abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137163703
quote:
Waarschuwingen op sigarettenpakjes groter

Strengere Europese regels voor de verkoop en marketing van sigaretten moeten jongeren ontmoedigen om te gaan roken.

Woensdag stemde het Europees Parlement in met een eerder bereikt akkoord hierover met de EU-lidstaten. Tabaksproducten moeten er uitzien en smaken als tabaksproducten, zo klinkt het.
Zo worden de waarschuwingen over de schadelijke gevolgen van het roken die op elk pakje staan groter. Voortaan gaat het om 65 procent van de voor- en achterkant (nu nog 30 en 40 procent).

Daarnaast worden verpakkingen met minder dan twintig sigaretten verboden. Sigaretten met een vanille- of mentholsmaak zullen bovendien langzaam van de Europese markt verdwijnen.
Lange tijd was er onenigheid tussen de EU-lidstaten en de Europarlementariërs over de elektronische sigaret (e-sigaret).

Het parlement ziet dat product als hulpmiddel voor verstokte rokers om te stoppen, terwijl lidstaten waarschuwen dat de e-sigaret jongeren tot roken zou kunnen aanzetten.
Afgesproken is nu dat e-sigaretten niet als medicijn worden aangeduid tenzij ze bewust aangeprezen worden als hulpmiddel om van het roken af te komen.
De tabaksindustrie trok fel van leer tegen het strenger maken van de Europese wetgeving. Volgens enkele fracties wist de sector een deel van de nieuwe regels af te zwakken.
Naar schatting sterven jaarlijks 700.000 personen in de EU aan de gevolgen van roken.

Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)enpakjes-groter.html
Ik kan me niet voorstellen dat door de waarschuwing x procent groter maken op een pakje minder mensen gaan roken. Als je wil roken doe je dat toch, ongeacht hoe groot iets op het pakje staat? Althans, dat lijkt me, ben zelf geen roker.
pi_137163833
Het is slechts een hernieuwde impuls voor de markt van die plasticen sigaretten doosjes :P
pi_137163847
Als de verpakking te sneu wordt dan koop ik een sigarettendoosje, probleem opgelost.
Hier staat niets.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:17:51 #4
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_137164067
Smoke weed erry day 420 blaze it

Geen waarschuwingen nodig.
To doom or not to doom
  Forum Admin woensdag 26 februari 2014 @ 16:17:55 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137164069
Man man man, dat hypocriete gezever om roken altijd. Overheden, zeker de onze, vertrouwen hevig op de inkomsten van accijnzen over tabak (en meer dingen natuurlijk) maar de schijn moet opgehouden worden. Vooral de felheid waarmee er gestreden word valt me op. Die anti rook mensen zijn over het algemeen zo fanatiek dat het haast eng wordt.

Daarom krijg je steeds dit soort rare halfzachte maatregelen, rokertje pesten. Echt belemmerende maatregelen zie ik voorlopig niet komen. Da's financieel veel te gevoelig, dus dan kun je beter maar idiote grote ''waarschuwingen'' op een sigarettenpakje doen (:') doen we ook plaatjes van vette levers en korsakov hersenen op bierflesjes?)

Het verplichte rookverbod in uitgaansgelegenheden vind ik er net zo een, trouwens. In restaurants en dergelijke spreekt het voor zich. Wat is er mis met de ondernemer vrijheid te geven en hem/haar zélf te laten bepalen of en waar er in zijn gelegenheid gerookt mag worden? Nu heb je een big ass groep die buiten staat en de niet-rokers staan er vaak bij, omdat hun vrienden er staan. ''JAMAAR!!!!! GODVERDOMME ALS IK ROOK WIL INADEMEN GAK WEL NAAST EEN SCHOORSTEEN STOAN''

Tja, dan doe je dat toch lekker. Kijk, als er écht vraag was geweest naar rookvrije discotheken dan was er allang een slimme ondernemer geweest die gezegd had ''joh, ik begin een rookvrije discotheek!'' Gek genoeg, heb ik dat nog nooit gezien.

Allermooiste is natuurlijk dat je niet mag roken in een coffeeshop. Tenzij je 'm puur draait. Dus met louter hasj/wiet, dan mag 't wel. Nederland _O- :')

Was getekend, een ex-roker. (want niet elke ex roker is teringfanatiek ANTI roken :'))
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:23:21 #6
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_137164252
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Man man man, dat hypocriete gezever om roken altijd. Overheden, zeker de onze, vertrouwen hevig op de inkomsten van accijnzen over tabak (en meer dingen natuurlijk) maar de schijn moet opgehouden worden. Vooral de felheid waarmee er gestreden word valt me op. Die anti rook mensen zijn over het algemeen zo fanatiek dat het haast eng wordt.

Daarom krijg je steeds dit soort rare halfzachte maatregelen, rokertje pesten. Echt belemmerende maatregelen zie ik voorlopig niet komen. Da's financieel veel te gevoelig, dus dan kun je beter maar idiote grote ''waarschuwingen'' op een sigarettenpakje doen (:') doen we ook plaatjes van vette levers en korsakov hersenen op bierflesjes?)

Het verplichte rookverbod in uitgaansgelegenheden vind ik er net zo een, trouwens. In restaurants en dergelijke spreekt het voor zich. Wat is er mis met de ondernemer vrijheid te geven en hem/haar zélf te laten bepalen of en waar er in zijn gelegenheid gerookt mag worden? Nu heb je een big ass groep die buiten staat en de niet-rokers staan er vaak bij, omdat hun vrienden er staan. ''JAMAAR!!!!! GODVERDOMME ALS IK ROOK WIL INADEMEN GAK WEL NAAST EEN SCHOORSTEEN STOAN''

Tja, dan doe je dat toch lekker. Kijk, als er écht vraag was geweest naar rookvrije discotheken dan was er allang een slimme ondernemer geweest die gezegd had ''joh, ik begin een rookvrije discotheek!'' Gek genoeg, heb ik dat nog nooit gezien.

Allermooiste is natuurlijk dat je niet mag roken in een coffeeshop. Tenzij je 'm puur draait. Dus met louter hasj/wiet, dan mag 't wel. Nederland _O- :')

Was getekend, een ex-roker. (want niet elke ex roker is teringfanatiek ANTI roken :'))
Bij de meeste shops hier in de buurt wordt niet moeilijk gedaan over tabak in de joint, of uberhaupt een sigaretje opsteken. Echter bij een bepaalde shop mag je dus wel een joint draaien met tabak (en roken), maar je mag er niet gewoon roken. Ook mag je je shag niet te lang op tafel hebben liggen want dit propageert roken... (in een fucking coffeeshop notabene) zo krom is het Nederlandse rookbeleid geworden.
To doom or not to doom
  Forum Admin woensdag 26 februari 2014 @ 16:26:19 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137164346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:23 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Bij de meeste shops hier in de buurt wordt niet moeilijk gedaan over tabak in de joint, of uberhaupt een sigaretje opsteken. Echter bij een bepaalde shop mag je dus wel een joint draaien met tabak, maar je mag er niet roken. Ook mag je je shag niet te lang op tafel hebben liggen want dit propageert roken... (in een fucking coffeeshop notabene) zo krom is het Nederlandse rookbeleid geworden.
Nee klopt helemaal, maar de shops hier hebben nu allemaal een rookruimte.. daar mag je doen en laten wat je wil wat roken betreft. Sneu, hoor :') een coffeeshop moet je helemaal niet ingaan als je geen rook wil inademen. Ik ga ook niet naar een snackbar om daar te zeiken dat mensen vet zitten te vreten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_137164776
Een rooktopic zonder arjan1112? :? Is hij ziek?

Verder ach, het zou mooi zijn als het de jeugd echt zou ontmoedigen, maar ik vraag het me af eerlijk gezegd. :{
pi_137166628
Dit is oud nieuws; betekend in dat je in 2020 in heel Europa bijna alleen nog maar Shag kan kopen

[ Bericht 5% gewijzigd door arjan1112 op 26-02-2014 17:49:07 ]
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:26:46 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137173177
Er is nog nooit één (aanstaand) roker geweest die zich door enge plaatjes heeft laten weerhouden van het opsteken van de eerste/volgende sigaret en dat zou de overheid zelf ook moeten weten.

Punt is dat de overheid er helemaal niet bij gebaat is dat mensen daadwerkelijk ophouden met roken want 1) rokers leven korter (dus minder AOW, pensioen en zorgkosten) en 2) ze brengen miljarden aan accijnzen op. En dus blijft de overheid met halfzachte maatregelen doen alsof.
Hypocrisie ten top.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_137173772
In 2014 nog roken. :')
Ура для россии
pi_137175416
Nog even en ze doen er sandwichborden met waarschuwingen bij die je verplicht moet dragen :')
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:06:41 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137175483
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:05 schreef Juup© het volgende:
Nog even en ze doen er sandwichborden met waarschuwingen bij die je verplicht moet dragen :')
:D
pi_137175695
Als je pislink wil worden moet je nu naar ned2 kijken.
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:03:52 #15
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_137178819
Er stond op nu.nl dat verpakkingen ( :') ) met minder dan twintig sigaretten verboden zouden worden :')
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_137182638
Ik zie steeds meer van die smokers...die blazen dan waterdamp of iets in je gezicht... :r KUT ROKERS :r
pi_137198039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Het is slechts een hernieuwde impuls voor de markt van die plasticen sigaretten doosjes :P
pi_137198059
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Er is nog nooit één (aanstaand) roker geweest die zich door enge plaatjes heeft laten weerhouden van het opsteken van de eerste/volgende sigaret en dat zou de overheid zelf ook moeten weten.
Bron? anders bepaal ik gewoon dat je liegt omdat je je een rookhuillie bent
  Trouwste user 2022 donderdag 27 februari 2014 @ 19:10:16 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_137209246
Hoeveel mensen sterven er jaarlijks door alcohol ? Invlusief de gevolgen voor anderen van alcoholmisdrijf.

Waarom staat daat niks over op alcohol die je kunt kopen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_137210863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:10 schreef tong80 het volgende:
Hoeveel mensen sterven er jaarlijks door alcohol ? Invlusief de gevolgen voor anderen van alcoholmisdrijf.

Waarom staat daat niks over op alcohol die je kunt kopen.

:P
Omdat Ivo van jenever houdt.
pi_137210935
Hoezo Ivo ? eerder Martin Schultz
pi_137211050
Ik ben wel voor verplichte duidelijke etikettering van producten en (waarheidsgetrouwe) voorlichting over de risico's. Maar dit is gewoon een tabaksfabrikantenpestindustrie die zichzelf bezig aan het houden is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137211429
Goed werk weer gedaan. Gelukkig hebben we dergelijke slimme mensen in de macht zitten die met dit soort ideeën komen. Ik was even bang dat er allemaal geld werd weggegooid naar futiele zaken.
Conscience do cost.
pi_137211500
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben wel voor verplichte duidelijke etikettering van producten en (waarheidsgetrouwe) voorlichting over de risico's. Maar dit is gewoon een tabaksfabrikantenpestindustrie die zichzelf bezig aan het houden is.
jij denkt dat niet dat ze dit zelf verzinnen, gewoon om steeds in het nieuws te komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')