Ik denk dat die intuitie veelzeggender is dan de uiteindelijke concretisering ervan.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:05 schreef Mainport het volgende:
Wat je er voor zou kunnen kopen is een stukje concretisering voor iets wat je intuïtie al aanvoelde maar je zelf nooit goed onder woorden hebt kunnen brengen. In de beschrijving van de verschillende persoonlijkheidsstijlen staan best rake typeringen die ik ook bij enkele vrienden terugzie.
"Het sociale leven van dit (echt)paar richt zich op mensen met dezelfde interessen of op andere gezinnen die het gezellig vinden samen dingen te ondernemen. Hun sociale oriëntatie bestaat altijd uit activiteiten."
Wat een onzin. Zonder categoriseren is een mens niets meer dan een vat vol zintuiglijke indrukken waarin structuur noch betekenis is aangebracht. Juist omdat mensen complex zijn, willen en kunnen ze categoriseren.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:32 schreef DO2 het volgende:
Mensen zijn veel te complex en grillig voor dit soort categorisering. En je koopt er uiteindelijk niks voor.
Die voortdurende behoefte van ons denkend brein om alles te willen en kunnen duiden is als een parasiet die er alleen maar op uit is om al het leven uit het leven te zuigen.
Precies ook dat ja. Ik geloof dat mensen eerder 'vloeibaar' zijn dan vastomlijnd, wat gedrag betreft.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:43 schreef DO2 het volgende:
Maar er blijft in ieder mens toch genoeg ruimte voor eindeloos speculeren.
Jawel, als je elkaars kwaliteiten kunt (h)erkennen, is dat wel degelijk bevorderlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:47 schreef Franny_G het volgende:
Maar wat is het uiteindelijke resultaat dan? Want naar mijn idee lijkt het inzicht te bieden, maar leidt het niet tot ander gedrag of betere samenwerking in de praktijk. Het is dus leuk voor een dagje teambonding, maar meer ook niet.
Opportunist tot in de kist.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef Mainport het volgende:
Lienekien is duidelijk een plant volgens de Belbin-test. Zeer intelligent, creatief, maar zegt: zoek het maar uit, als het niet aankomt bij de rest.
En in welke categorie mogen we jou dan plaatsen, Claudia? 1? 3? 6? 8? Zeg het eens.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zonder categoriseren is een mens niets meer dan een vat vol zintuiglijke indrukken waarin structuur noch betekenis is aangebracht. Juist omdat mensen complex zijn, willen en kunnen ze categoriseren.
Maar pas de laatste regel geeft aan wie ik eventueel ben, toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:16 schreef Mainport het volgende:
Ik denk dat je je hierin wel kunt vinden
Dat zijn meer consumentenprofielen gebaseerd op hoe je in het leven staat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:37 schreef k_man het volgende:
Enneagrammen? Zijn we terug in de jaren negentig of zo?
Daarna kregen we nog indeling in de;
- de gemaksgeoriënteerden
- nieuwe conservatieven
- traditionele burgerij
- opwaarts mobielen
- postmoderne hedonisten
- de kosmopolieten
- moderne burgerij
- postmaterialisten
Alleen van die benamingen zou je al jeuk krijgen.
Ja het is een indeling voor marketingdoeleinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:47 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zijn meer consumentenprofielen gebaseerd op hoe je in het leven staat.
Waarom JAM? Een keuze maken en je publiek kennen, kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:41 schreef JAM het volgende:
Ik zag het laast nog terugkomen in het een of andere bedrijfsplan. Daarin schreef iemand dat zijn doelgroep voornamelijk bestond uit inderdaad postmoderne hedonisten en nog een van die groepjes. Linea recta naar de prullenbak ermee.
Omdat ik niet begrijp wat ik moet verstaan onder 'status' (besteedbaar inkomen of iets dergelijks?) en 'waarden' (voorkeur voor bepaalde producten?). Zelfs als ik dat er onder zou kunnen verstaan, dan vertrok het plan van de logica 'voor alle andere groepen is het product dat wij aanbieden sowieso te duur en/of überhaupt oninterssant, dus daarom zullen de andere groepen er noodzakelijkerwijs wel interesse in moeten hebben.'. Dat is natuurlijk ook niet zo.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:06 schreef Z het volgende:
[..]
Waarom JAM? Een keuze maken en je publiek kennen, kan ik alleen maar toejuichen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |