tanja Jadnanansing (Tweede Kamerlid voor de PvdA) vindt dat die leeftijdsgrens niet goed helpt schooluitval te voorkomen en zij wil de leeftijd optrekken, desnoods tot 21 jaar, meldt De Persdienst donderdag.
Martin Garrix moet weer naar schoolquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
En wat willen ze precies gaan doen tegen jongeren die tóch voor hun 21e van school gaan? Opsluiten in een internaat?
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:14 schreef datismijnmening het volgende:
Als je dan vmbo en mbo in een keer haalt ben je twintig, en dan? Moet je nog maar een jaartje avondschool doen ofzo?
Is MBO-2 de 2-jarige MBO?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.
Ah niet gezienquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.
nee te duur , boete op boete systeem ,je weet wel. en dan gaan gijzelenquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
En wat willen ze precies gaan doen tegen jongeren die tóch voor hun 21e van school gaan? Opsluiten in een internaat?
wat voor baan heb je danquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:58 schreef Individual het volgende:
[..]
PvdA: leerplicht tot 21 jaar
Wat een debiel plan. School is niet voor iedereen. Bekijk het individueel en verplicht niet iedereen om mee te doen.
Op m'n 19e emigreerde ik naar de VS en op m'n 21e naar het VK waar ik nog zit. Mavo is mijn hoogste afgemaakte opleiding en daar was ik op m'n 16e klaar mee. Ik ben altijd meer van werken geweest en heb veel gespijbeld om te werken.
Iedereen is anders en voor mij was dit niet goed geweest dus die 21 regel voor iedereen is van de zotte.
Met opleiding mavo ?quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:15 schreef Individual het volgende:
[..]
BI Analyst/Manager/Consultant/etc. Hoezo?
Ja. Ik weet dat het vooral in continentaal Europa moeilijk te bevatten is en ben er toevallig ingerold. Nu zelfs m'n eigen BI bedrijfje.quote:
Het is niet noodzakelijk en een diploma is geen garantie dat je het snapt/kan toepassen. Ik doe het nu 12 jaar en heb mensen met en zonder diploma's meegemaakt die het wel of niet begrepen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Business Intelligence.
Over het algemeen hebben BI-consultants een bachelor diploma.
jij bent onder de 21?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:14 schreef datismijnmening het volgende:
Als je dan vmbo en mbo in een keer haalt ben je twintig, en dan? Moet je nog maar een jaartje avondschool doen ofzo?
nee okay, dan moet je terugquote:Op donderdag 27 februari 2014 14:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, maar doe geen mbo hoor![]()
Eens.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:58 schreef Individual het volgende:
Iedereen is anders en voor mij was dit niet goed geweest dus die 21 regel voor iedereen is van de zotte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |