Het is en blijft iets persoonlijk, het komt voor, maar niet heel vaak dat er mensen willen veranderen van behandelaar. Voor de één is die ene helemaal het einde terwijl andersom iemand aangeeft absoluut niet meer bij die ene te willenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:47 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ok dat geeft al wel wat rust om dat te weten... Het kost mij in het begin iig aardig wat moeite om dingen te vertellen, iig waar het over zou moeten gaan in dit geval.
En aan een zogenaamde geitenwollensokkenpersoon weet ik nu al dat ik mij niet comfortabel ga voelen.
Man/vrouw maakt mij nog niet zo heel veel uit denk ik, maar misschien goed om wel even al over nagedacht te hebben waar ik mij het meest comfortabel bij kan gaan voelen...
Een grote stap maar moet nu ook doorzetten met deze hulp ook in te schakelen ipv alleen de verwijzing te hebben.
De sites ben ik idd al aan het bekijken, maar bestaan er ook iets als vergelijkingsites oid voor psychologen?
Dank je wel!
Het is vaak een beginquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:27 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Dat zijn idd ook erg bruikbare tips! Dankjewel!
Ik denk dat de psych wel moeite moet doen, want denk niet dat ik zomaar een hulpvraag heb, behalve mij beter willen voelen. Maar die is wel erg algemeen...
Doe je goed, ook zelf aan het "roer" blijven.... het gaat om en over jouquote:Ik ga eens wat sites bekijken morgen en eens zien waar ik evt een goed gevoel bij kan gaan hebben om fase 2 op te gaan starten voor mijzelf!
Dat laatste vind ik sowieso heel belangrijk. Ik heb nu al heel veel uit handen gegeven en geen controle meer over de zaken. Dat heb ik geaccepteerd, maar dit stukje wat echt om mij gaat wil ik wel van in controle blijven en niet zomaar iemand toegewezen krijgen of via ienemienemutte kiezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Het is vaak een begin
[..]
Doe je goed, ook zelf aan het "roer" blijven.... het gaat om en over jou
Als de 78 je jaartal is ben je nog reuze piepquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:40 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik sowieso heel belangrijk. Ik heb nu al heel veel uit handen gegeven en geen controle meer over de zaken. Dat heb ik geaccepteerd, maar dit stukje wat echt om mij gaat wil ik wel van in controle blijven en niet zomaar iemand toegewezen krijgen of via ienemienemutte kiezen.
Voor nu maar eens voor altijd afrekenen met van alles en nog wat en een improved smurfinnetje gaan maken!
Ik heb inderdaad een keer aangegeven dat ik me niet echt op mijn gemak voelde bij een bepaalde psychiater en toen kreeg ik vrij snel een nieuwe, daar werd niet moeilijk over gedaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:20 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Het is en blijft iets persoonlijk, het komt voor, maar niet heel vaak dat er mensen willen veranderen van behandelaar. Voor de één is die ene helemaal het einde terwijl andersom iemand aangeeft absoluut niet meer bij die ene te willen![]()
Dank je!quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:44 schreef Pulzzar het volgende:
Probeer bij de intake duidelijk over te brengen wat je hoopt te bereiken met je behandeling en hoe de therapeut zich naar jou moet opstellen. Bijvoorbeeld dat je iemand wilt die to the point is en jou durft te confronteren met dingen die moeilijk vindt om te horen, maar dat het om jouw leven gaat en jij blijft bepalen wat je daarmee doet. Geef ook aan wat je niet wilt en je mag daarbij gerust woorden als geitenwollensokkentype's gebruiken, want dat is wel duidelijker dan wanneer je eromheen draait omdat je bang bent dat ze anders boos worden. Als je bij de intake aangeeft wat je wilt, zet je meteen de toon en word je sneller gekoppeld met een behandelaar waarvan men denkt dat die bij je past.
Ja, zo werkt het in de regel wel idd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:04 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een keer aangegeven dat ik me niet echt op mijn gemak voelde bij een bepaalde psychiater en toen kreeg ik vrij snel een nieuwe, daar werd niet moeilijk over gedaan.
Ik denk dat het zoals alle menselijke omgang gaat, als je iemand ontmoet heb je meestal snel genoeg door of je überhaupt de behoefte hebt de dialoog aan te gaan. Bij behandelaars is het een beetje trial and error, je moet ze toch wel even spreken om te weten of het wat wordt.
Ik kan me zo voorstellen dat ook een bedrijfsarts geheimhoudingsplicht heeft m.b.t. de privézaken, maar als er heftige problematiek speelt, dan zou ik het niet via mijn werk doen, maar me via de huisarts laten verwijzen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:29 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik heb eigenlijk nog wel even wat vraagjes...
Inmiddels ook via de bedrijfsarts de mogelijkheid gekregen om een soort van life/work coachingstraject (mbv een psycholoog) te volgen. Maar ik weet niet helemaal of dat handig/verstandig gaat zijn.
Nu ik toch al deze stap gemaakt heb wil ik er ook 100% uithalen wat erin zit voor mijzelf. En de afgelopen 35 jaar eens evalueren en aanpakken. En daar zitten natuurlijk werkgerelateerde componenten in, maar denk ook dat de basis vooral ik ben en dus privé. En ik mijzelf (en dus privé) niet zodanig bekend wil hebben bij werk.
Het traject ansich spreekt mij wel aan voor met name het werkgedeelte, maar de combinatie lijkt mij toch wat lastig.
Het betreft overigens wel een extern bedrijf. Maar als het werk betaalt, in hoeverre hebben zij dan inzage in zo een dossier?
Kun je zoiets ook alleen vanuit de zakelijke hoek insteken?
Is het handig/verstandig om een parallel traject te hebben lopen? Dus een 'eigen' psych en werkgerelateerd?
Poeh wat een vragen...
Want een psychiater geeft therapie?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:45 schreef Solo14 het volgende:
Teruggaan en vragen voor een verwijzing naar een psychiater.
Ja daar ga ik ook voor!quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat een klik belangrijk is. Dat voel je wel tijdens het gesprek. Je moet de ander kunnen vertrouwen het idee hebben dat je een persoon bent en geen nummer zoveel van de dag.
Medicatie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want een psychiater geeft therapie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |