Nou jah, het schakelt. Ik ben er geen fan van maar ben inmiddels wel erg gewend aan mn 105. Heb een keer met Claris gereden en het viel me nog wel mee... Maar dat kan ook aan mijn verwachtingspatroon gelegen hebben. Remgrepen zijn wat dun, wat ik niet comfortabel vond zitten... En het schakelt met een behoorlijke feedback. Beetje 'clicky' zeg maar. Maar dat kun je ook fijn vinden. Sora heb ik ook mee gereden, volgens mij een oudere versie, met zo'n duimshifter.. dat vond ik gewoon kut.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:18 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
Dus ik zou eigenlijk zeker niet voor claris moeten gaan? Want over sora heb ik al zo veel gezeur gehoord, ik begin het bijna letterlijk te nemen.
Ik zou überhaupt bijna niet weten waarom je een fiets zonder klikpedalen zou willen, het is echt nuttig. Misschien is geldbesparing een reden.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat geld alleen als ze met klikpedalen gaat fietsen.
Zonder klikpedalen is het wel handig om met je voeten in de buurt van de grond te komen...
Niet als je je knieen heel wil houden. Zeker als je hardlopen moet stoppen dan moet je gewoon goed op je fiets zitten. Dat is dus je zadel hoog genoeg. Anders kun je gelijk een abonnement bij de fysio en de arts nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat geld alleen als ze met klikpedalen gaat fietsen.
Zonder klikpedalen is het wel handig om met je voeten in de buurt van de grond te komen...
wielrennen doe je altijd met klikpedalen lijkt me. stilstaan kan met je bil op de stang, of met je voet op de stoep. Verder gewoon goed sturen, situatie inschatten etc. Je zadel lager zetten om dichter bij de grond te zijn is gewoon niet de juiste manier...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat geld alleen als ze met klikpedalen gaat fietsen.
Zonder klikpedalen is het wel handig om met je voeten in de buurt van de grond te komen...
Nee idd. zoals je zegt, ik ben nog niet eens een ''road-biker'' en zou dus eigenlijk ook nog eens moeten beginnen. Meestal begin ik ook rustig aan, maar klimmetjes maken ermee moet toch wel kunnen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou jah, het schakelt. Ik ben er geen fan van maar ben inmiddels wel erg gewend aan mn 105. Heb een keer met Claris gereden en het viel me nog wel mee... Maar dat kan ook aan mijn verwachtingspatroon gelegen hebben. Remgrepen zijn wat dun, wat ik niet comfortabel vond zitten... En het schakelt met een behoorlijke feedback. Beetje 'clicky' zeg maar. Maar dat kun je ook fijn vinden. Sora heb ik ook mee gereden, volgens mij een oudere versie, met zo'n duimshifter.. dat vond ik gewoon kut.
Kijk pak je op een mooie zomerdag de fiets uit de schuur om lekker een toertochtje te maken dan zal het prima volstaan, en zijn duurdere groepen eigenlijk gewoon luxe denk ik. Maar zodra je wat serieuzer gaat fietsen (frequentie, intensiteit, etc) dan denk ik dat hogere groepen snel verleidelijk gaan worden. Zou zonde zijn als je dan net een half jaar oude claris groep hebt.
Weet niet hoe claris 'onder spanning' schakelt. Dus heuveltje op of op lage cadans.
of je probeert ze bij je fiets te kopen, met bijvoorbeeld korting van een tientjequote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:24 schreef muzas het volgende:
Klikpedalen zijn 4 tientjes incl een setje cleats.
Ik weet niet wat UnicornFarts precies wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:24 schreef the_critic het volgende:
[..]
wielrennen doe je altijd met klikpedalen lijkt me. stilstaan kan met je bil op de stang, of met je voet op de stoep. Verder gewoon goed sturen, situatie inschatten etc. Je zadel lager zetten om dichter bij de grond te zijn is gewoon niet de juiste manier...
Zoals Ivo al aangaf.. genoeg mensen hier in recreatieve deel, die best een keer tips willen geven of stukje willen fietsen samen..
Doe ik ook. Klikpedalen zijn een genot op de fiets. Had ze zelfs al op mn fitnessbike zitten en zou niet meer zonder willen. Noodzakelijk zijn ze niet... Maar dat is maar weinig. Ze zijn wel sterk aan te raden. Ook voor recreatieve rondjes voor de beweging.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:26 schreef Godshand het volgende:
Uit haar verhaal te lezen gaat ze geen wedstrijden oid rijden en is het meer voor de beweging..
je hoeft ook geen wedstrijden te rijden om klikpedalen te hebben.. rijd gewoon 10x beter en efficiënter dan sportschoenen. Zelfs gewoon voor 1x per week een uurtje toeren...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik weet niet wat UnicornFarts precies wil.
Als het alleen om kilometers maken, Joules verbranden en met een lekker snelheidje karren gaat, dan kunnen normale trappers op een fitness fiets ook prima zijn.
Uit haar verhaal te lezen gaat ze geen wedstrijden oid rijden en is het meer voor de beweging..
Denk het wel. Zou het niet weten. Het zal niet breken ofzo, maar hooguit wat minder soepel schakelen. En je hebt wat minder kransjes achter t.o.v. een hogere groep.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:25 schreef devragenmeneer het volgende:
maar klimmetjes maken ermee moet toch wel kunnen?
Ik zou eens kijken of ze het hebben. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk het wel. Zou het niet weten. Het zal niet breken ofzo, maar hooguit wat minder soepel schakelen. En je hebt wat minder kransjes achter t.o.v. een hogere groep.
Maar loop eens een fietsemakert binnen en ga er eens mee spelen zou ik zeggen.
zie het als verschil tussen een fiat en een BMW ofzo... Beide rijd het prima, en brengt je van A naar B maar als je dagelijks meerdere uren gebruik van maakt dan wil je gewoon iets meer comfort, betere afwerking, etc..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:32 schreef devragenmeneer het volgende:
Hier heb ik ook nog een opmerking
[..]
Ik zou eens kijken of ze het hebben. Bedankt voor de tip!
En dan eerste paar keren op haar bek, omdat ze niet uit kan klikken. Maar goed, haar lengte valt mee dus ze valt niet hardquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
je hoeft ook geen wedstrijden te rijden om klikpedalen te hebben.. rijd gewoon 10x beter en efficiënter dan sportschoenen. Zelfs gewoon voor 1x per week een uurtje toeren...
Hoe ga je precies rijden?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:00 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik wil inderdaad een zaak waar ik goed advies krijg, omgeving Utrecht zou nog fijner zijn.
Ik merk met mijn stadsfiets bijvoorbeeld al dat de 3de versnelling nog te simpel is voor mij. Ik moet eigenlijk gewoon een heel klein formaatje hebben maar wel met de kracht gewoon van een volwassene.
Laat die moed niet gelijk wegzakken, ik had alleen problemen met het erop klikkenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
En dan eerste paar keren op haar bek, omdat ze niet uit kan klikken. Maar goed, haar lengte valt mee dus ze valt niet hard
Laten we het haar zelf vragen
Ik ben een sterke voorstander van een fiets bij een fietsenmaker kopen, en ook van mening dat het snel goedkoper uit kan pakken dan op internet. Zeker bij instapmodellen. Want hoeveel is een instapmodel nou goedkoper op internet? 200 euro?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:35 schreef devragenmeneer het volgende:
Ik heb ook nog iets gelezen in het begin van deze topic:
-Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt.
De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen.
Is dit dan ook zeer noodzakelijk; ''Bestel bijna nooit een instapfiets op internet''?
Ik heb bijvoorbeeld wel een zeer fanatieke oom, misschien dat hij er dan bij kan helpen. Maar aan de andere kant heeft hij volgens mij weinig ervaring met racefietsen aan de wat goedkopere kant <1000¤
Gelukkig val je dan nooit hard, want je staat dan al (bijna) stil. Gebeurt iedereen wel een keer (check!). Ik heb voor mn eerste rit met klikpedalen ff met mn schouders tussen de deurposten geoefendquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Godshand het volgende:
En dan eerste paar keren op haar bek, omdat ze niet uit kan klikken.
Ik heb geen knieafwijking. Knietjes zijn gezond.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet als je je knieen heel wil houden. Zeker als je hardlopen moet stoppen dan moet je gewoon goed op je fiets zitten. Dat is dus je zadel hoog genoeg. Anders kun je gelijk een abonnement bij de fysio en de arts nemen.
Hufterquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
En dan eerste paar keren op haar bek, omdat ze niet uit kan klikken. Maar goed, haar lengte valt mee dus ze valt niet hard
Laten we het haar zelf vragen
Je moet juist blij zijn dat je je knieën nog gezond hebt, want vooral als je verkeerd hardloopt, dan vernaggel je je knieën al best wel snel. (Fysio, tja) Het is dan nog steeds belangrijk om je zadel hoog genoeg te zetten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:43 schreef UnicornFarts het volgende:
[..]
Ik heb geen knieafwijking. Knietjes zijn gezond.
Ik wil véél gaan fietsen dus gerust een dag erop uit in een mooi gebied, geen wedstrijden.
Maar zal niet in mijn jeans op de fiets zittenIk ren ook niet in mijn jeans. Ik wil wel klikpedalen denk ik.
Ik kon kiezen, fietsen of zwemmen. Keuze was snel gemaakt omdat ik liever buiten ben en altijd heel intensief gesport heb (sprinten/boksen/hardlopen)
[..]
Hufter![]()
In welk opzicht vind je het bagger?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef muzas het volgende:
Bagger natuurlijk. Laten we elkaar geen mietje noemen. Racefietsen zijn duur, en op die fiets zijn echt op alle vlakken compromissen geleverd. Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk... Maar je krijgt redelijk waar je voor betaald.
Geen idee, ik heb 0 ervaring met die fiets en voor het zelfde geld is het een topding, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat voor die prijs een beetje redelijke racefiets in elkaar te knutselen is.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:09 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
In welk opzicht vind je het bagger?
Ik heb inderdaad al wel verder gezocht naar een betere groep en heb een tiagra gevonden. http://www.fietsgigant.co(...)eone-storm-race.html Een BeOne. Ik twijfel zelf ook aan de prijzen, maar ik heb mijn kleding daar gekocht en het is toch wel een zeer betrouwbare winkel. toch maar eens proberen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb 0 ervaring met die fiets en voor het zelfde geld is het een topding, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat voor die prijs een beetje redelijke racefiets in elkaar te knutselen is.
Ik wilde een redelijk compromisloze fiets toen ik in de markt was. Alu frame, middenmoot groep, cheapass wielen en no-name remmen. evengoed een catalogusprijs van 1350 euro. Om die prijs op 500 euro te krijgen moeten er dus NOG meer teruggeschaaft worden. Het verschil sora--105 is geen 850 euro, dus het zit m niet alleen in de groep.
Geen Shimano remmen, maar huiswerk. Als ik die koop vervang ik de remmen wel als de blokjes op zijn :pquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:22 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
WOOW! Die fiets vind ik persoonlijk echt epic! balen dat hij wel buiten mijn budget valt (600 euro). Wat bedoel je precies met crappy remmen?
Ah. op die fiets. Veel succes!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geen Shimano remmen, maar huiswerk. Als ik die koop vervang ik de remmen wel als de blokjes op zijn :p
Wat voor gezeur dan? Heb negatieve dingen gelezen over het schakelmechanisme, maar hij is geupdate en heeft dezelfde mechanisme als de Ultegra en 105quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:18 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
Dus ik zou eigenlijk zeker niet voor claris moeten gaan? Want over sora heb ik al zo veel gezeur gehoord, ik begin het bijna letterlijk te nemen.
Reviews en het is dezelfde frame als de top of the line model met ultra-ace Di2quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat dat frame 'een zeer capabel' frame is dan?
Wat is het prijsverschil tussen ''die'' en de top of the line model ultra-ace Di2?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Reviews en het is dezelfde frame als de top of the line model met ultra-ace Di2
Dat denk je maar. Ik heb uit stilstand mijn hand zo gebrokenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Gelukkig val je dan nooit hard, want je staat dan al (bijna) stil. Gebeurt iedereen wel een keer (check!). Ik heb voor mn eerste rit met klikpedalen ff met mn schouders tussen de deurposten geoefend
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar denk dat je sneller ongeschonden wegloopt van omvallen uit stilstand dan van met 40kmh tegen een boom rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Ik heb uit stilstand mijn hand zo gebroken
Dat laatste heb ik nog niet geprobeerdquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar denk dat je sneller ongeschonden wegloopt van omvallen uit stilstand dan van met 40kmh tegen een boom rijden.
Wacht, het is dura-ace he? En ik zie dat het topmodel ultegra is met di2, 1100 prijsverschilquote:Op woensdag 4 juni 2014 06:55 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
Wat is het prijsverschil tussen ''die'' en de top of the line model ultra-ace Di2?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |