HAHA.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:57 schreef Xlarge het volgende:
Door dit ene tikfoutje is er een leuke zin ontstaan
De behoefte om af te spreken met mijn vriendin is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank;
20 is wel stuk vroeger dan 30/35 dan!. En er zijn nog niet eens kinderen nu; wat maar goed is ook.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef Xlarge het volgende:
Om antwoord te geven op je topic : Het is erg herkenbaar wat jij zegt, bij mij is dat alleen veel later gebeurd.
Pas rond mijn 30ste a 35ste begon ik mijn vrienden wat minder te zien, en ik heb toch altijd vriendinnetjes gehad.
Deze gingen echter ook altijd om met mijn vrienden.
Maar zelfs nu zie ik ze nog regelmatig, er hangen alleen een berg kinderen van iedereen bij
Het is alleen niet zo veel en intens als vroeger
Nee, hele normale leeftijd eigenlijk. Ik begon ook op mijn 20ste een beetje die kant op te gaan. Nou ja, nog een klein jaartje vol gefeest omdat ik net een relatie van drie jaar had afgesloten, op mijn 21ste weer een vriend gekregen en sindsdien redelijk rustig leven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Al heel mijn leven vertellen mensen mij verhalen als: 'als je later ouder bent zie je je vrienden minder vaak, je krijgt dan je eigen leven'. Dit soort klets kennen we allemaal. Destijds kon ik het me echter niet voorstellen. Toen ik jonger was (12 - 18) waren mijn vrienden alles voor meNiemand van ons had een vriendin of druk leven, en we hingen uren rond in de stad, thuis enzovoort.
Vandaag de dag is alles anders, en niet alleen ik maar ook zij zijn hiervoor verantwoordelijk. Ik heb een vriendin waar ik het hele weekend plus vaak doordeweeks bij ben. De behoefte om af te spreken met mijn vrienden* is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank; of eventueel met haar opstap dan.
Ook vanuit de kant van mijn vrienden werkt het zo. Eentje studeert aan de universiteit, zit bij veel verenigingen en heeft daardoor bijna geen tijd meer. Weer een ander heeft zelf een vriendin die boos wordt als hij met vrienden omgaat. Een andere vriend werkt fulltime en rust altijd 's avonds uit. Hierdoor is het dus allen onze schuld dat we bijna niet meer met elkaar optrekken. Hooguit 1x in de maand gaan we ergens iets eten, poolen of een andere activiteit.
Nu is dit natuurlijk allemaal niet zo gek. De mensen die vroeger zeiden dat je later je eigen leven krijgt, hadden achteraf gelijk. Toch heb ik soms het gevoel dat het erg vroeg is, aangezien ik twintig ben. Mijn gevoel zegt dat de personen die dit vroeger tegen mij zeiden, het meer hadden over 25+. Ik voel me namelijk nog jong, en ik weet dat het 'echte leven' pas over een paar jaar zal komen.
Wat ik me nu afvraag: Is twintig een normale leeftijd om 'je vrienden' los te laten, en je meer te focussen op je eigen leven, of is het best vroeg?
En op welke leeftijd kregen jullie meer 'je eigen leven' waardoor je je vrienden/vriendinnen minder zag?
Op je 30e is het inderdaad wel tijd om te gaan 'settelen' vind ik, hoewel ik dit zelfs al wil rond mijn 25e. Heeft toch met ontwikkeling te maken denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:07 schreef Myrr het volgende:
Nee, hele normale leeftijd eigenlijk. Ik begon ook op mijn 20ste een beetje die kant op te gaan. Nou ja, nog een klein jaartje vol gefeest omdat ik net een relatie van drie jaar had afgesloten, op mijn 21ste weer een vriend gekregen en sindsdien redelijk rustig leven.
Werken, school, sporten. Uitgaan is met fases, maar heb die behoefte veel minder nu. Meestal pak ik een paar weekenden wat feestjes en daarna een maand/twee maanden niet. Dan zijn we thuis de burgerkutjes aan het uithangen. Ben nu 23, dus ja wat jij hebt is heel normaal.
Soms zie je ook mensen van 30 die nog ieder weekend stappen, prima op zich, maar waar sta je dan in het leven vraag ik mij af. Wordt rond die leeftijd toch echt wel tijd voor vrouw en kinderen, anders steven al je vrienden je voorbij en zit jij in je eentje omdat zij geen tijd meer voor je hebben. Ken wel dat soort gasten en die gaan dan om met jongens van 18.
Ander leven was inderdaad betere verwoording, maar vaak noemt men het wel zoquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:12 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik snap niet waarom het 'eigen leven' wordt genoemd, het is hoogstens een 'ander leven' want zowel dat van vroeger als nu is je eigen leven lijkt me.
Herkenbaar dus. Verschil is alleen dat mijn vrienden en ik allemaal in dezelfde woonplaats wonenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:11 schreef Sarasi het volgende:
Ja. Sowieso, vriendinnen van de middelbare school zijn verhuisd voor de studie, en hoewel we natuurlijk mailen/whappen/whatever, is er gewoon minder contact. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, ook al zie ik mijn ene beste dinnetje nog maar twee keer per jaar, ik kan altijd bij haar terecht als er iets is en het doet niets af aan de vriendschap. Jammer is het wel, maar het is gewoon lastiger om even te gaan koffiedrinken of lunchen als je 3 uur treinen uit elkaar woont.
Dus tja. Herkenbaar. Maar ik zit er niet zo mee. Uit het oog is hier niet uit het hart.
Je hoeft er geen leeftijd aan vast te hangen, dat gaat gewoon vanzelf als je er aan toe bentquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Op je 30e is het inderdaad wel tijd om te gaan 'settelen' vind ik, hoewel ik dit zelfs al wil rond mijn 25e. Heeft toch met ontwikkeling te maken denk ik.
Nouja, ik heb ook nog vijf 'gewone' vriendinnen die ook in/nabij de stad wonen, maar die zie ik eigenlijk alleen nog met sinterklaas... Gewoon geen tijd en net niet genoeg incentive om dan toch die tijd te maken. Misschien moet ik wat vaker gewoon in de groepsapp gooien dat ik 'morgen een uurtje lunchpauze' heb en dan kijken of er iemand wat wil gaan drinken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:14 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Herkenbaar dus. Verschil is alleen dat mijn vrienden en ik allemaal in dezelfde woonplaats wonenHeb niet zo'n excuus, haha!
Ik snap nu waarom wat oudere mensen hun verjaardag vaak zo intensief mogelijk proberen te vieren. Je ziet dan iedereen weerquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Sarasi het volgende:
Nouja, ik heb ook nog vijf 'gewone' vriendinnen die ook in/nabij de stad wonen, maar die zie ik eigenlijk alleen nog met sinterklaas... Gewoon geen tijd en net niet genoeg incentive om dan toch die tijd te maken. Misschien moet ik wat vaker gewoon in de groepsapp gooien dat ik 'morgen een uurtje lunchpauze' heb en dan kijken of er iemand wat wil gaan drinken.
Woon in de stad. Niet in dezelfde wijken, wat het ook weer lastiger maakt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:20 schreef Robuustheid het volgende:
Ligt ook sterk aan of jullie in dezelfde dorp wonen. En er moet een gelegenheid zijn waar jullie elkaar kunnen opzoeken. Bij mij is dat met hond uitlaten. Dan zien we elkaar vrijwel elke avond.
Precies.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hoeft er geen leeftijd aan vast te hangen, dat gaat gewoon vanzelf als je er aan toe bentEn 'settelen' kan overigens nog prima samengaan met in het weekend uitgaan met je vrienden of andere leuke dingen doen.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:56 schreef trovey het volgende:
Na school, heb met niemand meer intensief contact.
Dit onlangs met mijn beste vriend meegemaakt. Heeft al een tijd een vriendin en altijd bij haar en ik ben sindsdien lucht voor hem. Kon niet eens een 'gelukkig nieuwjaar' van af. Heb nu het contact verbroken en geen moment spijt van gehad. Ik vind het wel heel erg jammer, maar blijkbaar betekent vriendschap niet (meer) zo veel voor hem. Ach ja, people come, people goquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
De behoefte om af te spreken met mijn vrienden* is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank; of eventueel met haar opstap dan.
Ik ben 24, de meeste van mn vrienden zijn zelfs ouder dan ik (denk 28) en ik snap echt niet waar je het over hebt / is bij mij nog totaal geen sprake van. Ik denk echter dat kinderen krijgen de boosdoener wordt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
En op welke leeftijd kregen jullie meer 'je eigen leven' waardoor je je vrienden/vriendinnen minder zag?
Jij had geen vrienden bij je in de buurt wonen?quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:07 schreef Moira. het volgende:
Ja, dat is normaal voor iedereen die na de middelbare school een andere richting op gaat dan hun vrienden bij het studeren.
Nopequote:Op woensdag 26 februari 2014 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jij had geen vrienden bij je in de buurt wonen?
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:40 schreef Klijmeks het volgende:
Wat is er mis mee om op je 30e te stappen?En perse moeten settelen op je 30e wtf man.
Ik hoef niets meer te zeggen, lees ikquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij bent zo iemand die een relatie heeft gekregen en vervolgens geen tijd meer maakt voor vrienden?
Succes als het ooit uitgaat, dan heb je niemand meer. Ik vind het niet normaal om op je 20e al geen vriendenkring meer te hebben met wie je regelmatig afspreekt en leuke dingen doet. Een eigen leven is juist dingen doen zonder je vriendin. Je hebt dus geen eigen leven blijkbaar.
Die zit.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij bent zo iemand die een relatie heeft gekregen en vervolgens geen tijd meer maakt voor vrienden?
Succes als het ooit uitgaat, dan heb je niemand meer. Ik vind het niet normaal om op je 20e al geen vriendenkring meer te hebben met wie je regelmatig afspreekt en leuke dingen doet. Een eigen leven is juist dingen doen zonder je vriendin. Je hebt dus geen eigen leven blijkbaar.
En de reden dat ze hem gaat dumpen, die is vrijwel zeker dat ze broer en zus zijn geworden. Het is allemaal zo gewoontjes en die nieuwe collega is best knap, maakt leuke grapjes is vorig jaar alleen op vakantie geweest door Azie, heeft ieder weekend goede verhalen. Luistert echt goed naar haar en geeft haar veel meer complimentjes/aandacht. Veel meer dan thuis, waar ze amper nog merkt waarom ze een relatie heeft.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:46 schreef XL het volgende:
En de reden dat ze hem gaat dumpen, die is vrijwel zeker dat ze broer en zus zijn geworden. Het is allemaal zo gewoontjes en die nieuwe collega is best knap, maakt leuke grapjes is vorig jaar alleen op vakantie geweest door Azie, heeft ieder weekend goede verhalen. Luistert echt goed naar haar en geeft haar veel meer complimentjes/aandacht. Veel meer dan thuis, waar ze amper nog merkt waarom ze een relatie heeft. Helaas lijkt TS me dan zo'n slappe hap dat hij een kloon aanmaakt over het breakup topic en dat hij het niet met dit account doet. Zodat we niet weten dat we gelijk hebben...
Kwestie van gevoel. Ik vind het supergezellig om een keer in de zoveel tijd iets met mijn vrienden te gaan doen, maar meer dan 1x in de maand (hooguit 2) is voor mij niet nodig. Dan heb ik er alweer genoeg van. Vroeger toen ik geen vriendin had, was vrije tijd minder schaars en trok ik automatisch naar hen toe. Ook zij hadden toen minder druk door vriendin/studie/werk, waardoor we vaker samen warenquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoezo kost vriendin zoveel tijd? Als je zovaak op elkaars lip zit wordt je elkaar gauw zat tocH?quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Kwestie van gevoel. Ik vind het supergezellig om een keer in de zoveel tijd iets met mijn vrienden te gaan doen, maar meer dan 1x in de maand (hooguit 2) is voor mij niet nodig. Dan heb ik er alweer genoeg van. Vroeger toen ik geen vriendin had, was vrije tijd minder schaars en trok ik automatisch naar hen toe. Ook zij hadden toen minder druk door vriendin/studie/werk, waardoor we vaker samen waren
Weet niet wat jij (en andere leden) veel vinden, 'veel' is natuurlijk subjectief.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:18 schreef Klijmeks het volgende:
Hoezo kost vriendin zoveel tijd? Als je zovaak op elkaars lip zit wordt je elkaar gauw zat tocH?
Nee. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens hierover. De enige die er wat aan kan veranderen, mits hij dat wil, ben jij zelf. Als jij ontevreden bent met de situatie, zul jij stappen moeten ondernemen om het te veranderen. Initiatief tonen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:59 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Daarnaast is het niet alleen mijn fout dat ik niet meer met mijn vrienden optrek. Zij zijn even goed verantwoordelijk en hechten kennelijk evenveel waarde aan onze vriendschap als ik momenteel, spijtig genoeg niet zoveel. De behoefte is gewoon helemaal weg.
Zo overdreven jong is het dus bij mij nietquote:Op woensdag 26 februari 2014 22:28 schreef Saleu het volgende:
Ik was 19 toen ik echt mijn eigen leven ging leiden. Eigenlijk vanaf het moment dat ik het huis uitging.
Natuurlijk wel. Ik hoor zo verschrikkelijk vaak leeftijdsgenoten zeggen: 'Goh, sinds X een relatie heeft gaat hij niet meer met ons om'. Ze hebben dus goed in de gaten dat hun vriend die nu in een relatie zit, zijn vrienden verwaarloosd. In mijn situatie hebben zij dat niet eens in de gaten, aangezien ze het zelf ook doen. Ik voel me daardoor minder schuldig als wanneer zij wel nog alle tijd hadden gehad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:35 schreef Fera het volgende:
Nee. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens hierover. De enige die er wat aan kan veranderen, mits hij dat wil, ben jij zelf. Als jij ontevreden bent met de situatie, zul jij stappen moeten ondernemen om het te veranderen. Initiatief tonen.Mocht je het verder helemaal prima vinden (wat ook zo lijkt uit andere posts), dan heb ik niets gezegd. Maar niet met de vinger naar anderen gaan wijzen.
Ja het was meer vanwege het samenwonen met mijn vriendin. Mijn vriendin was toen 25 en wou toch het huis uit. We hebben besloten om dan maar direct samen te gaan wonen, nu inmiddels al ruim 3 jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:36 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zo overdreven jong is het dus bij mij nietVerschil is wel dat ik thuis woon.
Ik ben midden 30 en mijn vrienden en ik zijn vanaf de brugklas bevriend. Relaties, kinderen en opleidingen zijn met vlag en wimpel door de vriendenproof gekomen en ik zie een aantal van ons serieus nog bij elkaar in het bejaardentehuis terecht komen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Al heel mijn leven vertellen mensen mij verhalen als: 'als je later ouder bent zie je je vrienden minder vaak, je krijgt dan je eigen leven'. Dit soort klets kennen we allemaal. Destijds kon ik het me echter niet voorstellen. Toen ik jonger was (12 - 18) waren mijn vrienden alles voor meNiemand van ons had een vriendin of druk leven, en we hingen uren rond in de stad, thuis enzovoort.
Vandaag de dag is alles anders, en niet alleen ik maar ook zij zijn hiervoor verantwoordelijk. Ik heb een vriendin waar ik het hele weekend plus vaak doordeweeks bij ben. De behoefte om af te spreken met mijn vrienden* is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank; of eventueel met haar opstap dan.
Ook vanuit de kant van mijn vrienden werkt het zo. Eentje studeert aan de universiteit, zit bij veel verenigingen en heeft daardoor bijna geen tijd meer. Weer een ander heeft zelf een vriendin die boos wordt als hij met vrienden omgaat. Een andere vriend werkt fulltime en rust altijd 's avonds uit. Hierdoor is het dus allen onze schuld dat we bijna niet meer met elkaar optrekken. Hooguit 1x in de maand gaan we ergens iets eten, poolen of een andere activiteit.
Nu is dit natuurlijk allemaal niet zo gek. De mensen die vroeger zeiden dat je later je eigen leven krijgt, hadden achteraf gelijk. Toch heb ik soms het gevoel dat het erg vroeg is, aangezien ik twintig ben. Mijn gevoel zegt dat de personen die dit vroeger tegen mij zeiden, het meer hadden over 25+. Ik voel me namelijk nog jong, en ik weet dat het 'echte leven' pas over een paar jaar zal komen.
Wat ik me nu afvraag: Is twintig een normale leeftijd om 'je vrienden' los te laten, en je meer te focussen op je eigen leven, of is het best vroeg?
Tof dat je dat toen al kon! Kon ik dat ook maar al.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:40 schreef Saleu het volgende:
Ja het was meer vanwege het samenwonen met mijn vriendin. Mijn vriendin was toen 25 en wou toch het huis uit. We hebben besloten om dan maar direct samen te gaan wonen, nu inmiddels al ruim 3 jaar.
Waarschijnlijk is de vriendschap tussen jou en jouw vrienden hechter dan tussen mij en mijn vrienden. Anders had ik waarschijnlijk dezelfde mentaliteit gehad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:43 schreef Dokkertje het volgende:
zag? Ik ben midden 30 en mijn vrienden en ik zijn vanaf de brugklas bevriend. Relaties, kinderen en opleidingen zijn met vlag en wimpel door de vriendenproof gekomen en ik zie een aantal van ons serieus nog bij elkaar in het bejaardentehuis terecht komen.Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vriendschap toch erg broos is als je op je 20ste al uit elkaar groeit en weekend in weekend uit hokt met je vriendin.
Tijd verandert mensen, je gaat andere interesses krijgen, een ander leven opbouwen dus zo vreemd is het niet hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:43 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Ik ben midden 30 en mijn vrienden en ik zijn vanaf de brugklas bevriend. Relaties, kinderen en opleidingen zijn met vlag en wimpel door de vriendenproof gekomen en ik zie een aantal van ons serieus nog bij elkaar in het bejaardentehuis terecht komen.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vriendschap toch erg broos is als je op je 20ste al uit elkaar groeit en weekend in weekend uit hokt met je vriendin.
Klopt. De grootste factor is het andere leven opbouwen. Ik ben 22 en ben net als veel leeftijdgenoten wel nog student (laatste jaar), maar al 3 jaar het huis uit is toch anders en wat sinds kort nog erbij is gekomen is dat we bezig zijn om een kindje te krijgen omdat mijn vriendin daar inmiddels wel de leeftijd voor heeft (28). Er zijn er die zeggen dat ik voor mijn leeftijd misschien al wat ver vooruit loop, maar ik ervaar dit gezien onze situatie absoluut niet zo.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Tijd verandert mensen, je gaat andere interesses krijgen, een ander leven opbouwen dus zo vreemd is het niet hoor.
Je vriendin vult die behoefte dan op blijkbaar en dat is best begrijpelijk, maar vriendschappen moet je wel onderhouden. Helemaal omdat je nog zo jong bent, dan lijkt het me niet goed om alles met je vriendin te doen en niks met anderen. Hopelijk zullen je vriendschappen er niet onder lijden maar 1x per maand elkaar zien en ook geen behoefte hebben aan meer lijkt mij persoonlijk geen basis voor een sterke vriendschap.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Kwestie van gevoel. Ik vind het supergezellig om een keer in de zoveel tijd iets met mijn vrienden te gaan doen, maar meer dan 1x in de maand (hooguit 2) is voor mij niet nodig. Dan heb ik er alweer genoeg van. Vroeger toen ik geen vriendin had, was vrije tijd minder schaars en trok ik automatisch naar hen toe. Ook zij hadden toen minder druk door vriendin/studie/werk, waardoor we vaker samen waren
Vriendschap onderhouden hoeft toch niet per se gepaard te gaan met elkaar wekelijks zien?quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je vriendin vult die behoefte dan op blijkbaar en dat is best begrijpelijk, maar vriendschappen moet je wel onderhouden. Helemaal omdat je nog zo jong bent, dan lijkt het me niet goed om alles met je vriendin te doen en niks met anderen. Hopelijk zullen je vriendschappen er niet onder lijden maar 1x per maand elkaar zien en ook geen behoefte hebben aan meer lijkt mij persoonlijk geen basis voor een sterke vriendschap.
Je kan jezelf ook afvragen hoe leuk je hen als mensen/vrienden vindt, als je ze blijkbaar weken achtereen niet hoeft te zien.
Zeg jij het mij, dan zeg ik het jou.quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:40 schreef Klijmeks het volgende:
Wat is er mis mee om op je 30e te stappen?En perse moeten settelen op je 30e wtf man.
Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, niemand wil met een dramaqueen/aansteller omgaan als je de keuze hebt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:59 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]![]()
Klein applaus voor dit onverwachte, maar toch geniaal verhaal![]()
On topic: Mijn vriendin zelf heeft bijna geen vriendinnen, ze is de nog extremere versie van mij in dit verhaal (vriendinnen verloren door ruzie en verwatering). Ze zal het dus echt wel snappen.
Aangezien de vriendin van TS afgelopen tijd 20 kilo is aangekomen lijkt me dit sterk.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:46 schreef XL het volgende:
[..]
En de reden dat ze hem gaat dumpen, die is vrijwel zeker dat ze broer en zus zijn geworden. Het is allemaal zo gewoontjes en die nieuwe collega is best knap, maakt leuke grapjes is vorig jaar alleen op vakantie geweest door Azie, heeft ieder weekend goede verhalen. Luistert echt goed naar haar en geeft haar veel meer complimentjes/aandacht. Veel meer dan thuis, waar ze amper nog merkt waarom ze een relatie heeft.
Helaas lijkt TS me dan zo'n slappe hap dat hij een kloon aanmaakt over het breakup topic en dat hij het niet met dit account doet. Zodat we niet weten dat we gelijk hebben...
Duidelijk, maar ik lees hier vooral over vrienden van school die een andere richting uit gaan en zo uit het oog worden verloren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nope
Mja, ik ben er ook niet zo één die elke week met vrienden wil afspreken ofzo
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de definitie van vrienden van de mensen waarover je leest.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Duidelijk, maar ik lees hier vooral over vrienden van school die een andere richting uit gaan en zo uit het oog worden verloren.
Dat herken ik helemaal niet, al mijn vrienden komen uit mijn oude buurt, mensen op school waren niet meer dan klas/schoolgenoten.
Uiteraard!quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de definitie van vrienden van de mensen waarover je leest.
Want alles in de wereld gebeurd tijdens het stappen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:04 schreef Metalfreak het volgende:
Gevolg: ze krijgen nooit meer iets mee, zie je ze nog eens een keer, hebben ze werkelijk niets te vertellen en kunnen ze ook echt nergens over mee praten.
Zag je de toevoeging "sociale activiteiten" iets verderop niet?quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Want alles in de wereld gebeurd tijdens het stappen?
Ik zal het herformuleren:quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zag je de toevoeging "sociale activiteiten" iets verderop niet?
Zie je het echt als een probleem? Vanaf dat ik mijn eigen leven ging leiden heb ik het nooit als een echt probleem gezien. Misschien ook omdat ik al iets vooruit loop op leeftijdsgenoten door het samenwonen en bezig zijn met kinderen krijgen, maar echt een probleem ... nee.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:11 schreef Banaan_ het volgende:
Zit ook in mijn twintiger jaren en heb hetzelfde probleem. Waar ik als 14-18 jarige nog vrienden had om bijna dagelijks mee om te gaan, merk ik nu dat iedereen erg druk is. Zie ze nog weleens op verjaardagen en soms hebben we een avond waar we naar de film gaan. Maar daar houd het ook verder mee op...
Veel wel ja, of je moet zelf iets ondernemen, maar daar zie ik in de OP niets van terug. Als hij met zijn meid op de bank ligt denk ik niet dat er veel gebeurt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik zal het herformuleren:
Want alles in de wereld gebeurdt tijdens sociale activiteiten?
Dan heb je imo een hele kleine wereld.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Veel wel ja, of je moet zelf iets ondernemen, maar daar zie ik in de OP niets van terug. Als hij met zijn meid op de bank ligt denk ik niet dat er veel gebeurt.
Storend niet. Als ik niet bij haar ben vult ze haar eigen vrijetijd wel op met weet ik veel wat; meestal thuis vervelen. Ze heeft overigens ruzie met een vriendin en weer een andere vriendschap is verwaterd. Ze heeft nog 1 vriendin over waar ze sowieso niet veel mee doet. Ik weet dat ze er mee zit maar ze praat er weinig over.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:04 schreef Metalfreak het volgende:
Maar je vriendin heeft dus bijna geen vriendinnen om zelf iets leuks mee te doen? Vind je dat niet storend? Die van mij heeft dat naar mijn mening ook te weinig, maar ik stimuleer altijd dat ze wel iets moet gaan doen met anderen. Ik noem het geen "eigen leven" als je continu afhankelijk van elkaar bent.
Wat jij beschrijft zie je ook in dorpjes waar dan de mensen met een relatie (met ook iemand van het dorp) naar de kroeg gaan een paar keer in de week of weetikveel wat terwijl de dikke vriendin thuis zit (niet te letterlijk nemenquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:04 schreef Metalfreak het volgende:
Ik begrijp die mensen nooit die op hun 20e al beginnen te roepen dat ze het wel gehad hebben met uitgaan en dergelijke en je ze nooit meer ziet bij sociale activiteiten. Gevolg: ze krijgen nooit meer iets mee, zie je ze nog eens een keer, hebben ze werkelijk niets te vertellen en kunnen ze ook echt nergens over mee praten. Ik ben inmiddels 31, maar ik ga nog graag regelmatig op stap met vrienden (al is het inderdaad wat minder dan vroeger), soms met, soms zonder vriendin. Ik moet er niet aan denken om elk weekend met haar op de bank te moeten zitten en braaf om half 12 naar bed te gaan. Af en toe kan dat ook wel eens fijn zijn, maar alleen maar dat? Ik moet er echt niet aan denken.
Maar je vriendin heeft dus bijna geen vriendinnen om zelf iets leuks mee te doen? Vind je dat niet storend? Die van mij heeft dat naar mijn mening ook te weinig, maar ik stimuleer altijd dat ze wel iets moet gaan doen met anderen. Ik noem het geen "eigen leven" als je continu afhankelijk van elkaar bent.
Lijkt me ook vreselijk, maar gelukkig kom ik uit de stad !quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:56 schreef Smack10 het volgende:
Die gaan dan ook uit maar toch steeds in hetzelfde wereldje, lijkt mij enigzins benauwend..
Nee maar het is soms wel gewenst. Het contact hoeft echt niet meer dagelijks.. maar een keer in de twee weken zou wel fijn zijnquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:32 schreef Saleu het volgende:
[..]
Zie je het echt als een probleem? Vanaf dat ik mijn eigen leven ging leiden heb ik het nooit als een echt probleem gezien. Misschien ook omdat ik al iets vooruit loop op leeftijdsgenoten door het samenwonen en bezig zijn met kinderen krijgen, maar echt een probleem ... nee.
Waarom doe je overal een smiley achter?quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:10 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Lijkt me ook vreselijk, maar gelukkig kom ik uit de stad !
Maakt de quote niet zo monotoon vind ik.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:29 schreef Smack10 het volgende:
Waarom doe je overal een smiley achter?
Ik woon in zo'n dorp, herken het wel. De keren per jaar dat ik in die dorpskroegen kom zijn misschien op 1 hand te tellen (nou, vooruit, misschien 2 handen), maar áls je er dan een keer komt, zitten er altijd exact dezelfde mensen dezelfde verhalen te houden. Die mensen daar komen ook nooit verder dan het einde van hun straat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft zie je ook in dorpjes waar dan de mensen met een relatie (met ook iemand van het dorp) naar de kroeg gaan een paar keer in de week of weetikveel wat terwijl de dikke vriendin thuis zit (niet te letterlijk nemen).
Die gaan dan ook uit maar toch steeds in hetzelfde wereldje, lijkt mij enigzins benauwend..
En toch denken die mensen dat ze een spannend leven hebbenquote:Op donderdag 27 februari 2014 12:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik woon in zo'n dorp, herken het wel. De keren per jaar dat ik in die dorpskroegen kom zijn misschien op 1 hand te tellen (nou, vooruit, misschien 2 handen), maar áls je er dan een keer komt, zitten er altijd exact dezelfde mensen dezelfde verhalen te houden. Die mensen daar komen ook nooit verder dan het einde van hun straat.
Het mooie van saai zijn is dat je er zelf geen last van hebtquote:Op donderdag 27 februari 2014 13:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En toch denken die mensen dat ze een spannend leven hebben
Buiten het feit dat er maar verrekte weinig mensen zijn die echt een spannend leven leiden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Het mooie van saai zijn is dat je er zelf geen last van hebt![]()
(heb je wel last van saaiheid dan ben jij minder saai dan je leven is, en dat past niet)
Meeste mensen leiden een gemiddeld spannend leven, maar de meeste mensen zijn ook maar gemiddeld spannend.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Buiten het feit dat er maar verrekte weinig mensen zijn die echt een spannend leven leiden.
Ja wat noem je spannend?quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Buiten het feit dat er maar verrekte weinig mensen zijn die echt een spannend leven leiden.
Maar mensen denken vaak dat ze of zelf spannend zijn of een spannend leven leiden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:35 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Meeste mensen leiden een gemiddeld spannend leven, maar de meeste mensen zijn ook maar gemiddeld spannend.
Ik doe gewoon waar ik zin in heb en doe mijn activiteiten i.i.g. niet posten op social media of weet ik veel wat zoals anderen die moeten bewijzen(?) dat ze wat leuks hebben gedaan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar mensen denken vaak dat ze of zelf spannend zijn of een spannend leven leiden.Ik doe dat dus niet maar gelukkig weet ik dat ook.
In de wildernis leven en contant vechten tegen Moeder Natuur om in leven te blijven?quote:
Of tegen jezelf vechten om te kijken hoeveel je aankan, dit is voor meerdere interpretaties vatbaar.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
In de wildernis leven en contant vechten tegen Moeder Natuur om in leven te blijven?Anderen noemen het spannend als ze elk weekend zo dronken als een lor de tijd doorbrengen.
Ik doe ook waar ik zin in heb (en kan me dat ook veroorloven als alleenstaande en binnen de financiële grenzen die ik heb) maar om het spannend te noemen, ik zou het inderdaad meer afwisseld noemen en niet in een supervast stramien zitten waar je niet uit kan komen door je leefomstandigheden (kinderen, partner etc).quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik doe gewoon waar ik zin in heb en doe mijn activiteiten i.i.g. niet posten op social media of weet ik veel wat zoals anderen die moeten bewijzen(?) dat ze wat leuks hebben gedaan.![]()
Spannend is voor iedereen anders natuurlijk, ik noem het liever afwisselend.
Daarom, wie weet heeft die huisvader met twee kinderen ook wel zo'n gevecht zonder dat je het weet.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Of tegen jezelf vechten om te kijken hoeveel je aankan, dit is voor meerdere interpretaties vatbaar.
Ach ja. Spannend is ook maar een statussymbool wat we om de een of andere reden mee willen showen. Dus maken we het graag spannender dan het is.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar mensen denken vaak dat ze of zelf spannend zijn of een spannend leven leiden.Ik doe dat dus niet maar gelukkig weet ik dat ook.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:45 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ach ja. Spannend is ook maar een statussymbool wat we om de een of andere reden mee willen showen. Dus maken we het graag spannender dan het is.
Zie bijvoorbeeld outdoor sport docu's. Die hemelen levensgevaar helemaal op. In je eentje de oceaan of de berg op, en als je leven dan af hangt van 1 kabeltje, als het weer zomaar om kan slaan of een foutje je leven kan kosten.. nou dat is het hélemaal. Dan leef je pas echt.
Ik heb wel eens in zo'n situatie gezeten, en ik vroeg me af : wat is hier nou mooi aan? Als het verkeerd af loopt ben ik verdomme gewoon dood!
Was best een opluchting om weer terug te kunnen keren naar het veilige idiot-proof burgerleven.
Maar tegelijkertijd wil je na een tijdje dan ook wel weer weg... Maar voor mij is het één met de natuur zijn wat leuk is. Niet het gevaar of de spanning.
Zomaar doodgaan is zo 1930.quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:48 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Jah, ik ben best wel een mietje. maar soms is dat goed
Haha, precies, maar nu maken ze die documentaires wel vaak spannender dan het is. Op Discovery hebben ze er een handje van om het meest saaie beroep nog neer te zetten als een levensgevaarlijke onderneming (*kuch* Ice Road Truckers *kuch*quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:45 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ach ja. Spannend is ook maar een statussymbool wat we om de een of andere reden mee willen showen. Dus maken we het graag spannender dan het is.
Zie bijvoorbeeld outdoor sport docu's. Die hemelen levensgevaar helemaal op. In je eentje de oceaan of de berg op, en als je leven dan af hangt van 1 kabeltje, als het weer zomaar om kan slaan of een foutje je leven kan kosten.. nou dat is het hélemaal. Dan leef je pas echt.
Ik heb wel eens in zo'n situatie gezeten, en ik vroeg me af : wat is hier nou mooi aan? Als het verkeerd af loopt ben ik verdomme gewoon dood!
Was best een opluchting om weer terug te kunnen keren naar het veilige idiot-proof burgerleven.
Maar tegelijkertijd wil je na een tijdje dan ook wel weer weg... Maar voor mij is het één met de natuur zijn wat leuk is. Niet het gevaar of de spanning.
Haha, ik ken discovery ja!quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Haha, precies, maar nu maken ze die documentaires wel vaak spannender dan het is. Op Discovery hebben ze er een handje van om het meest saaie beroep nog neer te zetten als een levensgevaarlijke onderneming (*kuch* Ice Road Truckers *kuch*) Het bewust opzoeken van écht gevaarlijke situaties is wat mij betreft eerder krankzinnig dan spannend.
Dan heb je wel een toffe buurt gehadquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Duidelijk, maar ik lees hier vooral over vrienden van school die een andere richting uit gaan en zo uit het oog worden verloren.
Dat herken ik helemaal niet, al mijn vrienden komen uit mijn oude buurt, mensen op school waren niet meer dan klas/schoolgenoten.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit. Die trieste lui komen na het op de klippen lopen van hun relatie ineens weer fanatiek terug. Om ze vervolgens nooit weer te zien zodra ze iemand anders hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |