België wil dubbele achternaam voor baby'squote:Een meerderheid in het Belgische parlement wil dat baby's voortaan zowel de achternaam van hun vader als hun moeder meekrijgen. Dat staat in een amendement voor een wetsvoorstel dat dinsdag werd ingediend door de coalitiepartijen, schrijven Belgische media. Alleen als ouders daar expliciet om vragen krijgt een baby enkel de achternaam van de vader.
Dat dacht ik ook alquote:
Ik denk zoals de Latijnse wereld het doet: http://nl.wikipedia.org/w(...)rikaanse_achternamenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:07 schreef Luchtverkeersleider84 het volgende:
maar als een kind met 2 achternamen dan later met een ander kind met 2 achternamen trouwt krijg je dus een kind met 4 achternamen?en dan 8 16 32 enz enz
En dit.quote:
Waarom zou dat dan niet kunnen??quote:De christendemocraten willen niet dat dat kinderen enkel de achternaam van hun moeder kunnen krijgen, of een dubbele achternaam beginnend met de achternaam van de moeder.
Met andere woorden, er komt dan alleen maar meer puinhoop van.quote:Dit zou volgens de CD&V tot problemen kunnen leiden op het gebied van rechtszekerheid en onduidelijkheid over afstammingsbanden. Het amendement laat die mogelijkheden intact, maar de ouders moeten daarvoor dan wel eensgezind kiezen.
Vergeet het Duits niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:27 schreef DeTolk het volgende:
En dan ook zowel in het Vlaams en Waals zeker?
Juist, en dan de naam van de moeder ook nog.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:29 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Sjef van Patates-Frites-Kartoffeln
Over 500 jaar heet iedereen hetzelfde.quote:
Wel is de volgorde anders, dus kun je zien hoe nauw je familieband isquote:Op woensdag 26 februari 2014 01:31 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Over 500 jaar heet iedereen hetzelfde.
Nee, zo werkt dat niet.quote:
Nee, zo werkt dat niet natuurlijk. Lees anders even.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:15 schreef GGMM het volgende:
Dus de 2e generatie krijgt 4 achternamen? :S
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet natuurlijk. Lees anders even.
Staat niks over in man.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:05 schreef Individual het volgende:
Een meerderheid in het Belgische parlement wil dat baby's voortaan zowel de achternaam van hun vader als hun moeder meekrijgen. Dat staat in een amendement voor een wetsvoorstel dat dinsdag werd ingediend door de coalitiepartijen, schrijven Belgische media. Alleen als ouders daar expliciet om vragen krijgt een baby enkel de achternaam van de vader
Kijk dan ff verder dan je neus lang is en gebruik je gezond verstand:quote:
Er staat niks over "vader - moeder - oma - opa"quote:Minister Annemie Turtelboom van Justitie had voorgesteld dat ouders vier opties hebben: de achternaam van vader of moeder, of de combinatie vader-moeder of moeder-vader.
Daar staat ook niks over de vraag die ik stelde.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kijk dan ff verder dan je neus lang is en gebruik je gezond verstand:
[..]
Er staat niks over "vader - moeder - oma - opa"
Begrijpend lezen te lastig? Staat er gewoon in dat het antwoord op jouw vraag "nee" is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:25 schreef GGMM het volgende:
[..]
Daar staat ook niks over de vraag die ik stelde.
Toch bedankt voor je poging.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:
Minister Annemie Turtelboom van Justitie
Je beseft dat je dit tegen GGMM zegt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kijk dan ff verder dan je neus lang is en gebruik je gezond verstand:
[..]
Ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:29 schreef eight het volgende:
[..]
Je beseft dat je dit tegen GGMM zegt?
Je trekt aan een dood paardquote:
Nee, er vervalt dan een achternaam van de twee achternamen van de moeder.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
De achternaam van de vader is De Geyle en van de moeder Beer De Vries.
Als het kind de vader-moederachternaam krijgt, wordt het dus X De Geyle-Beer De Vries.
Nee, jij begrijpt hetzelf niet. Met de 2e generatie bedoel ik kinderen van mensen die beide al een dubbele achternaam hebben vanwege deze regel. Vervolgens zouden de kinderen van die mensen dus 4 namen krijgen. Jij quote nu een stukje over de regels die betrekking hebben op kinderen die nu geboren worden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begrijpend lezen te lastig? Staat er gewoon in dat het antwoord op jouw vraag "nee" is.
Dan vervalt 1 van de 2 achternamen, zo lastig is dat toch niet?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt hetzelf niet. Met de 2e generatie bedoel ik kinderen van mensen die beide al een dubbele achternaam hebben vanwege deze regel. Vervolgens zouden de kinderen van die mensen dus 4 namen krijgen. Jij quote nu een stukje over de regels die betrekking hebben op kinderen die nu geboren worden.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan vervalt 1 van de 2 achternamen, zo lastig is dat toch niet?
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waar staat dat?
De link in de OP doet het ook niet bij mij omdat die op m'n werk geblokkeerd wordt.
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-130877.htmlquote:Vanaf de tweede generatie kan dat tot tien mogelijkheden geven, maar vier achternamen doorgeven mag niet
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:53 schreef jupisama het volgende:
Dubbele namen, ik begrijp wel waarom, maar dan heb je op een gegevenmoment toch een stuk of 8 achternamen?
http://nl.wikipedia.org/w(...)rikaanse_achternamen zoals al eerder was gepost.quote:Behalve de achternaam van de vader (apellido paterno) wordt ook de achternaam van de moeder (apellido materno) in de naam opgenomen. De zoon van Pedro González y Pérez en María García y Gómez heet dus Juan González y García. Het woordje y (en) wordt tegenwoordig meestal weggelaten. In het Catalaans wordt het tussenvoegsel i vrijwel altijd tussen beide namen geplaatst.
Het is daar op gebaseerd inderdaad. Met de toevoeging dat ze namen mogen omwisselen en nog wat te kiezen hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:00 schreef Individual het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)rikaanse_achternamen zoals al eerder was gepost.
Het lijkt me dat ze deze naamconventie zouden gebruiken.
..om het makkelijker te maken?quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is daar op gebaseerd inderdaad. Met de toevoeging dat ze namen mogen omwisselen en nog wat te kiezen hebben.
Niet alle mensen zijn even gehecht aan hun vader / moeder / verwekker van het kind, etc...quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
..om het makkelijker te maken?
Dan hebben ze helemaal geen tijd meer voor wegenonderhoud..
Bundyquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:03 schreef PicoMMP het volgende:
Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |