Dan ben je ook niet veilig, die kunnen daar met hun HBO-p komenquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:16 schreef Fingon het volgende:
Nouja, als je iets tegen havisten hebt kun je misschien toch beter naar de RSM gaan...
Gaan die niet eerder naar luzac en Blankenstein etcquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:21 schreef Fingon het volgende:
Maar niet al die kindjes die hun VWO niet aankonden en van pappie wel naar de uni moeten... (ik heb geen enkele basis voor deze uitspraak hoor)
En hoe is dat anders op een gewone universiteit, precies?quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:09 schreef gekkeduif het volgende:
Wat me van Nyenrode weer niet zo aanstaat is dat er ook mensen vanaf havo op kunnen komen, zij het door een extra jaar het geeft me toch een beetje een raar gevoel bij de opleiding.
Betere leraren, meer aandacht voor het individu doormiddel van kleine klassen (max 20 man per klas), Nadruk op ondernemerschap (wat voor mijn een groot pluspunt is) Betere connectie met het buitenland aangezien het laatste jaar in Engeland is en je ook een Bachelor of honours degree haalt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En hoe is dat anders op een gewone universiteit, precies?
Als je het beste nastreeft is dat geen goed voorteken, ik hoop dat je dat begrijpt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Eng hoor, havisten op je elite-opleiding.
Nee, dat doe ik niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:11 schreef gekkeduif het volgende:
[..]
Als je het beste nastreeft is dat geen goed voorteken, ik hoop dat je dat begrijpt.
Nouja niet per definitie iets tegen havisten. Maar het lijkt me dat het niveau van de opleiding lager is als het een WO studie is die door havisten prima gevolgd kan worden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:16 schreef Fingon het volgende:
Nouja, als je iets tegen havisten hebt kun je misschien toch beter naar de RSM gaan...
Dan bedank ik je voor de moeite die je hebt genomen om te reageren en wacht ik reactie van mensen af die mij kunnen inlichten.quote:
Je zegt net dat ze een schakelbaar doen, en het niveau van havo en vwo ligt niet zover uitelkaar. Ze hebben meestal wel genoeg capaciteiten voor een WO studie, vandaar ook de vele doorstromingen met een hbo-p diploma.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:12 schreef gekkeduif het volgende:
[..]
Nouja niet per definitie iets tegen havisten. Maar het lijkt me dat het niveau van de opleiding lager is als het een WO studie is die door havisten prima gevolgd kan worden.
Lees die reply van Kaas- maar eens aandachtig, het beeld dat jij van Nyenrode hebt strookt niet met de werkelijkheid. Alleen al qua internationale reputatie kun je beter gaan voor de RSM dan Nyenrode.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:09 schreef gekkeduif het volgende:
Hoi allemaal,
Ik verwacht dit jaar zonder problemen mijn VWO af te ronden en ben al hevig opzoek naar een nieuwe opleiding. Ik ben erg ambitieus en ik wil het beste wat er in Nederland te bieden is op het gebied van IBA studies. Daarom dat ik mij heb aangemeld bij de nnbs voor IBA. De school stond me erg aan omdat je de beste leraren hebt en zeer persoonlijke begeleiding. Ik vraag me echter af of RSM toch niet een betere keuze zou zijn. Verschil met Nyenrode is wel dat dat via Nyenrode de stap naar Engeland veel makkelijker is gemaakt (ik wil in iedergeval mijn master in Engeland doen) aangezien het laatste jaar van de opleiding in Engeland is. Wat me van Nyenrode weer niet zo aanstaat is dat er ook mensen vanaf havo op kunnen komen, zij het door een extra jaar het geeft me toch een beetje een raar gevoel bij de opleiding.
Ik heb op andere topic veel ongegronde nare reacties over Nyenrode gelezen. Hier heb ik natuurlijk niks aan iemand zei bijvoorbeeld dat Nyenrode deel is van Inholland wat helemaal niet het geval is, niet meer. Dus graag een onderbouwing!
Alvast bedankt
Ten eerste bedankt voor je reactie hier heb ik echt wat aan. Nyenrode New Bussines School zit echter niet in Breukelen, het is een hele aparte school alleen voor de IBA afdeling. En daar ga je het laatste jaar naar Westminster en je haalt dus ook een Engelse bachelor (Ba++). Dat is toch echt een wezenlijk verschil met een Bsc omdat je met een Ba++ eerder wordt aangenomen op een Engelse universiteit, het feit dat je al een jaar aan Westminster hebt gestudeerd helpt natuurlijk ook mee. Dus Ik weet namelijk dat het internationaal verder geen status meer heeft. Het is trouwens ook alleen maar voor mijn bachelor aangezien ik mijn master sowieso in Engeland ga doen (het liefst London Business school). Ik ga er trouwens ook wel van uit dat RSM academisch het voordeel geniet. Nogmaals dank voor je reactiequote:Op woensdag 26 februari 2014 19:19 schreef Kaas- het volgende:
Dat Nyenrode kleinere klassen heeft en dus meer aandacht voor elke student lijkt me een groot voordeel. Wellicht is het ook tof om met z'n allen op dat kasteel te zitten, dus als dat je aanstaat kan het ook een voordeel zijn (hoewel ik als Rotterdammers bevooroordeeld ben, lijkt een grote stad me duidelijk aantrekkelijker voor je studententijd dan Breukelen maar dat is persoonlijk).
Je noemt echter ook wat voordelen van Nyenrode die volgens mij echt afwezig zijn. Zo lijkt buitenlandse ervaring erg belangrijk voor je, maar RSM heeft overzee de beste reputatie en geniet veel meer naamsbekendheid. Nyenrode heeft al decennia niet meer de reputatie die het ooit had en is echt nog wel goed, maar ook een beetje vergane glorie die met de naam van weleer nog wat havisten weet aan te trekken die zo alsnog een 'universitaire' opleiding kunnen volgen. Volgens mij is er ook zo ongeveer geen studie in Nederland als IBA aan RSM die zoveel en zulke goede contacten heeft om op uitwisseling te gaan aan goede buitenlandse universiteiten etc. Daarnaast is IBA@RSM een van de weinige studies in Nederland die van de accreditatiecommissie de maximale score kreeg voor internationalisering. Door die reputatie weet RSM ook echt wel goede docenten aan te trekken, maar of het beter is dan Nyenrode kan ik je niet vertellen.
Dat Nyenrode meer op ondernemerschap focust kan ook een voordeel zijn inderdaad. Ik zou het echter willen afzwakken door te stellen dat het zonde is om ondernemerschap te studeren, omdat het typisch iets is dat je in de praktijk moet doen en met elke willekeurige studie kan (of het nou biologie, geschiedenis of werktuigbouwkunde is). Dat leer je niet uit een boek. Maar ook aan RSM heb je genoeg opties: er gaan vakken over, je kunt er een minor in volgen en er is evt. zelfs een hele aansluitende master die erover gaat. Nog even afgezien van dat je tijdens je uitwisseling volledig kunt focussen op vakken in ondernemerschap.
Netwerken zal ook belangrijk voor je zijn en voor het internationale bedrijfsleven heb je meer aan je klasgenootjes van RSM, dan aan aan een zooitje rijke Hollandse boerenjongens van het havo die later echt geen internationale carrière gaan maken (ik chargeer natuurlijk, maar bij RSM zal je enkel omringd worden door studenten vanuit de hele wereld die een kleine selectie doorgekomen zijn).
Voor beide valt wat te zeggen, maar RSM lijkt me toch net iets beter zo niet veel beter. Als je dan ook nog weet dat het collegegeld er veel lager ligt zou je wat mij betreft gek zijn om daar niet te studeren, maar ach dat ben ik.
lees mijn reply ook maar even Nyenrode New Business School is een nieuwe, op zichzelf staande school.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:30 schreef Adelovici het volgende:
[..]
Lees die reply van Kaas- maar eens aandachtig, het beeld dat jij van Nyenrode hebt strookt niet met de werkelijkheid. Alleen al qua internationale reputatie kun je beter gaan voor de RSM dan Nyenrode.
Als je het zou kunnen onderbouwen..?quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:41 schreef tfors het volgende:
Ik heb het idee dat je te veel reclame materiaal van de Nijenrode gelezen hebt, maar misschien heb ik het mis. Kwaliteit van de gewone publieke universiteit in Nederland is prima en beter dan elke privé-school voor zover ik weet.
Nyenrode kleine klassen? Ik doe Accountancy, maar kleine klassen kan ik het niet noemen. Dat kasteel is ook een mooie, daar kom je namelijk helemaal niet op je diplomauitreiking na. Veelal zit je ergens in een afgehuurd lokaal elders in het land, zodat nyenrode zelf haar lokalen kan verhuren aan bv RTL Z.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:19 schreef Kaas- het volgende:
Dat Nyenrode kleinere klassen heeft en dus meer aandacht voor elke student lijkt me een groot voordeel. Wellicht is het ook tof om met z'n allen op dat kasteel te zitten, dus als dat je aanstaat kan het ook een voordeel zijn (hoewel ik als Rotterdammers bevooroordeeld ben, lijkt een grote stad me duidelijk aantrekkelijker voor je studententijd dan Breukelen maar dat is persoonlijk).
Je noemt echter ook wat voordelen van Nyenrode die volgens mij echt afwezig zijn. Zo lijkt buitenlandse ervaring erg belangrijk voor je, maar RSM heeft overzee de beste reputatie en geniet veel meer naamsbekendheid. Nyenrode heeft al decennia niet meer de reputatie die het ooit had en is echt nog wel goed, maar ook een beetje vergane glorie die met de naam van weleer nog wat havisten weet aan te trekken die zo alsnog een 'universitaire' opleiding kunnen volgen. Volgens mij is er ook zo ongeveer geen studie in Nederland als IBA aan RSM die zoveel en zulke goede contacten heeft om op uitwisseling te gaan aan goede buitenlandse universiteiten etc. Daarnaast is IBA@RSM een van de weinige studies in Nederland die van de accreditatiecommissie de maximale score kreeg voor internationalisering. Door die reputatie weet RSM ook echt wel goede docenten aan te trekken, maar of het beter is dan Nyenrode kan ik je niet vertellen.
Dat Nyenrode meer op ondernemerschap focust kan ook een voordeel zijn inderdaad. Ik zou het echter willen afzwakken door te stellen dat het zonde is om ondernemerschap te studeren, omdat het typisch iets is dat je in de praktijk moet doen en met elke willekeurige studie kan (of het nou biologie, geschiedenis of werktuigbouwkunde is). Dat leer je niet uit een boek. Maar ook aan RSM heb je genoeg opties: er gaan vakken over, je kunt er een minor in volgen en er is evt. zelfs een hele aansluitende master die erover gaat. Nog even afgezien van dat je tijdens je uitwisseling volledig kunt focussen op vakken in ondernemerschap.
Netwerken zal ook belangrijk voor je zijn en voor het internationale bedrijfsleven heb je meer aan je klasgenootjes van RSM, dan aan aan een zooitje rijke Hollandse boerenjongens van het havo die later echt geen internationale carrière gaan maken (ik chargeer natuurlijk, maar bij RSM zal je enkel omringd worden door studenten vanuit de hele wereld die een kleine selectie doorgekomen zijn).
Voor beide valt wat te zeggen, maar RSM lijkt me toch net iets beter zo niet veel beter. Als je dan ook nog weet dat het collegegeld er veel lager ligt zou je wat mij betreft gek zijn om daar niet te studeren, maar ach dat ben ik.
de master Accountancy is het beste op Nyenrode. Zo zullen er wel meer opleidingen beter zijn dan elders, maar eigenlijk is de prijs/kwaliteit ver te zoeken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:41 schreef tfors het volgende:
Ik heb het idee dat je te veel reclame materiaal van de Nijenrode gelezen hebt, maar misschien heb ik het mis. Kwaliteit van de gewone publieke universiteit in Nederland is prima en beter dan elke privé-school voor zover ik weet.
Nogmaals ik praat over Nyenrode New Business School. Ik heb daar vrienden zitten. Die zitten met 13 man in een klas.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:48 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Nyenrode kleine klassen? Ik doe Accountancy, maar kleine klassen kan ik het niet noemen. Dat kasteel is ook een mooie, daar kom je namelijk helemaal niet op je diplomauitreiking na. Veelal zit je ergens in een afgehuurd lokaal elders in het land, zodat nyenrode zelf haar lokalen kan verhuren aan bv RTL Z.
Ik heb inderdaad gelezen dat Accountancy al 5 jaar op rij de beste master is. Net zoals de master Bedrijfskunde en nog een andere master. Kortom alle master van Nyenrode niet dat dat voor mij relevant is want ik ambieer daar geen master maar dat zegt toch wel iets over het niveau of niet?quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef ikwordra het volgende:
[..]
de master Accountancy is het beste op Nyenrode. Zo zullen er wel meer opleidingen beter zijn dan elders, maar eigenlijk is de prijs/kwaliteit ver te zoeken.
Hoi ikwordra,quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef ikwordra het volgende:
[..]
de master Accountancy is het beste op Nyenrode. Zo zullen er wel meer opleidingen beter zijn dan elders, maar eigenlijk is de prijs/kwaliteit ver te zoeken.
Beste Sinasappeldjeu,quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:56 schreef sinasappeldjeu het volgende:
[..]
Hoi ikwordra,
Zou jij mij aanraden om Accountancy te doen op Nyenrode aangezien ik volgend jaar klaar ben met mijn vwo.
Groetjes,
Sinasappeldjeu
Hoi ik zal je wat meer kennis over mijzelf verschaffen:quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Beste Sinasappeldjeu,
Gezien alle kennis die ik over je heb ben ik zeer goed in staat je te beoordelen. Derhalve denk ik dat Accountancy op Nyenrode perfect bij je past.
Groetjes,
quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:03 schreef sinasappeldjeu het volgende:
[..]
Hoi ik zal je wat meer kennis over mijzelf verschaffen:
-Ik hou van cijfertjes en creatieve oplossingen te bedenken
-Ik ben wat minder in vakken zoals Engels dus ik hoop dat, dat niet teveel terug komt
-Ook heb ik een passie voor slakken en koeien en ik hoop dit te kunnen combineren met mijn toekomstige baan, maar dit gaat moeilijk zoal onmogelijk worden.
In welk jaar zit jij, en hoe bevalt het beste ikwordra.
Met vriendelijke groetjes,
sinasappeldjeu
dan nog steeds leef je in een droomwereldquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef gekkeduif het volgende:
[..]
lees mijn reply ook maar even Nyenrode New Business School is een nieuwe, op zichzelf staande school.
Vergeet alleen niet dat Westminster internationaal als een zeer matige universiteit bekend staat en dat ze Nyenrode misschien wel niet eens kennen aan de LBS. RSM kennen ze daar wel en je hebt daar de mogelijkheid om je uitwisseling aan een topuniversiteit te volgen (o.a. Wharton, Ross, Manchester, HEC Paris, Bocconi) en dat levert je zó veel meer krediet op als je wil applyen bij een gerenommeerd instituut als LBS. Hoewel het wellicht onterecht is hechten ze veel meer waarde aan goede cijfers op een school die goed bekend staat (RSM) dan bij een school die ze niet kennen of die matig is (Nyenrode, Westminster) omdat ze dan niet weten of het wel iets voorstelt dat je daar goede cijfers hebt gehaald. Je complete RSM-programma is overigens ook in het Engels en je klasgenootjes zullen er ook een veel internationalere groep vormen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef gekkeduif het volgende:
[..]
Ten eerste bedankt voor je reactie hier heb ik echt wat aan. Nyenrode New Bussines School zit echter niet in Breukelen, het is een hele aparte school alleen voor de IBA afdeling. En daar ga je het laatste jaar naar Westminster en je haalt dus ook een Engelse bachelor (Ba++). Dat is toch echt een wezenlijk verschil met een Bsc omdat je met een Ba++ eerder wordt aangenomen op een Engelse universiteit, het feit dat je al een jaar aan Westminster hebt gestudeerd helpt natuurlijk ook mee. Dus Ik weet namelijk dat het internationaal verder geen status meer heeft. Het is trouwens ook alleen maar voor mijn bachelor aangezien ik mijn master sowieso in Engeland ga doen (het liefst London Business school). Ik ga er trouwens ook wel van uit dat RSM academisch het voordeel geniet. Nogmaals dank voor je reactie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |