abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137158668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de munt, maar vooral omdat het Bitcoin protocol heel erg geschikt is om transacties op een goedkope, betrouwbare en eenvoudige manier te doen.
Je moet inloggen op een transactiesite voor bitcoin en dan kan ik jou wat toesturen, en jij betaalt mij.

Ik moet inloggen op internetbankieren (transactiesite) voor euro's, en kan ik jou wat toesturen, en jij betaalt mij.

Wat is het bloody verschil?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158678
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat kan ik ook met dollars doen.

Ik stuur jou wat dollars toe via internetbankieren, en jij stuurt mij wat euro's toe, en klaar.
Ontzettend handig ja! http://webwereld.nl/e-com(...)-niet-terug---update
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_137158691
quote:
De toekomst zit in bitcoin omdat ING een storing had?

Die 750.000 bitcoins gestolen uit Mt Gox is natuurlijk compleet wat anders of niet?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158836
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je moet inloggen op een transactiesite voor bitcoin en dan kan ik jou wat toesturen, en jij betaalt mij.

Ik moet inloggen op internetbankieren (transactiesite) voor euro's, en kan ik jou wat toesturen, en jij betaalt mij.

Wat is het bloody verschil?
Je snapt het niet, je hebt helemaal geen 3e partij nodig, je kunt direct vanuit jouw wallet naar mijn wallet overmaken, dat is juist hele principe van bitcoin, lees je eerst eens in zeg.
pi_137158879
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De toekomst zit in bitcoin omdat ING een storing had?

Die 750.000 bitcoins gestolen uit Mt Gox is natuurlijk compleet wat anders of niet?
Als ik een bank beroof, maakt dat de euro dan onbetrouwbaar, en wederom: lees je in!
De hack bij Mt Gox kwam JUIST omdat ze daar zo eigenwijs waren om juist delen van het bitcoin protocol te omzeilen.
pi_137158893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt het niet, je hebt helemaal geen 3e partij nodig, je kunt direct vanuit jouw wallet naar mijn wallet overmaken, dat is juist hele principe van bitcoin, lees je eerst eens in zeg.
Is die wallet dan niet de 3e partij?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137159005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik een bank beroof, maakt dat de euro dan onbetrouwbaar, en wederom: lees je in!
De hack bij Mt Gox kwam JUIST omdat ze daar zo eigenwijs waren om juist delen van het bitcoin protocol te omzeilen.
Ik had het nergens over onbetrouwbaar door die roof hoor, ik gaf enkel aan dat er genoeg mis kan gaan ook bij je geliefde bitcoin. Jij kwam met het argument van een storing van ING dat daarom het systeem niet deugd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137159007
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is die wallet dan niet de 3e partij?
Als jij een bitcoin naar mij overmaakt, wie is dan die 3e partij volgens jou?
pi_137159035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als jij een bitcoin naar mij overmaakt, wie is dan die 3e partij volgens jou?
De wallet, zoals ik al zei.

Je hebt toch software nodig om het van de een naar de ander te krijgen, iemand onderhoudt die software, ontwikkelt dat, etc. Zelfde als wat de bank doet met internetbankieren. Het enige verschil is dat jij je coins op je eigen harde schijf hebt, en ik heb 't bij de bank op een rekening.

Nou als dat revolutionair is dan zal dat wel, maar ik zie 't nut er niet van in. Ik zie enkel absurd wantrouwen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137159118
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je hebt toch software nodig om het van de een naar de ander te krijgen, iemand onderhoudt die software, ontwikkelt dat, etc. Zelfde als wat de bank doet met internetbankieren. Het enige verschil is dat jij je coins op je eigen harde schijf hebt, en ik heb 't bij de bank op een rekening.

Nou als dat revolutionair is dan zal dat wel, maar ik zie 't nut er niet van in. Ik zie enkel absurd wantrouwen.
Helemaal met je eens :) banken zijn tenminste te vertrouwen!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_137159136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Helemaal met je eens :) banken zijn tenminste te vertrouwen!
Niet meer of minder dan bitcoin handelaren of leveranciers van software voor wallets en conversie, me dunkt.

Of een stel nerds nou beschikt over die technologie, of wat stropdassen met gouden brilletjes, mij maakt het weinig uit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137159817
Een ander voordeel van Bitcoin is dat goud volkomen ongeschikt is als betaalmiddel.

Hoe kun je te weten komen of je met 0,0002 gram of met 0,0003 gram goud betaalt? Vrij omslachtig. En je kunt niet zomaar een goudklomp in je broekzak steken. Je bitcoin wallet app kun je in je telefoon bewaren, en mee afrekenen. 1 BTC is tot haast oneinding op te delen.

Je geeft aan dat je 5 euro betaalt. En rekent ook 5 euro af. De app berekent dan zelf de achterliggende eenheden BTC die daarvoor benodigd zijn.

Nu hebben we de euro/dollar nog. Maar gezien de trend van globalisering, is het kwestie van tijd voordat Chinezen/Russen/Brazilianen behoefte hebben aan een de facto standaard currency. Dat is in dit geval de BTC, aangezien de anti-Amerikaanse sentimenten niet slechts een hype zullen zijn.
pi_137159857
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet meer of minder dan bitcoin handelaren of leveranciers van software voor wallets en conversie, me dunkt.

Of een stel nerds nou beschikt over die technologie, of wat stropdassen met gouden brilletjes, mij maakt het weinig uit.
Voordeel is dat iedereen inzicht heeft in hoe hun software werkt, als het opensource is. Dat valt niet van Euyens/interbancaire systeem niet te zeggen.
pi_137159927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:19 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Voordeel is dat iedereen inzicht heeft in hoe hun software werkt, als het opensource is. Dat valt niet van Euyens/interbancaire systeem niet te zeggen.
Weet jij precies wat er in je Cola zit? Houdt je dat tegen Cola te drinken?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137159962
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Weet jij precies wat er in je Cola zit?
Een colablikje opdrinken is precies hetzelfde als al je vermogen en financiėle slagkracht op een ondoorzichtig systeem toe te vertrouwen, zul je bedoelen?
pi_137160066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:22 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Een colablikje opdrinken is precies hetzelfde als al je vermogen en financiėle slagkracht op een ondoorzichtig systeem toe te vertrouwen, zul je bedoelen?
Banken hebben honderden jaren met succes geld beheerd, bitcoin weet het nog geen 4 jaar vol te houden ondanks transparantie. Dus inderdaad, ik weet wel wat ik vertrouw ondanks dat ze niet alles aan m'n neus hangen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137160071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Robuustheid het volgende:
Een ander voordeel van Bitcoin is dat goud volkomen ongeschikt is als betaalmiddel.

Hoe kun je te weten komen of je met 0,0002 gram of met 0,0003 gram goud betaalt? Vrij omslachtig. En je kunt niet zomaar een goudklomp in je broekzak steken. Je bitcoin wallet app kun je in je telefoon bewaren, en mee afrekenen. 1 BTC is tot haast oneinding op te delen.

Je geeft aan dat je 5 euro betaalt. En rekent ook 5 euro af. De app berekent dan zelf de achterliggende eenheden BTC die daarvoor benodigd zijn.

Nu hebben we de euro/dollar nog. Maar gezien de trend van globalisering, is het kwestie van tijd voordat Chinezen/Russen/Brazilianen behoefte hebben aan een de facto standaard currency. Dat is in dit geval de BTC, aangezien de anti-Amerikaanse sentimenten niet slechts een hype zullen zijn.
Waarom zou men een totaal onschikt middel als BTC daarvoor gaan gebruiken?
Er zijn immers prima alternatieven beschikaar.
pi_137160093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:22 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Jij vertrouwt je gehele vermogen toe aan een of ander bitcoinplatform?
pi_137160164
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah, een wallet noem jij dus een 3e partij? Dus als jij bij de bakker een brood betaald, en je pakt je knip, dan is dat je 3e partij?
pi_137160191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, een wallet noem jij dus een 3e partij? Dus als jij bij de bakker een brood betaald, en je pakt je knip, dan is dat je 3e partij?
Nou nee, maar een knip is fysiek en dat zijn bitcoins niet, toch?

Ik wil je wel zien proberen om 0,00003 bitcoin in te leveren bij de bakker uit je knip hoor, maar die vergelijking gaat mank. Je kan het enkel vergelijken met internetbankieren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137160194
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je haalt elke keer die exchanges erbij, dat staat echt helemaal los van het hele bitcoin verhaal, ga nou eerst een wat lezen hoe het werkt, beetje storend als je elke keer aanames doet op basis van feiten die niet kloppen.
pi_137160235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je haalt elke keer die exchanges erbij, dat staat echt helemaal los van het hele bitcoin verhaal, ga nou eerst een wat lezen hoe het werkt, beetje storend als je elke keer aanames doet op basis van feiten die niet kloppen.
Ik haal ze erbij omdat het godse onmogelijk is om op grote schaal te handelen in bitcoin met elkaar zonder dat er een 3e partij bij zit. Het is allemaal leuk en aardig dat een paar "nerds" met elkaar handelt van wallet naar wallet, maar jullie zien allemaal de messias in een vergelijkbaar iets als bitcoin. Hoe wil je garanties afgeven zodat bedrijven ermee gaan betalen, hoe wil je het budgetteren in regeringen als waarde zo extreem wisselt, en ga zo maar door?

Daar is gewoon toezicht en een 3e partij voor nodig, kip en klaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137160303
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou nee, maar een knip is fysiek en dat zijn bitcoins niet, toch?

Ik wil je wel zien proberen om 0,00003 bitcoin in te leveren bij de bakker uit je knip hoor, maar die vergelijking gaat mank. Je kan het enkel vergelijken met internetbankieren.
Dat kan juist prima, het grote voordeel is dat de bakker niet hoeft te investeren in allerlei dure apparatuur en contracten.
pi_137160329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kan juist prima, het grote voordeel is dat de bakker niet hoeft te investeren in allerlei dure apparatuur en contracten.
Een scanner/betaalautomaat voor bitcoin is wezenlijk goedkoper dan een pinautomaat of een simpele kassa?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137160334
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik haal ze erbij omdat het godse onmogelijk is om op grote schaal te handelen in bitcoin met elkaar zonder dat er een 3e partij bij zit. Het is allemaal leuk en aardig dat een paar "nerds" met elkaar handelt van wallet naar wallet, maar jullie zien allemaal de messias in een vergelijkbaar iets als bitcoin. Hoe wil je garanties afgeven zodat bedrijven ermee gaan betalen, hoe wil je het budgetteren in regeringen als waarde zo extreem wisselt, en ga zo maar door?

Daar is gewoon toezicht en een 3e partij voor nodig, kip en klaar.
Ah een toezichthouder, hey dat ken ik ergens van, dat doen jullie met banken toch ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')