Ik begreep van mijn dermatologen dat als je stopt met de kuur je minimaal 3 maanden moet wachten tot je verder mag. Niks over gehoord van je dermatoloog hierover?quote:Op zondag 9 maart 2014 09:15 schreef jvo91 het volgende:
Nu 2 weekjes gestopt, moet eigenlijk morgen weer beginnen maar me lichaam heeft nu echt moeten toegeven aan de griep of iets in die richting. Was al 2 weken op het randje steeds van, 1 dagje voel me beroerd dan weer goed en dan zo up en down.
Maar nu pffff, heb nu ook echt geen zin om weer te gaan slikken geen idee waarom maar gewoon qua gemoed toestand.
Heb wel het idee dat me huid al wat onrustiger wordt na 2 weken niet slikkenDus ben bang dat ik toch nog even door moet voor echt goed resultaat. Maar kan ook tussen me oren zitten, of mee te maken hebben dat ik niet fit ben en je er dan natuurlijk ook slechter uit ziet. Pfffff ff klaar mee!!!
![]()
*Foundation betreft, ik gebruik er eentje van Estee Lauder, ook wat prijziger maar doe je super lang mee en ik vind hem wel fijn. Maar zo verschillend per huid laat je gewoon even advisren bij Ici paris ofso. Ben daar toen toevallig ook geholpen door vrouw die last had gehad van acne. (een van de adviezen was o.a bij acne huid juist vloeibare foundation gebruiken en met je vingers aanbrengen)
Ik gebruik trouwens op een paar grote rode vlekken eerst wat maybeline mousse foundation onder die vloeibare. Geen idee of het beter dekt maar tis maar voor me gevoel ofso![]()
[ afbeelding ]
Oh nee helemaal niets over gehoord, hij zei dat ik gewoon weer kon starten. Mijn derma zei ook dat het binnen 2 dagen uit je lichaam is en sommige zeggen weer 2 weken.... dusjaquote:Op zondag 9 maart 2014 17:25 schreef AcerAsp het volgende:
[..]
Ik begreep van mijn dermatologen dat als je stopt met de kuur je minimaal 3 maanden moet wachten tot je verder mag. Niks over gehoord van je dermatoloog hierover?
Misschien kun je het even navragen, werd bij mij namelijk extra benadrukt.
Ik hoop het!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:04 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Oh nee helemaal niets over gehoord, hij zei dat ik gewoon weer kon starten. Mijn derma zei ook dat het binnen 2 dagen uit je lichaam is en sommige zeggen weer 2 weken.... dusja
Ik begin morgen gewoon weer met 20mg per dag dus niet zo hoog, en dan kijk ik wel hoe het weer verder gaat! Heb dan begin april weer controle afspraak.
Maar 3 maanden stoppen is wel lang na mijn mening? Denk dat het op zo een korte break niet zo veel uit maakt... is mijn gevoel maargoed kan goed niet kloppen!
Ze spreken daar over een tweede kuur.quote:Meestal is een kuur van 4 tot 6 maanden voldoende. Na stoppen werkt het medicijn nog zo’n 8 weken door en kunnen de verschijnselen nog verder afnemen. Ongeveer 1 op de 5 mensen heeft nog een tweede kuur nodig. Men mag hier pas 2 maanden na stoppen van de eerste kuur mee beginnen.
Ja wie weet zit het tussen me oren, kans is wel groot denk ik haha. Vanavond weer 20mg genomen en voelt toch wel fijn, heb t weer even geaccepteerd dat ik nog even door moet!!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:33 schreef AcerAsp het volgende:
[..]
Ik hoop het!
Wel apart dat je vond dat je huid alweer wat onrustig werd.
Of zou dat tussen je oren zitten? Dat je zo bang bent dat het weer slechter wordt, dat je dan van alles gaat zien?
Dit vond ik op een website:
[..]
Ze spreken daar over een tweede kuur.
Nergens kan ik vinden hoelang een "pauze" moet zijn om het een tweede kuur te noemen.
Zachte huid had ik op een gegeven moment ook opvallend vond ik!!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:53 schreef 8Mile het volgende:
Alweer langer dan een maand bezig en het gaat prima![]()
Gisteren sinds een week een paar puistjes gekregen maar het stelt allemaal niet zoveel voor vergeleken met begin februari. Standaard bijwerkingen als een droge huid en droge lippen heb ik onder controleIk kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit zo'n zachte huid heb gehad. Verder geen andere bijwerkingen
![]()
Kan niet wachten hoe het er in Augustus uitziet
Kan zomaar omslaan! En weet je al zeker dat je over 8 weken mag stoppen? Wordt dat niet dan op dat moment bekeken?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:55 schreef Lamabal het volgende:
Zo jammer, nog 8 weken te gaan. En dan krijg je gewoon nog puistjes
Ik heb er ook zeker meer last van! Maarja bij mij is het vaak gewoon knop om. Ik heb zonder roa ook al veel last van me gewrichten etc. dus misschien ben ik het ook wel gewend. Maarja als het te erg wordt is het natuurlijk wel beter als je stopt of rustiger aan doet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:19 schreef Catanne het volgende:
Ik ben nu 6 dagen bezig en heb zo'n spierpijn! Ook wel gesport gister, maar dat doe ik wel vaker en dan heb ik niet zo'n last. Heeft iemand tips? Of zijn jullie uiteindelijk gestopt met sporten? M'n dermatoloog gaf namelijk aan dat hij ook patiënten heeft die stoppen omdat ze zo'n last hebben, dat zou ik wel jammer vinden..
Als ik stop in mei kan ik dan in augustus een beetje in de zon met veel zonnecrème op?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:03 schreef Catanne het volgende:
Ach, we mogen toch niet het strand op in de zomer ;-) :p
Van alles wat ik online gelezen heb (en dat is veel ;-)) denk ik dat dat gewoon moet kunnen! Maar ik ben zelf net 6 dagen begonnen hè.. Voor zover ik lees is het 2 maanden na stoppen uit je lijf, dan mag je als vrouw ook weer zwanger worden. Over je huid lees ik verschillende dingen, maar na een half jaar schijnt je huid weer net zo dik te zijn als voor de roaccutane. Ik zou het dus lekker proberen en wel zonnebrand smeren, het zou toch zonde zijn als je ineens pigmentvlekken krijgt op je dan zo mooie huid!quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:30 schreef ibri het volgende:
[..]
Als ik stop in mei kan ik dan in augustus een beetje in de zon met veel zonnecrème op?
Mijn derma zei na 2 weken kun je wel weer gewoon zonnen als je voorheen hebt gedaan, insmeren is altijd belangrijkquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:00 schreef Catanne het volgende:
[..]
Van alles wat ik online gelezen heb (en dat is veel ;-)) denk ik dat dat gewoon moet kunnen! Maar ik ben zelf net 6 dagen begonnen hè.. Voor zover ik lees is het 2 maanden na stoppen uit je lijf, dan mag je als vrouw ook weer zwanger worden. Over je huid lees ik verschillende dingen, maar na een half jaar schijnt je huid weer net zo dik te zijn als voor de roaccutane. Ik zou het dus lekker proberen en wel zonnebrand smeren, het zou toch zonde zijn als je ineens pigmentvlekken krijgt op je dan zo mooie huid!
Nee, dan zit ik op mijn dosis. Dus helaaschquote:Op maandag 10 maart 2014 22:54 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Kan zomaar omslaan! En weet je al zeker dat je over 8 weken mag stoppen? Wordt dat niet dan op dat moment bekeken?
Wat is nu precies je vraag?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:43 schreef CollinsC het volgende:
Even een vraagje, afgelopen weekend waren m'n pillen op, en was vergeten nieuwe te halen, heb nu dus 2 dagen geen pillen op.. Ga vandaag weer halen dus ga vanavond weer verder.. Moet wel zeggen dat ik me vandaag minder moe voel als normaal, wat wel fijn is.. Maarja we gaan vanavond weer verder met de kuur, zit nu op 2 maanden en moet er 6! Heb ook nog geen enkele verbetering opgemerkt dus hoop dat dit nog komt..!
Gr
Voor 1 keer zou het niet zoveel uitmaken gok ik. Naja het is niet goed iig. Want je mist wel een dosis.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:41 schreef CollinsC het volgende:
haha het is een hij! Maar ik wou zeggen of het uit maakte als je 2 dagen de pillen niet slikt?
Ben laatst ook 2 weken gestopt, en daarna weer begonnen (in overleg met derma en alles natuurlijk)quote:Op maandag 17 maart 2014 16:41 schreef CollinsC het volgende:
haha het is een hij! Maar ik wou zeggen of het uit maakte als je 2 dagen de pillen niet slikt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |