-edit- ik moet leren lezen.quote:
De discussie over versvoer is altijd wel wat verhit op één of andere manierquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik vind niet dat dit topic discussie moet worden over vers voer.
Bovendien heb ik niet een indruk dat dat mijn argumenten geluisterd wordt...
Ik voer mijn honden KVV, maar toch blijkbaar wordt er hier een conclusie getrokken dat ik anti-vers ben.![]()
Dus graag de discussie over het vers voer ergens anders. En hier graag vragen over zieke dieren/ verzorging van dieren/ wetenschappelijk gefundeerde onderwerpen.
Prachtige damequote:Op woensdag 26 februari 2014 13:55 schreef senesta het volgende:
[..]
De discussie over versvoer is altijd wel wat verhit op één of andere manierWe hebben er een speciaal topic over dus als mensen die discussie graag verder willen voeren dan kan dat gewoon daar
Hier dus: F&F / Versvoeding vs brokdiscussie #8
Ik heb ook nog wel een vraagje
Ik heb een herplaatser-poezen-dame wiens ontlasting een beetje wisselend blijft. Ze is hier nu drie weken en ze was niet in hele goede conditie toen ze kwam, nou ja dat is wel een beetje een understatement. Ze woog de helft van wat ze zou moeten wegen, had vieze diarree (waar ze een kuur voor heeft gekregen) en de dierenarts vond haar lever ook wat groot. Na vijf dagen bij ons was ze al een halve kilo aangekomen en was ze ze verbeterd dat ze zelfs ingeent kon worden.
We hebben haar bloed ook na laten kijken omdat de lever vergroot was/leek maar dat was allemaal netjes in orde.
Het idee was dat de ontlasting door de stress van de verhuizing, verandering voer (en uberhaubt dat ze voer kreeg) ook nog wat wisselend kon zijn. Maar hoe lang mag dat duren?
De dame in kwestie:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een mooierdquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:55 schreef senesta het volgende:
Ik heb ook nog wel een vraagje
Ik heb een herplaatser-poezen-dame wiens ontlasting een beetje wisselend blijft. Ze is hier nu drie weken en ze was niet in hele goede conditie toen ze kwam, nou ja dat is wel een beetje een understatement. Ze woog de helft van wat ze zou moeten wegen, had vieze diarree (waar ze een kuur voor heeft gekregen) en de dierenarts vond haar lever ook wat groot. Na vijf dagen bij ons was ze al een halve kilo aangekomen en was ze ze verbeterd dat ze zelfs ingeent kon worden.
We hebben haar bloed ook na laten kijken omdat de lever vergroot was/leek maar dat was allemaal netjes in orde.
Het idee was dat de ontlasting door de stress van de verhuizing, verandering voer (en uberhaubt dat ze voer kreeg) ook nog wat wisselend kon zijn. Maar hoe lang mag dat duren?
De dame in kwestie:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dank je wel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat een mooierd![]()
Hoe oud is zij?
Zij is dus bij jullie 3 weken en de ontlasting is nog steeds wisselend? Weet je hoe de ontlasting vroeger was, voor de verhuizing? En waarom was zij zo mager bij de vorige eigenaar?
Is zij al ontwormd?
quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:01 schreef JerryLee het volgende:
Ik wil een dierenweegschaal weegbereik 75 kilo .
Voor mijn gevoel ben ik niet zo'n fan van dynamische-wegingsfunctie,maar wellicht heb je daar ook een mening over .
Suggesties qua merk ?
Tja, puur omdat de kat zo verzwakt is / te weinig voeding gehad heeft, kan het heel goed zijn dat er toch darmparasieten de rol gaan spelen. Bijv. Giardia of Trichomonas foetalis.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ze word in maart 4 jaar. De vorige eigenaar moest de kat bij haar ex achterlaten en die verwaarloosde de kat. Ik weet niet hoe de ontlasting was voor de verhuizing, ik weet zelfs niet of ze al geholpen is of niet... Ze was zo mager omdat ze vaak geen eten kreeg.
Bij het eerste bezoek aan de dierenarts hier heb ik haar een pipetje laten geven en laten ontwormenIk vond de volgende dag niets in haar ontlasting dus dat hoefde niet herhaald begreep ik.
Een echte goede weegschaal kost wat knaken! Ik ga er niet van uit dat ie geijkt hoeft te zijn (een wettelijke voorwaarde voor als je bijvoorbeeld voor een prijsberekening uitgaat van het gewicht).quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:01 schreef JerryLee het volgende:
Ik wil een dierenweegschaal weegbereik 75 kilo .
Voor mijn gevoel ben ik niet zo'n fan van dynamische-wegingsfunctie,maar wellicht heb je daar ook een mening over .
Suggesties qua merk ?
Oke. Toch bedankt voor je antwoord.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik vind niet dat dit topic discussie moet worden over vers voer.
Bovendien heb ik niet een indruk dat dat mijn argumenten geluisterd wordt...
Ik voer mijn honden KVV, maar toch blijkbaar wordt er hier een conclusie getrokken dat ik anti-vers ben.![]()
Dus graag de discussie over het vers voer ergens anders. En hier graag vragen over zieke dieren/ verzorging van dieren/ wetenschappelijk gefundeerde onderwerpen.
Daar hebben we het hier al eens over gehad, lezen he luiequote:Op woensdag 26 februari 2014 15:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. Toch bedankt voor je antwoord.
Zal ik dan nog maar eens een hert tussen de leeuwen gooien?Hoe sta jij tegenover jaarlijks enten?
(serieuze vraag. Ik wil namelijk niet jaarlijks gaan enten).
Link?quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar hebben we het hier al eens over gehad, lezen he luie![]()
Wie? Even zoeken.quote:Ga eens naar zo een lezing van Tannetje Koning als je de kans hebt.
quote:Toevallig zijn al mijn vrienden aan het titeren nu. Eerste hond die so far terug moet uit een groep van ongeveer 50 al moet in 2016 en die was 4 jaar niet geënt. En er was een hond wel geënt voor parvo maar ze had geen antistoffen in haar bloed. Dus wss een afwijking in haar afweersysteem. Kom je met enkel domweg enten ook niet achter.
Ja dat zeg ik, naar Heiloo blijven gaanquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Link?
[..]
Wie? Even zoeken.
[..]![]()
Ik had al bedacht dat ik sowieso alle entingen 1 malig ga zetten en daarna ga titeren, zal nog ff vragen hoe mijn DA daar in staat.
Hahaha dat zal bij Any Animal zijn mss??quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:55 schreef Qwea het volgende:
28-03-2014 Lezing Vaccinatie
Cool. Das in de buurt, Heiloo. Thnx babe.
Dat was 1 maligquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, naar Heiloo blijven gaan
Nee, trainingscentrumquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hahaha dat zal bij Any Animal zijn mss??
Oh je... Ik durf al bijna niet meerquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. Toch bedankt voor je antwoord.
Zal ik dan nog maar eens een hert tussen de leeuwen gooien?Hoe sta jij tegenover jaarlijks enten?
(serieuze vraag. Ik wil namelijk niet jaarlijks gaan enten).
Het hang vanaf op welke leeftijd je deze eenmalige vaccinatie wil doen. Ivm maternale antilichamen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:54 schreef Qwea het volgende:
Ik had al bedacht dat ik sowieso alle entingen 1 malig ga zetten en daarna ga titeren,
Heb je zo'n rijtje ook voor katten?quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik adviseer de volgende (en zo worden mijn eigen honden ook ingeent)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |